Ναι αλλά για την Marfin δεν επιτρέπεται να λυπηθείτε

Ναι αλλά για την Marfin δεν επιτρέπεται να λυπηθείτε Facebook Twitter
26
Ναι αλλά για την Marfin δεν επιτρέπεται να λυπηθείτε Facebook Twitter
Φωτο:ΑΠΕ ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

«Ήταν 5 Μαΐου του 2010. Τα συνδικάτα (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΠΑΜΕ) καθώς και τοπικές οργανώσεις πρωτοβάθμιων σωματείων έχουν καλέσει σε γενική απεργία και διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας. Ήταν ίσως η μαζικότερη συγκέντρωση κατά του Μνημονίου, με τον αριθμό των διαδηλωτών να εκτιμάται τουλάχιστον μεταξύ 120.000 και 150.000» διαβάζουμε στο σημερινό μεγάλο αφιέρωμα του LIFO.gr. 

«Εν μέσω επεισοδίων, 3 άτομα με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους έσπασαν το τζάμι της εισόδου στη Marfin Bank στην οδό Σταδίου 23, πέταξαν μέσα μία μολότωφ και αμέσως μετά ένα μπουκάλι με βενζίνη, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει φωτιά στο κτίριο. Οκτώ εργαζόμενοι βρίσκονταν εκείνη την ώρα μέσα στο κατάστημα της τράπεζας. Οι πέντε κατάφεραν να βγουν σώοι, αλλά με αναπνευστικά προβλήματα, ενώ τρία άτομα εγκλωβίστηκαν μέσα. Όπως διαπιστώθηκε, οι τρεις που δεν κατάφεραν να βγουν έξω εγκαίρως, πέθαναν από ασφυξία που προκλήθηκε από τις αναθυμιάσεις και τον πυκνό καπνό που είχε τυλίξει όλο το κτίριο. Η Παρασκευή Ζούλια (35 ετών), η Αγγελική Παπαθανασοπούλου (32 ετών και εγκυμονούσα) και ο Επαμεινώνδας Τσακάλης (36 ετών) ήταν οι τρεις άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους. Όπως έγινε γνωστό, ο άνδρας βρέθηκε νεκρός στο κλιμακοστάσιο μεταξύ πρώτου και δευτέρου ορόφου. Η μία γυναίκα σε γραφείο του δευτέρου ορόφου, ενώ η τελευταία κοντά στο μπαλκόνι. Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή, Φίλιππο Κουτσάφτη, τα αίτια του θανάτου των τριών ανθρώπων ήταν η εισπνοή καπνού και τοξικών αερίων.» 

 

Έξι χρόνια μετά, το ζήτημα πολώνει όσο ποτέ. Πράγμα, το λιγότερο, εξοργιστικό. 

Σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης -η οικογένεια του οποίου έχει θρηνήσει νεκρό από τρομοκρατική επίθεση- δήλωσε: «Πέρασαν 6 χρόνια από τη δολοφονία των υπαλλήλων της Marfin. Oι οικογένειες των θυμάτων ακόμα περιμένουν δικαιοσύνη. Δεν ξεχνάμε». Ταυτόχρονα η ΝΔ έστειλε βουλευτές έξω απ' την τράπεζα να αποτίσουν φόρο τιμής (οι φωτογραφίες κυκλοφόρησαν ευρέως), ενώ και ο βουλευτής της Ι. Βρούτσης βγήκε εκτός θέματος στη Βουλή για να μιλήσει για τους νεκρούς της Marfin.

Μπορούμε να πούμε πως, σε ένα βαθμό, η ΝΔ εκμεταλλεύεται πολιτικά το συμβάν και τους θανάτους, για να δείξει τη διαφορά της με το ΣΥΡΙΖΑ στα ζητήματα τρομοκρατίας. Δεν νομίζω ότι θα τα έκαναν όλα αυτά -τις δηλώσεις, τις παρεμβάσεις στη Βουλή, τα λουλούδια στον τόπο του εγκλήματος- στην περίπτωση που οι τρεις νεκροί ήταν πχ. αριστεροί διαδηλωτές ή αντιεξουσιαστές που είχαν πεθάνει εξαιτίας της αστυνομίας σε συγκέντρωση εναντίον του Σαμαρά. 

Τι να πούμε όμως και για αυτούς της άλλης πλευράς που, επειδή οι νεκροί δεν ήταν αριστεροί ή αντιεξουσιαστές, κάνουν σχεδόν σα να μη μετράνε καν; Η υποβάθμιση και ο χλευασμός της όλης υπόθεσης είναι πράγματα που βλέπουμε όχι μόνο σήμερα αλλά και όλα τα τελευταία έξι χρόνια στα social media. 

Ναι αλλά για την Marfin δεν επιτρέπεται να λυπηθείτε Facebook Twitter
Συγγενείς των τριών νεκρών υπαλλήλων της Μαρφίν έξω από το υποκατάστημα της τράπεζας, στο κέντρο της Αθήνας, την Τετάρτη 5 Μαΐου 2010...Φωτο:ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΣΧΑΝΔΡΕΟΥ

Γράφει σήμερα ο Άρης Αλεξανδρής στο Facebook του:

«Ορδές αυτοαποκαλούμενων αλληλέγγυων, εργολάβων της ευαισθησίας, κατ' επάγγελμα πονόψυχων, κατ' αποκλειστικότητα ανθρωπιστών, αγγέλων της αριστερής φιλαλληλίας και αστυνόμων της κοινωνικής φιλευσπλαχνίας που μας κουνάνε κάθε μέρα το δάχτυλο για το ποιον/πώς/πότε και γιατί θρηνούμε, έχοντας πάντα μια καλή εξήγηση πρόχειρη γιατί η δική μας οδύνη είναι υποκριτική ενώ η δική τους (η ιδεολογικά και κομματικά εγκεκριμένη) αυθεντική και δίκαιη, έχουν μετατρέψει την υπόθεση της Μαρφίν σε cyber inside joke "ναι αλλά για τη Μαρφίν δεν λέτε τίποτα" - τύπου ότι πρόκειται περί αμελητέου θέματος ή χαζού μεμονωμένου περιστατικού που οι σατανικοί μα κουτοπόνηροι δεξιοί αντιτάσσουν σε κάθε (ασφαλώς σημαντικότερη) καταγγελία των θεόσταλτων αριστερών για να την αποδυναμώσουν, ελλείψει επιχειρημάτων.

Οκ παιδιά, ξέραμε πάντα ότι η τραγωδία μπορεί να χαρακτηριστεί ως τέτοια μόνο εφόσον εγκριθεί από τα άτυπα Αριστερά Συμβούλια Κοινωνικής Συντριβής, ξέραμε πάντα ότι το φασιστικό έγκλημα για να αναγνωριστεί ως τέτοιο πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα θύμα που οι παρατάξεις σας μπορούν να εκμεταλλευτούν επικοινωνιακά, να καπηλευθούν ιστορικά και να κεφαλαιοποιήσουν πολιτικά (ξέρετε, οι ανήλικοι αγωνιστές πουλάνε, ηρωοποιούνται εύκολα, άρα οικειοποιούμαστε τη μνήμη τους ερήμην τους - οι υπάλληλοι τράπεζας δεν πληρούν τις αντίστοιχες προδιαγραφές μάρτυρα), ΑΛΛΑ ΚΑΝΤΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ως ύστατη ένδειξη καλής πίστης, ε και για να γίνει λίγο πιο πιστευτός ο ρόλος του ΚΑΛΟΨΥΧΟΥ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥΛΗ ΜΩΡΕ ΜΩΡΕ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΕΙ ΔΕΚΑ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΜΩΡΕ, να προσποιηθείτε ότι ερρμμμ έστω διαφωνείτε με το να καίγονται άνθρωποι ζωντανοί επειδή δεν δέχτηκαν να απεργήσουν.»

Και συνέχισε απαντώντας στο επιχείρημα "ΜΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΒΑΛΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ": «... όποιος κι αν έβαλε τη φωτιά, η αντιμετώπιση του συμβάντος από τους αριστερούς είναι μία: περιφρόνηση, αμφισβήτηση, ειρωνεία. Μα αν ήταν προβοκάτσια, αυτός δεν θα ήταν ένας παραπάνω λόγος για "Αριστερή" ευαισθητοποίηση; Περίεργο που η Μαρφίν δεν ενέπνευσε ούτε μια πορεία, ούτε μια μέρα μνήμης, ούτε ένα σπάσιμο του κέντρου.» 

Ναι αλλά για την Marfin δεν επιτρέπεται να λυπηθείτε Facebook Twitter
Συγγενείς των τριών νεκρών υπαλλήλων της Μαρφίν έξω από το υποκατάστημα της τράπεζας, στο κέντρο της Αθήνας, την Τετάρτη 5 Μαΐου 2010...Φωτο:ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΣΧΑΝΔΡΕΟΥ

Πέρα όμως απ' τους μεν και του δε, υπάρχουν και οι άλλοι. Μια τρίτη κατηγορία ανθρώπων που μπορεί να είναι κεντρώοι, μπορεί αριστεροί, μπορεί και δεξιοί: Είναι αυτοί που εξοργίζονται και στεναχωρούνται με τον άδικο θάνατο ανθρώπων ασχέτως ιδεολογικού προσανατολισμού. Που φρίκαραν με το θάνατο του Τεμπονέρα και του Αλέξη Γρηγορόπουλου αλλά ΚΑΙ με το θάνατο των υπαλλήλων της Μαρφίν. 

Αυτοί που ποτέ δεν θα πουν «έλα μωρέ ο Αλέξης, ένα κωλόπαιδο των ΒΠ ήταν που το 'παιζε επαναστάτης, πήγαινε γυρεύοντας», αλλά ούτε και «έλα μωρέ τώρα οι τραπεζικοί του Βγενόπουλου που αντί να απεργούν προκαλούσαν μέσα απ' την τράπεζα».

Μέσα σε όλο το κλίμα πόλωσης, το μόνο ευχάριστο και κάπως παρηγορητικό είναι πως, ευτυχώς, αυτή η τρίτη κατηγορία ανθρώπων είναι η πολυπληθέστερη απ' όλες. 

26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
η παρανοια: μεχρι να πιαστει η 17Ν, ηταν ασφαλιτες. Οταν πιαστηκαν γιναν αγωνιστες.Ετσι και οι εμπρηστες, σαρκα εκ του σωματος των (οντως παρακρατικων) ΑYTΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΩΝ αντιεξουσιαστων μεχρι να πιαστουν ειναι παρακρατικοι οταν πιαστουν υλοποιουνται σε αγωνιστες...
Το πιο εμετικο παραδειγμα δε ειναι η επιθεση στην Ελληνικη Ενωση μανατζμεντ στην οποια σκοτωθηκε ενας μικρος αφγανος ( κατα λαθος.)Εκει λοιπον τα φερεφωνα της Ελευθεροτυπιας (οι υπερασπιστες του "χωρου") κλπ ισχυριζοντουσαν οτι μηπως την βομβα την βαλα ... ΧΑυγιτες, ενω ηταν ξεκαθαρο οτι ειχε μπει στην εταιρια, και το παιδι ηταν ατυχο περνουσε και πηγε να δει τι ειχε μεσα η τσαντα....ξεφτιλες απλα. Το παιδι αυτο πηγε ακλαφτο ...
Σκέφτεσαι το εξής:Το πρωί αυτοί οι άνθρωποι -όπως εγώ- πήραν το τρένο για να πάνε στη δουλειά. Ή να πήραν το αυτοκίνητο, όπως η αδελφή μου. Μπορεί στο δρόμο να σιχτίρισαν που πήγαν για δουλειά και δεν απέργησαν, γιατί δεν τους περισσεύουν τα 25-30-35-40-κοκ € που αντιστοιχούν στις κρατήσεις εργαζομένου και εργοδότη για 1 ημέρα απεργία. Μπορεί να πέταξαν διερευνητικά το ενδεχόμενο να απεργήσουν από την προηγούμενη ημέρα στον Προϊστάμενο και να μην τους απάντησε καν, όπως δεν μου απάντησε και μένα το αφεντικό μου, αλλά παρόλα αυτά εκείνη την ημέρα απέργησα -όχι όμως όλες τις προηγούμενες.Μπορεί η εγκυμονούσα κοπέλα να φανταζόταν ότι θα της επέτρεπαν να φύγει νωρίτερα, όπως νόμιζα κι εγώ ότι θα με άφηναν όταν δούλευα στο κέντρο και υπήρχαν συγκεντρώσεις. Μπορεί το παλικάρι να σκεφτόταν εάν θα μπορούσε φέτος να πάει διακοπές με την καλή του έστω για λίγες ημέρες, για να γαληνέψει η ψυχή τους, έτσι όπως είχαν γίνει τα πράγματα.Μπορεί να ζήλευαν τους διαδηλωτές που ήταν εκεί ή να σιχτίριζαν την ταλαιπωρία που θα τραβούσαν στο γυρισμό.Μπορεί να ήταν οι καλύτεροι άνθρωποι μπορεί να ήταν και οι χειρότεροι χαρακτήρες. Μπορεί να σκεφτόντουσαν τα ψώνια του σούπερ μάρκετ και εάν θα έφταναν τα χρήματα για κάτι παραπάνω. Μπορεί και να σκεφτόντουσαν τη δουλειά και το πώς αυτή θα βγει μία τέτοια μέρα.Πολλά μπορεί, αλλά κάποια ηλίθια φασιστάκια (ελάχιστη σημασία έχει εάν είναι αριστερά ή δεξιά) αποφάσισαν με τη δήθεν εξουσία του επαναστάτη να κόψουν το νήμα της ζωής τους, έτσι. Μπορεί να ήταν αυτοί χθες και αύριο κάποιοι άλλοι.Αυτή η παράνοια της αντιεξουσίας, που καταστρέφει αντί να δημιουργία είναι απάνθρωπη, αδιανόητη και κρύβει βαθιά μέσα της έναν τυραννικό εγωισμό και ένα μεγαλομανιακό παραλήρημα εκείνου του αναίσχυντου δικτατορίσκου που αποφασίζει τη ζωή και το θάνατο των άλλων. Το χειρότερο όλων κατά τη γνώμη μου είναι ότι μέχρι τώρα δεν έχει αναλάβει κανένας την ευθύνη, παρά το γεγονός ότι η φωτιά στο κατάστημα προκλήθηκε από ανθρώπινο χέρι. Πού είναι λοιπόν η "μαγκιά" του φασιστάκου; Ντρέπομαι, ντρέπομαι τόσο πολύ για την κατάντια μας.
Το χειρότερο σε αυτή την ιστορία ήταν οι «διαδηλωτές» που εμπόδιζαν και πέταγαν πέτρες στους πυροσβέστες (που ήταν παρκαρισμένοι 30 μέτρα πιο δίπλα στην Κλαυθμώνος) όταν ήρθαν να σβήσουν την φωτιά. Και ενώ είχαν δει οτι στο κτήριο μέσα ήταν παγιδευμένος κόσμος.Αυτή η κοινωνία είμαστε!
Συγνώμη για το ελαφρώς άσχετο σχόλιο μου, αλλά τόσα χρόνια τώρα θρηνούμε για τους τρεις της MARFIN και την μία «αγέννητη ψυχή», το παιδάκι που είχε στα σπλάχνα της η γυναίκα. Κάποιοι άλλωστε μιλούν καθαρά για τέσσερις ανθρώπους. Δεν είναι κάπως υποκριτικό αυτό, την στιγμή που δεν προβληματιζόμαστε καθόλου για τις αντίστοιχες εκτρώσεις; Δηλαδή αν γίνεται με την συγκατάθεση του γονιού δεν θεωρείται αντίστοιχα απώλεια; Αν ναι, τότε ούτε και εδώ πρέπει να γίνεται μνεία αφού δεν θεωρείται ξεχωριστή ζωή. Θα με ενδιέφερε πολύ π.χ. η ξεκάθαρη θέση του «ποταμιού» για το ζήτημα, την στιγμή που μιλάει νομίζω σε σχετική ανακοίνωση ΚΑΙ για το αδικοχαμένο βρέφος. Ίσως φαίνεται άσχετο σχόλιο, αλλά τελικά μπορεί να είναι μία ακόμα πτυχή του θέματος «ανθρώπινε αξίες».
Η Παπαθανασοπούλου ήταν 4 μηνών έγκυος όταν πέθανε. Σε αυτό το στάδιο, η άμβλωση είναι παράνομη, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα όπου είναι νόμιμες οι εκτρώσεις. Άρα δεν βρίσκω τίποτα υποκριτικό στην αντιμετώπιση ως νομικής προσωπικότητας ενός εμβρύου που έχει πλέον δικαιώματα, και που ο τερματισμός της ζωής του, ακόμη και από τη μητέρα του, θα ήταν ποινικά κολάσιμος.
Φίλτατε Άρη δυστυχώς η τρίτη κατηγορία παρόλο που είναι πολυπληθέστερη είναι και η πιο ήσυχη. Οπότε αντί να ακούγεται η δική τους φωνή ακούγονται οι φωνές των επαγγελματιών ευαίσθητων της αριστεροδεξιάς.Το θέμα με την Marfin δεν είναι το μόνο ότι πέρασε στα ψιλά γράμματα. Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ 15χρονού ΑΦΓΑΝΟΥ ΑΠΟ ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΠΑΤΗΣΙΑ ΤΟ 2010 επίσης ξεχάστηκε μιας και ΚΑΜΙΑ ομάδα επαγγελματιών λαϊκών αγωνιστών δεν ανέλαβε την ευθύνη (προφανώς επειδή δεν θέλουν να σπιλώσουν την ηθική τους εικόνα). Όσον αφορά την Marfin η προσπάθεια υποβάθμισης του γεγονότος έγινε οργανωμένα και διεξοδικά από όλους τους ιντερνετικούς και μη αγωνιστές της "ηθικής" αριστεράς. Από την στιγμή που δεν υπήρχαν δυνατότητες εκμετάλευσης του γεγονότος για πολιτικούς σκοπούς δεν υπήρχε και λόγος γιατί θα έπρεπε να πάρει έκταση. Αποκορύφωμα ήταν και η περιβόητη ανάρτηση του φίλτατου Πιτσιρίκου: αν διαβάζει κάποιος άνεργος μόλις άδειασαν τρείς θέσεις στην Marfin. Οχετός....
Υπάρχουν και αυτοί που υποστηρίζουν στα σοβαρά ότι ο εμπρησμός ήταν δεξιά προβοκάτσια για να σπάσει το αντιμνημονιακό κίνημα. Θυμάμαι κάνα δυο με τους οποίους είχα συζητήσει τότε, που διάβαζαν μόνο Βαξεβάνη...
Ναι, γιατί δεν υπάρχει ούτε βαθύ κράτος ούτε παρακράτος στην Ελλάδα (και οπουδήποτε αλλού) που κάνει αυτή τη δουλειά, εν προκειμένω (αρχές Μαΐου του 2010) όχι ενάντια σε κάποιο υποτιθέμενο «αντιμνημονιακό κίνημα» αλλά πιθανώς ενάντια στην νεο-εκλεγείσα τότε κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου και τα μέτρα που είχε μόλις εξαγγείλει. Ήταν 12 μόλις μέρες μετά το Καστελλόριζο (23/4) όπου ο Γιώργος είχε αναγγείλει την ένταξη στο Μνημόνιο. Γενικά, δεν είναι καθόλου δύσκολο για τους μηχανισμούς ασφαλείας να παρεισφρήσουν σε οποιαδήποτε διαδήλωση, συνέλευση, διαμαρτυρία, ακόμα και κλειστή ομάδα που στοχεύει στην «άσκηση τρομοκρατίας» που θα έλεγε η μιντιακή δημαγωγία. Και η 5/5/2010, για όποιον ήταν εκεί και έχει στοιχειώδη αντίληψη του πώς λειτουργεί η αστυνομία και οι διάφορες παρακρατικές ομάδες που συνδέονται μαζί της, μυρίζει Κρατική Ασφάλεια από χιλιόμετρα: από τους διάφορους φασίστες/χρυσαυγίτες της πάνω πλατείας που επεδίωκαν να μπουκάρουν στη Βουλή και φώναζαν το γνωστό σύνθημα «να καεί, να καεί...» ως τις επιθέσεις σε τράπεζες, σε μία αντιπροσωπία αυτοκινήτων στην Συγγρού ή τον εμπρησμό ενός βαν της τουρκικής τηλεόρασης στην Αμαλίας από τύπο που το περιέλουσε με βενζίνη και του έβαλε φωτιά. Τώρα, πώς γίνεται να κυκλοφορείς με μεταλλικό μπιτόνι με βενζίνη στο κέντρο της Αθήνας, σε μέρα Γενικής Απεργίας, φορώντας κουκούλα και μαύρα ρούχα, να μη σε ενοχλεί κανείς, και να μην είσαι ασφαλίτης, ο θεός και η ψυχή σας ορισμένοι εδώ μέσα. Τα μόνο επιβαρυντικά στοιχεία για τον έναν εκ των δύο κατηγορουμένων είναι ο...σωματότυπος του και κάποιο «ανώνυμο σημείωμα» που «έστειλε πολίτης» στην αστυνομία! Ο άνθρωπος είναι πέρα για πέρα αθώος εννοείται, και δεν πρόκειται να βρεθεί κανένας ένοχος, ακριβώς γιατί όσοι εμπλέκονται σε τέτοιες αγαθοεργίες έχουν καλυμένα τα νώτα τους και διότι αποδεδειγμένα εμπλέκονται και κλιμάκια της ΕΛ.ΑΣ. και παρακρατικοί φασίστες (είναι γνωστές οι μεταξύ τους διασυνδέσεις, εξ' άλλου) στην όλη ιστορία. Ήδη ακούω τις κραυγές όμως: «συνωμοσιολογία, προβοκατορολογία»! Και για το Watergate προτού σκάσει το σκάνδαλο, όποιος υποψιαζόταν κάτι σχετικά, ως ψεκασμένο συνωμοσιολόγο θα τον θεωρούσαν· το Reichstag το 1933 το έκαψε κάποιος Marinus van der Lubbe και το φορτώσανε στο KPD· στη βόμβα στην Piazza Fontana στο Μιλάνο το 1969, ένοχος θεωρήθηκε ο αναρχικός Pietro Valpreda, ενώ από πίσω ήταν η νεοφασιστική οργάνωση Ordine Nuovo και εμπλέκονταν μέχρι και ο επικεφαλής των ιταλικών μυστικών υπηρεσιών, ο Gianandelio Maletti, που προσπάθησε να εμποδίσει τις έρευνες καταστρέφοντας σημαντικά έγγραφα. Δεν ισχυρίζομαι ότι η υπόθεση Marfin έχει τόση βαρύνουσα σημασία όσα τα ανωτέρω περιστατικά, που είναι μόνο ενδεικτικά (ο κατάλογος είναι μακρύς). Απλώς προσπαθώ να σπείρω τον σπόρο της αμφιβολίας σε ό,τι αφορά την άκριτη αποδοχή των κυρίαρχων, mainstream αφηγήσεων για το τι συνέβη εκεί. Ούδόλως με ενδιαφέρει, επίσης, να υπερασπιστώ τον ηθικό και διανοητικό εκφυλισμό που χαρακτηρίζει τμήματα - ενδεχομένως πλειοψηφικά - του αναρχικού χώρου που έχουν παραδοθεί στις σειρήνες ενός μεταμοντέρνου μηδενισμού/κυνισμού.
@Производственный процессΠαρακράτος στην Ελλάδα υπάρχει, ζεί και βασιλεύει. Αυτά περί διαδηλώσεων και προκλήσεων ζημιών, σωστά τα γράφεις. ΧΑ και αστυνομία together sometimes, μια από τα ίδια. Το να μας πείσεις όμως, ότι άνθρωποι που ανήκουν σε σώματα ασφαλείας και έδωσαν όρκο, έκαψαν ηθελημένα ζωντανούς ανθρώπους σε κατάστημα Τράπεζας, άστο δεν παίζει φιλαράκι. Όταν γίνεται χοντρή μ@λακία, φταίει το αόριστο παρακράτος, για όλα τα υπόλοιπα "καλά", περηφανευόμαστε σαν τα κοκόρια. Τόσο βαθύ παρακράτος που ηθελημένα να δολοφονεί αθώους, Έλληνες πολίτες της (τονίζω το αθώους και Έλληνες και για οποιον κατάλαβε κατάλαβε), δεν υπάρχει στην Ελλάδα του 21ου αινώνα. Σε άλλα μέρη του κόσμου, εννοείται, εδώ στην Ελλάδα όμως, κατηγορηματικά όχι.
@ Heuristically programmed ALgorithmic computerΗ δήλωση σου της τελευταίας παραγράφου δεν είναι ορθολογικά ούτε διαψεύσιμη ούτε επαληθεύσιμη, ελπίζω να το αντιλαμβάνεσαι αυτό. Διότι, με το τρόπο που το θέτεις, πρόκειται όχι για κάποιου είδους επιχειρηματολογία αλλά για π ί σ τ η· θεμελιώδη πίστη στην αγνότητα των προθέσεων των κρατικών υπηρεσιών, των μηχανισμών ασφαλείας κ.λπ. Η βεβαιότητα της άρνησης σου, το «κατηγορηματικά όχι» αυτό φανερώνει. Αλλά στα δικά μου μάτια αυτό σημαίνει: μπορεί να είναι έτσι, αλλά εμείς δεν θ έ λ ο υ μ ε με τίποτα να το πιστέψουμε. Εγώ σου λέω ότι εκείνη τη μέρα υπήρχε οργανωμένη, συνειδητή πρόθεση από παρακρατικούς κύκλους και κυκλώματα του βαθέος κράτος να δηιουργηθεί τεχνηέντως ένταση και αποσταθεροποίηση. Κάτι ανάλογο - σε μικροκλίμακα, φυσικά - με την «στρατηγική της έντασης» στην Ιταλία του '70. Και η επίθεση στην Μαρφίν δεν ήταν η μοναδική· υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες τουλάχιστον άλλων 4 ανάλογων αποπειρών εμπρησμού τραπεζών ή καταστημάτων που δεν τελεσφόρησαν ευτυχώς χάρη στη δυναμική παρέμβαση διαδηλωτών την τελευταία στιγμή. Να σου θυμίσω επίσης ότι 4 μόλις μέρες πριν ήταν Πρωτομαγιά, αλλά η διαδήλωση αυτή ήταν η συνηθισμένη νερόβραστη των ΓΣΕΕ/ΑΔΕΔΥ. Τι μεσολάβησε αυτές τις 4 μέρες και ξαφνικά εξαγριώθηκε ο ελληνικός λαός, οι αναρχικοί ή όποιος άλλος; Καταλάβανε τις επιπτώσεις του μνημονίου στη ζωή τους στις 5, αλλά στη 1 Μαϊου κοιμόντουσαν όρθιοι; Σου φαίνεται φυσιολογικό εσένα αυτό; Εγώ δε λέω ότι έχω αδιάσειστες αποδείξεις για τίποτα, αλλά καλό είναι να είμαστε λίγο καχύποπτοι.Τέλος, εγώ δεν είπα ούτε υπονόησα ότι «άνθρωποι που έδωσαν όρκο έκαψαν ηθελημένα ζωντανούς ανθρώπους». Εκτός από την φυσική, υπάρχει και η ηθική (συν)αυτουργία· και δεν είναι καθόλου δύσκολο ή ασυνήθιστο να βάλεις 5 χουλιγκάνους φασίστες ή/και ασφαλίτες μέσα σε ένα μπλοκ-ξέφραγο αμπέλι ανώριμων 18-χρονων "αναρχικών"/μπαχαλάκηδων και να προκληθεί το χάος σε χρόνο dt. Επιπλέον, μπορεί μία πράξη να μην την οργανώνεις εσύ ο ίδιος, αλλά να έχει τη διακριτική ανοχή ή κάλυψη σου, για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας κ.ο.κ. Γενικά, υπάρχουν πολλαπλά επίπεδα διαβαθμίσεων σε ό,τι αφορά την εμπλοκή (παρά)κρατικών μηχανισμών/κυκλωμάτων σε τέτοιες υποθέσεις. Δεν είναι άσπρο/μαύρο, όπως θα ήθελε μία μανιχαϊστική λογικής της οποίας και εσύ παραμένεις ως έναν βαθμό δέσμιος. Κανείς δεν υπερηφανεύεται για τίποτα, ανέφερα ήδη ότι δεν μ' ενδιαφέρει να υπερασπιστώ κανένα πιτσιρίκι που θέλει να κάνει την καύλα του με τον αναρχομηδενισμό.
Στους εργασιακούς χώρους υπάρχει το ακριβώς αντίθετο.Κάποιος θέλει να απεργήσει και τον δηλώνουν ως άδεια ή ρεπό για να ΜΗΝ φαίνεται πως απήργησε.
Και για να τα λέμε όλα, ακόμα και αν "δεν μας συμφέρουν" (που δεν το πιστεύω αυτό, γι' αυτό το βάζω και σε εισαγωγικά) :Πάνε 2,5 χρόνια και δεν έχουμε τίποτε απολύτως για την δολοφονία των 2 παιδιών έξω από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής στο Νέο Ηράκλειο.Μια δημοκρατία που ενδιαφέρεται για νεκρούς μόνο όταν είναι μιας ορισμένης ιδεολογικής απόχρωσης -όποια και αν είναι αυτή- είναι μια δημοκρατία προβληματική (για να μην την χαρακτηρίσω μη-δημοκρατία).Μια δημοκρατία προστατεύει ή δικαιώνει (όταν έχει αδικηθεί), τόσο τον αναρχικό, όσο και τον φασίστα (χωρίς να θέλω να υπονοήσω ότι τα συγκεκριμένα παιδιά ήταν φασίστες - αναφέρομαι απλώς στο πως αναφέρονται κάποιοι σε αυτά).
δεν νομίζω να έχει κανείς αμφισβητήσει ότι οι συγκεκριμένοι δύο ήταν καραμπινάτοι χρυσαυγίτες. Προσπαθούν κάποιοι να αναβιώσουν ακόμη τη γελοιωδέστατη θεωρία των δύο άκρων. Βέβαια, κουβέντα για τα ξεκαθαρίσματα μεταξύ χρυσαυγιτών στη Μεσσηνιακή Μάνη που είχε να κάνει με αγοραπωλησία στεροειδών, κουβέντα για τον τύπο που ανατινάχθηκε από βόμβα που ετοίμαζε στην Σπάρτη και στο σπίτι του καθώς και στου φίλου του χρυσαγίτη βρήκανε ολόκληρα οπλοστάσια, κουβέντα για το 20% της ΧΑ μεταξύ αστυνομικών των ΜΑΤ όταν αυτοί ψήφισαν στο εκλογικό κέντρο Καισαριανής, κουβέντα για τα δεκάδες βίντεο στα οποία κουκουλοφόροι αποδεικνύεται περίτρανα ότι ήταν ασφαλίτες, κουβέντα για τα δεκάδες μαχαιρώματα μεταναστών που ξαφνικά τα ανακαλύψαμε αφού ο Ρουπακιάς δολοφόνησε τον Φύσσα ενώ το πρώτο 24ωρο ο Σκάι το παρουσίαζε ως συμπλοκή χουλιγκάνων και ο κατάλογος δεν εχει τελειωμό... Ναι, δυστυχώς το γήπεδο που τα έχετε τοποθετήσει γέρνει απίστευτα προς τη μία πλευρά και αυτό κανένα δεν εκπλήσσει πλέον, από όποια πλευρά κι αν είναι ταγμένος
ΙΜΗΟ είσαι φάουλ. Ξέρεις εσύ ότι οι δυο δολοφονημένοι 20χρονοι εμπορεύονταν όπλα, ναρκωτικά, κλπ; Ξέρεις ότι μαχαίρωναν μετανάστες;Το σχόλιό σου είναι θλιβερό. Έμμεσα, και εσύ υποβιβάζεις την δολοφονία με την εξίσωση "είμαι κουρεμένος γουλί και είμαι ΧΑ"=ναρκωτικά, μπράβος, εγκληματίας.Εγω το βλέπω αλλιώς: δύο νέοι αμόρφωτοι, φτωχοί βρήκαν διέξοδο στη ΧΑ και μέχρι εκεί. Και τους σκοτώσανε για αυτό.
Αλλα 'ντ' άλλα, της Παρασκευής το γάλα.Τι σχέση έχει η δολοφονία δυο ανθρώπων με το εάν κάποιοι άλλοι χρυσαυγίτες αλληλο-σκοτώθηκαν στη Μάνη για τις ντόπες, αν κάποιος άλλος ετοίμαζε βόμβες, τι ποσοστό πήρε η Χ.Α. στα ΜΑΤ και τι έλεγε ο ΣΚΑΙ ;;;Την θεωρία των δυο άκρων είστε εσείς ακριβώς που την συντηρείτε, με τον τρόπο σκέψης σας που είναι ακριβώς ίδιος με αυτόν των χρυσαυγιτών : Άσπρο/μαύρο ή αλλιώς "όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας". Όπως ακριβώς οι χρυσαυγίτες θα θεωρήσουν αριστεριστή, αναρχικό, κομμουνιστή ή ανώμαλο, όποιον τολμήσει να εκφράσει μια άποψη με την οποία δεν συμφωνούν, έτσι και εσείς θα θεωρήσετε χρυσαυγίτη ή νεοφιλελε που επιχειρεί να πλήξει το αναρχικό κίνημα, όποιον τολμήσει να πει ότι και οι χρυσαυγίτες έχουν δικαιώματα.Και όπως ακριβώς οι χρυσαυγίτες, όταν γίνεται γνωστό κάποιο έγκλημά τους, προβάλλουν ως επιχείρημα "αλλά για την Marfin δεν λέτε τίποτε" (που έγινε και cyber inside joke, όπως λέει και το άρθρο), επιχειρώντας έναν άκυρο συμψηφισμό, έτσι και εσείς, όταν αναφερόμαστε σε ένα έγκλημα εις βάρος χρυσαυγιτών λέτε "ναι αλλά για τις ντόπες της Μάνης και τον ΣΚΑΙ δεν λέτε τίποτε", επιχειρώντας έναν αντίστροφο, επίσης άκυρο σημψηφισμό.Πόσο δύσκολο είναι να πει κανείς : "Ναι πρέπει να βρεθούν οι δολοφόνοι δυο ανθρώπων και να οδηγηθούν στην δικαιοσύνη", χωρίς "αλλά", "όμως", "βέβαια" κλπ. Έτσι απλά.Όταν θα είστε σε θέση να το πείτε αυτό, τότε θα σταματήσει να γίνεται κουβέντα για "τα δυο άκρα". Μέχρι τότε, είστε ίδιοι -τουλάχιστον ως προς τον τρόπο σκέψης.
συνεχίστε με τη θεωρία των δύο άκρων και την δήθεν αμερόληπτη δικαιοσύνη - εγώ εξέθεσα τις απόψεις μου και δεν δολοφόνησα κανέναν. Οποιοσδήποτε δει όλα όσα έχουν απασχολήσει την δήθεν αμερόληπτη δικαιοσύνη θα καταλάβει αμέσως ότι το παιχνίδι είναι στημένο. Αυτό δεν αλλάζει με νεφελώδεις επικλήσεις περί τεκμηρίου αθωότητας των καθαρμάτων της ΧΑ, μέσα σε ένα πλαίσιο που κάθε ημέρα κάνει εμφανές ότι η μία πλευρά είναι το κράτος και οι παρακρατικοί του μηχανισμοί και στην άλλη πλευρά είναι όσοι διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Το έχω ξαναγράψει και δεν ντρέπομαι για αυτό : ΔΕΝ δέχομαι ότι το μονοπώλιο της βίας επιτρέπεται να το έχει το κράτος και το παρακράτος. Απο κει και περα όσοι επικαλούνται αυτού του είδους τη δικαιοσύνη είναι υποχρεωμένοι και να τη σέβονται ως θεσμό - οι διαφόρων ειδών αναρχικοί δεν έχουν καμμιά τέτοια τέτοια υποχρέωση. Deal with it.
Φυσικά είναι δικαίωμά σου να το πιστεύεις αυτό και να δέχεσαι ή να μην δέχεσαι ό,τι θέλεις, αλλά δεν είναι δικαίωμά σου να εφαρμόζεις εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος τα συγκεκριμένα πιστεύω σας. Deal with it.Ότ(αν) η άποψή σας θα γίνει η πλειοψηφούσα, τότε θα έχετε δικαίωμα να τα εφαρμόζετε.
konstas 6.5.2016 | 14:25« Ότ(αν) η άποψή σας θα γίνει η πλειοψηφούσα, τότε θα έχετε δικαίωμα να τα εφαρμόζετε.»Δεν υπάρχει κάτι πιο επικίνδυνο, βάρβαρο, τις περισσότερες φορές άδικο, από αυτό το σκεπτικό.....με αυτή τη λογική τίποτα το προοδευτικό δεν θα ήταν δυνατό να εφαρμοστεί.Τα παραδείγματα πολλά. Ας πούμε ένα μόνο, την εκκλησία. Την εκκλησία με τις ξεπερασμένες, "πλειοψηφούσες" (εδώ και αιώνες) αντιλήψεις της και τις εθιμοτυπίες της. Εθιμοτυπίες συγκεχυμένες με τις συνειδήσεις και το αίσθημα της ενοχής που εμποτίζει το... πλειοψηφικό ποίμνιο της. Δεν αναφέρω ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες οι οποίες διώκονται και πολεμούνται γιατί δεν είναι... πλειοψηφούσες...! Τα πάντα, τα πάντα όμως, εξαρτώνται από την περίπτωση και τις συνθήκες. Το σωστό ή λάθος δεν έχει να κάνει με μειοψηφίες ή πλειοψηφίες ή μόνο με αυτές. Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός...εκτός και αν είμαι... μειοψηφία...!
@ O Νοών ...νοείτοΗ βασική αρχή της δημοκρατίας είναι η πλειοψηφική αρχή. Οι κανόνες τίθενται από την πλειοψηφία και η μειοψηφία προστατεύεται από αυθαιρεσίες της πλειοψηφίας εξαιτίας της ύπαρξης των βασικών συνταγματικών κανόνων (που είναι αδύνατο να τροποποιηθούν από την πλειοψηφία) και τον έλεγχο των δικαστηρίων που δεν λογοδοτούν στην πλειοψηφία.Έτσι λειτουργεί μια σύγχρονη δημοκρατία. Πως θα μπορούσε να λειτουργήσει διαφορετικά; Τι προτείνεις δηλαδή; Να θέτει τους κανόνες η μειοψηφία; Και ποια μειοψηφία; εσύ, εγώ;
@konstas 6.5.2016 | 20:37«Οι κανόνες τίθενται από την πλειοψηφία και η μειοψηφία προστατεύεται από αυθαιρεσίες της πλειοψηφίας εξαιτίας της ύπαρξης των βασικών συνταγματικών κανόνων (που είναι αδύνατο να τροποποιηθούν από την πλειοψηφία) και τον έλεγχο των δικαστηρίων που δεν λογοδοτούν στην πλειοψηφία.»Το έθεσες πάρα πολύ ωραία. Συμφωνώ απολύτως!Βέβαια, τώρα αν αυτό που βιώνουμε λέγεται δημοκρατία (όπως πολύ σωστά την περιγράφεις), μπρα ντε φερ ή... διελκυστίνδα μεταξύ ισχυρών, λιγότερο ισχυρών και ανίσχυρων και (*αυθαίρετα) ας νικήσει απλώς ο ισχυρότερος, είναι μία άλλη συζήτηση...*αυθαίρετος, -η, -ο = που δεν βασίζεται στη λογική ή σε αρχές
Δεν είπα ότι έχουμε την τέλεια δημοκρατία. Αντιθέτως έχει πολλά προβλήματα. Προφανώς όμως η λύση δεν είναι να καταφύγουμε στην ολιγαρχία της εκάστοτε μειοψηφίας που θεωρεί ότι εκφράζει το "δίκαιο". (σάμπως ξέρουμε κανέναν που να λέει ότι εκφράζει το "άδικο"; όλοι το δίκαιο υποτίθεται ότι εκφράζουν)