Εξοργισμένοι οι Ιρανοί με την ηθοποιό που φωτογραφήθηκε χωρίς να φορά χιτζάμπ

Εξοργισμένοι οι Ιρανοί με την ηθοποιό που φωτογραφήθηκε χωρίς να φορά χιτζάμπ Facebook Twitter
12

Έντονες αντιδράσεις έχει πυροδοτήσει στο Ιράν η περίπτωση της Sadaf Τaheriann, ηθοποιού στο επάγγελμα, που αποφάσισε να ανεβάσει στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram φωτογραφίες όπου φαινόταν η ίδια χωρίς να φορά χιτζάμπ- το χαρακτηριστικό κάλυμμα του κεφαλιού που επιβάλλεται στη χώρα.

Οι φωτογραφίες της δεν εξόργισαν μόνο τους συμπατριώτες της, που κατέκριναν την απόφασή της κυκλοφορώντας εικόνες όπου με τη βοήθεια Photoshop τοποθέτησαν στο κεφάλι της χιτζάμπ, αλλά και την κυβέρνηση του Ιράν, που της απαγόρευσε να εργάζεται αποκαλώντας την «ανήθικη».

Η ίδια δικαιολόγησε τις φωτογραφίες, λέγοντας πως ήταν ένας τρόπος να διαμαρτυρηθεί για τους αυστηρούς ιρανικούς νόμους που επιβάλουν στις γυναίκες να καλύπτουν το κεφάλι τους όταν βρίσκονται σε δημόσιους χώρους.


«Ήμουν νευρική και ανήσυχη για το πώς οι άνθρωποι θα αντιδρούσαν στις φωτογραφίες μου. Το να θυμάμαι το παρελθόν μου, μου έδωσε αυτοπεποίθηση να αναρτήσω αυτές τις φωτογραφίες. Θυμάμαι ότι επισκέφθηκα πολλές κινηματογραφικές εταιρείες για να υπογράψω συμβόλαιο, αλλά άκουγα ακατάλληλα σχόλια για την εξωτερική μου εμφάνιση» σχολίασε η Sadaf, μιλώντας στο περσικό Voice of America.

Μάλιστα κατήγγειλε σεξουαλική παρενόχληση από ανθρώπους που εργάζονταν στην ιρανική βιομηχανία του θεάματος, αποκαλύπτοντας ότι της προσέφεραν συμβόλαια, τα οποία περιείχαν τον όρο να συνευρίσκεται ερωτικά με κάποιον συνεργάτη της μία φορά τον μήνα.

«Λυπάμαι για τις αντιδράσεις τους και δεν έχω τίποτα άλλο να πω. Θέλω να ζήσω σε έναν τόπο και με έναν τρόπο που με κάνει ευτυχισμένη» λέει η Sadaf, σχολιάζοντας τις προσβολές που άκουσε από τους συμπολίτες της.


Τώρα έχει καταφύγει στο Ντουμπάι, όπου ελπίζει να κάνει νέα αρχή στην καριέρα της.

Πολιτισμός
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM