Ένα από τα καυτά θέματα της δημόσιας συζήτησης αποτελεί η απαγόρευση σε κάποιες περιοχές της Γαλλίας στις Μουσουλμάνες να φορούν μπουρκίνι. Οι απόψεις διίστανται στο ζήτημα αυτό, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την μαντίλα. Και οι δύο πλευρές έχουν τα δίκια τους αλλά, κατά τη γνώμη μου, οι πολέμιοι της μαντίλας (και των παρεμφερών ενδυμάτων) κάνουν ένα μεγάλο σφάλμα.
Αν οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν την καταπίεση που υφίστανται δεν θα έχει κανένα νόημα να αφαιρέσουν τη μαντίλα. Ως εκ τούτου η απαγόρευση της μαντίλας δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα απολύτως.
Είναι γεγονός πως οι γυναίκες στις βαθιά μουσουλμανικές κοινωνίες δεν χαίρουν της ίδιας ελευθερίας με τους άνδρες. Είναι επίσης γεγονός πως η μαντίλα συμβάλλει σε αυτήν την ανισότητα. Έτσι, πολλοί Ευρωπαίοι ζητούν να απαγορευτεί στις Μουσουλμάνες της Ευρώπης να φορούν μαντίλες και σχετικά ενδύματα (δήθεν για να μην νιώθουν κατώτερες και καταπιεσμένες). Δεν κατανοούν όμως πως η μαντίλα αυτή καθαυτή δε σημαίνει τίποτα. Αν οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν την καταπίεση που υφίστανται δεν θα έχει κανένα νόημα να αφαιρέσουν τη μαντίλα. Ως εκ τούτου η απαγόρευση της μαντίλας δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα απολύτως.
Αντιθέτως, ο Τζάστιν Τρουντό, ο πρωθυπουργός του Καναδά, έβαλε για άλλη φορά τα γυαλιά στους Ευρωπαίους ηγέτες με το να μην ακολουθήσει τις δικές τους πρωτοβουλίες. Δεν σκοπεύει να επιβάλλει κάποια απαγόρευση για το μπουρκίνι αιτιολογώντας την απόφασή του λέγοντας " Το να ανέχεσαι κάποιον σημαίνει να σέβεσαι το δικαίωμά του να υπάρχει, υπό την προϋπόθεση ότι δεν σε ενοχλεί, τόσο πολύ". Χρησιμοποίησε σημαντικές λέξεις όπως "αποδοχή, φιλία, κατανόηση" οι οποίες εξηγούν το σκεπτικό του.
Συνεπώς, αν οι ίδιες οι Μουσουλμάνες δεν καταλάβουν πως πρέπει να πάψει η καταπίεση που υφίστανται τότε τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει. Αυτό μόνο με την παιδεία των γυναικών αυτών μπορεί να επιτευχθεί και όχι με απαγορεύσεις. Οι στείρες απαγορεύσεις μόνο ένταση και συγκρούσεις μπορούν να προκαλέσουν. Οι γυναίκες αυτές έχουν ανάγκη από ευρωπαϊκή παιδεία, ευρωπαϊκό πολιτισμό, όχι από μια σκληρή και κάθετη Ευρώπη.
σχόλια