Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ

Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter
1

"Fais-moi mal Johnny" (Πόνεσέ με, Τζόνι): το διάσημο τραγούδι του Μπορίς Βιάν έχασε την ερμηνεύτριά του, την Μαγκαλί Νοέλ. Η γαλλίδα ηθοποιός, γνωστή επίσης ως μία από τις ηγερίες του Φελίνι, ο οποίος την είχε επιλέξει για τρεις από τις ταινίες του, ανάμεσα στις οποίες το "Amarcord", πέθανε στα 83 της χρόνια.


"Το Σάββατο θα γινόταν 84, έσβησε στον ύπνο της σήμερα το πρωί στις 5" στο Σατονέφ-Γκρας της νοτιοανατολικής Γαλλίας, ανακοίνωσε η κόρη της, η Στεφανί Βιάλ-Νοέλ.


Η Μαγκαλί Νοέλ γεννήθηκε στις 27 Ιουνίου 1931 στη Σμύρνη της Τουρκίας. Στη ζωή της συνάντησε δύο μεγάλες φυσιογνωμίες της τέχνης, τον γάλλο συγγραφέα Μπορίς Βιάν και τον ιταλό σκηνοθέτη Φεντερίκο Φελίνι, για τον οποίο υπήρξε το αισθησιακό σύμβολο των φαντασμάτων του.


Ο μεγάλος κινηματογραφιστής την έβαλε να παίξει σε τρία από τα αριστουργήματά του: "Ντόλτσε Βίτα" (1960), "Σατυρικόν" (1969) και "Amarcord" (1973), όπου υποδυόταν την Γκραντίσκα, μια μοιραία γυναίκα με κόκκινο παλτό που διασχίζει το Ρίμινι με ψηλοτάκουνα και την φαντασιώνονται μέχρι και οι αρσενικοί γάτοι. 

Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter


Την εποχή εκείνη, "υπήρχαν τέσσερις σταρ: η Ζιραρντό, η Μπαρντό, η Μορό και η μαμά", δήλωσε η κόρη της. "Ήταν ένα σύμβολο του σεξ", "συχνά την μπέρδευαν με την Σοφία Λόρεν".


Η Μαγκαλί Νοέλ, το αληθινό όνομα της οποίας ήταν Μαγκαλί-Νοέλ Γκιφρέ, θα μείνει στη μνήμη για την ερμηνεία του τολμηρού για την εποχή του τραγουδιού "Πόνεσέ με, Τζόνι", που είχε γράψει ο Μπορίς Βιάν και στο οποίο δήλωνε πως της αρέσει "ο έρωτας που κάνει μπουμ!"

Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter
Η μαγική σκηνή του υπερωκεάνειου Transatlantico Rex στο Amarcord. Οι κάτοικοι της μικρής κωμόπολης έχουν πάει μεσοπέλαγα και το περιμένουν να περάσει μέσα στη νύχτα. Ανάμεσά τους, αυτή που θέλει να ξεφύγει περισσότερο από την επαρχία: η Μαγκαλί Νοέλ στον απράμιλλο ρόλο της Γκραντίσκα


Το τραγούδι είχε καταγγελθεί την εποχή εκείνη από το Βατικανό και είχε απαγορευθεί η μετάδοσή του από το ραδιόφωνο επειδή οι στίχοι του είχαν κριθεί σκανδαλώδεις.


"Χρειαζόταν η μαργιολιά της Μαγκαλί Νοέλ για να τραγουδηθεί", δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο πιανίστας Ερβέ Σελέν, ο οποίος την συνόδευε επί τριάντα χρόνια.


Ο Βιάν την είχε γνωρίσει στα γυρίσματα της ταινίας του Ζυλ Ντασέν "Ριφιφί" (1955), μιας από τις πρώτες της ταινίες. "'Η φωνή σας με ενδιαφέρει', της είπε", αφηγείται η κόρη της. "Η μητέρα μου ήταν η πρώτη τραγουδίστρια του γαλλικού ροκ. Ο Βιάν μιμούνταν πολύ τους Αμερικανούς. Την πήγαινε στα κλαμπ του Σεν-Ζερμέν-ντε-Πρε. Ήταν λίγο ο μεγάλος αδελφός της, την έβρισκε διασκεδαστική. Η φιλία τους διήρκεσε χρόνια".

Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter


Πριν γυρίσει τις ταινίες με τον Φεντερίκο Φελίνι, είχε παίξει σε πολυάριθμες ταινίες γάλλων σκηνοθετών, μεταξύ των οποίων οι Ρενέ Κλερ και Ζαν Ρενουάρ.


"Ήταν λίγο η μούσα, η ηγερία του Φεντερίκο. Οι δυο τους ήταν πολύ κοντά. Ήταν μια ωραία σχέση, πλατωνική ή όχι στην αρχή, δεν ξέρω", εξήγησε η κόρη της. Ήταν εραστές; "Η μαμά δεν μου είπε ποτέ".


Εκτός από την κόρη της, η οποία γεννήθηκε από την ένωσή της με τον ηθοποιό Ζαν-Πιέρ Μπερνάρ, η Μαγκαλί Νοέλ είχε ξαναπαντρευτεί και υιοθετήσει δύο αγόρια.


Άφησε την τελευταία της πνοή στον οίκο ευγηρίας όπου διέμενε στη νότια Γαλλία.

Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter
Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter
Mε τον Φελλίνι. Υπήρχε μια στενή σχέση μεταξύ τους, που "δραματοποιήθηκε" στο 8 1/2, με την ίδια να παίζει το ρόλο της παράνομης σχέσης
Απεβίωσε η ηθοποιός Μαγκαλί Νοέλ Facebook Twitter
Σε πιο μεγάλη ηλικία

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.