ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η μαριχουάνα βλάπτει -ή το αντίθετο;

Η μαριχουάνα βλάπτει -ή το αντίθετο; Facebook Twitter
23

Ποια είναι η επίδραση της μαριχουάνας στους χρήστες;

Όταν καπνίζεται ή τρώγεται, η χημική ουσία THC  (τετραϋδροκανναβινόλη) απορροφάται από το αίμα και στη συνέχεια ενεργοποιούνται πρωτεΐνες στον εγκέφαλο και στο νωτιαίο μυελό του χρήστη. Αυτό προκαλεί βραχυπρόθεσμες ψυχοδραστικές συνέπειες όπως η ευφορία, η ενίσχυση της συνείδησης και η απότομη αύξηση της όρεξης. Πρόκειται για μία ουσία που πολλοί  απολαμβάνουν: Ένας στους τρεις Αμερικανούς παραδέχεται ότι έχει δοκιμάσει μαριχουάνα, ενώ 5 εκατομμύρια τη χρησιμοποιούν καθημερινά. Η χρήση της επιτρέπεται για ιατρικούς σκοπούς σε 18 πολιτείες, ενώ στο Κολοράντο και στην πολιτεία Ουάσινγκτον επιτρέπεται και για λόγους αναψυχής. Παρά τη γενική αποδοχή, εγείρονται ερωτήματα όσον αφορά τις μακροπρόθεσμες συνέπειες χρήσης της στο μυαλό και το σώμα. «Γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα, πάρα την ευρεία χρήση της», δηλώνει ο Jonathan P. Caulkins, ειδικός σε θέματα πολιτικής στο Carnegie Mellon University.

Η μαριχουάνα θεωρούταν πάντα επικίνδυνη;
Όχι. Η ξηρή μορφή του φυτού Cannabis sativa, εχρησιμοποιείτο ως φυτικό φάρμακο επί αιώνες στην Κίνα, τη Μέση Ανατολή και την Ασία. Ο William O'Shaughnessy, ιατρός από την εταιρεία East India Tea, το έφερε στη Δύση τη δεκαετία του 1830, ως θεραπεία για τους ρευματισμούς, τον τέτανο και τη λύσσα. Στις ΗΠΑ χρησιμοποιούταν ως παυσίπονο μέχρι και τη δεκαετία του 1930', αλλά η δημοτικότητά του ανησύχησε το νεοσύστατο Ομοσπονδιακό Γραφείο Ναρκωτικών, το οποίο το κατέταξε στη λίστα των ναρκωτικών. Σύντομα, το Γραφείο ξεκίνησε μία αντί-επιστημονική καμπάνια, υποστηρίζοντας ότι η χρήση της μαριχουάνας, προκαλεί παράνοια, τάσεις αυτοκτονίας ή ανθρωποκτονίας, καθώς και ανεξέλεγκτη λαγνεία. Ο χρήστης μαριχουάνας, όπως υποστήριξε το Γραφείο «γίνεται δαίμονας με τάσεις κανιβάλου ή ανθρώπου των σπηλαίων. Ξυπνάει μέσα του η σεξουαλική επιθυμία, καθώς και το αποτέλεσμα μερικών από των πιο αποτρόπαιων εγκλημάτων».

 

Υπάρχουν αποδείξεις για αυτούς τους ισχυρισμούς;
Καμία, για την την ακρίβεια ο Αμερικανικός Ιατρικός Σύλλογος τάχθηκε κατά της απαγόρευσης της μαριχουάνας τη δεκαετία του 30', αναφέροντας τις θεραπευτικές της δυνατότητες. Το Γραφείο όμως εξακολουθούσε να υποστηρίζει ότι η μαριχουάνα ήταν «επικίνδυνη για το μυαλό και το σώμα», με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να την ποινικοποιήσει το 1937. Μόνο στη δεκαετία του 70' ξεκίνησε μια καμπάνια για την αποκατάσταση των θεραπευτικών δυνατοτήτων της μαριχουάνας και το 1996, η Καλιφόρνια έγινε η πρώτη πολιτεία που τη νομιμοποίησε για ιατρικούς σκοπούς. Ο ψυχίατρος, Tod Mikuriya, πατέρας του κινήματος της θεραπευτικής μαριχουάνας, υποστήριξε ότι η κάνναβη δεν έχει καμία από τις αρνητικές παρενέργειες των οπιούχων. «Στην πραγματικότητα ενισχύει τόσο την ποιότητα ζωή όσο και την αποκατάσταση».

 

Η έρευνα υποστηρίζει κάτι τέτοιο;
«Δεν έχουμε τόσα πολλά στοιχεία όσα με εκείνα του αλκοόλ, αλλά οι ενδείξεις είναι αρκετά ξεκάθαρες», τονίζει η Susan Weiss, επικεφαλής της πολιτικής του Εθνικού Ινστιτούτου για την Κατάχρηση των Ναρκωτικών. «Η μαριχουάνα δεν κάνει καλό». Η συχνή και παρατεταμένη χρήση της μαριχουάνας συνδέεται με την κατάθλιψη, ψύχωση, άγχος και άλλες ψυχικές διαταραχές, ειδικά στους εφήβους. Μία έρευνα, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από πολλές δεκαετίες στη Νέα Ζηλανδία, έδειξε ότι οι έφηβοι που κάπνιζαν τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα έχασαν κατά μέσο όρο, 8 μονάδες του IQ τους μεταξύ των ηλικιών 13-38. Οι μελέτες υποστηρίζουν ότι περίπου το 9% των χρηστών εθίζεται στη μαριχουάνα, ενώ αυτοί που καπνίζουν έχουν υψηλότερα ποσοστά εργατικών ατυχημάτων και απουσιών στο σχολείο. Μία μελέτη στην οποία συμμετείχαν 46.000 σουηδοί στρατιώτες, έδειξε ότι ακόμα και οι περιστασιακοί καπνιστές, έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες να διαγνωστούν με σχιζοφρένεια από εκείνους που δεν καπνίζουν. (οι πιθανότητες των τακτικών καπνιστών εξαπλασιάζονται). Ο Fred Gardner του California Cannabis Medical Research Group υποστηρίζει ότι το Εθνικό Ινστιτούτο για την Κατάχρηση των Ναρκωτικών «κοιτάει επίτηδες τα αρνητικά πράγματα και αγνοεί οτιδήποτε θετικό για την κάνναβη». Καμία έρευνα δεν έχει αποδείξει μία συνάφεια μεταξύ της χρήσης μαριχουάνας και των νευρολογικών παθήσεων.

 

Ποιες μπορούν να είναι η θετικές συνέπειες;
Μία μελέτη του Ινστιτούτου Ιατρικής το 1999, έδειξε ότι η μαριχουάνα παρείχε «αρκετά αποτελεσματική» ανακούφιση των νευρόπονων, διέγερση της όρεξης των οροθετικών, ενώ βοήθησε του ασθενείς που ακολουθούν χημειοθεραπείες να ελέγχουν την τάση προς εμετό και τη ναυτία. Αλλά δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η μαριχουάνα είναι πιο αποτελεσματική από άλλες θεραπείες, ενώ οι κατακριτές υποστηρίζουν ότι μία μεγάλη πλειοψηφία εκείνων που κάνουν ιατρική χρήση, το λένε ως πρόσχημα. Στο Κολοράντο, μόλις 3% των 104.000 χρηστών ιατρικής μαριχουάνας είναι καρκινοπαθείς, ενώ το 94% δηλώνει ότι κάνει χρήση για να ανακουφιστεί από τον πόνο, κάτι που είναι δύσκολο να επιβεβαιωθεί. «Οι περισσότεροι χρήστες ιατρικής μαριχουάνας είναι απλά χρήστες ναρκωτικών, οι οποίοι είτε προσποιούνται, είτε μεγαλοποιούν τα προβλήματά τους.», ξεκαθαρίζει ο ψυχίατρος με ειδικότητα στον εθισμό, Ed Gogek.

 

Γιατί η επίπτωση της μαριχουάνας παραμένει εκκρεμής;

Επειδή από τότε που ξεκίνησε η μάχη για την απαγόρευση της μαριχουάνας στη δεκαετία του 30' και οι δύο πλευρές επιχειρηματολογούσαν περισσότερο μέσω ενός πολιτικού πρίσματος, παρά ενός επιστημονικού. Ειδικά τα πρώτα χρόνια, οι σταυροφόροι κατά των ναρκωτικών χαρακτήριζαν τη δαιμονική κάνναβη ως ναρκωτικό και μεγαλοποιούσαν τις παρενέργειές της. Στην αντιπέρα όχθη, οι συνήγοροί της αρνούνταν κατηγορηματικά κάθε επιχείρημα για τις αρνητικές συνέπειες, καθώς θεωρούσαν ότι οι «εχθροί» τους ήταν προκατειλημμένοι. Ένας μέρος του προβλήματος είναι ότι οι δημοσιευμένες έρευνες για τις ψυχολογικές συνέπειες της μαριχουάνας είναι περιορισμένες. Μία επιθεώρηση της AMA, το 2009, εντόπισε λιγότερες από 20 αξιόπιστες κλινικές δοκιμές για τη χρήση της μαριχουάνας στις ΗΠΑ, στις οποίες συμμετείχαν μόλις 300 άτομα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Διεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών αρνείται να δώσει άδεια στα πανεπιστήμια και στις φαρμακευτικές εταιρείες ώστε να διεξάγουν έρευνες για τη χρήση της μαριχουάνας. Οι νέοι νόμοι σε Κολοράντο και Ουάσινγκτον ενδέχεται να επιτρέψουν στους ερευνητές να συγκεντρώσουν ουσιαστικές αποδείξεις για τις επιβλαβείς συνέπειες και τα οφέλη της μαριχουάνας. «Είναι μία εμπειρική ερώτηση» διευκρινίζει η Rosalie Liccardo Pacula, από το RAND Corp, «και επιτέλους έχουμε τα δεδομένα για να το αξιολογήσουμε».

 

Δεν είναι ίδια με εκείνη του μπαμπά σας

Η προηγούμενη γενιά που κάπνιζε μαριχουάνα στο Λύκειο, σήμερα μπορεί να χρειάζεται μόλις μία με δύο τζούρες για να «θυμηθεί τα παλιά», καθώς οι ειδικοί εκτιμούν ότι το παραδοσιακό τσιγαριλίκι περιείχε μόνο ένα τοις εκατό ενεργής THC, ενώ η σημερινή διαθέτει πάνω από 10%. «Η εμφάνιση των βιολογικών καλλιεργειών πάει να πει ότι η μαριχουάνα δεν είναι ίδια με εκείνη της δεκαετίας του 70' και του 80'» η Δρ. Delphine Psychoyos, ερευνήτρια στο Texas A&M University. Άλλοι πάλι επιμένουν ότι το παραδοσιακό τσιγαριλίκι ήταν ισχυρότερο απ' όσο θυμούνται μερικοί. «Ένα τοις εκατό δεν καπνίζεται. Αυτό στην πραγματικότητα είναι βιομηχανική κάνναβη, υποστηρίζει η Keith Stroup, υπέρμαχος της μεταρρύθμισης για τη χρήση μαριχουάνας. «Αυτό που θα πάρετε θα είναι ένας πονοκέφαλος» συμπληρώνει η ίδια.

 

Από το The Week [Μετάφραση για το lifo.gr: Παναγιώτης Κοτροκόης]

 

 

Η μαριχουάνα βλάπτει -ή το αντίθετο; Facebook Twitter

Αρχείο
23

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Ο Blake ειχε πει οτι '' Οταν οι πυλες τις αντιληψης καθαριστουν τοτε ολα θα εμφανιστουν στον ανθρωπο οπως ειναι... απειρα''. Μια απο τις αδυναμιες του ανθρωπου -τουλαχιστον του ανθρωπου της εποχης μας και της κοινωνιας μας- ειναι οτι θελει να βαλει το μυαλο του σε ''κουτακια'', σε δηθεν ''ταξη''. Βαζουμε συνεχεια μπαρες στο μυαλο μας σχετικα με το τι ''πρεπει'', σχετικα με το τι ''ειναι σωστο''...Οι πυλες λοιπον τις αντιληψης μας ολοενα και φραζονται απομακρυνοντας μας απο την αληθεια! Τα ναρκωτικα -αυτα που παραγονται απο τη φυση και οχι τα εθιστικα και επιβλαβη βιομηχανικα ναρκωτικα- τα οποια θα ηταν πιο σωστο να αποκαλουμε ως ψυχεδελικες ουσιες (ψυχη + δῆλος= ευκρινεια, καθαροτητα, συνεπως καθαροτητα της ψυχης) εχουν την ιδιοτητα να σπανε αυτους τους φραγμους! Αλλωστε δεν ειναι κατι καινουριο.Οι Σαμανοι (ο μαγοι-γιατροι αφρικανικων και ινδιανικων φυλων) χρησημοποιουσαν το πεγιοτ (μεσκαλινη) για να πεφτουν σε εκσταση (εκ + σταση= στεκομαι εξω απο τον εαυτο μου, γινομαι ενα με το ολο, το συμπαν ειναι ολο ενα πραγμα, βλεπε: προσωκρατικους φιλοσοφους), οι αρχαιοι ελληνες ειχαν τον Διονυσο, το κρασι και την μεταμφιεση, τις μασκες, απο εκει γεννηθηκε η τραγωδια με τον Θεσπη ! Ολοι αυτοι προσπαθουσαν να διαταραξουν τις αισθησεις τους για να πετυχουν την ενωση τους με κατι ανωτερο, με το θεο τους, με τη φυση...Ο Aldus Huxley εχει γραψει για ολα αυτα στο βιβλιο του ''Doors of perception''.Ο Jim Morrison ειχε πει: ''πιστευω σε μια μακρα, συνεχομενη διαταραχη των αισθησεων ωστε να κατακτησω τον αγνωστο''...Αυτα τα λιγα ειναι η απαντηση μου σε οσους προμαχοι στον αγωνα κατα των ''ναρκωτικων'' βιαστουν να κρινουν τους χρηστες, χωρις να λαβουν υπ' οψην ολη αυτη τη μαγεια, τον μυστικισμο, την προσπαθεια απο μερικους να ελευθερωσουν το μυαλο τους. Μηπως τελικα δε φοβαστε τα ''νακρωτικα'' αλλα την εκθεση σας σε καινουργιους κοσμους, που δεν εχουν ηλιθιους ηθικους κανονες, περιορισμους, στερεοτυπα...;
[...] σε καινουργιους κοσμους, που δεν εχουν ηλιθιους ηθικους κανονες, περιορισμους, στερεοτυπα...; Πηγή: www.lifo.grΣτερεότυπα όπως ότι όσοι δεν κάνουν χρήση ουσιών είναι στενόμυαλοι, ηθικολόγοι, αδρανείς, στερούμενοι φαντασίας;
Είναι που είμαι τόσο στενόμυαλη.Να πω απλώς ότι1. Ο αγαπημένος σου όρο "ψυχεδέλεια" (που για την ακρίβεια σημαίνει αποκάληψη της ψυχής, όχι καθαρότητα) δημιουργήθηκε για να περιγράψει ακριβώς την επίδραση του LSD, που όxι απλώς δεν είναι "φυσικό", είναι από τα πιο κάργα χημικά ναρκωτικά που υπάρχουν. Και τόσο ο Huxley, όσο και ο Morrison, καθώς και πλήθος άλλων μεγάλων δημιουργών (Beatles, Bowie, Dylan, Hendrix, κλπ) όταν θέλησαν να "διευρύνουν" την αντιληψή τους στο LSD κατέφυγαν, και σε διάφορα άλλα "εθιστικά και επιβλαβή βιομηχανικά ναρκωτικά".Άρα γιατί να μην απενοχοποιήσουμε και αυτά;Το βασικό που λέω είναι ότι η καλλιτεχνική ιδιοφυία υπάρχει, δεν δημιουργείται. Κι αν λίγα μεγάλα μυαλά μπόρεσαν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα με τη βοήθεια των ψυχοτρόπων ουσιών, οι περισσότεροι άνθρωποι που τα πάιρνουν (οι άνθρωποι που ξέρουμε εσύ κι εγώ) δεν έχουν γίνει ούτε σαμάνοι, ούτε φιλόσοφοι, ούτε καλλιτεχνάρες.Είναι οι ίδιοι συνηθισμένοι άνθρωποι - on drugs.
Πολύ ωραία παρατήρηση, Iris. Κύριε Κατατονδαιμοναεαυτού, αποφεύγετε την ερώτηση.Αφού ο καθείς καταπιάνεται μόνο με ό,τι τον συμφέρει, και παρουσιάζει μόνο ό,τι τον συμφέρει, εγώ θέλω να πούμε για όλους εκείνους που μεγαλούργησαν χωρίς την βοήθεια ουσιών (ψυχε-δελικων/ ψυχο-τροπων/όπως προτιμάτε), και για άλλους που μπήκαν σε ιδρύματα με τη βοήθεια ουσιών (κι εδώ όπως θέλετε, τσάμπα είναι).Το ότι οι Σαμάνοι και οι αρχαίοι Έλληνες και οι προϊστορικοί Ιερείς και οι λοιποί έπαιρναν τις όποιες ουσίες έπαιρναν μια φορά το χρόνο για τις μεγάλες γιορτές τους, ούτε αυτό το αναφέρουμε. -παρατήρηση
Iris τοσο ρηχη προσεγγιση εχεις για τον αυτο σου? Hardcorn εμενα δεν με συμφερει κατι και δεν απεφυγα καμια ερωτηση απλα ειπα οτι παραθετωντας τις αποψεις μου στην Ιριδα της... ''εδειξα το δασος και αυτη ειδε μονο ενα δεντρο''.Επισης σχετικα με τους υπολοιπους που ''μεγαλουργησαν χωρις τη βοηθεια ουσιων'', δεν ανεφερα ποτε οτι η χρηση ουσιων ειναι ο ενας και μοναδικος δρομος για να ενεργοποιησεις τον μυαλο σου, αλλα φανταζομαι οτι θα εβλεπαν με πολυ ενδιαφερερον τη δραση μερικων ουσιων. Και αμα θεωρεις τα λεγομενα μου σοφισματα σου παραθετω ενα κομματι απο τις ''Πυλες την αντιληψης'' του Huxley: ''Οι περισσότεροι άνθρωποι που μπορούν και βλέπουν εικόνες στο μυαλό τους μεταμορφώνονται από τη μεσκαλίνη σε οραματιστές. Μερικοί απ' αυτούς (...) δεν χρειάζονται καμία αλλαγή, ήταν και είναι οραματιστές''.Τελος, ουτε οι Σαμανοι, ουτε οι αρχαιοι Ελληνες εκαναν χρηση των οποιων ουσιων μια φορα τον χρονο. Για τους Σαμανους δε μπορω να σου πω με ακριβεια, αλλα φανταζομαι οτι εκαναν χρηση τακτικα (φανταζομαι σε ολες τις τελετες τους), οσο για τους αρχαιους Ελληνες θυμησου οτι η υπαρξη κρασιου ηταν βασικη προυποθεση για τη διαεξαγωγη ενως συμποσιου (οπου συμποσιο = φιλοσοφικος λογος).
Δεν ξέρω από που προκύπτει η "ρηχή προσέγγιση για τον εαυτό μου". Από το ότι δεν με τοποθετώ αμέσως αμέσως στο επίπεδο του Huxley, από το οποίο και καλά με χωρίζει απλώς λίγη μεσκαλίνη; Από το ότι θεωρώ επικίνδυνο να προωθείται η κουλτούρα της χρήσης ουσιών, και μάλιστα γενικώς και αδιακρίτως, χωρίς ο γράφων να γνωρίζει αν απευθύνεται σε άτομα με τα απαραίτητα ψυχοσωματικά εφόδια για να διαχειριστούν κάτι τέτοιο; (Εξάλλου ποιός ξέρει πόσα μπορεί να διαχειριστεί;)Ξεκινήσαμε με τη φουντίτσα, έβαλες ήδη στην κουβέντα τη μεσκαλίνη, αγνοώντας τα υπόλοιπα σχόλιά μου για τα σκληρά ναρκωτικά, στα οποία καταλήγουν πολλοί αναζητώντας την "διεύρυνση της αντίληψής τους". Χρειάζεται να αναφέρω ποια ήταν τα αποτελέσματα για τους δυο Τζίμιδες που ανέφερα;Τα όριά του μπορεί κανείς να τα διευρύνει μια χαρά με συνεχή μελέτη, με ψάξιμο, με αμφισβήτηση, με ερευνητική σκέψη, εξετάζοντας μεν και τις εκδοχές που αναφέρεις εσύ, χωρίς ωστόσο να καταπιεί αμάσητη και όλη την "εναλλακτική" μυθολογία, και τα δίπολα που αυτή γεννά.
@Κατατουδαιμοναεαυτού, υπερκολακεύεσαι αν πιστεύεις για τον εαυτό σου ότι πίνοντας φούντα ανακάλυψες έναν καινούριο κόσμο, και τον δείχνεις και σε άλλους, "κοινούς θνητούς" (άσχετα που αυτοί οι χαζοί μένουν στα δέντρα και στα δάχτυλα).Μπορείς να φαντάζεσαι και να υποθέτεις ό,τι θες. Η χρήση ουσιών γινόταν σε συγκεκριμένες θρησκευτικές τελετές γιατί πίστευαν ότι έτσι επικοινωνούν με το 'θείο'/τον 'άλλο κόσμο', δεν το έκαναν στην καθησιά τους με τα φιλαράκια τους για να τσιλλάρουν, είτε σ'αρέσει είτε όχι. Το κατα πόσο συμπόσιο+κρασί+φιλοσοφικός λόγος πήγαιναν πάντα μαζί, περιμένω να μου το αποδείξεις με facts γιατί όντως δεν το θυμάμαι και δεν μου αρέσει να ισοπεδώνω τα πάντα κατα πώς με βολεύει. P.S. για να μην κουράζεσαι, δεν με εντυπωσιάζει ούτε τι έλεγε ο Huxley, ούτε τι έλεγε ο Morrison. Αλλά αν είσαι απ'αυτούς που quotάρουν επειδή δεν έχουν δικά τους επιχειρήματα, τότε θα σε βοηθήσω και θα σου προτείνω να κοιτάξεις και ποιήματα του Fernando Pessoa για το όπιο.
Iris τα σκληρα ναρκωτικα τα εχω ηδη βγαλει απο τη συζητηση απο την αρχη. Επισης, ξεκαθαρισα και στον hardcorn οτι ποτε δεν ανεφερα οτι τα ''ναρκωτικα'' ειναι ο μονος τροπος.Ηardcorn δεν υπερκολακευομαι απλα δεν παραδινομαι σκεπτομενος οτι ειμαι ενας κοκκος αμμου ομοιος με ολους τους αλλους. Επισης δεν ισοπεδωνω κατα πως με βολευει. Απλα διαβασε πιο προσεκτικα τις λεξεις... συμποσιο (συν + πίνειν).Τελος δεν quotαρω επειδη δεν εχω επιχειρηματα. Τελος, σιγουρα δεν εχω ιδιαιτερη εμπειρια πανω στα ''ναρκωτικα'' διοτι ειμαι ακομα 17 αλλα ακριβως για αυτον τον λογο χρησιμοποιω τις αυθεντιες. Το πας μακρια με το οπιο...δες τι απαντησα στην ιριδα. Υ.Γ. Γιατι αυτη η εχθρικη διαθεση ( ''ισοπεδωνω κατα πως με βολευει'' '' Αν εισαι απο αυτους που quotαρουν...''); Ηρεμηστε, αποψεις παραθετουμε...
Πληροφοριακά, και το όπιο φυσικό ναρκωτικό είναι, όπως η μεσκαλίνη. Μην αφήνεις να σε παρασύρει το δίπολο "φύση=καλό/βιομηχανία=κακό", γιατί και το δηλητήριο της οχιάς φυσικό είναι.Αφού είσαι 17, δε με απασχολεί να αντιπαρατεθώ μαζί σου, αλλά πρωτίστως να σου πω μια σκέψη: Καλά κάνεις να μη θεωρείς δεδομένη την ομοιότητά σου με όλους τους άλλους, καλά κάνεις να αναζητάς ένα ανώτερο επίπεδο, και καλά θα κάνεις να μην δέχεσαι όσα λένε οι αυθεντίες όπως οι χριστιανοί το ευαγγέλιο. Αλλιώς υποκαθιστάς μια τυραννία (το κατεστημένο, το "σύστημα") με μια άλλη (το εναλλακτικό, το "αντισύστημα").Επίσης καλά κάνεις και ψάχνεσαι. Κανείς (λογικός) δε λέει ότι με 5 μπαφίδια θα "κυλήσεις στον εφιάλτη των ναρκωτικών". Ούτε βέβαια με 5 μπαφίδια θα διαβείς τις πύλες τις γνώσης. Απλώς, κι επειδή πολλοί ξεκίνησαν να την ψάχνουν κάπως και κατέληξαν να την ψάχνουν αλλιώς, ενώ ούτε χαζοί ήταν ούτε πρόβατα, ας έχεις στο νου σου: Αν ψαχτείς με μουσικές, μπορεί να καταλήξεις Λένον, ή να καταλήξεις ένα πιτσιρίκι που γρατζουνάει μια κιθάρα. Αν ψαχτείς με συγγραφή, μπορεί να καταλήξεις Μπλέικ ή να καταλήξεις ένας τυπάς που μουτζουρώνει χαρτιά. No harm done. Όμως, αν ψαχτείς με ουσίες, μπορεί να καταλήξεις Χάξλει, ή να καταλήξεις ερείπιο. Δεν είναι απλό ψάξιμο, υπάρχει ρίσκο.Αυτό εν τέλει που θέλω να πω είναι ότι είναι θαυμάσιο να ονειρευόμαστε, να αγωνιζόμαστε και να ψαχνόμαστε πιστεύοντας (ελπίζοντας) ότι είμαστε φτιαγμένοι από το υλικό της αιωνιότητας. Αλλά καλό είναι να έχουμε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι ίσως και να είμαστε κοινοί θνητοί. Έχουν κι αυτοί την αξία τους, πίστεψέ με. :)Πολύ φιλικά.
Μπλα μπλα μπλα....1ον αν θέλετε να μιλήσετε για "ναρκωτικά" ξεκινήστε με το αλκοόλ η με το τσιγάρο τα οποία είναι βλαβερά και νόμιμα...2ον δεν είναι εθιστική οπως το τσιγάρο η το αλκοόλ...και 3ον τι σας πειράζει η νομιμοποιήση της κάνναβης;;;δεν ήμαστε πρεζάκια ούτε δολοφόνοι δεν θα βλάψουμε κανέναν...
Όοχι, και γιατί να μιλήσουν για το αλκοόλ και το τσιγάρο; Αν θέλουν να μιλήσουν για ναρκωτικά, να μιλήσουν για πρέζα. Αν θέλουν να μιλήσουν για βλαβερές και εθιστικές ουσίες, να μιλήσουν για τη ζάχαρη. Είναι και νόμιμη. Γιατί αποφεύγετε το θέμα;
Το κομμάτι εκείνο της επιστημονικής κοινότητας που από το 1937 έχει βαλθεί μετά μανίας να μας υπενθυμίζει(και καλά κάνει)τη σχέση κάνναβης-σχιζοφρένειας, καλό είναι να μας υπενθυμίζει επίσης αραιά και που ότι ΚΑΝΕΙΣ και ΠΟΤΕ στα παγκόσμια χρονικά δεν πέθανε αποκλειστικά λόγω χρήσης κάνναβης, ακόμη και συστηματικής.Αντιθέτως, και ενώ συνέβαλλε τα μέγιστα στη ποινικοποίησή της, για το τσιγάρο και το αλκοόλ που ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ οδηγούν στο θάνατο εκατομμύρια κόσμου κάθε χρόνο, θα δείξει παρόμοιο ζήλο ώστε και αυτά να ποινικοποιηθούν κάποια μέρα;Φυσικά έχουν φροντίσει το ερώτημα να είναι ρητορικό...
Ας ξεκαθαρίσω οτι είμαι κατα της ποινικοποιήσης οποιασδηποτε ουσίας. Θεωρώ οτι το κλείδι είναι η αντικειμενική και ελέυθερη πληροφόρηση απο μικρές ηλικίες, ώστε το κάθε άτομο να έιναι αρκετά προετοιμασμένο για να αποφασίσει αυτοβούλως. Εξάλλου, οι απαγορεύσεις σηνήθως επιβραβέυουν τους "ενδιάμεσους", ενθαρρύνουν την παρανομία και την εγκληματικότητα.Να καθαγιάζουμε την κάθε ουσία, όμως, (ακόμα και τις λιγότερο βλαβέρες), είναι και αύτο αποτέλεμα της περιορισμένης/μονόπλευρης πληροφόρησης και σε περιπτώσης μπορεί να είναι και επικίνδυνη. Η χρήση μαριχουάνας, αν και σίγουρα δεν είναι οσο βλαβερή παρουσιάζεται απο τους επικριτές της, (οπώς πολυ σωστά αναφέρει και το άρθρο)έχει και αρνητικές επιπτώσεις. Συνδέεται π.χ. με ψυχολογίκες διαταραχές, οπως κατάθλιψη, άγχος κ.α. Επίσης, δε ξέρω πόσο ξεκάθαρο είναι το οτι το κάπνισμα του "γάρου" (γιάτι δεν ξέρω και πολλους χρήστες που να μην το καπνίζουν) είναι τουλάχιστον εξίσου (σε καποιες ερευνες ακόμα και 20 φορές παραπάνω) απο το κάπνισμα ενος κοινού τσιγάρου.
"See, I think drugs have done some *good* things for us, I really do. And if you don’t believe drugs have done good things for us, do me a Favor: go home tonight and take all your albums, all your tapes, and all your cd’s and burn em’. 'Cause you know what? The musicians who’ve made all that great music that’s enhanced your lives throughout the years...Rrrrrrrrrrrrreal ------ high on drugs."--Bill Hicks
Το άρθρο αναφέρεται σε παλαιές επιστημονικές έρευνες. Πιο πρόσφατες έρευνες που στηρίζονται στην ανάλυση δεδομένων δεκαετίας δείχνουν σαφή σχέση της χρήσης μαριχουάνας (χασίσι) με την αύξηση των ψυχώσεων (π.χ. σχιζοφρένιας). Δες και σχετικό άρθρο του BBC εδώ http://www.bbc.co.uk/news/uk-12616543 και το επιστημονικό άρθρο στο British Medical Journal εδώ http://www.bmj.com/content/342/bmj.d738
μίζερο άν χρειάζεσαι ουσίες για να φτιαχτείς. Τι κρίμα να μη φτιάχνεσαι από τον έρωτα ή την φιλία και να χρειάζεσαι αλκοόλ ή χασίσια για να νιώσεις για μερικά λεπτά όμορφα.
Αχ βρε Παναις, η ζωη δεν ειναι ταινια, τα πραγματα ειναι διαφορετικα στην πραγματικοτητα. Λιγη φουντα σε κανει να ηρεμεις και να σκεφτεσαι πιο βαθια, βρισκοντας ετσι λυσεις σε διαφορα που σε απασχολουν, try it.