Κυκλοφόρησε το βίντεο για τα παιδιά που τους αρνούνται την ελληνική ιθαγένεια


Ελληνική Ιθαγένεια από CDemo83
18

Η "Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου", κυκλοφόρησε την Τετάρτη την ενημερωτική της καμπάνια με θέμα τη χορήγηση ελληνικής ιθαγένειας στα παιδιά των μεταναστών. Η Ένωση έδωσε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη. Με κεντρικό μήνυμα: "Τα παιδιά των μεταναστών που έχουν φέρει τα παιδιά τους στην Ελλάδα δικαιούνται την Ελληνική ιθαγένεια", μιλούν στην κάμερα παιδιά που έχουν γεννηθεί από μετανάστες στην Ελλάδα. Το βίντεο που κατόπιν έγκρισης του ΕΣΡ θα προβληθεί και στα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια, συνοδεύεται από υπότιτλους στα ελληνικά.

Ελλάδα
18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Οποιος έγραψε το άρθρο δεν γνωρίζει τα βασικά. Την διαφορά μεταξύ ιθαγένειας και υπηκοότητας.Ακόμα και στο θέμα της υπηκοότητας, δεν βλέπω γιατί να δοθεί σε παιδιά μεταναστών.
Υπηκόοτητα παιδιά, όχι ιθαγένεια... και εγώ σε ξένη χώρα γεννήθηκα και μου έδωσαν την υπηκόοτητα. Κανένας δεν μπορεί να σου δώσει την ιθαγένεια αν δεν έχεις Ελληνικές ρίζες. Και δεν το λέω πατριωτικά αλλά λογικά.
Στην Ελλάδα (και σε πολλές άλλες χώρες) ιθαγένεια και υπηκοότητα είναι ένα και το αυτό. Οι ελληνικοί κανόνες δικαίου που καθορίζουν τα σχετικά θέματα ονομάζονται (όχι τυχαία) "Δίκαιο της Ιθαγένειας". Η "υπηκοότητα" ως όρος τείνει να εξαφανισθεί γιατί συνδέεται με την έννοια του "υπήκοου" που είναι ελαφρώς υποτιμητική (συνδέεται με άλλα πολιτεύματα) - γι αυτό και αντικαθίσταται από αυτήν του "πολίτη".
Για τα παιδιά των μεταναστών που γεννιούνται και μεγαλώνουν στην Ελλάδα: από νομικής πλευράς,θα πρέπει να προηγηθεί αλλαγή του ελληνικού Δικαίου Ιθαγενείας που βασίζεται στην αρχή του ius sanguinis(δίκαιο τού αίματος) και όχι του ius soli (δίκαιο του εδάφους). Στην ουσία πρόκειται για μια σχολή δικαίου έναντι άλλης και υπάρχουν χώρες που ακολουθούν τη μία (ΗΠΑ, Καναδάς, Βραζιλία, π.χ.)και χώρες που ακολουθούν την άλλη (Ελλάδα,Ελβετία, Γερμανία, Αυστρία π.χ.) Κατα τ'άλλα, τα ανήλικα τέκνα των μεταναστών που αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια μέσω πολιτογράφησης παίρνουν αυτόματα την ελληνική ιθαγένεια μαζί με τον πατέρα ή τη μητέρα τους.Η πολιτογράφηση ωστόσο είναι μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, κοστίζει (το παράβολο μέχρι πρότινος ήταν 1.500 ευρώ, δεν ξέρω αν έχει μεταβληθεί)και οπωσδήποτε περιλαμβάνει εξέταση στην ελληνική γλώσσα και ιστορία.
Ειναι χυδαια υποκριτικο να μην υπαρχει μια τιμια και ξεκαθαρη πολιτικη αποδοσης υπηκοοτητας σε αυτα τα παιδια που γεννηθηκαν, εκπαιδευτηκαν και κοινωνικοποιηθηκαν στην Ελλαδα. Σε μια χωρα πουβιωσε και βιωνει τη μεταναστευση προς χωρες που εδωσαν στους ελληνες ευκαιριας αναπτυξης και ενσωματωσης, υπηκοοτητα, δικαιωμα ψηφου, συνταξη κλπ.
αλλο η ιθαγενια και αλλο η υπηκοοτητα ειναι δυο τελειως διαφορετικες ενοιες υπηκοοτητα μπορει να τους χορηγηθει και δεν αμφιβαλω οτι θα γινει εκανε κατι χαρες ο κ αρβανιτης στην νετ σημερα μονο η παρουσια της ανεκδιηγητης σαλαγκουδη τον εξιλεωνει
Το σποτ λεει τα ευκολως εννοουμενα: τα παιδια αυτα ειναι 100% Ελληνοπουλα και το κρατος επιμενει να αρνειται να αναγνωρισει αυτο το γεγονος.Τα δε Ελληνικα τους ειναι αρκετα καλυτερα απ’του μεσου οπαδου της ΧΑ
Δεν πρόκειται στο ορατό μέλλον να υπάρξει απονομή ιθαγένειας στα συγκεκριμένα παιδιά, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν πρόκειται να παραμείνουν για πάντα παιδιά: Θα μεγαλώσουν και θα αποκτήσουν τους δικούς τους απογόνους, κ.ο.κ. Αυτό δεν αποτελεί απαραίτητα πρόβλημα (εάν μιλάμε για τη Σίτμι ή τη Νέτμι, που προέρχονται από κάποια μακρινή ασιατική ή αφρικανική χώρα). Εάν όμως μιλάμε για παιδιά προερχόμενα από την Αλβανία, υπάρχει τεράστιο θέμα (και όχι διότι υπάρχει ρατσιστική διάθεση ως προς τους συγκεκριμένους). Το να αποκτήσουμε όμως, οικεία βουλήσει, εθνική μειονότητα (τέτοιου μεγέθους) προερχόμενη από γειτονική χώρα, εγκυμονεί, μακροπρόθεσμα, τεράστιους κινδύνους. Και εάν είναι, γενικώς, απαράδεκτο να επιτρέπεις τη δημιουργία π.χ. μειονότητας 1 εκατομμυρίου από γειτονική χώρα (πόσοι θα είναι οι Αλβανοί στη χώρα μας μετά από 20, 30 ή 50 χρόνια;), είναι αυτοκτονικό να το κάνεις όταν η γειτονική χώρα είναι συγκεκριμένα η Αλβανία: Το μόνο ευρωπαϊκό κράτος που το 1979 δεν υπέγραψε την Τελική Πράξη του Ελσίνκι (ως μη αποδεχόμενο τα μεταπολεμικά σύνορα ως τελικά). Το κράτος με το οποίο (επισήμως) η Ελλάδα βρισκόταν σε πόλεμο μέχρι το 1987. Το κράτος που έχει τη γνωστή στάση έναντι της εκεί ελληνικής μειονότητας. Το κράτος που ανακινεί διαρκώς θέμα Τσαμουριάς. Το κράτος του οποίου ο Πρόεδρος προ μόλις 2 μηνών αναφέρθηκε στα εδάφη βορείως της Πρέβεζας ως αλβανικά (και προκάλεσε διπλωματικό επεισόδιο που οδήγησε στην ακύρωση του ταξιδιού του έλληνα ΥΠΕΞ στα Τίρανα. Σημειωτέον ότι αυτές τις δηλώσεις καταδίκασαν όλα τα κόμματα - του ΣΥΡΙΖΑ συμπεριλαμβανομένου). http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231224153. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Λούκας όταν μεγαλώσει μπορεί κάλλιστα να γίνει ένας εξαιρετικός άνθρωπος και νομοταγής πολίτης. Πιστεύετε όμως σοβαρά ότι η κυβέρνηση των Τιράνων θα ρωτήσει την άποψη του Λούκας όταν θα τον χρησιμοποιήσει ως όργανό της για τα επεκτατικά της σχέδια; Η εμπειρία του Κοσσόβου δεν μας έχει διδάξει τίποτα; Εάν απονείμουμε ελληνική υπηκοότητα στη Σίτμι, θα πρέπει υποχρεωτικά να το κάνουμε και για τον Λούκας. Καμία σοβαρή χώρα δεν δεχόταν κάτι τέτοιο, και αφού όλα αυτά τα χρόνια δεν είχαμε βάλει ποσόστωση ως προς τη χώρα προέλευσης, τώρα μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Έτσι, η Σίτμι είναι θύμα της γελοίας πολιτικής που ακλουθήσαμε τις τελευταίες δεκαετίες: Άρπα-κόλλα και εκ των υστέρων νομιμοποίηση των διάφορων αλλοδαπών, χωρίς κανένα προγραμματισμό και ποσόστωση (κατά τα «πρότυπα» της άρπα-κόλλα και εκ των υστέρων νομιμοποίησης των αυθαιρέτων κτισμάτων, που έχει κάνει την Ελλάδα ένα μπάχαλο). Και πριν μου ρίξουν μαύρο οι ανιστόρητοι και ανίδεοι(δήθεν) προοδευτικοί, ένα σχόλιο στη domenica: To Jus soli υπερτερεί έναντι του Jus sanguinis μόνο στις χώρες που είναι εκ των πραγμάτων πολυεθνικές (π.χ. στις ΗΠΑ κάθε χρόνο δίδονται 55 χιλ. άδειες εργασίας - με προοπτική την μελλοντική απονομή ιθαγένειας - με... κλήρωση, μέσω του Green Card Lottery. Ακόμα και εκεί όμως, το κάνουν μόνο για πολίτες χωρών που υπο-εκπροσωπούνται πληθυσμιακά στις ΗΠΑ).
εφόσον εγκυμονούν οι κίνδυνοι που ανέφερες..τότε ίσως θα έπρεπε να υπάρχει κάποια νομοθεσία που να προστατεύει αυτά τα παιδιά και όχι να ζουν με την ανασφάλεια αν θα καταφέρουν να ανανεώσουν την άδεια διαμονής τους!
Αλ Ματάχα: Δεν καταλαβαίνω πώς συνδέεις τα 2 θέματα [«α) υπάρχει κίνδυνος αλβανικού επεκτατισμού, οπότε β) πρέπει να προστατευθούν αυτά τα παιδιά»]. Η μεταναστευτική πολιτική δεν χαράσσεται ούτε με ρατσισμούς εις βάρος οποιουδήποτε, αλλά ούτε με διεθνιστικές εμμονές που δεν εφαρμόζονται πουθενά στον κόσμο. Η μεταναστευτική πολιτική αποτελεί επιστήμη, όχι πεδίο άσκησης αυτοσχεδιασμών ή εφαρμογής ιδεολογίας. Διαπιστώνεις πόσους μετανάστες χρειάζεσαι συνολικά και μετά χορηγείς ανάλογο αριθμό αδειών εργασίας, κατανεμημένο σε υπηκόους διαφόρων χωρών. Χρειαζόμαστε μετανάστες στην αλιεία; Πολύ ωραία, χορηγούμε 10 χιλ. άδειες σε Αιγυπτίους και 10 χιλ. σε Σύριους, χρειαζόμαστε 50 χιλ. εργάτες για τον κατασκευαστικό κλάδο; Χορηγούμε 25 χιλ. άδειες σε Αλβανούς και 25 χιλ. σε Πακιστανούς, κοκ. Αυτό γίνεται με σχεδιασμό, όχι διαπιστώνοντας εκ των υστέρων ότι σου προέκυψαν 700 χιλ. ή 1 εκ. μετανάστες, που τώρα με την κρίση δεν ξέρεις τι να τους κάνεις. Και όχι βέβαια όταν το 50% ή το 80% των μεταναστών προέρχεται από 1 χώρα, και μάλιστα γειτονική. (Ειδικά άν δεν μιλάμε για το Λουξεμβούργο ή το Μονακό, αλλά για την Αλβανία). Και οπωσδήποτε έχεις την πρόβλεψη για χορήγηση άδειας παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Δυστυχώς, το ξεχείλωμα της κατάστασης με τους οικονομικούς μετανάστες έχει φρακάρει το σύστημα εις βάρος αυτών που θα έπρεπε να λαμβάνουν άδεια παραμονής κατά προτεραιότητα. Βεβαίως, αυτό προϋποθέτει ξεκαθάρισμα του ποιός δικαιούται ειδική ανθρωπιστική μεταχείριση. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί π.χ. οι Πακιστανοί πρέπει να θεωρούνται θύματα ανθρωπιστικής καταστροφής. Είναι θύματα κάποιου πολέμου που η υπόλοιπη ανθρωπότητα αγνοεί; Ο τελευταίος πόλεμος που συμμετείχαν ήταν το 1971 όταν πήγαν να κατακτήσουν το Κασμίρ από την Ινδία. Αντί να ξοδεύουν τεράστια ποσά για να φτιάχνουν πυρηνικά όπλα και πυραύλους μέσου βεληνεκούς, δεν θα ήταν καλύτερα να ταΐζουν επαρκώς τον πληθυσμό τους; Ή μήπως για να είμαστε politically correct θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι το Πακιστάν είναι η μοναδική χώρα (πέραν της Τουρκίας) που αναγνώρισε την «Τουρκική Δημοκρατία της Βορείας Κύπρου»;Το θέμα είναι ότι εάν ξεκινήσει κάτι στραβά, δύσκολα διορθώνεται. Η σπασμωδική αντιμετώπιση του θέματος από τις εκάστοτε κυβερνήσεις (και με τις ευλογίες, βεβαίως, της εκάστοτε αντιπολίτευσης) έχει δημιουργήσει μια απαράδεκτη κατάσταση. Στο σημείο αυτό θα συμφωνήσω μαζί σου: Τα παιδιά που δεν φταίνε σε τίποτα είναι, βέβαια, όμηροι. Άν έχει κανείς να προτείνει λύση (που να εξασφαλίζει και τα ελληνικά συμφέροντα) άς μας την πεί.
βλέπεις τα πράγματα πολύ γενικά και δεν εστιάζεις στην αδικία που βιώνουν τα παιδιά των μεταναστών..μεγαλώνουν σε μια χώρα,μαθαίνουν την νοοτροπία,τον πολιτισμό,την ιστορία,την γλώσσα,χτίζουν τις ζωές τους και στο τέλος θεωρούνται ΞΕΝΟΙ!και αντιμετωπίζονται ως ξένοι όταν διεκδικούν θέσεις εργασίας..
Ο νομοθέτης έχει μεν τη δυνατότητα να εκτιμά εκάστοτε τις συγκεκριμένες συνθήκες (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές) και να καθορίζει τις προϋποθέσεις κτήσεως της ελληνικής ιθαγένειας κατά τρόπο χαλαρότερο ή αυστηρότερο, αλλά δεν μπορεί να παραγνωρίσει το γεγονός ότι το ελληνικό κράτος ιδρύθηκε και υπάρχει ως εθνικό κράτος με συγκεκριμένη ιστορία και ότι ο χαρακτήρας αυτός είναι εγγυημένος από το ισχύον Σύνταγμα. Επίσης, ότι το κράτος αυτό είναι εντεταγμένο σε υπερεθνική κοινότητα εθνικών κρατών με παρόμοιες συνταγματικές παραδόσεις (Ευρωπαϊκή Ένωση), η οποία σέβεται την εθνική τους ταυτότητα που είναι συμφυής με τη θεμελιώδη πολιτική και συνταγματική τους δομή.