Ο θρυλικός «Μπακαλόγατος» έγινε έγχρωμος

Ο θρυλικός «Μπακαλόγατος» έγινε έγχρωμος Facebook Twitter
4

Ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους του Κώστα Χατζηχρήστου, ο θρυλικός «Μπακαλόγατος» από την ταινία του Νίκου Κατσουρίδη «Της Κακομοίρας» (1963), επιστρέφει έγχρωμος στη συχνότητα του ΑΝΤ1, που εξασφάλισε το φιλμ σε high definition και θα το προβάλει το Σάββατο 18 Μαρτίου στις 20.00, σε πρώτη τηλεοπτική προβολή.

Η ταινία έρχεται στην τηλεόραση για πρώτη φορά επιχρωματισμένη, κάτι που προηγήθηκε και με την ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» (1965), η οποία επανακυκλοφόρησε έγχρωμη το 2016.

 
Culture
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

3 σχόλια
Μου αρεσει πολυ να βλέπω εκείνες τις εποχές σε έγχρωμη εικόνα. Θα ήθελα να επεξεργαστουν κι άλλες ταινίες, αρκεί να έχουν καλό αποτέλεσμα. Δεν καταλαβαίνω την αντίθεση ορισμένων. Η αξία των ταινιών παραμένει η ίδια.
Συνήθως ασπρόμαυρα αριστουργήματα γίνονται έγχρωμα. Ο σύγχρονος όμως ελληνικός κινηματογράφος πάσχει από έγχρωμες ταινίες που θα μπορούσαν να συγκριθούν ή έστω να πλησιάσουν "ασπρόμαυρα" αριστουργήματα σαν το Μπακαλόγατο.
Η Καραγιάννης Καρατζόπουλος συνεχίζει να ασελγεί στις ταινίες που είχαν την ατυχία να βρεθούν στην κατοχή της. Μια αλλάζει τους τίτλους στην αρχή. Μια βάζει άσχετες σφήνες από το σήμερα, μια βάζει slow motion, μία κόβει πλάνα, μια μπογιατίζει ασπρόμαυρες ταινίες. Μπάστα πια.Το ασπρόμαυρο δεν εμπόδισε καμιά από τις παλιές ταινίες που βλέπουμε και ξαναβλέπουμε να αγαπηθούν, και το έγχρωμο δεν προσθέτει τίποτε σε αυτές. Μπορεί οι περισσότερες παλιές Ελληνικές ταινίες να μην διεκδικούν δάφνες ποιότητας και να γυρίστηκαν σε ασπρόμαυρο, απλά επειδή ήταν πολύ πιο φτηνό από το έγχρωμο, αλλά αποτελούν παρακαταθήκη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και μαρτυρίες του τρόπου ζωής της κοινωνίας μας σε αλλοτινές εποχές. Δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τις πειράζει επειδή κάποτε αγόρασε τα δικαιώματα χρήσης τους.Γιατί εάν σήμερα λέμε, "γιατί όχι ο μπακαλόγατος;", αύριο κάποιος άλλος μπορεί να πει γιατί να μην βάψουμε και τα χαρακτικά του Τάσσου και της Κατράκη, ή και γιατί όχι τον Παρθενώνα, αφού και οι αρχαίοι βαμμένο τον είχαν.
Δεν εχω καμια σχεση με το αντικειμενο, απλα θελω να ρωτησω κατι απλο: εκτος απο την επιχρωματισμενη (και οπως λες πειραγμμενη εκδοση) οι παλιες ασπρομαυρες συνεχιζουν να κυκλοφορουν σε καποια μορφη, ειναι με καποιον τροπο προσβασιμες στο κοινο η οχι?Γιατι αν ειναι, δεν βλεπω να υπαρχει καπου προβλημα.