ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΒΕST OF 2015 | Το βδέλυγμα. Ένα κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη για τη LIFO

ΒΕST OF 2015 | Το βδέλυγμα. Ένα κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη για τη LIFO Facebook Twitter
9

ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ

 

Ανήκω σε έναν λαό τον οποίο βδελύσσομαι. Το βδέλυγμα είναι αυτός ο λαός. Ο ελληνικός λαός. Ο ελληνικός λαός είναι ένα βδέλυγμα. Ο λαός αυτός είναι πλέον ικανός και πανέτοιμος για το χειρότερο. Για το χείριστο. Δεν είναι ικανός και πανέτοιμος παρά μόνο γι' αυτό. Επειδή ο ίδιος ανήκει στο χειρότερο. Στο χείριστο. Ο ελληνικός λαός ανήκει οριστικά στο μη περαιτέρω τού χείριστου.


Βρίσκεται σε πλήρη διαθεσιμότητα για να γεννάει μόνο τέρατα. Η γονιμότητά του, η μοναδική την οποία διαθέτει, είναι πλέον προγραμματισμένη γενετικώς και καθηλωμένη αποκλειστικώς στην τερατογένεση. Ο ελληνικός λαός είναι ένα τέρας προορισμένο να γεννάει μόνο τέρατα.

Ο λαός αυτός πρέπει να τιμωρηθεί γι' αυτό που είναι και για όσα διαπράττει. Η τιμωρία του πρέπει να είναι ισοδύναμη με τη βδελυρότητά του: συντριπτική...


Πρόκειται για γενίκευση η οποία, όπως κάθε γενίκευση, θα αδικήσει κατάφωρα κάποιους που πάντα εξαιρούνται ως ελάχιστη μειονότητα, την οποία όμως επιβάλλει η ιστορική στιγμή, η ιστορική κατάσταση, η ιστορική συγκυρία: και οι τρεις αυτές συνισταμένες έχουν υποδειγματικό και καταληκτικό χαρακτήρα. Η αποδεικτική τους δύναμη είναι πανίσχυρη, διαθέτει όλα τα αδιάσειστα πειστήρια μιας απόφανσης όπως η παραπάνω, η οποία δεν παραχωρεί κανένα ελαφρυντικό ώστε να μη θεωρηθεί αυταπόδεικτη.


Ο ελληνικός λαός είναι ένας λαός εσωτερικώς κατεστραμμένος, που όλη του η άλλοτε, χαμένη σ' ένα χαμένο παρελθόν δημιουργικότητα επιδίδεται πλέον αποκλειστικά και μόνο σε καταστροφές. Είναι ένας λαός καταστροφικός, ένας λαός καταστροφέας που, ως τέτοιος, αντιστρέφει διαστροφικά τον λόγο υπάρξεως κάθε λαού: την κατοχύρωση τής συνέχειάς του. Αυτός ο λαός όχι μόνο δεν κατοχυρώνει τη συνέχειά του αλλά προκαλεί ο ίδιος, με την αδίστακτη βαρβαρότητά του και την αυτάρεσκη ανεπάρκειά του, τη μη συνέχειά του, την οριστική διακοπή τής συνέχειάς του, την ιστορική παύση του, τον ολοκληρωτικό τερματισμό του μέσα σε ένα τοπίο από ανθρώπινα ερείπια.


Έχει βγάλει ο ίδιος με τα ίδια του τα χέρια τα μάτια του. Ένας λαός αόμματος που αναπαράγει αόμματους. Λαός τυφλών όπου η τύφλωση δεν έχει αφήσει απρόσβλητη καμία γενιά, κανένα φύλο, καμία τάξη, καμιά ηλικία – διεφθαρμένη ελληνική νεολαία, απερίσκεπτη, κούφια, επιπόλαιη, το χείριστο τού χείριστου, ανακυκλώνει μόνο τα ζοφερά κουσούρια των σπορέων του, αναδεικνύει μόνο την εφιαλτική ψυχική στενότητα εκείνων, ανανεώνει με τον πιο πρωτόγονο, τον πιο κτηνώδη τρόπο –τον τρόπο μη-ανθρώπων των σπηλαίων– τα ενδημικά τους χάλια, την επιδεικτική χυδαιότητα και την πρώιμη διαφθορά τους: με το ένα χέρι κάνουν τον σταυρό τους και με το άλλο, την ίδια στιγμή, σε κλέβουν ή σε δέρνουν.


Είναι καιρός, προ πολλού είναι καιρός, να εξοβελιστούν όλες οι εύφημες διακρίσεις που ανέκαθεν τού αποδίδονται: αυτός ο λαός –μόνον λαϊκιστές, λαοπλάνοι, δημαγωγοί, κολπαδόροι και πολιτικά ψώνια - τον εκτιμούν γλείφοντάς τον στα δημόσια ουρητήρια– είναι ένας λαός αγενής –απρεπής και από κακό σόι–, επιδεκτικός μόνο για την ανάδειξη και την επιβράβευση τού κάκιστου, τού αίσχιστου, τού αποκρουστικού: πώς τα καταφέρνει και καταθέτει ο ίδιος τα αδιάψευστα πειστήρια τής αγένειάς του αναδεικνύοντας και επιβραβεύοντας το αποδεδειγμένα, εξόφθαλμα, κραυγαλέα κάκιστο, το ευτελέστερο δείγμα του ανθρώπινου είδους, όταν καλείται να εκλέξει τους ηγέτες του; Πρόκειται για πρωτοφανές επίτευγμα: να επικροτεί, να υποστηρίζει, ένας λαός το τερατώδες, να χαρίζει τον στέφανο της νίκης με τα λάφυρα τής εξουσίας σ' εκείνους που, με τον δικό τους φενακιστικό αγοραίο τρόπο, τού απέδειξαν ότι, εκλέγοντάς τους, είναι όντως αγενής, όντως χυδαίος, «ένα ντουβάρι». Εδώ, επιβεβαιώνεται η τερατογένεση: οι αναδεικνυόμενοι και επιβραβευμένοι είναι τέρατα εκ τεράτων, βδελυροί ηγέτες βγαλμένοι μέσα από τα βδελυρά έγκατα των βδελυρών οπαδών τους. Η απόλυτη σύμπνοια των βδελυγμάτων, τα αλληλοκαθρεφτιζόμενα εμέσματα.


Ο λαός αυτός πρέπει να τιμωρηθεί γι' αυτό που είναι και για όσα διαπράττει. Η τιμωρία του πρέπει να είναι ισοδύναμη με τη βδελυρότητά του: συντριπτική. Δεν αξίζει κανέναν οίκτο, κανένα έλεος, καμία επιείκεια, καμία κατανόηση, ένας τέτοιος λαός· τού αξίζει το ακριβές αντίτιμο των επιπτώσεων που έχουν οι συνεχώς κλιμακούμενες προς την απόλυτη αηδία επιλογές τής εκτροχιασμένης και συσκοτισμένης νοοτροπίας του, και που η πιο εύγλωττη εικόνα της είναι το παρόν εφιαλτικό σύμπλεγμα ηγεσίας και λαού, σε συμπαγή ταύτιση, δύο πρόσωπα σε ένα, ο Λαοκόων σε σφικτό και φρικτό εναγκαλισμό με το Φίδι.

Πρέπει να επιβληθεί αναφανδόν αυτή η τιμωρία. Θα είναι πράξη αισχύλειας δικαιοσύνης γιατί ο λαός αυτός δεν μαθαίνει, δεν μπορεί να μάθει, από τα λάθη του και από τα λάθη των άλλων. Είναι ήδη γενεσιουργός αιτία μόνο συμφορών, διαφθοράς και ύβρεως, επείγει συνεπώς η αδήριτη ανάγκη να το πληρώσει αυτό, όχι ως χρέος σε δάνεια αλλά ως οφειλή στην ανθρωπότητα.
Η σημερινή τραγωδία διαφέρει από την αρχαία ως προς το ότι τα τραγικά πρόσωπα σ' αυτήν, αντίθετα απ' ό,τι σ' εκείνην, δεν είναι οι πρωταγωνιστές αλλά ο χορός, δηλαδή ο δήμος: αυτός είναι σήμερα το υποκείμενο και συγχρόνως το αντικείμενο τού ολέθρου – από δήμος έγινε δήμιος τού εαυτού του και άλλων. Οι ηγέτες του έχουν δευτερεύουσα σημασία, πρώτον διότι προέρχονται από αυτόν και δεν υφίστανται χωρίς αυτόν, δεύτερον διότι αυτός ο ίδιος, κυρίως όταν τον εξαπατούν και τον εμπαίζουν με τα σκουπίδια των υποσχέσεών τους, εκχωρεί σ' αυτούς την εξουσία με την οποία εν συνεχεία τον χειραγωγούν, δείχνοντάς του αυτό που αισθάνονται γι' αυτόν: περιφρόνηση, προκειμένου να τον κρατούν παντοιοτρόπως αιχμάλωτο τής δικής τους αρχομανίας.


Ο ένοχος, πλέον πασιφανέστατα, δεν είναι άλλος από τον λαό, αυτόν τον πολυκέφαλο δράστη τού οποίου τα ολέθρια λάθη –έτσι θριάμβευσε ο Χίτλερ– είναι ιστορική επιταγή να κριθούν και να καταδικαστούν, χωρίς καμία επιείκεια, με μοναδικό κριτήριο την ωμή αλήθεια – αφού ο ίδιος ο λαός μόνος του βρίσκεται σε παντελή ανικανότητα να το κάνει, τα καταφέρνει τέλεια μόνο στις κομπίνες και στη λαμογιά. Μία δημόσια Νυρεμβέργη με τις αλαλάζουσες μάζες των πλατειών στριμωγμένες τώρα στα εδώλια των σεσημασμένων.


Θα καούν, βέβαια, μαζί με τα ξερά, που είναι τα περισσότερα, και τα χλωρά, που είναι ασυγκρίτως λιγότερα, θα πάρουν τα σκάγια αδιακρίτως όλους, θα συμβεί το «μετά δικαίων και αδίκων», αλλά αυτό είναι το αναπόδραστο τίμημα που θα εξαναγκαστούν να πληρώσουν και όποιοι, εκόντες άκοντες, ανήκουν σ' αυτόν τον τόσο αφειδώς αλλά και τόσο λανθασμένα, τόσο παραπλανητικά, παινεμένο λαό.


Τώρα, αυτός ο λαός, απογυμνωμένος συλλήβδην από όλα τα χιλιόχρονα μαλάματα και τάματα με τα οποία τον έχουν φορτώσει και συγκαλύψει, ακάλυπτος από όλα τα ειδυλλιακά τερτίπια και τις ιδεοληπτικές μπαρούφες, από τα παραδοσιακά ψεύδη που υπήρξαν μέχρι τώρα η δήθεν αλήθεια του, αποκαλύπτει στα μάτια και εκείνων που τον γνώριζαν απ' την καλή και εκείνων που τώρα τον ανακαλύπτουν απ' την ανάποδη, το γνήσιον της ανορθόγραφης υπογραφής του.


Απεταξάμην!

 

_______

Πορτρέτο: Στάθης Μαμαλάκης

9

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Δεν γνωριζω το εργο του κυριου Δημητριαδη. Επομενως δεν ξερω κατα ποσο ειναι αντπροσωπευτικο αυτο εδω το κειμενο, που μολις διαβασα. Οχι μονο δεν συμφωνω μ αυτα που λεει, αλλα ειναι απλα ενα κακο κειμενο. Βασικα μοιαζει με το παραλήρημα ενος ανθρωπου, που του εσπασαν τα νευρα. Πηγε, ας πουμε, σε μια δημοσια υπηρεσια, για να κανει μια δουλεια του, φορτωσε και με το που γυρισε σπιτι καθισε να ξεμπουκωσει.Με υπερβολες, γενικευσεις και αφορισμους δεν γινεται δουλεια. Δεν υπαρχει λαος, που να μην κουβαλαει τα κουσουρια του ή να μην ειναι η πλειοψηφια του επιρρεπής σε λαθος αποφάσεις, ακολουθώντας λαθος ανθρωπους.Οι Γερμανοι πεινουσαν. Καποιος τους ειπε, φταινε oι Εβραιοι και that was it. Και μιλαμε για την Γερμανια του Μεσοπολεμου ετσι, καταπληκτικοι συγγραφεις, τεχνες, γραμματα, επιστημες. Οι γερμανοι πολιτες συμμετειχαν σε μια κοινωνια, που τους παρειχε καθετι για ν ακονισουν το πνευμα τους. Τρομερα πραγματα και ολα αυτα ξεχαστηκαν σε μια στιγμη, απο την αναγκη τους για φαι (και εκδικηση).Οι Ιταλοι ειχαν τον Μουσολινι για 20 χρονια. 20 χρονια συνεβαιναν αισχη και δεν εκανε κανεις τιποτα, το καταλαβαινουμε αυτο; Και παλι, μιλαω για την Ιταλια του 30, οχι για την Ψωροκωσταινα, που οι παππούδες μας κυνηγουσαν τοτε γιδια στα βουνα.Οι Αμερικανοι για καθε Κέννεντυ εχουν καποιους Μπους. Καποια εκατομμύρια απο αυτους γουσταρουν Τραμπ. Πανε τα παιδια τους στο σχολειο και δεν ξερουν αν θα γυρισουν ζωντανα, απο τρελαμενους πιστολερο. Ποιοι; Οι πλανηταρχες.Οι Κινεζοι; Που πετανε τα κοριτσια στα σκουπιδια και τρεχουν μετα ν αγορασουν νυφες απο αλλες χωρες; Που ασκουν την πιο ακραια μορφη καπιταλισμου και την ονομαζουν κομμουνισμο; Που ειναι 1,5 δις νεοπλουτοι καραβλαχοι με παντελη απουσια οικολογικης συνειδησης;Οι Ρωσοι; Με τον Βλαδιμηρο και τα ημερολογια του;Οι Ισπανοι κατεστρεψαν πληθυσμιακα μια ηπειρο, ειναι πραγματικα οι μονοι, που θα μπορουσαν να σκεφτουν κατι τοσο ηλιθιο οσο η Ιερα Εξεταση και τελος ας μην ξεχναμε το χειροτερο ολων, εχουν τον Ρουντυ Φερναντεζ. Ασυγχωρητα πραγματα.Απλα δεν υπαρχει λαος χωρις κουσουρια, γιατι δεν υπαρχουν ανθρωποι χωρις κουσουρια. Πουθενα (Εκτος ισως του συγγραφεα, γι αυτο μαλλον δικαίως οργιζεται ο καψερος).Ολοι αυτοι οι λαοι λοιπον, πρεπει ο συγγραφεας να καταλαβει, οτι τα οποια κουσουρια τους ειναι απειρως σημαντικοτερα απο τα δικα μας. Ειναι της ιδιας κατηγοριας μεν αλλα τα δικα τους ειναι επικινδυνα κουσουρια. Εμεις για αλλη μια φορα στην ανθρωπινη ιστορια δειχνουμε ακομη και μεσα απο τα κουσουρια μας τον δρομο προς τον πολιτισμο, το "παν μετρον αριστον" και το laisez-faire (το κυριολεκτικο, οχι την ιμιτασιον οικονομικη θεωρια).Γιατι εμεις θελουμε απλα να παιρναμε καλα. Γι' αυτο ψηφιζαμε Αντρεα και τωρα Τσιπρα. Καταβαθως θελουμε να πηγαινουμε στα μπουζουκια και να κανουμε "ζημιες". Και τι εγινε; Ωραια υπηρξαμε κακογουστοι, σιγα το εγκλημα. Τιποτα δεν εγινε. Κανεναν δεν ενοχλησαμε παρα μονο τους εαυτους μας. Γιατι; Γιατι ειμαστε ασημαντοι.Ενα τιποτα. Οταν οι Γερμανοι αποφασισαν να απελευθερωσουν το παθος τους για την κατακτηση του κοσμου (το δικο τους κουσουρι), εγινε της πουτανας και ηταν επικινδυνο για τον πλανητη.Αν βγει ο Τραμπ, θα ειναι επικινδυνο για ολον τον πλανητη. Οταν οι Κινεζοι μολυνουν τα παντα, ειναι επικινδυνο για ολον τον πλανητη. Οταν οι Γαλλοι εκαναν πυρηνικες δοκιμες στα τροπικα νησια, ηταν επικινδυνο για τον πλανητη. Οταν οι Αμερικανοι και οι Ρωσοι παιζουν γεωπολιτικα παιχνιδακια στην πλατη αθωων, ειναι επικινδυνο για τον πλανητη.Οταν εσκασε το Τσερνομπιλ ηταν επικινδυνο για τον πλανητη. Οταν υπαρχουν πλουσιες μουσουλμανικες χωρες, που χρηματοδοτουν την τρομοκρατια και την βαρβαροτητα, ειναι επικινδυνο για τον πλανητη. Και εδω ο συγγραφεας ονομαζει τους Ελληνες βδελυγματα, επειδη ο μεσος ψηφοφορος ψηφιζε Πασοκ, εκανε ονειρα για μια θεσουλα στο δημοσιο και το βραδυ πεταγε γαρούφαλα στον Αντυπα. Και τωρα να ντροπη, δεν μαθαμε απο τα λαθη μας και ψηφισαμε Τσιπρα. Να τιμωρηθουμε. Να πεθανουμε. Απεταξαμην. Οτι να 'ναι.
Κάπως υπερβολικός ο αρθρογράφος, έστω και αν πολλά από αυτά που αναφέρει έχουν βάση. Σε αυτό που συμφωνώ είναι ότι ακόμη δεν έχουμε καταλάβει ούτε τι ούτε γιατί έγινε, συνεπώς τα χειρότερα είναι μπροστά μας. Οι Γερμανοί έπρεπε να κάνουν δύο παγκόσμιους πολέμους και να δουν τη χώρα τους συντρίμμια για να πειστούν ότι δεν μπορούν να γίνουν κυρίαρχοι του κόσμου (με τα όπλα). Έβαλαν τελικά μυαλό. Όπως όλα δείχνουν η Ελλάδα θα πρέπει να εξαθλιωθεί ολοκληρωτικά πριν η πλειονότητα των κατοίκων της αντιληφθεί ότι το (μη) παραγωγικό και (μη) αναπτυξιακό της μοντέλο είναι καταδικασμένο. Τότε, ίσως, η ελπίδα όντως να έλθει.
Είμαι εξοικιωμένος με το έργο του Δημητριάδη (θεατρικό, λογοτεχνικό, δοκιμιακό) και νομίζω ότι τον αδικείτε προβάλλοντας μια κακή του στιγμή ως κάτι το αξιόλογο. Δεν θα με πείραζε ο "ανθελληνισμός" του αν ήταν στο ίδιο επίπεδο με παλιότερα "ανθελληνικά" του κείμενα (το εξαιρετικό π.χ. "Εμείς και οι Έλληνες"). Αλλά εδώ αποτυγχάνει παταγωδώς. Πήγε να επαναλάβει τον οργισμένο επίλογο του "Πεθαίνω σαν χώρα" και του προέκυψε κάτι σαν παρωδία αυτού. Ένα κείμενο άστοχο, αδούλευτο, επαναλαμβανόμενο, παραληρηματικό. Και, ευτυχώς, καθόλου αντιπροσωπευτικό της αξίας του συνολικού του έργου.
Ένας λαός δεν υπάρχει από μόνος του. Δεν πέφτει απ' τον ουρανό και δεν είναι προϊόν παρθενογέννεσης. Ένας λαός είναι προϊόν της ιστορίας του και της ιστορικής του μνήμης. Είναι αποδεκτό ότι λαοί/χώρες που για ιστορικά μεγάλο χρονικό διάστημα δεν έχουν βιώσει ειρήνη και κοινωνική ασφάλεια (πολιτικο-οικονομική σταθερότητα, δικαιοσύνη, ανταποδοτικότητα στη σχέση κράτους-πολίτη, προστασία του πολίτη από το κράτος στους δύσκολους καιρούς) είναι επιρρεπείς στη διαφθορά και στην καταπάτηση του νόμου. Πράγμα λογικό γιατί ο πολίτης, μέσω της ιστορικής του μνήμης, μαθαίνει ότι, μιας και πάντα καταλήγει μόνος του, καλό είναι να κοιτάζει αποκλειστικά τον εαυτό του, προκειμένου να επιβιώσει. Και οι πολιτικοί του, καλοί και κακοί, παλιοί και νέοι, δεν βρίσκονται εκτός αυτού του φαύλου κύκλου. Η φράση "δούλεψε να ζεις και κλέψε νά 'χεις", που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιούμε, πιστεύετε ότι γεννήθηκε λόγω δεκαετιών κοινωνικής ασφάλειας και εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος; Ή γιατί ξανά και ξανά το κράτος "άδειαζε" ψυχρά τον πολίτη του στα δύσκολα, κάτι που βιώνουμε και σήμερα; Τι μάθημα δίνει στην επόμενη ελληνική γενιά η σημερινή κατάσταση; Αυτό που θα τον κάνει σοφότερο πολίτη, νομοταγή, άριστο φορολογούμενο και, τέλος πάντων όχι ... βδέλυγμα; Κι όμως, ο ελληνικός λαός, αυτό λοιπόν το περίφημο βδέλυγμα, κατάφερε μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα να κάνει κάτι εντυπωσιακό που κανείς δεν μπήκε στον κόπο να σχολιάσει. Λαός κατ' εξοχήν συντηρητικός, πήγε και ψήφισε ... αριστερά (δεν αναλύουμε τι ήταν αυτή η αριστερά αλλά το πως λειτουργεί η λέξη και μόνο στο θυμικό του). Και μετά, με χίλιους μάντεις κακών να ουρλιάζουν στ' αυτιά του, έδωσε ένα 62% σε ένα δημοψήφισμα που, εν γνώσει του, ήταν ικανό να τον γονατίσει χίλιες φορές περισσότερο απ' όσο ήταν (και είναι) ήδη γονατισμένος, για χάρη της αξιοπρέπειάς του και μόνο. Αυτό, αγαπητέ μου κ. Δημητριάδη λέγεται ΥΠΕΡΒΑΣΗ. Και δεν θα αναφέρω τι ψήφιζε εδώ και 8 χρόνια και πόσο προδόθηκε από πολιτικούς που με άλλο πρόγραμμα έκαναν προεκλογική εκστρατεία ("Λεφτά υπάρχουν", Ζάππεια, κλπ.) και αλλιώς κυβέρνησαν (απανωτά κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα). Όμως η πολιτική αδιαφορία και ο ατομικισμός καλλιεργείται. Δεν είναι κομμάτι του DNA κανενός λαού. Και στην Ελλάδα δεν καλλιεργήθηκε ποτέ κάτι διαφορετικό για να μάθει ο Έλληνας τη διαφορά. Δεν έχω συναντήσει άλλο λαό -κι έχω γνωρίσει πολλούς- που να αυτομαστιγώνεται και να βρίζει τους συμπολίτες του, μέσα κι έξω από τη χώρα, στο βαθμό που το κάνουν οι Έλληνες. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο. Ο Έλληνας, εδώ και δεκαετίες, μιας και μιλάμε για ένα (ιστορικά) νεαρό κράτος, περιμένει πάντα ... να πέσει το άλλο παπούτσι. Κάτι καθόλου τυχαίο. Κάποιος του το έβαλε στο μυαλό. Κάποιος τον έπεισε. Κάποιος του είπε ότι είναι ανίκανος, λαμόγιο, βδέλυγμα. Και λέγε λέγε το κοπέλι, τον έπεισε. Όπως είχε πείσει τους παππούδες του. Στο κάτω κάτω της γραφής πότε το ρημάδι το παπούτσι δεν έπεσε τελικά; Είναι τόσο εύκολο να γίνεις Πάγκαλος, άλλωστε. Δύσκολο είναι να βρείς τις αιτίες και να τις θεραπεύσεις. Εδώ θα με ρωτήσετε, "γιατί δεν ψηφίζει διαφορετικούς πολιτικούς"; Η απάντηση έχει να κάνει με την διαπλοκή φυσικά. Αλλά για τον Έλληνα, κυβερνώντα και κυβερνόμενο, αυτή η περίφημη "διαπλοκή" πάει χέρι-χέρι με την επιβίωση του μοναχικού ενός. Επιπλέον, ακόμα κι όταν το έκανε (πρόσφατα παραδείγματα) το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Και η αδιαφορία μετρήθηκε σε 1,5 εκατομμύριο ψηφοφόρους που δεν μπήκαν πλέον στον κόπο να πάνε στις κάλπες. 1,5 εκατ. νέοι "πεπεισμένοι ξανά για τη ματαιότητα" Έλληνες, μελλοντικά βδελύγματα αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Enjoy!
"Και δεν θα αναφέρω τι ψήφιζε εδώ και 8 χρόνια και πόσο προδόθηκε από πολιτικούς που με άλλο πρόγραμμα έκαναν προεκλογική εκστρατεία ("Λεφτά υπάρχουν", Ζάππεια, κλπ.) και αλλιώς κυβέρνησαν (απανωτά κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα). "εκπλησομαι, μα και το 2015 συνεχισε να ψηφιζει το λεφτα υπαρχουν και το ευκολες αρπαχτες λυσεις υπαρχουν.Τιποτα δεν μου ανοιξε τα ματια περισσοτερο απο ενα ταξιτζη σε πρασινη πολη τον Ιουνιο που αφου καταφεροταν με λυσσα σε αυτους που τον κοροιδεψαν τα προηγουμενα 20 χρονια, τωρα ηταν πλεον σιγουρος οτι αυτοι που ηρθαν τωρα στα πραγματα δεν θα τον κοροιδεψουν ποτε.Δεν εχει αλλαξει τιποτα, δεν υπηρξε υπερβαση πουθενα, οπου ευκολη λυση και ανεξοδη εκει η ψηφος. Τα υπολοιπα ειναι γλειψιματα του λαου ως συλλογικου υποκειμενου για να συνεχισει να δρα με το τροπο που δρα εδω και 40 χρονια. Τελος θελω να μου εξηγησεις τι ειναι το "κοινοβουλευτικο πραξικοπημα" γιατι αυτο το φλερταρισμα με την διαστροφη των εννοιων κατανταει λιγο υποπτο. Τι εννοειες ακριβως;;; Τι ειναι το "κοινοβουλευτικο" "πραξικοπημα" Για ορισε το;
Υπάρχει κάτι παράξενο στο συγκεκριμένο άρθρο. Ενώ με μια προσεκτική ανάγνωση δε μπορώ παρά να νιώσω αποστροφή για το ρατσιστικό, γεμάτο ασαφείς γενικεύσεις και επί τόπου κατασκευασμένες ψευδοστατιστικές συνονθύλευμα λέξεων, το παρόν ξέσπασμα μίσους, εκδικητικής μανίας και συμπλεγμάτων κατωτερότητας κατά κάποιον τρόπο ενισχύει την άποψη του συγγραφέως. Εάν οι συγγραφείς διαθέτουν το ήθος και το επίπεδο του κ. Δημητριάδη, τότε πράγματι θα πρέπει να προβληματιστούμε συλλογικά για τον ανύπαρκτο πνευματικό μας πλούτο. Τα προβλήματα, ηθικής, ιστορικής και πάσης φύσεως στην νέα Ελλάδα είναι τεράστια, πράγματι. Και τρομερά εύκολο να απογοητευτείς στην αναζήτηση ελπίδας και λύσεων, ακόμα κι αν ξεκινήσεις με πολύ υπομονή και αγάπη για την κοινωνία σου. Αλλά θεωρώ πως η απογοήτευση δεν προσφέρει καμία δικαιολογία για αυτό το εκδικητικό, βουτηγμένο στο μίσος ανάγνωσμα. Θέλω πραγματικά να πιστεύω πως οι πενοφόροι εκδικητές όπως ο κ. Δημητριάδης δεν αποτελούν την πλειοψηφία του πνευματικού στόλου της χώρας. Δυστυχώς δεν μπορώ να το ξέρω, εκτός αν αρχίσω να βγάζω στατιστικά από το μυαλό μου και απαιτήσω την ολοκληρωτική σύνθλιψη όλων ως τιμωρία. Φυσικά, δεν πρόκειται να κάνω τίποτα τέτοιο.
ισως μοιραζεται την υπερβολή. ωστοσο αυτο που γραφει εχει πλεον διαπιστωθει, η παρακμη δεν εχει μεινει πλεον στο κεφαλι και στους κωστοπουλους, εχει γινει ενδημικο φαινομενο.
Νομίζω δεν θα μπορούσε να γραφτεί καλύτερα!Ας το πάρουμε απόφαση ότι δεν φταίνε οι ΑΛΛΟΙ (όποιοι και αν νομίζουμε ότι είναι αυτοί οι άλλοι) και ας παραδεχτούμε και αποδεχτούμε το ΔΙΚΟ μας φταίξιμο. Αν δεν τα καταφέρουμε και τώρα θα συμφωνήσω απόλυτα ότι «θα προκαλέσει ίδιος, με την αδίστακτη βαρβαρότητά του και την αυτάρεσκη ανεπάρκειά του, τη μη συνέχειά του, την οριστική διακοπή της συνέχειάς του, την ιστορική παύση του, τον ολοκληρωτικό τερματισμό του μέσα σε ένα τοπίο από ανθρώπινα ερείπια».