Στο σημερινό ‘Α, μπα’: σκληρή κριτική

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: σκληρή κριτική Facebook Twitter
56


________________
1.


τα πάντα εν καφρίλα εποίησε. μας κοροϊδεύουν α, μπα. κι επειδή κοροϊδευόμαστε ευχαρίστως, μετά τιμής (μας), μετά βαΐων και κλάδων, δηλ και το γουστάρουμε και το περηφανευόμαστε, είναι πολύ εύκολο να μας εκμεταλλεύονται. γιατί μετά την κοροϊδία είναι η εκμετάλλευση.
Και αφού το ξέρουμε το παιχνίδι απέξω και ανακατωτά έχοντας χιλιάδες χρόνια εμπειρίας, εκμεταλλευόμαστε και μεις τους άλλους. τί? είναι πιο έξυπνοι οι άλλοι? αμ δε.- κατ'εικόνα και κατ'ομοίωση.

Υπάρχουν τα πράγματα που «είναι όπως είναι» και μετά είσαι εσύ, και η δική σου ζωή, και οι άνθρωποι που επιλέγεις, και οι άνθρωποι που αποφεύγεις, και οι δικές σου αποφάσεις και οι δικές σου ευθύνες.


Αυτού του είδους η μοιρολατρία που θυμίζει αμανέ για κοροϊδία και εκμετάλλευση έχει καλύτερη εφαρμογή στα μπουζούκια.

________________
2.


Πάντα, σε όλες τις σχέσεις επέρχεται με το πέρασμα του χρόνου, η "αδερφοποίηση", η ρουτίνα, η συνήθεια, όσο και αν αγαπάμε πραγματικά τον άλλον; -Νατάσα


Η αδερφοποίηση, η ρουτίνα και η συνήθεια γιατί είναι ασυμβίβαστα με την πραγματική αγάπη;


Τίποτα δεν γίνεται 'πάντα' στις ανθρώπινες σχέσεις. Κάθε σχέση γίνεται αυτό που θέλει, αυτό που μπορεί, και σύμφωνα με την προσπάθεια που έχουν καταβάλει οι συμμετέχοντες.

________________
3.


Αγαπητή Α μπα,
από ότι καταλαβαίνω από το γραφόμενά σου έχεις ζήσει και εσύ σε διάφορες χώρες. Έχεις παρατηρήσει την διαφορετική χρήση του θερμομέτρου; Ανακάλυψα με τραγελαφικό τρόπο οτι μόνο στην Ελλάδα το χρησιμοποιούμε κάτω απο τη μασχάλη, και ούτε μου είχε περάσει από το μυαλό ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι. Φαντάσου την έκπληξή μου όταν με αγριοκοίταξε η Γαλλίδα γειτόνισσα και αρνήθηκε να μου δανείσει το θερμόμετρό της ή όταν δυο Άγγλοι φιλοξενούμενοί μου βάλαν τα γέλια όταν τους είπα οτι εκείνη την στιγμή φορούσα θερμόμετρο. Και αντίστοιχα την έκπληξή τους όταν με είδαν να το βγάζω από τη μασχάλη. Σκανδιναβοί, Ισπανοί και Πορτογάλοι υποστηρίζουν με σθένος ότι δεν μπορείς να μετρήσεις τη θερμοκρασία στην μασχάλη και χρειάζεται τουλάχιστον να το βάλεις κάτω από τη γλώσσα σου αν όχι αλλού. Πώς και υπάρχει τόσο μεγάλη διαφορά στη χρήση; Αν έχει κανείς στα σχόλια αντίστοιχες αστείες παρεξηγήσεις, γράψτε να γελάσουμε. Την καλησπέρα μου. –ταξιδιώτης


Δεν μου έχει τύχει να μιλήσω για θερμόμετρα με ανθρώπους από άλλες χώρες, και η ιστορία σου με ενθουσίασε. Δεν το βάζουμε μόνο στην Ελλάδα κάτω από τη μασχάλη. Υπάρχουν διάφορα θερμόμετρα, με διαφορετικές τοποθετήσεις. Μακάρι να διαβάσουμε όμως κι άλλα παραδείγματα παρεξηγήσεων στα σχόλια.


________________
4.


Αμπουλα μου, ειμαι σιγουρη οτι εσυ θα ξερεις μια εξυπνη λυση στην ερωτηση μου. Ποια ειναι η καλυτερη σταση για να διαβαζουμε βιβλια ξαπλωμενοι? Στο πλαι δεν βλεπω τη μια απο τις δυο σελιδες και πρεπει να ανασηκωνω το βιβλιο. Μπρουμυτα αρχιζει και ποναει η μεση μετα απο λιγο, ανασκελα πρεπει να κραταμε το βιβλιο ψηλα και κουραζονται τα χερια. Ανασηκωμενη με την πλατη στο προσκεφαλι δεν στηριζεται καλα το κεφαλι. Το kindle με τη μια του σελιδα με εχει σωσει, αλλα τα περισσοτερα ελληνικα βιβλια ειναι ακομα σε χαρτι. Τι έχεις να προτείνεις?- Καλαματιανη


Για μένα η τέλεια λύση είναι: με μαξιλάρι/μαξιλάρια στην πλάτη, ανασηκωμένη, βάζεις ένα ακόμα μαξιλάρι κατάλληλου ύψους πάνω σου, και πάνω εκεί βάζεις το βιβλίο.


________________
5.

Καλησπέρα σε εσένα Λένα και στην πολύ ενδιαφέρουσα παρέα σου. Εκ του συγκεκριμένου κειμένου ορμώμενη η ερώτηση που θα ακολουθήσει (το οποίο σας προτείνω να το διαβάσετε).

Θα ήθελα να ρωτήσω/ συζητήσω το θέμα που θίγεται στο κείμενο – ότι δλδ σε ορισμένες περιπτώσεις σχετίζεσαι με κάποιον/-α και καταλήγεις να συνειδητοποιήσεις ότι ο λόγος που σας έφερε κοντά είναι για να αγαπήσει ο καθένας περισσότερο τον εαυτό του και όχι για να αγαπηθείτε.
Τι κάνεις στην περίπτωση αυτή- μένεις ή φεύγεις?
Και γενικότερα μέχρι να αγαπήσεις τον εαυτό σου (και εννοώ να τον αποδεχτείς και όχι απλά να τον γνωρίσεις)- τι κάνεις?- δεν θα κάνεις σχέσεις?
Και αν κάνεις (- αν θεωρήσουμε ότι η παραπάνω παραδοχή είναι ρεαλιστική) δεν θα είναι σα να «χρησιμοποιείς» τον άλλον/-η προς ίδιον όφελος και η σχέση θα είναι εκ προοιμίου καταδικασμένη;

Disclaimer- εν προκειμένω οι προθέσεις του συντρόφου είναι άγνωστες- δλδ δν ξέρουμε αν και αυτός να σε "χρησιμοποιεί» ή και όχι (- δλδ εχει μπει στη σχέση για να αγαπήσει εσένα και όχι τον εαυτό του.

Σας φιλώ-Tzakos

Άντε πάλι με τα διλήμματα.


Όταν σχετίζεσαι με κάποιον το κάνεις και γι' αυτόν, και για σένα. Δεν μπορείς να διαχωρίσεις το ένα από το άλλο, ούτε υπάρχουν σχέσεις που είναι μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. Ακόμη και οι πιο επιφανειακές σχέσεις, έχουν συναίσθημα για τον άλλον. Η αδιαφορία είναι ένα συναίσθημα. Μπορεί να το χρειάζεσαι για κάποια περίοδο. Οπότε πάλι 'χρησιμοποιείς' κάποιον. Και ο τρωγλοδύτης Yoda να είσαι, και να τα έχεις βρει με τον εαυτό σου και τον αγαπάς μια χαρά, όταν κάνεις σχέσεις, μεταξύ άλλων τις κάνεις για να φροντίσεις, να αγαπήσεις, αν σου αρέσει η λέξη, και τον εαυτό σου. Επειδή ακριβώς τον αγαπάς, θέλεις να τον κάνεις να νιώθει αγάπη. Τα ποσοστά αλλάζουν ανά άνθρωπο, ανά ζευγάρι, και ανά ζευγάρι και ανά χρονική στιγμή. Ο διαχωρισμός δεν θα είχε νόημα ούτε σε εργαστήριο μεταφυσικής.


Ξέρω πόσο αρέσουν αυτά τα διλήμματα, ειδικά στα ερωτικά, και μετά ανοίγουν κάτι άχρηστες κουβέντες που λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του πάνω σε μια ανυπόστατη υπόθεση τύπου κουρτίνα Α ή κουρτίνα Β, και ό,τι και να πει κανείς, και λάθος είναι, και σωστό είναι, γιατί η αρχική τοποθέτηση δε βασίζεται πουθενά. Οπότε όλοι έχουν δίκιο και είναι ευχαριστημένοι.


Γενικά, πολύ γενικά, υπάρχουν σχέσεις μεταξύ ώριμων ανθρώπων που είναι ουσιαστικές. Μεταξύ ανώριμων ικανοποιείται κυρίως το εγωιστικό κομμάτι. Ας το αφήσουμε το θέμα εκεί και ας ανοίξουμε κανένα βιβλίο, γιατί το θέμα δεν είναι να απαντήσουμε ανύπαρκτα ερωτήματα, αλλά να βελτιώσουμε τους εαυτούς μας, μπας και γίνουμε κάποτε ώριμοι. Το αν θα κάνεις μέχρι τότε σχέσεις είναι κάπως άσχετη ερώτηση, γιατί ποτέ δεν θα γίνεις όσο ώριμος ονειρεύεσαι να γίνεις.

________________
6.


Είμαι απόφοιτος στρατιωτικής σχολής. Ξέροντας ότι δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα σπουδών είχα πειστεί πως αυτό ήθελα-έπρεπε να κάνω. Σίγουρα δεν ήταν μονόδρομος αλλά νόμιζα θα μ'αρέσει. Ε δεν μου αρέσει τελικά-σίγουρο!Πάραυτα προσπαθώ να ανταπεξέλθω στην υποχρέωση που ανέλαβα. Το όνειρο να παραιτηθώ όμως παραμένει σχεδόν από την αρχή της επαγγελματικής μου ζωής. Για τον λόγο αυτό ξεκίνησα να σπουδαζω-μη βγούμε και τέρμα καραβανάδες στην αγορά εργασίας! Όσο όμως περνάει ο καιρός(και με γνωρίζω όλο και καλύτερα)αρχίζω να πιστεύω πως και τις σπουδές μου να τελειώσω δεν θα μπορέσω να παραιτηθώ. Θες η συνήθεια, η ασφάλεια του να έχεις δουλειά στην Ελλάδα, η κοινωνική αναγνώριση(το γράφω και ξερνάω!) Από την άλλη όμως για ένα όνειρο δεν ζούμε όλοι?!(για δεκάδες όνειρα..)Η ερώτηση είναι η εξής..Πώς ξεχωρίζεις την δειλία που λειτουργεί ως προστατευτικός παράγοντας των τρελών σου ονείρων από τη δειλία που έχεις απλά επειδή είσαι χεστρ0νι?Ή δεν πρέπει να τις ξεχωρίζουμε και είμαι απλά ένας ονειροπόλος δειλός που δειλιάζει να καταλάβει την δειλία των δειλών του ονείρων??(χάνει το νόημα αν το γράφεις πολλές φορές και το ξορκίζεις!-κολυμπάω σε μαρμελάδα φράουλα βαμμένος κόκκινος)- στα 27 είμαι

Οι σπουδές θα σου είναι χρήσιμες, ό,τι και να αποφασίσεις στο μέλλον. Και αν αποφασίσεις να μείνεις εκεί που είσαι επειδή έχεις χειροπιαστά πλεονεκτήματα, δεν σημαίνει ότι είσαι δειλός. Τα τρελά όνειρα σπάνια βγαίνουν, γι' αυτό τα ακούμε στις ειδήσεις και τα διαβάζουμε στις εφημερίδες.


Επίσης, ακούγεσαι σοβαρό παιδί, μην αρχίζεις κι εσύ τα διλήμματα. Δεν χρειάζεται – ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ – να παραιτηθείς χωρίς να έχεις βρει τι μπορείς να κάνεις. Για ένα διάστημα θα δουλεύεις διπλά για να εξερευνήσεις τις πιθανότητες. Θα παραιτηθείς όταν και αν νιώσεις ότι πατάς σε στέρεο έδαφος.

________________
7.


θυμώνω πάρα πολύ όταν βλέπω πώς σε μία καταφανή αδικία τα σχόλια είναι τόσο εγωιστικά. αναφέρομαι στην ερώτηση 7.
ο αδικημένος άνθρωπος που έχει υποφέρει τόσο πολύ ζητάει βοήθεια ρωτώντας εδώ κι ελπίζοντας σε προσωρινή ανακούφιση. αντ' αυτού οι περισσότεροι βρίσκουν πάτημα για να την βγάλουν όπως θέλει ο καθένας. άλλος βρίσκει φυσικό το να έχεις αδυναμία μόνο σε ένα παιδί και πως αυτό καλά κάνει που κοιτάει την πάρτη του. η άλλη λέει ότι η περιουσία είναι των γονιών και καλά κάνουν που την μοιράζουν όπου θέλουν χωρίς να τους νοιάζει βέβαια το ίδιο τους το αδικημένο παιδί (και όχι το παιδί του διπλανού..), βρήκε κιόλας ευκαιρία να πει για τον αδερφό της που φέρθηκε δίκαια. η άλλη πάλι έκανε σενάριο ολόκληρο δικαιολογώντας την αδυναμία στην μία αδερφή λόγω αδυναμίας του χαρακτήρα της και πως εν ολίγοις είναι φυσικό. άλλοι πάλι ρωτούν για την σχέση με την αδερφή της. θαρρείς και μπορείς να έχεις σχέση με αυτόν που ευχαρίστως δέχτηκε να αδικηθείς εσύ για να επωφεληθεί ο ίδιος. ω τί συγκινητικό. ω τί ωραίο. και τι μεγαλοπρεπές. να συμφωνείς με την αδικία εκφράζοντας τα ανώτερα αισθήματα ανθρωπισμού σου. ω πόσο πιο ανώτερος να γίνεις τέλος πάντων?
αναρωτιέμαι τελικά αν έχει νόημα να κάνει κανείς προσωπικές ερωτήσεις στο α, μπα. έχει?! ή είναι στρεβλό και ψυχοφθόρο? γιατί τελικά δίνει πάτημα σε σχολιαστές παντός είδους εγωισμού και αγένειας. νοιάζονται όλοι να πουν την γνώμη τους χωρίς να σκύψουν πάνω σε αυτόν που θέλει λεκτική βοήθεια. νοιάζονται για τον εαυτό τους. και εκμεταλλεύονται και αυτοί αυτόν που κάνει την ερώτηση. τον κάνουν σκαλοπάτι για να ανέβουν στο βάθρο του σχολιαστή που έχει γνώμη.
συγχαρητήρια.- άϊντε πια.

Αυτά που γράφεις είναι λογικά και καταλαβαίνω την αγανάκτηση, αλλά η ερώτηση «αν έχει νόημα να κάνει κανείς προσωπικές ερωτήσεις στο α μπα» δεν ξέρω τι νόημα έχει. Για κάποιον που καταλαβαίνει όλα αυτά και τα σχολιάζει με τόση ένταση, είναι λίγο περίεργη η ερώτηση. Σαν τι «νόημα» να έχει; Τι προσδοκίες θα έπρεπε να έχει κανείς όταν στέλνει ανώνυμα μια προσωπική του ιστορία δημόσια στο ίντερνετ; Να συναντήσει μόνο πτυχιούχους ψυχολόγους που θα σκύψουν με σοβαρότητα πάνω από το πρόβλημα που θα κάνουν σοφές παρατηρήσεις; Ή να το δουν μόνο άνθρωποι που θα γράψουν αυτά που θα ήθελε να διαβάσει; Αν ζητάει ανακούφιση, είναι περίεργο που δεν την παίρνει αφειδώς όπως την φαντάστηκε, από αγνώστους, που διάβασαν δέκα προστάσεις ενός αγνώστου;


Για σένα είναι προφανές ότι ο άνθρωπος που το έγραψε έχει όλα τα δίκια και έχει ακατανόμαστους γονείς. Για τους άλλους δεν είναι. Όχι επειδή είναι εγωιστές ή χαζοί ή βρίσκουν μόνο ευκαιρία να πουν τα δικά τους. Επειδή όλοι ξέρουν, κι επειδή κι εσύ ξέρεις, ότι όλες οι ιστορίες έχουν δύο πλευρές. Επειδή δεν έχουν ακούσει τι λέει η άλλη πλευρά. Επειδή για πολλούς δεν είναι παρηγοριά να λένε 'έχεις δίκιο σε όλα, είσαι αδικημένη 100%, τελεία και παύλα', γιατί αυτό δεν δίνει ευκαιρίες για να προχωρήσει ο άλλος παρακάτω, αλλά μόνο για να βράσει στο ζουμί του. Σίγουρα δεν είναι απαραίτητα ανώτεροι όσοι προτείνουν ανωτερότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ξέρουν τι είναι το σωστό.


Ο κόσμος πάντα από τον εαυτό του κρίνει όταν σχολιάζει τους άλλους. Πάντα! Δεν γίνεται κι αλλιώς. Απλώς μερικοί έχουν περισσότερες εμπειρίες για να διαλέξουν, ή είναι πιο καλοί στο να βγάζουν συμπεράσματα από αυτά που τους συμβαίνουν. Ό,τι και να πεις στους άλλους, θα σου απαντήσουν με μια δικιά τους εμπειρία, γιατί αυτή την ξέρουν καλά, αυτή θυμούνται καλά επειδή κάηκε η γούνα τους, και είναι βέβαιοι ότι ισχύει όπως την έχουν στο μυαλό τους. Ακόμη και οι ειδικοί μιλούν με βάση τις εμπειρίες άλλων ανθρώπων, που έχουν συνδεθεί με στατιστική και έχουν γίνει πιθανότητες και γνώση για συμβουλές. Είναι πιθανό ο άλλος να σχολιάσει χρησιμοποιώντας μια δική του εμπειρία που είναι άσχετη, που δεν κολλάει. Ναι, είναι πολύ πιθανό κάποιος να χρησιμοποιήσει την δήλωση κάποιου για να πει τον πόνο του. Μέσα από όλα αυτά, χρήσιμα και άχρηστα, μερικές φορές κάποιοι βρίσκουν παρηγοριά, άλλοι σκέφτονται και βγάζουν συμπεράσματα, και άλλοι θυμώνουν. Αν υπάρχει κάποιο «νόημα», ίσως να είναι αυτό.

56

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#7Αν κάποιος ψάρευει για κάτι συγκεκριμένο, πρέπει να βάλει το κατάλληλο δόλωμα (και όχι π.χ. τους παίρνω τηλ. κάθε εβδομάδα αλλά δε θέλω να τους δω), και να ξέρει ότι τα ψάρια πλέον είναι αρκετά υποψιασμένα, επειδή ψαρεύουν κι άλλοι πολλοί. Και να είναι προετοιμασμένος να πιάσει πολλά άσχετα ψάρια εκτός από το συγκεκριμένο που θέλει.Σε κάθε περίπτωση, keep trying.
#7 Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω προς τι η αναστάτωση. Επιλέγουμε να σχολιάσουμε κάθε φορά κάποια ή κάποιες ερωτήσεις. Γιατί; Γιατί εκεί βλέπουμε κάποια πράγματα που έχουμε περάσει και έτσι καταθέτουμε την εμπειρία μας. Αλλιώς θα αρχίζαμε από το 1 μέχρι το 7 και θα γράφαμε ο,τι μας κατέβαινε. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτός που στέλνει την ερώτηση πρέπει να ακολουθήσει κατά γραμμα αυτά που του λέμε. Ναι, σε κάποιες απαντάμε με χιούμορ. Ναι σε κάποιες κάνουμε αδιάκριτες ερωτήσεις, τύπου κουτσομπολιού, αφού το έχουμε δηλώσει πρώτα. Και ναι, σε κάποιες κάνουμε διευκρινιστικές για να μπορούμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα και να μην γράφουμε μπούρδες, βγάζοντας αυθαίρετα συμπεράσματα.Μας περιγράφεις λες και αν δεν ακολουθήσουν τις ¨συμβουλές¨ θα πάρουμε κεφάλια. Την ώρα μας περνάμε εδώ, ανταλλάσσουμε απόψεις και αυτό είναι όλο. Μη θίγεσαι και χαλάρωσε, δεν είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα όσο τα παρουσιάζεις.Αν δεν σου αρέσουν τα σχόλια που γράφουμε, μην τα διαβάζεις. Δεν θα απολογηθούμε κιόλας.
#3 Γιατρός στη Γαλλία μου ζήτησε να το βάλω where the sun don't shine για πιο ακριβή μέτρηση.. Μετά βέβαια αποφάσισα οτι τόσα χρόνια στην Ελλάδα μια χαρά επιβίωσα με τη μασχαλιτσα κ πορευτηκα αναλόγως.. Πάντως φαντάζομαι οτι η μετρηση από το στόμα ειναι μια μέση λύση (αν βέβαια ο καθένας το βάζει αλλου άντε μετά να δανειστείς θερμόμετρο χωρίς φόβο και πάθος)
#3 Η μαμά μου που έχει μεγαλώσει στην Αμερική πάντα στο στόμα μας το έβαζε το θερμόμετρο, σπανίως στη μασχάλη. Η μέτρηση της θερμοκρασίας από το στόμα είναι ακριβής και πιο γρήγορη, άσε που στη μασχάλη συνέχεια μας έφευγε όταν ήμασταν μικρά και έψαχνε η μάνα μου το θερμόμετρο μες στις πιτζάμες. Αν διαβάσετε και τις οδηγίες ενός ηλεκτρονικού θερμομέτρου χαρακτηρίζει τη μέτρηση από τη μασχάλη χρονοβόρα και ανακριβή μέθοδο. Προσοχή με του υδραργύρου όμως, όχι στο στόμα σε πολύ μικρά παιδιά.
Τα θερμόμετρα υδραργύρου πολλά φαρμακεία τα πουλάνε ακόμα. Και το χειρότερο, οι φαρμακοποιοί δεν σε προειδοποιούν ότι περιέχουν υδράργυρο. Είχα πάει μέσα σε ένα απόγευμα σε 5-6 φαρμακεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ζητώντας απλό θερμόμετρο, όχι ηλεκτρονικό. Όλοι τους μου έδειξαν θερμόμετρα υδραργύρου στις πλαστικές θηκούλες τους, χωρίς καμία σήμανση επάνω. Παραλίγο να αγοράσω ένα, αλλά είπα να ρωτήσω καλού-κακού αν και ήμουνα σίγουρη ότι έχουν αποσυρθεί. Μου είπαν ότι ενώ υποτίθεται ότι κυκλοφορούν πια μόνο θερμόμετρα "οινοπνεύματος", αυτοί κρατάνε στοκ από τα παλια, γιατί τους τα ζητάνε ακόμα, επειδή λειτουργούν πιο γρήγορα.
μα γιατί το λες αυτό? ειδικά το «μη φοβάσαι, ό,τι και να γίνει σ’ αυτή τη σχέση, θα βγούμε νικητές. Γιατί δεν συναντηθήκαμε για να αγαπηθούμε. Αλλά για να αγαπήσει ο καθένας τη ζωή του περισσότερο. Μέσα από αυτή τη συνάντηση ο μόνος που θα χάσει είναι ο παλιός φοβισμένος μας εαυτός» ειναι κάτι που έχει υποθεί απο όλους μας.
το κείμενο μου φανηκε μια απίστευτη μπούρδα από κάποια που παρχίζει απεγνωσμένα να γράψει ποιητικά και με λυρισμό.Μετά βίας το τελείωσα.
Όχι απλώς μπούρδα. Μπουρδάρα. Δεν κατάφερα να διαβάσω πάνω από δύο σειρές, Και η γραμματοσειρά ακατάλληλη (κι από παρουσίαση και από περιεχόμενο μια σάχλα).
#5Γεια σου Τζάκο! Ίσως έχεις πληγωθεί επειδή κάποιος σε χρησιμοποίησε για να αγαπήσει τον εαυτό του. Ίσως έχεις πληγώσει εσύ κάποιον επειδή ήταν εκεί μόνο για να αγαπήσεις εσύ τον εαυτό σου. Ίσως να είσαι απλά ανυπόμονος επειδή δεν έχεις βρει 'το άλλο σου μισό'. Όλοι μας και για πάντα θα προσπαθούμε να μάθουμε και να αγαπήσουμε τον εαυτό μας και να τον συγχωρήσουμε για τα λάθη που έχει κάνει. Και επειδή ποτέ δεν θα σταματήσουμε να κάνουμε λάθη, ποτέ δεν θα απαλλαχτούμε από αυτήν την ενδιαφέρουσα διαδικασία του 'μαθαίνω να ζω με μένα'.Το αλατοπίπερο σε όλο αυτό μπαίνει όταν μερικές φορές εμφανίζονται άνθρωποι στον δρόμο μας, άνθρωποι ενδιαφέροντες και ελκυστικοί και πολλά υποσχόμενοι (το αν είναι αυτοί από μόνοι τους πολλά υποσχόμενοι ή αν τους καθιστούμε εμείς έτσι δεν ξέρω! Άλλη ιστορία!). Άνθρωποι, τους οποίους διαλέγουμε να μας κάνουν παρέα στο κυνήγι του χαμένου εαυτού!Δεν νομίζω ότι μπορείς να ξέρεις από την αρχή αν μια σχέση σου ξεκινάει για να αγαπήσεις τον εαυτό σου ή για να αγαπήσεις τον άλλο. Νομίζω ότι αυτό γίνεται στην πορεία. Αλλά αν φτάσεις στο σημείο που έφτασε η κοπέλα του άρθρου (το οποίο απλά λάτρεψα πρέπει να σου πω!) ναι φεύγεις. Εκτός κι αν είσαι τόσο τρομαγμένος από αυτά που έχεις ανακαλύψει για τον εαυτό σου και φοβάσαι τόσο να μείνεις μόνος με αυτά, που δεν φεύγεις και μένεις εκεί στάσιμος και εγκλωβισμένος. Εφόσον τα λάθη που κάνουμε σχετίζονται με τους ανθρώπους γύρω μας, οι άνθρωποι γύρω μας θα μας βοηθήσουν να τα καταλάβουμε και να τα δεχτούμε. Άρα όχι δεν σταματάς να κάνεις σχέσεις. Όχι ότι είναι και στο χέρι σου δηλαδή, όπως αποδεικνύεται όταν γνωρίζεις το επόμενο άτομο με το οποίο θα αποφασίσεις να κάνεις σχέση! Κιπ γκοουινγκ!
#3 Έχοντας επισκεφτεί τον αδερφό μου στη Σκωτία που σπούδαζε ένιωσα να αρρωσταίνω (με τον παλιόκαιρο εκεί :p ) και ζήτησα θερμόμετρο. Ο αδερφός μου δεν είχε κι έτσι απευθύνθηκε σε ένα Σκωτσέζο συμφοιτητή του που ήταν παρών. Αυτός εξεπλάγη τρομερά που ζητούσα κάτι τέτοιο και με ρώτησε τι θα το κάνω αφού δεν είμαι γιατρός!!!!! (Δεν έμαθα ποτέ αν είχα δέκατα..).
#3. Η Σανάνθη με ξεκλείδωσε, θα πω κι εγώ τη ντροπή μου. Μου είχε μάθει ένας αστειάτορας αραβόφωνος lover το σ'αγαπώ στα αραβικά. Προφερόταν κάπως σαν "κισσαμάκ". Με διευκόλυνε να το συγκρατήσω συνειρμικά επισημαίνοντάς μου ότι ξεκινά ηχητικά όπως το φιλί (if you love sb you want to kiss him κλπ) και με διαβεβαίωσε ότι χρησιμοποιείται τόσο για ερωτικές όσο και για φιλικές σχέσεις. Εγώ, τρισευτυχισμένη που έμαθα δυό αράδες αραβικά, το έλεγα περήφανη όπου στεκόμουν κι όπου βρισκόμουν. Το αξιοπερίεργο ήταν ότι ενώ εξέφραζα την αγάπη μου και την εκτίμησή μου στους νέους μου φίλους, αυτοί με ξέκοβαν ένας-ένας! Μέχρι που μια κοπέλα, σοκαρισμένη και αηδιασμένη, μου εξήγησε ότι έλεγα "το νινί της μητρός σου", που είναι ύψιστη προσβολή για τους Άραβες. Την επόμενη φορά που συνάντησα τον lover, του είπα "kissamak, and you know what I mean".
Α, ρε Ιζόλδιον! Καλά του'πες στο τέλος, χαχαχαΤί μου θύμισες με τα αραβικά. Στο Κατάρ γνώρισα κάποτε μια Ελληνίδα με το όνομα Χαρά. Μου είπε ότι "Χάρα" στα αραβικά σημαίνει σκατά. "Κουλ χάρα" σημαίνει "φάε σκατά". Μου είπε ότι με το όνομά της δεν θα μπορούσε να είναι ποτέ κουλ στην Ντόχα. Για αυτό συστηνόταν ως Χαρίκλεια.Επίσης, συμβουλή προς τους Νικολάδες: ποτέ "Νίκος" στις αραβόφωνες χώρες, αλλά "Νίκολας". Το "νίκο" αραβιστί σημαίνει "'αντε γ...σου"!Αυτό το μάθαμε κατά τύχη από έναν Λιβανέζο γείτονα στο compound που είχε όρεξη για κουβέντα. Είχε ζήσει για λίγο καιρό στην Ελλάδα. Κάτι μου είπε και για τον όρο "γενική ιατρική", ότι δηλαδή είναι φοβερή βρισιά στα αραβικά, αλλά δεν θυμάμαι καθόλου τί σημαίνει. Μήπως ξέρει κανείς να μας πει; :PΥ.Γ. Πωπω. Το #3 άνοιξε μεγάλο κεφάλαιο, Ιζόλδηηη :)))
@7χαχαχαχαΚαλέ πόσο χρονών είσαι;15;Δηλαδή τι νομίζεις; Η αμπα δίνει τον χρησμό των Δελφών και πρέπει να ακολουθήσεις ό,τι λέει πάση θυσία; Την γνώμη της λέει (ούτε καν συμβουλή πολλές φορές), την οποία κάποιοι εκτιμούν πραγματικά -μεταξύ αυτών κι εγώ- και δεν σου επιβάλλει τι θα κάνεις. Αν σου κάνει την κρατάς, αν όχι την πετάς.Όσο για τους σχολιαστές, μήπως θες να μας περάσουν και από οντισιόν καταλληλότητας; Είμαστε ελεύθεροι να σχολιάζουμε όπως θέλουμε και ό,τι θέλουμε και αυτό που μπορείς να κάνεις για να δείξεις τη δυσαρέσκεια σου είναι είτε να πατήσεις όχι δίπλα στην απάντηση είτε να απαντήσεις με τη σειρά σου στο σχόλιο εκφράζοντας τα παράπονα σου. Πάρα πολλοί έχουν βοηθηθεί από τις απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήσεις. Αν δεν σου αρέσει πάψε να τη διαβάζεις. Αλλιώς δέξου τη στήλη όπως είναι με τα καλά της και τα στραβά της. Να κάνεις τέτοια επίθεση στη Λένα και στους σχολιαστές όμως είναι ανούσια και ανυπόστατη.
#4, πολύ καλή η απάντηση της Α μπα αλλά θέλω να συμπληρώσω: το καλοκαίρι που έχει πολλή ζέστη για να βάζεις μαξιλάρι πάνω σου, βάλε τη βάση με το ανεμιστηράκι για το λαπτοπ και κει πάνω το βιβλίο! Και δροσιά και άνεση!
#7 Στην κριτική που κάνει ο καθένας στα σχόλια αποδίδει τα αίτια του κάθε γεγονότος εντελώς μεροληπτικά και στην ουσία εκφράζει τις προσωπικές του πεποιθήσεις.Αυτό σημαίνει πρακτικά πως κάθε άτομο επιλέγει συνειδητά ή μη τύπους διακρίσεων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων ανάλογα με το μορφωτικό του επίπεδο, την κοινωνική του εμπειρία κ.τ.λ. Διάβασα όλα τα σχόλια, της προηγούμενης δημοσίευσης και συγνώμη αλλά δε μπόρεσα να συγκρατηθώ. Γέλασα πάρα πολύ με το αυθαίρετο συμπέρασμα: Είναι υιοθετημένη!!! Βρε μήπως η αδερφή της είναι υιοθετημένη; Πολύ αστείο!
#3: Ναι, αλλά δεν μας είπες πού βάζουν το θερμόμετρο οι Γάλλοι και οι Άγγλοι!Στο αυτί; Στο στόμα; Στα οπίσθια; Τόσα μέρη υπάρχουν. Για πες, καλοκαίρι έρχεται, όλο και κάποιος τουρίστας μπορεί να ανεβάσει πυρετό, να μην ξέρουμε πού θα βάλει το θερμόμετρο που θα του δανείσουμε; Παρεμπιπτόντως, μιας και ανοίξαμε κουβέντα με αστείες παρεξηγήσεις μεταξύ αλλοεθνών, ας πω κι εγώ αυτό που μου'ρθε πρώτο στο μυαλό και το θυμάμαι με κάποια ντροπή κι αμηχανία. Συνέβη τον πρώτο καιρό που είχαμε μετακομίσει στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.Ήρθαν οι άνθρωποι της μεταφορικής, έφεραν την οικοσκευή, γρι αγγλικά εκείνοι, γρι πορτογαλικά εγώ τότε (ήταν αρχή ακόμη, μετά τα έμαθα), συνεννοούμασταν κυρίως με γκριμάτσες και χειρονομίες. Κάθε φορά που τοποθετούσαν ένα έπιπλο εκεί που τους έδειχνα, τους έκλεινα το ένα μάτι κι έκανα ένα κυκλάκι με τον αντίχειρα και τον δείκτη του χεριού μου τύπου "ΟΚ, τέλεια" χαμογελώντας. Χαμογελούσα εγώ, απορούσαν εκείνοι. Ένιωθα μια διάχυτη αμηχανία στην ατμόσφαιρα, το ίδιο και ο άντρας μου. Πού να ξέραμε. Αργότερα, μάθαμε ότι το κυκλάκι που κάνει ο αντίχειρας με τον δείκτη θεωρείται εξαιρετικά άσεμνη χειρονομία στη Βραζιλία! Ειδικά, ανάποδα.Κι αυτοί οι καημένοι οι μεταφορείς ήταν τόσο αμίλητοι και αξιοπρεπείς. Πού να το φανταζόμασταν ότι εμείς τους "λέγαμε" όλη την ώρα "γ..ιέστε από τον κ..."!Και με νόημα μάλιστα, τρομάρα μας :P
Τέλειο Σανάνθη!Θα μοιραστώ λοιπόν κι εγώ μαζί σας μία αγαπημένη ιστορία. Πριν λίγο καιρό είχα συμμετάσχει σ' ένα συνέδριο στο Πεκίνο, με το πέρας του οποίου οι διοργανωτές μάς τραπέζωσαν. Στη μέση περίπου του δείπνου, ο πλέον εξέχων επιστήμονας -ένα σεβάσμιο γεροντάκι- έφτυσε σε μια χαρτοπετσέτα μια προσεκτικά αλεσμένη μπουκιά από κρέας και φασόλια. Για κλάσματα του δευτερολέπτου σκέφτηκα ότι απλώς θα είχε εντοπίσει κοκκαλάκι, όμως το σαψαλάκι είχε άλλο πράμα κατά νου. Σηκώθηκε, με προσφώνησε και όλο ευγένεια μου το πρόσφερε. Σάστισα φυσικά και πριν προλάβω να σκεφτώ γιατί το δίνει σε μένα να το του πετάξω, μία συνάδελφος μου εξήγησε με ταχύτητα και διακριτικότητα ότι πρέπει να το φάω ως ένδειξη σεβασμού και ευαρέσκειας στην κίνηση εκτίμησης που έκανε ο παππούλης προς εμένα (από το μεγαλύτερο στη μικρότερη με πολλή αγάπη). Ακόμα αισθάνομαι τον παλλόμενο κόμπο στο λαιμό μου- προειδοποίηση ορμητικού εμέτου. (Δεν ήρθε ευτυχώς.)
@ενός κοκόρου γνώση: Απίστευτη ιστορία, πραγματικά! Μου φαίνεται πως τερμάτισες τον όρο "πολιτισμική προσαρμογή σε χρόνο dt". Ίου, ίου οι μπουκιές του γεροντίου.
Το διπλοτσέκαρες ότι το συγκεκριμένο έθιμο έπρεπε να τελειώσει με τη βρώση της μασημένης μπουκιάς κι όχι ξέρω γω με λιώσιμο κάτω από τη σόλα σου; Μην είχατε τίποτα διαφορές με τη συνάδελφο που στο είπε...
;) Βρε Χίμαιρα, σε σέβομαι πολύ. Πάρε τώρα να φας λίγη μασημένη τσιπούρα με λιωμένο βλωμό κολοκυθομπρόκολου, επειδή σε σέβομαι πάνω απ'όλα. Μην αναρωτηθείς, μην το αμφισβητήσεις, είναι που σε σέβομαι ρέιιι
#6 επειδή έχω ζήσει κάτι αντίστοιχο στο οικογενειακό μου περιβάλλον θα σου έλεγα αν αποφασισεις να φύγεις κάντο, αλλά φρόντισε πριν γινει αυτο να εχεις βρει κατι άλλο.Μη πάς στα τυφλά.Φυσικά αυτό,ειδικά στις μέρες μας,ισχύει για όλες τις περιπτώσεις που κάποιος θέλει να παραιτηθεί απο την εργασία του, εδώ όμως λίγο παραπάνω γιατί χάνεις την μονιμότητα.Όπως και να το κάνουμε είσαι απο τους τυχερους που απο αυτη θέση που βρίσκεσαι δεν θα αντιμετωπιζες ξανά το ενδεχόμενο της ανεργίας.Φαντασου πως νιώθει φίλος μου που αποφάσισε να φύγει πριν 2χρονια απο τον στρατό, έχοντας πολύ καλό μισθό και ασφάλεια, σήμερα στα 33 του να είναι άνεργος και να έχει επιστρέψει στο πατρικό του.Πολλές φορες θέλουμε τόσο πολύ να φύγουμε απο μια κατάσταση που μας πνίγει, που όλες οι υπόλοιπες επιλογές φαντάζουν εύκολες στο μυαλό μας μέχρι να έρθουμε αντιμέτωποι με την πραγματικότητα. Ζύγισε τα θετικά και τα αρνητικά, σκεψου όλες τις εκδοχές και τις συνέπειες, και αν νιώθεις σίγουρος για την επιλογή σου και πατάς γερά στα πόδια σου παραιτήσου.
Το έχω ακούσει αρκετές φορές από άτομα νεαρά σε ηλικία (μέχρι 35) που δεν έχουν περάσει καθόλου ανεργία ή τους ήρθαν όλα εύκολα επαγγελματικά μέχρι που με κάποιον τρόπο κατάφεραν να μπουν στο δημόσιο και μετά κάνουν κόνξες του τύπου θέλω να παραιτηθώ, πνίγομαι, κτλ θεωρώντας πως θα τους έρχονται πάντα εύκολα τα πράγματα. Παιδιά κάντε κράτει, οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι, μη νομίζετε ότι οποιαδήποτε άλλη εργασία θα σας κάνει πιο ευτυχισμένους. Δυστυχώς πρέπει να δουλεύουμε, και όσο και να μας ενδιαφέρει το αντικείμενο μετά από λίγα χρόνια (για κάποιους μετά από κάποιους μήνες) γίνεται και αυτό ρουτίνα και θέλουμε να παραιτηθούμε γιατί πνιγόμαστε. Μπορεί να φταίει το ίδιο το αντικείμενο (που δεν είναι ακριβώς αυτό που σπουδάσαμε ή φανταζόμασταν), τα λεφτά που είναι αστεία, το απαίσιο περιβάλλον ή οι ηλίθιοι εργοδότες. Δεν υπάρχει τέλεια δουλειά, ειδικά στον ιδιωτικό τομέα.Από αλλού έρχεται η ευτυχία, σε ό,τι προηγείται και έπεται της δουλειάς, από τις διαπροσωπικές σχέσεις δηλαδή και τα χόμπυ μας.Είναι ελάχιστοι αυτοί που πραγματικά ικανοποιούνται από τη δουλειά τους σε όλα τα επίπεδα, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Γιατί εδώ σχεδόν ποτέ δεν (αντ)αμοίβεσαι αξιοκρατικά και πάντα θα σου τρώει τη θέση η κόρη του μπατζανάκη του περιπτερά της πεθεράς του εργοδότη.
Έχω παρατηρήσει ότι τώρα τελευταία πολύ συχνά η Α,μπα παραπονιέται ότι "Πάλι δίλημμα" ή "Πάλι εξωσυζυγική σχέση" κλπ. Είμαστε κοινοί άνθρωποι, με κοινά προβλήματα και κάποιο αποφασίζουν να τα μοιραστούν μαζί μας, ακόμη κι αν γνωρίζουν την κοινοτοπία τους. Προς τι τόση γκρίνια;(δεν αναφέρομαι από προσωπική εμπειρία, δεν έχω στείλει ποτέ εδώ)
Για τα διλήμματα γκρινιάζω, ναι, και δεν θα σταματήσω να το κάνω, και εξηγώ τον λόγο που γκρινιάζω. Δεν παραπονιέμαι για κοινοτοπια, γενικώς και αοριστως. Επίσης δεν χρειάζεται να γράφεις σα να μην είμαι εδω, εκτός κι αν δεν θέλεις να σου απαντήσω.
αυτό που μάλλον δυσκολεύεστε να αντιληφθείτε, κ ευτυχώς για εσάς, είναι ότι οι άνθρωποι οι οποίοι ταλαιπωρούνται διαρκώς από διλήμματα, τις περισσότερες φορές ανύπαρκτα, δεν το κάνουν επίτηδες. Οπότε και να του πεις, "πάλι δίλημμα;" δεν έχει νόημα. Πρέπει να καταλάβει γτ βάζει τον εαυτό του σε φοβία κάνει..Είναι σαν να λες σε κπ που έχει φοβίες, τι, πάλι φοβία; τι φοβάσαι;
@ Λένα Έκανα μια διαπίστωση προς όλους για τον τρόπο που επιλέγεις να σχολιάζεις. Ξέρω ότι είσαι εδώ, τουλάχιστον μέχρι εκεί φτάνει η νοημοσύνη μου. Το "προς τι τόση γκρίνια" αναφερόταν σε σένα. Δεν απαντάς πάντα σε κάποιες ερωτήσεις που αναφέρονται σε σένα. Όσοι σε διαβάζουμε το γνωρίζουμε καλά.Οπότε, ποιο το πρόβλημα; Μήπως απλά δε σου άρεσε το σχόλιό μου κι έριξες εκεί μια νουθεσία;
Εμένα δεν μου φαίνεται για γκρίνια πάντως...έχω παρατηρήσει οτι τα διλήμματα τις περισσοτερες φορες είναι αφοριστικά, η' άσπρο η' μαύρο. Γιατί πρεπει να είναι η' το ενα η' το άλλο; Υπάρχει κ κάτι ενδιάμεσο, το οποίο αυτός που στέλνει την ερώτηση δεν το σκέφτεται καν.
@Maria. Φυσικά και το καταλαβαίνω, γι' αυτό δίνω στον καθένα εξειδικευμένη, προσωπική απάντηση, δε μένω στο 'πάλι δίλημμα'. Αυτό που νομίζω ότι εννοεί η Maggie όμως είναι ότι την (τον;) ενοχλεί η εκδήλωση αγανάκτησης από μέρους μου. Αυτό μπορώ να το αλλάξω.
Το "κι έριξες κι εκεί μια νουθεσία" δηλώνει αγανάκτηση εκ μέρους σου για τις "νουθεσίες" της Λένας. Κι εγώ αγανακτώ με αυτούς που διαβάζουν φανατικά Α Μπα και παραπονιούνται για τον τρόπο που απαντά. Προσωπικά δεν με ενοχλεί καθόλου η υποτιθέμενη γκρίνια της Λένας γιατί γνωρίζω ότι πίσω από το πληκτρολόγιο βρίσκεται άνθρωπος και δεύτερον θεωρώ ότι το "πάλι διλήμματα" κρύβει και μια τρυφερότητα του τύπου "μα τίποτα δεν έχουμε μάθει ρε γαμώτο, δεν προχωράμε καθόλου μπροστά"? Να μην αλλάξεις τίποτα Λένα γιατί θα αγανακτήσουμε αυτοί που σε γουστάρουμε όπως είσαι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. ☺☺☺
Αυτό το κείμενο στην ερώτηση 5 ήταν τόσο κουραστικό...μα τι χαζά διλήμματα είναι αυτά;Γιατί ρε φίλε η αγάπη ενός άλλου ανθρώπου να μην συμβαδίζει με την αγάπη για τον εαυτό σου;και γιατί ένα λογοτεχνικό κείμενο να πρέπει να αποτελει κάποια υπερβατική αλήθεια στις ανθρώπινες σχέσεις;
#1 Ο βασικότερος λόγος που δεν μπορώ να ακούσω μπουζουκοτράγουδα είναι το άκουσμα των στίχων (στα ξενόγλωσσα τραγούδια αν δεν δώσεις βάση μπορείς να παραβλέψεις τον στίχο). Είναι για να πηδάς από το παράθυρο με τις στιχουργικές σαχλαμάρες των τραγουδιών αυτών και το χειρότερο είναι ότι όσοι ακούνε τέτοια τραγούδια, δένουν κόμπο και τον στίχο.
Εξαρτάται τα μπουζουκοτράγουδα. Δε μιλάμε για τα τελείως σκυλάδικα τύπου Παντελίδη, Πάολα κλπ. αλλά τα παλιά λαϊκά και στίχο καλό είχαν και μουσική. Βεβαίως γούστα είναι αυτά.Τα ξενόγλωσσα τραγούδια που έχουν γίνει κι επιτυχίες είναι βασισμένα σε 6 συγχορδίες σύμφωνα με τους Axis of Awesome ένα χιουμοριστικό γκρουπάκι από την Αυστραλία αν δεν κάνω λάθος. Αυτό το βιντεάκι αξίζει να το δεις, έχει πολύ γέλιο:https://youtu.be/5pidokakU4I
@3: Συνολικά υπάρχουν 5 σημεία για να πάρεις θερμοκρασία. Μέτωπο - μασχάλη - ακουστικό κανάλι - στόμα - πρωκτός. Τα περισσότερα χρειάζονται ειδικό (για το σημείο) θερμόμετρο και δίνουν διαφορετικές θερμοκρασίες. Η φυσιολογική θερμοκρασία ανά σημείο είναι κατ' αντιστοιχία: 36,5 - 36,5 - 37 - 37 - 37,5 C.