Πληροφορική στο Λύκειο; Δεν κατάλαβες ...

Πληροφορική στο Λύκειο; Δεν κατάλαβες ... Facebook Twitter
56

Όλα ξεκίνησαν την εποχή της Διαμαντοπούλου το 2009 - Η τότε υπουργός Παιδείας συνέλαβε το σχέδιο για σταδιακή και τελικά πλήρη αποβολή της Πληροφορικής από το Λύκειο (με συνεχείς μειώσεις ωρών - αντικατάσταση του μαθήματος με την εξωτική Ερευνητική Εργασία) η οποία μετουσιώθηκε τελικά ΣΗΜΕΡΑ (εποχή Αρβανιτόπουλου) που στάλθηκε στα σχολεία το προτεινόμενο σχέδιο του Νέου Λυκείου χωρίς καθόλου ώρες Πληροφορικής από τον Σεπτέμβριο δηλ. τον επόμενο μήνα !!!

Το μέχρι σήμερα Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου φουλαρισμένο ήδη από πάμπολλα Μαθηματικά και Φυσικές (Γενικής και Κατεύθυνσης) εμπλουτίστηκε με Πολιτική Παιδεία (Θεσμοί-Αρχές Δικαίου-Οικονομία), Φιλοσοφία (από 2 ώρες σε Α και Β) και πλήρη εξοβελισμό από τη Γ με ένα σωρό ομάδες σπουδών εκτός φυσικά της Πληροφορικής.

Και όλα αυτά σε μια χώρα που αν οι Υπολογιστές έμπαιναν νωρίτερα στη Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση όλα θα ήταν καλύτερα ελεγχόμενα και δεν θα φτάναμε στο μπάχαλο που έφερε το μνημόνιο.

Και ερωτώ εγώ ο αδαής: η εισαγωγή της Πολιτικής Παιδείας και της Φιλοσοφίας σε Α και Β Λυκείου θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσή μας;
Δηλαδή στη Γερμανία, στη Φινλανδία, στη Γαλλία (που είναι ανώτερες χώρες στα εκπαιδευτικά τους συστήματα) δεν υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο;
Η επιτροπή που πρότεινε αυτές τις κατευθύνσεις στη Γ στο Νέο Λύκειο σε ποια μελέτη βασίστηκε και ποια τα επιχειρήματά της για αυτήν την απόφαση.

Είναι πιο σημαντική η Πληροφορική σε ένα 7άχρονο ή 8άχρονο παιδί απ'ότι σε ένα 17άχρονο ή 18άχρονο;

Αλλά τι να πεις σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις όταν Πληροφορική στην Ελλάδα σημαίνει Facebook, Word και Ramkid;

Και φυσικά αυτό που συζητιόταν ότι το Υπουργείο θεωρεί πιο σημαντική την Πληροφορική στα Δημοτικά δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια γιατί οι κενές θέσεις που θα βγουν θα είναι σε ολοήμερα (οι περισσότερες) που θα υπάρχουν όσο υπάρχει το ΕΣΠΑ δηλ. 1 ή 2 ή 3 χρόνια ακόμα - μετά; Μετά στα σπίτια τους οι πάλαι ποτέ ΠΕ19 ...

Σε μια χώρα που στενάζει υπό το βάρος του μνημονίου χρειάζονται πιο δίκαιες και λογικές αποφάσεις και όχι αποκλεισμός και εξοστρακισμός ενός ολόκληρου επιστημονικού κλάδου για να βολευτούν οι όποιες άλλες συντεχνίες μόνο και μόνο γιατί είναι πιο κοντά στα κέντρα αποφάσεων ή είναι μεγαλύτερες πληθυσμιακά ομάδες.

Σάκης Δαζάνης
Εκπαιδευτικός ΠΕ19 σε Λύκειο

56

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

6 σχόλια
Μα ειστε σοβαροί;Εν έτη 2013 και να διδάσκονται τα παιδιά μας κομπιούτορες και τέτοια διαόλια; Αν ειναι δυνατόν!!Εν έτη 2013 μόνο θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται (και για το πως προήλθαμε από τον Αδάμ και την Έυα, και οχι απο τη μαιμούδα) και αρχαία ελληνικά...
Διαφωνώ. Η Φιλοσοφία είναι πολύ πιο χρήσιμη εφ'όσον γίνεται δουλειά. Πληροφορική που έκανα στο λύκειο μια ψευδογλώσσα προγραμματισμού κάναμε που μου χρησίμευσε μία φορά όλη και όλη σε ένα θέμα εξέτασης στο πανεπιστήμιο.Πιστεύω πως η τεχνολογία είναι τόσο παρούσα παντού που τα παιδιά την εξερευνούν ούτως ή άλλως και βρίσκουν ό,τι how-tos θέλουν στο ίντερνετ.Και νομίζω πως η Φιλοσοφία σε θεωρητικό επίπεδο είναι αυτή που θα επηρεάσει την νοοτροπία, ώστε να μειωθεί η όποια φοροδιαφυγή, και όχι ένα πιο σύγχρονο σύστημα ελέγχου - όλα τα συστήματα έχουν τα τρωτά τους σημεία εξ'άλλου.
Τον καιρο που πηγαινα εγω σχολειο, ηταν τελειως διαφορετικα τα πραγματα. Πηρα υπολογιστη για πρωτη φορα στο γυμνασιο, οπως και οι περισσοτεροι συνομηλικοι μου. Τα σημερινα παιδια ομως ηδη μεγαλωνουν με εναν υπολογιστη στο σπιτι και εχουν ηδη μαθει πως να τον χειριζονται απο μονοι τους. Το να προσπαθεις να μαθεις σε ενα λυκειοπαιδο πως να φτιαχνει πινακακια στο word, ειναι λιγο περιττο. Το μαθημα της πληροφορικης ποτε δε γινοτανε σωστα και ηταν απλα η ωρα του παιδιου, ποσο μαλλον τωρα, που υπαρχει και το facebook. Οποτε και να το καταργησουν δε χαθηκε κι ο κοσμος.
Φιλε μου εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η γνώση της πληροφορικής και του προγραμματισμού δεν μαθαίνεται από το ολοήμερο λιώσιμο στο facebook!Για μένα, που διδάχτηκα Προγραμματισμό στην 3η λυκείου, το θεωρούσα ένα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ μαθημα, που με βοήθησε ΟΧΙ ΜΟΝΟ στον υπολογιστή μου αλλά και σαν τροπο σκέψης (δομηση, λογική κλπ).Ίσως θα έπρεπε να γίνεται με τέτοια λογική το μάθημα, και οχι "ζωγραφιές στο Paint"...
@Παπ-Αριος Συμφωνω μαζι σου. Δεν ειπα οτι θα μαθει κανεις προγραμματισμο μεσω fb. Απλα τα ενδιαφεροντα της σημερινης νεολαιας περιοριζονται εκει, στο facebook, οποτε και την ωρα του μαθηματος παλι με αυτο ασχολουνται!!! Μια ωρα παραπανω για να κατσουν να χαζεψουν. Ειναι τελειως λαθος ο τροπος που διδασκεται το μαθημα, οποτε σε τελικη αναλυση δε μαθαινουν τιποτα καινουριο. Στο μαθημα της πληροφορικης θυμαμαι (στην καλυτερη των περιπτωσεων, οταν δε παιζαμε με το paint δηλ. οπως λες κι εσυ :P) καναμε καποια απλα βασικα πραγματα, οπως word, λιγο excel (χωρις να εμβαθυνουμε ποτε ομως)... καποια στοιχειωδη πραγματα δηλ, τα οποια πλεον θεωρω οτι τα ξερει το καθε πιτσιρικι ή εστω μπορει να τα μαθει ευκολα με λιγη αναζητηση μονο του στο internet. Ναι μεν ειναι μια καλη αρχη, αλλα τα πιο πολλα τα μαθαινεις στην πραξη, οταν ψαξεις ο ιδιος και ενδιαφερθεις. Στο μαθημα του προγραμματισμου απο την αλλη, ναι μεν ηταν πιο καλα δομημενο, επειδη ητανε και κατευθυνσης, αλλα ειχε κι αυτο τα προβληματα του.Με λιγα λογια, εννοειται πως θα ηταν προτιμοτερο να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας/τα βιβλια/το περιεχομενο του μαθηματος, να υπαρξει μια πιο συγχρονη προσεγγιση και πολλα πολλα αλλα, αντι να καταργηθει... αλλα... στην Ελλαδα ειμαστε, ποιος καθεται να ασχοληθει σοβαρα με την παιδεια. Και βασικα μακαρι να ηταν αυτο το μονο προβληματικο μαθημα.
Τα παιδιά που μεγαλώνουν με Η/Υ στο σπίτι είναι τα παιδιά που οι γονείς τους έχουν την οικονομική δυνατότητα για κάτι τέτοιο. Δεν μεγαλώνουν όλοι με laptops, tablets και gagets! Δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα. Και το ότι έχεις PC στο σπίτι σου και χαζολογάς όλη μέρα στο FB δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις από Πληροφορική. Give me a break please!
Θα συμφωνήσω. Είναι εύκολη η πρόσβαση σε Η/Υ ακόμα και αν κάποιο σπίτι δεν έχει, αλλά το χαζολόγημα μπροστά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο youtube δεν είναι ενασχόληση με την πληροφορική. Προσωπικά παρακολούθησα το μάθημα της πληροφορικής πριν πολλά χρόνια στο σχολείο, δεν ήταν καθόλου χρήσιμο όμως στην μετέπειτα ακαδημαϊκή μου ζωή γιατί ποτέ κανένας καθηγητής δεν μας έδειξε τα βασικά. Το μόνο που με έμαθαν ήταν να κατεβάζω τραγούδια και να γράφω μουσικά σιντί. Ασχολήθηκα μόνη μου μετά αναγκαστικά (έπρεπε να γράψω εργασίες) και τα έμαθα αλλά θα κέρδιζα πολύ χρόνο και λιγότερο άγχος αν κάποια πράγματα τα ήξερα ήδη. Η κατάργηση της πληροφορικής δεν είναι λύση. Η σωστή διδασκαλία του μαθήματος και η αποπομπή των άσχετων καθηγητών(με την αντικατάσταση τους από πραγματικούς γνώστες του αντικειμένου) είναι η λύση. Αλλά ποιος έχει το απλό μυαλό να το σκεφτεί αυτό στο ΥΠΕΠΘ;Κανένας μάλλον....
Είσαι παντελώς λάθος. Πρώτον η πληροφορική δεν είναι ΧΡΗΣΗ. Είναι χρήση στις μικρές τάξεις. Μετά είναι επιστήμη (ανάλυση, σχεδίαση, προγραμματισμός, data modeling, data mining, τηλεπικοινωνίες και άλλα) όπως το μάθημα ΑΕΠΠ. Αλλο να "οδηγείς" ενα αμάξι (χρήση) και άλλο να το φτιάχνεις (επιστήμη) ή να ξέρεις πως φτιάχνεται.Δευτερον μάλλον έκανες μάθημα με πληροφορικάριους (μαθηματικούς, θεολόγους και δεν ξέρω εγώ τι άλλο που έχουν καταλάβει θέσεις πληροφορικών στα σχολεία και δεν λένε να τους μετακινήσουν στις κανονικές ειδικότητές τους!) Αμα σε αναλάμβανε Πληροφορικός (και όχι πληροφορικάριος) είχαμε ένα πιο "απτό αντικείμενο" από τα βιβλία του 1999 που έχεις τώρα θα έβλεπες τι είναι η "πληροφορική".
Τι εννοείς δεν χάθηκε ο κόσμος; το να μην ασχολούνται τα παιδιά την ώρα του μαθήματος με το facebook είναι ΑΠΛΌΤΑΤΟ. Βγάζεις το καλώδιο και τέλειωσες. Κι εμάς έτσι μας έκαναν. Έτσι κι αλλιώς word, excel, pascal, κλπ κλπ δεν θέλουν internet. Και τα πινακάκια στο word μην τα θεωρείς δεδομένα. Φοιτητές σε ΤΕΙ Πληροφορικής δεν ήξεραν όχι μόνο να φτιάξουν πίνακα, αλλά με το ζόρι έκαναν τα γράμματα bold. όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλα πρέπει να δώσουν βαρύτητα, κι ας γίνονται λίγες ώρες τουλάχιστον να μαθαίνουν τα παιδιά ουσιαστικά πράγματα όπως αυτό το καημένο powerpoint που βλέπεις παρουσιάσεις φοιτητών με 5 κιλά κείμενο σε κάθε διαφάνεια, ενώ είναι τόσο απλό να κάνεις κάτι όμορφο. Απλά ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΔΕΙΞΕΙ!
Όχι οτι δε θα έπρεπε να διδάσκεται η πληροφορική στα σχολεία ήδη, αλλα από ποτε έγινε πιο σημαντική στη παιδεία από τη Φιλοσοφία και δε το κατάλαβα; Μη τρελαθούμε κιόλας...
Γιατί αγαπητέ όταν το παιδί σας θα βγει στην αγορά εργασίας κανείς δεν θα του ζητήσει να κάνει φιλοσοφική ανάλυση. Αντιθέτως όλοι θα του ζητήσουν να γνωρίζει χρήση Η/Υ. Τι λογική είναι αυτή? Δεν καταλαβαίνω.
H φιλοσοφία είναι αρκετά σημαντική και έπρεπε να διδάσκεται από την πρώτη Δημοτικού,όπως αρχίζει να γίνεται στα σχολεία της Αγγλίας.Δεν έχει να κάνει με αμπελοφιλοσοφίες όπως σχεδόν όλοι νομίζουν αλλά έχει να κάνει με τρόπο σκέψης και καλλιέργεια της κριτικής σκέψης...Μέσω της φιλοσοφίας ένα παιδί μαθαίνει να σκέφτεται,να διερωτάται,να αμφισβητεί και συνδιαλέγεται..Σε πολλές σχολές και μάλιστα θετικών επιστημών διδάσκεται η φιλοσοφία.Στο εξωτερικό οι απόφοιτοι φιλοσοφίας πλέον θεωρούνται δυνατά"χαρτιά" και έχουν καλή επαγγελματική αποκατάσταση..Πρέπει να υπάρχει η φιλοσοφία στα σχολεία,όπως και η πληροφορική..Δεν θα πω ότι είναι το ένα προτιμότερο από το άλλο.Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά αλλά και τα δύο απαιτούν προσοχή στον τρόπο διδασκαλίας και δυστυχώς και τα δύο διδάσκονται με λάθος τρόπο...
Ώπα, μισό. Θα μου ζητήσουν ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ;;; Γιατί εγώ αυτό έμαθα στην Γ' λυκείου. Δεν ήξερα ότι αυτή η μπούρδα που μόλις την άκουγε ο καθηγητής μου στο πανεπιστήμιο έβαζε τα γέλια θα μου ήταν ποτέ χρήσιμη. Μάλλον δεν είστε πολύ ενήμερη για την κατάσταση του μαθήματος της πληροφορικής στα σχολεία.
η φιλοσοφια πρεπει να διδασκεται και μαλιστα καλα εκαναν και αυξησαν τις ωρες. φυσικα με ενα ενδιαφερον συγγγραμα και οχι την ανιαρη βλακεια που εκδιδει το καθε μεγαλο ονομα στον ακαδημαικο κυκλο χωρις απαραιτητα να αξιζει.αλλα δυστυχως οι κυριοι αγνοουν οτι πλεον τα νεα παιδια ειναι στην εποχη της τεχνολογιας οποτε και πρεπει να διδασκονται πληροφορικη. αυριο μεθαυριο το πρωτο που θα δουν σε μια αγγελια ειναι -πτυχιο ταδε, απαραιτητη η γνωση πληροφορικης. ουτε αν διαβασαν αριστοτελη ουτε αν καταλαβαν τη φιλοσοφια των κυνικων...
@gen123ea Αυτά που μαθαίναμε με ψευδοκώδικα, σε μεγάλο βαθμό είναι κοινά στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού. Για το τι κερδίζεις από τον προγραμματισμό, διάβασε το υπόλοιπο σχόλιο μου.@ge0p Και η Πληροφορική μπορεί επίσης να μάθει σε ένα παιδί πως να σκέφτεται λογικά. Όταν πρέπει πχ να φτιάξεις ένα πρόγραμμα που να πρέπει να έχει την x,y,z λειτουργία, πρέπει να έχεις αφαιρετική λογική για να σκεφτείς πως θα σπάσεις το μεγάλο "πρόβλημα" σε μικρότερα για να μπορέσεις να τα επιλύσεις, να μπορείς να κάνεις σύνθεση για να δουλέουν μεταξύ τους τα επιμέρους κομμάτια του κώδικα, να μπορείς να προβλέψεις μελλοντικά προβλήματα ή σφάλματα και να τα λύσεις και άλλα πολλά.
johnlock1, γνωρίζω πολύ καλά σε τι χρησιμεύει ο προγραμματισμός και τι έμαθα και πως το έμαθα στο λύκειο. Αλλά γιατί ψευδοκώδικα; Γιατί όχι θεωρία αλγορίθμων και κανονικό κώδικα; Γιατί ένα σωρό άχρηστες και παρωχημένες πληροφορίες; Αυτό είναι το πρόβλημα και η απάντηση πήγαινε στο τι θα χρησιμεύσει σε κάποιον ο ψευδοκώδικας στην αγορά εργασίας.
Ε βεβαια,γιατι να μην τα σκασεις χοντρα και στα φροντιστηρια Πληροφορικης αντι να μαθαινεις τα βασικα στο σχολειο?Λες και οι γονεις δεν εχουν ηδη πολλα εξοδα.Τρεχει και το χρημα απο τα πατζακια μας βλεπεις τωρα ,καπου πρεπει να ξοδευτει και βρηκαν τη λυση οι πανεξυπνοι...