ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Δηλαδή αν δεν φορούν μαντίλα οι Μουσουλμάνες θα πάψουν να είναι καταπιεσμένες;

Δηλαδή αν δεν φορούν μαντίλα οι Μουσουλμάνες θα πάψουν να είναι καταπιεσμένες; Facebook Twitter
9
Δηλαδή αν δεν φορούν μαντίλα οι Μουσουλμάνες θα πάψουν να είναι καταπιεσμένες; Facebook Twitter

Ένα από τα καυτά θέματα της δημόσιας συζήτησης αποτελεί η απαγόρευση σε κάποιες περιοχές της Γαλλίας στις Μουσουλμάνες να φορούν μπουρκίνι. Οι απόψεις διίστανται στο ζήτημα αυτό, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την μαντίλα. Και οι δύο πλευρές έχουν τα δίκια τους αλλά, κατά τη γνώμη μου, οι πολέμιοι της μαντίλας (και των παρεμφερών ενδυμάτων) κάνουν ένα μεγάλο σφάλμα.

Αν οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν την καταπίεση που υφίστανται δεν θα έχει κανένα νόημα να αφαιρέσουν τη μαντίλα. Ως εκ τούτου η απαγόρευση της μαντίλας δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα απολύτως.

Είναι γεγονός πως οι γυναίκες στις βαθιά μουσουλμανικές κοινωνίες δεν χαίρουν της ίδιας ελευθερίας με τους άνδρες. Είναι επίσης γεγονός πως η μαντίλα συμβάλλει σε αυτήν την ανισότητα. Έτσι, πολλοί Ευρωπαίοι ζητούν να απαγορευτεί στις Μουσουλμάνες της Ευρώπης να φορούν μαντίλες και σχετικά ενδύματα (δήθεν για να μην νιώθουν κατώτερες και καταπιεσμένες). Δεν κατανοούν όμως πως η μαντίλα αυτή καθαυτή δε σημαίνει τίποτα. Αν οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν την καταπίεση που υφίστανται δεν θα έχει κανένα νόημα να αφαιρέσουν τη μαντίλα. Ως εκ τούτου η απαγόρευση της μαντίλας δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα απολύτως.

Αντιθέτως, ο Τζάστιν Τρουντό, ο πρωθυπουργός του Καναδά, έβαλε για άλλη φορά τα γυαλιά στους Ευρωπαίους ηγέτες με το να μην ακολουθήσει τις δικές τους πρωτοβουλίες. Δεν σκοπεύει να επιβάλλει κάποια απαγόρευση για το μπουρκίνι αιτιολογώντας την απόφασή του λέγοντας " Το να ανέχεσαι κάποιον σημαίνει να σέβεσαι το δικαίωμά του να υπάρχει, υπό την προϋπόθεση ότι δεν σε ενοχλεί, τόσο πολύ". Χρησιμοποίησε σημαντικές λέξεις όπως "αποδοχή, φιλία, κατανόηση" οι οποίες εξηγούν το σκεπτικό του.

Συνεπώς, αν οι ίδιες οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν πως πρέπει να πάψει η καταπίεση που υφίστανται τότε τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει. Αυτό μόνο με την παιδεία των γυναικών αυτών μπορεί να επιτευχθεί και όχι με απαγορεύσεις. Οι στείρες απαγορεύσεις μόνο ένταση και συγκρούσεις μπορούν να προκαλέσουν. Οι γυναίκες αυτές έχουν ανάγκη από ευρωπαϊκή παιδεία, ευρωπαϊκό πολιτισμό, όχι από μια σκληρή και κάθετη Ευρώπη.

9

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

4 σχόλια
''Αν οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν την καταπίεση που υφίστανται δεν θα έχει κανένα νόημα να αφαιρέσουν τη μαντίλα. Ως εκ τούτου η απαγόρευση της μαντίλας δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα απολύτως.'' Θεέ μου τι ειναι αυτα που διαβάζω;;;Δηλαδη σαν να λέμε οτι αφου καποιοι πνιγονται επειδη δεν ξερουν κολυμπι,τι νοημα εχει να τους σωσουμε αφου δεν σκεφτονται μεσα στο φοβο του πνιγμου τους,την αξια που εχουν τα μαθηματα κολυμβησης.Έλεος,αυτοι οι Ανθρωποι υποφερουν και οι περισσοτεροι δεν το αντιλαμβνονται γιατι τους το περασαν σαν κατι το φυσιολογικο.Η απαγορευση της μαντιλας ναι δεν φερνει αμεσα καποια ουσιαστικη αλλαγη,αλλα ειναι μια αρχη προς το φως.
Σε σχετικό άλλο άρθρο είχα σχολιάσει:«Δεν πρόκειται να γίνει τίποτε με (…) απαγορεύσεις. Πρόκειται για πολιτισμικό πόλεμο όπου η Δύση έχει το εξής μειονέκτημα: οι απαγορεύσεις δεν είναι στο ρεπερτόριο της Δημοκρατίας ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την προσωπική έκφραση.Το πρόβλημα [με τις μπουρκινοφορούσες] μπορεί να λυθεί κι ο πόλεμος να κερδηθεί πολύ – πολύ απλά αν όπου εμφανίζεται το μπουρκίνι με νόμο αυτόματα επιτρέπεται ο γυμνισμός!!Πιστεύω πως θα βρεθούν αρκετοί συνειδητοποιημένοι νεανίες που θα κάνουν το καθήκον τους και οι μπουρκινοφόρες θα εξαφανιστούν.»Συμπληρώνω:Ο Vasilis21 έχει δίκιο. Σε μια ανοιχτή κοινωνία το μπουρκίνι είναι ΚΑΙ μια δήλωση περί της γυναικείας ηθικής δίχως όμως συζήτηση με ανταλλαγή λογικών επιχειρημάτων. Εξού και η πρόκληση που ο Τριντό προσπερνά ΑΚΡΙΒΩΣ διότι δεν θέλει να εστιάσει στο ό,τι πρόκειται περί πολιτισμικού πολέμου λόγω των συνεπειών που θα είχε μια τέτοια δήλωση από επίσημα χείλη.Ο καταπιεσμένος μπορεί με χειραγώγηση να γίνει πολύ πιο εύκολα φανατικός από τον μη καταπιεσμένο. Ας μην το ξεχνούμε αυτό.Η συνοχή των Δυτικών σε πολιτιστικό επίπεδο ΔΕΝ υφίσταται για ιστορικούς λόγους. Δεν ισχύει το ίδιο για το Ισλάμ. Εξού και το ό,τι δεν αφομοιώνονται πολιτιστικά οι μουσουλμάνοι σε οποιονδήποτε διαφορετικό τρόπο ζωής από ό,τι ορίζει η Σαρία που τους σερβίρουν οι ιερείς τους.
Τότε να απαιτηθεί και οι μουσουλμανικές χώρες με Σαρία να κάνουν υποχωρήσεις στη νομοθεσία τους και να επιτρέχουν στις γυναίκες που πηγαίνουν ως τουρίστριες εκεί να κυκλοφορούν με ακάλυπτο κεφάλι, μπικίνι και ντεκολτέ. Τι; Όχι; Από τη στιγμή που έρχονται σε ένα κοσμικό είναι υποχρεωμένοι όλοι να σεβαστούν και τη νομοθεσία του. Σε διαφορετική περίπτωση, μπορούν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.
Aντιλαμβανεσαι βεβαια ,οτι οι 3 τελευταιες γραμμες του σχολιου σου, εαν απομονωθουν μπορουν να χρησιμοποιηθουν ως επιχειρημα κατα των πρωτων 4 γραμμων....
Θα συμφωνήσω μαζί σας, στο ότι πρέπει να σεβαστούν τη νομοθεσία της χώρας που ζουν. Παρ'όλα αυτά σε καμία χώρα του Δυτικού κόσμου δεν υπάρχει νόμος που επιβάλει συγκεκριμένο ντύσιμο. Σε αντίθεση με τις μουσουλμανικές χώρες (στις περισσότερες) όπου εκεί επιβάλλεται με νόμο ο τρόπος ντυσίματος των γυναικών. Το συγκεκριμένο θέμα, όμως, δεν έχει να κάνει με νομοθετικό πλαίσιο. Έχει να κάνει με την αποδοχή της διαφορετικότητας. Δεν μιλάω, φυσικά, για τις χώρες που η γυναίκα είναι αντικείμενο και μπορεί να πουληθεί (με τη μορφή γάμου) αλλά για όλες εκείνες τις χώρες που οι γυναίκες μπορούν να επιλέγουν για τον εαυτό τους και επιλέγουν τη μαντήλα. Και εδώ θα διαφωνήσω με το άρθρο του κ. Ζέκα. Στη Γαλλία είχε γίνει ολόκληρο θέμα για το αν θα επιτραπούν οι μαντίλες στα Πανεπιστήμια και οι ίδιες οι γυναίκες που φορούσαν μαντίλες δεν θέλησαν να τις βγάλουν. Δηλαδή γυναίκες μεγαλωμένες με τον Δυτικό τρόπο ζωής, μορφωμένες και πιθανότατα αποδεσμευμένες απο το βαθύ Ισλάμ, επέλεξαν να φορούν τη μαντήλα. οι συγκεκριμένες, λοιπόν, ούτε καταπιεσμένες είναι αλλά ούτε και απαίδευτες. Και όμως επιλέγουν να φορούν μαντίλα. Εν' πάση περιπτώσει, το υμαντικότερο θέμα είναι το τι κάνουμε εμείς. Επιλέγουμε να κρίνουμε τις γυναίκες απο τη μαντίλα? Δεχόμαστε ή απορρίπτουμε τον πολιτισμό της εξαιτίας της μαντίλας. Θεωρούμε ότι όποια φοράει μαντίλα είναι χωρίς παιδεία και καταπιεσμένη? Πόσες φορές προσπαθήσαμε να καταλάβουμε αυτές τις γυναίκες, να μιλήσουμε μαζί τους, να τις ζητήσουμε την δική τους οπτική στο θέμα, να μάθουμε κάποια πράγματα παραπάνω για αυτές και τις οικογένειες τους.Κάποιες γυναίκες επιλέγουν και κάποιες τους επιβάλλεται να φορούν μαντίλα. Εμείς θα τις κατηγοροιοποιούμε λόγω ενός κομματιού υφάσματος στο κεφάλι? Γιατί σε αυτή την περίπτωση μου θυμίζει παλιότερες εποχές που όποια αποφάσιζε να γίνει ηθοποιός (σε μπουλούκια), ήταν a priori ελαφρών ηθών.
Οι δυτικες κοινωνιες σε αυτο διαφερουν απο τις βαθια συντηριτικες :στην ανοχη. Αυτο θα πρεπει να ειναι το παραδειγμα που θα πρεπει να θετουμε ως δυτικες και οροοδευτικες κοινωνιες. Και ας μου επιτραπει να πω πως βρισκω παιδικο το επιχειρημα "αφου ουτε εσεις επιτρεπετε αρα γιατι θελετε εμεις να σας επιτρεπουμε..κοκ"
Ειλικρινά, νομίζω πως πρέπει να αναρωτηθείς περί των ορίων της ανοχής αλλά και της προσαρμογής σε πολιτιστικο-θρησκευτικό- κοινωνικό επίπεδο. Ανέχεσαι την κλειτοριδεκτομή ή τον ακρωτηριασμό ενός κλέφτη ή την εκτέλεση ενός ομοφυλόφιλου επειδή αποτελούν εκδηλώσεις διαφορετικής / κοινωνικής πρακτικής/ αντίληψης περί τιμωρίας/ κοσμοθεωρίας;