Ολοκαίνουργιος Νικόλας Άσιμος σε βινύλιο!

Ολοκαίνουργιος Νικόλας Άσιμος σε βινύλιο! Facebook Twitter
4

Ολοκαίνουργιος Νικόλας Άσιμος σε βινύλιο! Facebook Twitter

 

Η συγκεκριμένη έκδοση μοιάζει να αποκαθιστά τη μνήμη του Νικόλα Άσιμου ύστερα από το πλιάτσικο των Modern Times του Γιαννίκου - κι εδώ δεν αναφέρομαι στο υλικό που κυκλοφόρησε από το αρχείο του Πάνου Ηλιόπουλου, διότι καλώς κυκλοφόρησε, μια και υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι για τα τραγούδια του Κοζανίτη τραγουδοποιού. Αναφέρομαι περισσότερο στο κρέμασμα εκείνων των CD του Άσιμου στα περίπτερα μαζί με τηλεοπτικά περιοδικά κλπ., συνθήκη που αν μη τι άλλο θα έβγαζε τον μακαρίτη απ' τα ρούχα του. Πάλι, όμως, σχετικά είναι όλα, οπότε...

Σε ένα εξαιρετικά καλόγουστα σχεδιασμένο βινύλιο, λοιπόν, υπό τον τίτλο ''Αρνήθηκα πολλά'', έχουμε 15 ανέκδοτες ηχογραφήσεις τραγουδιών του Άσιμου: 9 γνωστά, είτε από την επίσημη δισκογραφία του, είτε από μεταθανάτιους δίσκους του, και άλλα 6 που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά! Οι τίτλοι τους: ''Δεν έχω μάθει να σωπαίνω'', ''Κάθε λάθος'', ''Ονειροκρίτης'', ''Αρνήθηκα πολλά'', ''Ήτανε σούρουπο'' και ''Χαμαιλέων''.

Σε ότι αφορά το επίπεδο των ηχογραφήσεων είναι ερασιτεχνικές, σα να βγάζει ο Άσιμος prima vista τραγούδια στην κιθάρα του, αλλά αυτή ακριβώς είναι και η γοητεία τους!

Σύμφωνα με το κείμενο της έκδοσης, τα κομμάτια αποσπάστηκαν από τρεις κασέτες που βρέθηκαν στην Καλλιδρομίου 55 και που ''καθαρίστηκαν'' - ψηφιοποιήθηκαν από τον Δημήτρη Ψυχογιό και τον Dano P. Για το εξαιρετικό εικαστικό δούλεψε ο σκηνοθέτης, στιχουργός, συγγραφέας και συνοδοιπόρος του Άσιμου, Γιώργος Κορδέλλας, ενώ την αφίσα που βλέπουμε στον φάκελλο παραχώρησε η Λίλιαν Άσιμου, η μοναχοκόρη του τραγουδοποιού.

Ολοκαίνουργιος Νικόλας Άσιμος σε βινύλιο! Facebook Twitter

Συγκλονιστικό, όμως, ξεχωριστής σημασίας σίγουρα, είναι το κείμενο του ποιητή - ψυχιάτρου Σωτήρη Παστάκα που του έλαχε να κουράρει κάποτε τον ψυχικά ασθενή Άσιμο σε ''κάποια κλινική στα Βόρεια Προάστια''. Παραθέτω ένα απόσπασμα από το συγκεκριμένο κείμενο, που αναφέρεται στον αγώνα του πατέρα του Άσιμου, ενόσω ο γιος του μπαινόβγαινε στα ψυχιατρικά ιδρύματα:

Ο κ. Ασιμόπουλος κατάφερε τελικώς να αποσπάσει το γιο του απ' το περίπτερο 14. Άσχετα αν ο γιος του, ο Νικόλας, εκεί ήταν βασιλιάς: στον ένα μήνα νοσηλείας του είχε κατακτήσει τους υπόλοιπους 59. Άλλος του έφερνε τις παντόφλες, άλλος τον καφέ, άλλος την κιθάρα του. Τον έβαλε σε ένα μονόκλινο στην καλύτερη Ψυχιατρική Κλινική (όπως του είχαν πει), εκεί στα βόρεια. Ένα κελί χωρίς παράθυρο. Χωρίς τρελούς φίλους. Χωρίς κιθάρα. Τον έβγαλε ύστερα από κει με ιατρογενή κατάθλιψη και καθηλωμένο από τα νευροληπτικά, να μην μπορεί να παίξει ούτε ένα ακόρντο: δεν λύγιζαν τα δάχτυλα του, έτρεμαν. Με τρεμάμενα δάχτυλα ο Νικόλας κατάφερε να φτιάξει μόνο τη θηλιά του...

 

Σε ότι αφορά το επίπεδο των ηχογραφήσεων είναι ερασιτεχνικές, σα να βγάζει ο Άσιμος prima vista τραγούδια στην κιθάρα του, αλλά αυτή ακριβώς είναι και η γοητεία τους! Ακόμη και κάποια λεκτικά - εκφραστικά λαθάκια, όπως στον ''Μπαγάσα'' ή στο ''Ωιμέ'', δίνουν στην έκδοση το χαρακτήρα του ντοκουμέντου, εκεί που σε μερικά άλλα τραγούδια (''Γιουσουρούμ'', ''Ο Ρωμηός'') υπάρχει συνοδεία βιολιού.

Νομίζω πως οι φαν του Νικόλα Άσιμου θα το ευχαριστηθούν πολύ το συγκεκριμένο βινύλιο και θα σπεύσουν να αποκτήσουν ένα από τα συνολικά 500 αριθμημένα αντίτυπα του!

Κυκλοφορεί από την B-OTHER SIDE (LOST ARCHIVES) και μπορείτε να το αποκτήσετε μπαίνοντας στον ιστότοπο www.b-otherside.gr ή στέλνοντας email στη διεύθυνση [email protected]

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Το κύριο χαρακτηριστικό του Νικόλα Άσιμου ως τραγουδοποιού ήταν ότι η πλειοψηφία των τραγουδιών του ήταν βαθύτατα πολιτικά. Καμία σχέση με την εικόνα που βγαίνει προς τα έξω και βγαίνει καιαπό αυτό το άρθρο που τον περιγράφει περίπου ως γραφικό Δον Κιχώτη. Σε όλα αυτά βέβαια, φταίει η εικόνα που έχει δημιουργηθεί από όλους αυτούς που ενώ το 80% των τραγουδιών του ήταν πολιτικά, έβγαλαν προς τα έξω ΜΟΝΟ τραγούδια που ήταν ερωτικά, ή άχρωμα πολιτικά (χωρίς να μειώνω την αξία τους) ή χαβαλετζίδικα κλπ. Πχ πουθενά δεν δισκογραφήθηκαν τραγούδια : "Δεν αποκαρδιώθηκα" "Σαν θα με καλέσει η πατρίδα" "Δεν πα να μας χτυπάν" "Ο μπουμπούνας" "Μην καρτεράτε" "Καλέ στρατιώτη" "πολεμάτε κοιμισμένα" και τόσα άλλα που ήταν από τα καλύτερα που έγραψε ποτέ. Ο Άσιμος από την αρχή ως το τέλος της "ιστορίας" του ήταν ένας Επαναστάτης που κινούταν στο χώρο της άκρας αριστεράς και της αναρχίας, και το έλεγε και το καμάρωνε. Το ότι ήταν χαρακτήρας με περιόδους ψυχολογικούς προβλημάτων, και με περίεργες συμπεριφορές, ενίοτε και προσβλητικές και επιθετικές, είναι άλλο θέμα. Συζητάμε για την εικόνα του. Και το πως επεβλήθηκε εις βάρος του αυτό ακριβώς που σ' όλη του τη ζωή αντιπάλευε : Μία απίστευτη λογοκρισία.
1. Ποια να δισκογραφηθούν φίλε? Ένα και μόνο δίσκο έβγαλε επίσημα ο Άσιμος + τα τραγούδια στα "Χαιρετίσματα" (που παραμένουν νομίζω με διαφορά ο πιο εμπορικός δίσκος του ΒΠ. Εκτος αν μιλάς για τα μελοποιημένα και αλλαγμένα για εμπορικούς σκοπούς μεταθανάτια οπότε συμφωνούμε απόλυτα.2. Προς το τέλος φίλε απάντησε ο ίδιος μέσω των ίδιων τραγουδιών που λες και εσύ για τα πολιτικά του τραγούδια. Και μίλησε και για τους μετά την χούντα βολεμένους και ότι άφησαν όλοι τον αγώνα...Αρκετοί που συμπορέυονταν μαζί του χώρεσαν στην show biz..."Για το χαμένο μου αγώναπου τ’ αστεράκια μείναν μόνα να τον κλαινAφήνω πίσω το σαματά και τους ανθρώπους.Έχω χορτάσει κατραπακιές και ψάχνω τρόπους""τα λόγια, μοναχά, μας απομείναν κι οι θεωρίεςστην πράξη μας χαλάνε οι θεσμοί.Βαρέθηκα να λέω πως θα αλλάξειτο σύστημα μας έχει επιτάξει"Έχει πολλά παραδείγματα εν μέσω στίχων που ειρωνέυεται και το ΚΚΕ ("Τρομοκράτες") αλλά και ο ίδιος κάπου αναφέρθηκε στο ότι τον έπεισαν να αλλάξει 2-3 τραγούδια για πολιτικούς σκοπούς τον καιρό της χούντας (νομίζω το είχα διαβάσει στο βιβλίο "Χωρίς Καβάντζα Καμία).Συστήνω ανεπυφύλακτα το πιο πάνω βιβλίο για όποιον ενδιαφέρεται για τον Άσιμο. Μακρυά από μυθοποιήσεις, όπως θα ήθελε ο σώφρον Νικόλας...
Είχε προηγηθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1970 και το δισκάκι 45 στροφών με τον ''Ρωμηό'' και τον ''Μηχανισμό'' στο label Zodiac της Lyra του Πατσιφά, τραγούδια που δεν είχαν καμιά τύχη στον καιρό τους και που μάλιστα ο Άσιμος παραπονιόταν επειδή ο Χατζιδάκις τα είχε κόψει από το Τρίτο Πρόγραμμα. Και, βέβαια, υπάρχουν και οι περίφημες κασέτες του, πολλές απ' τις οποίες ψηφιοποιήθηκαν και έδωσαν υλικό για εκδόσεις αρκετών CD τα τελευταία χρόνια.
Άκου φίλε Anthos, επειδή έχω ασχοληθεί με τον Άσιμο πάρα πολύ περισσότερο απ' όσο μπορεί να νομίζεις, να σου πω ότι έναν δίσκο έβγαλε όσο ήταν εν ζωή, τον "ΞΑΝΑΠΕΣ Ω" στον οποίο μάλιστα του επέβαλαν όπως ο ίδιος είπε πάμπολες φορές να βάλει απ' τα πιο ελαφριά του τραγούδια στο δίσκο για "να μην προκαλέσουν". Ταυτόχρονα, ο Παπακωνσταντίνου στα "χαιρετίσματα' ακολούθησε την ίδια συνταγή, ενώ ο αποκλεισμός των πολιτικών του τραγουδιών (που ήταν αυτά που είχαν την πιο περίοπτη θέση στις παράνομες κασέτες τους και που παιζόντουσαν συνέχεια απ' τον ίδιο οπουδήποτε αυτός κ' αν έπαιζε) συνεχίστηκε και στοςυ δύο μεταθάνατον δίσκους που του βγάλαν στο "φαλημέντο του κόσμου" και στο "Φανάρι του Διογένη" (που για εμένα είναι εκπληκτικό). Πουθενά δεν δισκογραφήθηκε όμως (δεν λεμε για τις "παράνομες" κασέτες του, ξεκολάτε, λέμε για επίσημη ηχογρα΄φηση και κυκλοφορία) το "Δεν παν να μας χτυπάν" που είναι απ' τα καλύτερα τραγούδια που έγραψε ποτέ, και το έλεγε παντού και πάντα, ο "Μπουμπούνας" , το καυστικό "είμαστε τρομοκράτες" το "σαν θα με καλέσει η πατρίδα" "η θανάσαινα" "ο μηχανισμός" "ο ρωμιός" (αυτά τα έβγαλε μόνος του, απ' τα πιο ωράια του τραγούδια, πολιτικότατα, και γι' αυτό μετέπειτα θάφτηκαν οριστικά) και δεκάδες άλλα. ΑΥτό λέμε. Τώρα όσον αφορά το τι είπε, φυσικά και τα είπε αυτά στους στίχους του Μπαγάσα, και είπε και πολλά άλλα, αλλά μόνο αυτά αναμασάς, χωρίς να φταις, απλά γιατί αυτά έχουν προβάλει αποκλειστικά απ' τον Άσιμο. Ειδικά τον Μπαγάσα και το "βαρέθηκα" δύο πολύ ωραία τραγούδια που όμως βγήκαν πάνω στην απογοήτευσή του για την κατάσταση και τον εαυτό του, ακριβώς επειδή αναρωτιέται και δείχνει απογοητευμένος (σ' αυτά) από την πολιτική και τους αγώνες, τα αναδεικνύουν συνέχεια. Γι' αυτό έχεις μάθει μόνο αυτά.Έχει πει όμως και πολλά άλλα, που ίσως δεν τα έμαθες ποτέ : "Θα βάλουμε μπροστά τη μαύρη και την κόκκινη σημαία, μ' αγώνα η λευτεριά μας είναι αναγκαία" "Σαν θα με καλέσει η πατρίδα να πάω τον οχτρό να πολεμήσω, θα τους πω δεν έχω εγώ πατρίδα κ' ούτε θυσιάζομαι ποτές, για των μπουρζουάδων τα μεράκια, για των μπουρζουάδων τα σαγόνια" , ειρωνίες για στον νεκρό από την ιταλική τρομοκρατία "Μόρο" (ε τιμούνε όλοι Μόρο Και σου απονέμουν φόρο - Φόρο για το θάνατό σου -Κουβαλάν το φέρετρό σου -Μόρο!!! -Πρόεδρέ μας Μόρο!!! - Εδοξάστης Μόρο!!!), ή το "παράτα τα" :"Παράτα τη δουλειά, παράτα την τη σκρόφαΚαι κοίτα πως εσύ θ’ αποφασίζεις πρώτα.Χιλιάδες σουπερμάρκετ γεμάτα πράματαΓιατί δεν τα βουτάμε για τα γεράματα;Παράτα το στρατό το προβατοποιείοΚαι ας μας έχουνε για το τρελλοκομείοΓια μια χαζή πατρίδα οπλίζουν τους λαούςΔεν κάνει η ιεραρχία για τους αναρχικούς."Και πολλά άλλα, που δεν μας φτάνουν ούτε 100 σελίδες να στα καταγράψω... Μπορέι να μην συμφωνώ με πολλά από αυτά που λέει, αλλά ο Άσιμος ήταν ένας φανατισμένος αναρχικός - ακροαριστερός και το διατράνωνε παντού και πάντα.. Και όμως !! ΤΟν κατάφεραν να τον κάνουν γνωστό μόνο με το ... "για το χαμένο μας αγώνα που τ' αστεράκια μείναν μόνα να τον κλαιν"... Τον λιώσανε και στη ζωή και στον θανατό του...