Η είδηση αυτή θα κάνει την καρδιά σας να λιώσει.
Στις 11 Μαρτίου η ιαπωνική εταιρεία κατεψυγμένων επιδορπίων Akagi Nyugyo ανακοίνωσε δυσάρεστα νέα σε εκατομμύρια καταναλωτές: η τιμή της γρανίτας Garigari-kun θα αυξηθεί από τα 60 γιεν στα 70 γιεν, μια αύξηση που αντιστοιχεί σε 8 λεπτά του ευρώ.
Η αναπροσαρμογή της τιμής είναι η πρώτη που πραγματοποιείται από το 1991 για την λαοφιλή γρανίτα που είναι γνωστή για τις τρελές γεύσεις της όπως: μακαρόνια, πατάτες γιαχνί, και την μπεστ σέλερ παραλλαγή "πηχτού ζωμού" σούπας καλαμπόκι. Η γρανίτα Garigari-kun εισήχθη στην αγορά το 1980 με τιμή 50 γιεν, σκοπεύοντας να αποτελέσει μια προσιτή λιχουδιά για τα παιδιά σχολικής ηλικίας στην Ιαπωνία. Σήμερα η εταιρεία πουλάει πάνω από 4 δισεκατομμύρια παγωμένες λιχουδιές ετησίως.
Η ιαπωνική κυβέρνηση προσπαθεί απεγνωσμένα να ενθαρρύνει τον πληθωρισμό, ως μέρος των οικονομικών μεταρρυθμίσεων του πρωθυπουργού Σίνζο Άμπε. Η Akagi Nyugyo όμως αντιλαμβάνεται την σοβαρότητα της εφαρμογής της πρώτης αύξησης τιμής σε 25 χρόνια, σε μία χώρα της οποίας η οικονομία έχει πάψει να σημειώνει άνοδο εδώ και δεκαετίες.
Για να εκδηλώσουν την λύπη τους, τα στελέχη της εταιρείας με επικεφαλής τον πρόεδρο Χιντέκι Ινουέ και τον διευθυντή Ινουέ Σότα εμφανίσθηκαν σε μία κατηφή διαφήμιση διάρκειας 60 δευτερολεπτων, η οποία προβλήθηκε στην εθνική τηλεόραση την 1η Απριλίου, την ημέρα δηλαδή που εφαρμόσθηκε η αύξηση τιμών. Παρατεταγμένοι μπροστά από τα κεντρικά τους γραφεία στην Fukiya, τα στελέχη της Akagi Nyungo σκύβουν μεταμελημένοι το κεφάλι ενώ στην οθόνη αναγράφεται "Κρατήσαμε για 25 χρόνια αλλά...60→70" υπό τους ήχους ενός ιαπωνικού παραδοσιακού τραγουδιού. Ο Garigari-kun, η μασκότ της εταιρείας με το χαρακτηριστικά μεγάλο στόμα εμφανίζεται επίσης στην διαφήμιση.
Αρκετές άλλες ιαπωνικές εταιρείες όπως η μάρκα ουΐσκι Suntory και η καπνοβιομηχανία Japan Tobacco σκοπεύουν επίσης να αυξήσουν τις τιμές τους, ωστόσο δεν αναμένεται να το ανακοινώσουν με τόση συντριβή στους πελάτες τους.
σχόλια