Μέρες στο Ζεφύρι

Μέρες στο Ζεφύρι Facebook Twitter
5
Μέρες στο Ζεφύρι Facebook Twitter
Στη Λεωφόρο Φυλής

Η λεωφόρος Φυλής είναι ένας πολύ μεγάλος σε μήκος δρόμος που ξεκινάει λίγο μετά τους Αγίους Αναργύρους (όπου και μετονομάζεται από Χασιάς σε Φυλής) και καταλήγει στην Πάρνηθα, διασχίζοντας το Καματερό, το Ζεφύρι, την Αττική Οδό και τα  Άνω Λιόσια. Για τους περισσότερους από εμάς που στροβιλιζόμαστε μέσα στα στενά όρια του αθηναϊκού κέντρου με «μικρές αποδράσεις» (sic) στα trendy προάστια, οι περιοχές αυτές είναι terra incognita, υπάρχουν στο υποσυνείδητό μας κάπως σαν αστικοί μύθοι. Τις γνωρίζουμε κυρίως από τα δημοσιεύματα των εφημερίδων και των τηλεοπτικών ειδήσεων, όταν προκύπτει κάποιο θέμα για το αστυνομικό ρεπορτάζ: συμπλοκές, μικροκλοπές και κυρίως επιχειρήσεις της αστυνομίας στον καταυλισμό των Ρομά στο Ζεφύρι για ναρκωτικά και όπλα. Προσπερνάω το Καματερό, που δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πέρα από την εμμονική ανάγνωση των εκατοντάδων επιγραφών που βλέπεις εκατέρωθεν του δρόμου (Καυσόξυλα «Καυσοξύλ», Αναρτήσεις «Ο Λάμπης», Φούρνος «Τα Πάντα Όλα» κ.λπ.) κι έχουν μια λαογραφική προέκταση, μια και η περιοχή είναι γεμάτη κυρίως από συνεργεία, μάντρες υλικών και παραπλήσιες επιχειρήσεις. Σκέφτομαι το περίφημο «θαυματουργό νερό του Καματερού» και αναρωτιέμαι πώς μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον θα μπορούσε να αναβλύζει το μαγικό υγρό που «θεράπευε» τους καρκινοπαθείς, αγνοώντας τη συνωνυμία με τον παρανοϊκό δικηγόρο (Γιώργος Καματερός), που στα μέσα της δεκαετίας του '70 κουβαλούσε νερό από την Κω και το μοίραζε δωρεάν στις πλατείες και τις γειτονιές της πόλης, υποσχόμενος ό,τι δεν κατάφερνε η παραδοσιακή ιατρική.

Μέρες στο Ζεφύρι Facebook Twitter
Βλαδίμηρος ο ψήστης

Και ύστερα έρχεται το Ζεφύρι.  Όταν περάσεις την Αττική Οδό, σαν μια γέφυρα για την άλλη όχθη, αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι έχει αλλάξει στην ατμόσφαιρα. Αν στρίψεις τυχαία είτε αριστερά είτε δεξιά από τη λεωφόρο Φυλής, θα συναντήσεις χωματόδρομους με τεράστιες λακκούβες ή αδιέξοδα ή θα βρεθείς σε κάποια ανηφόρα που οδηγεί σε έναν λόφο γεμάτο σκουπίδια, με άλογα να βόσκουν και τη «σκληρή» θέα της Αθήνας από κάτω. Μερικά κανονικά σπίτια, πολλές παράγκες και γιαπιά που κατοικούνται (και μου θυμίζουν τα προάστια του Καΐρου, εκεί στον δρόμο για τις Πυραμίδες). Μια παρέα πιτσιρικάδων Ρομά παίζει μπάλα σε έναν άλλο, επίσης καλυμμένο με σκουπίδια λόφο, δεκάδες σκύλοι βολοδέρνουν όπου και να κοιτάξεις. Εδώ είναι η καρδιά του εμπορίου ναρκωτικών. Μέσα στις παράγκες και στα χαμόσπιτα ναρκομανείς απ' όλη την Αθήνα αγοράζουν τη δόση τους, πρέζα ή σίσα (την πρέζα των φτωχών). Σταματάω για μια βόλτα στη σαββατιάτικη λαϊκή αγορά της περιοχής. Ανάμεσα σε πάγκους με αρκετά καλά προϊόντα σε τιμές πολύ κάτω από αυτές που βρίσκεις στις αντίστοιχες αγορές του κέντρου και καντίνες με σουβλάκια, οι κάτοικοι ψωνίζουν δίπλα σε τζάνκι-ζόμπι με γυαλιά ηλίου που αναμειγνύονται με τους ηλικιωμένους κυρίως πελάτες πάνω από μια τσάντα παραπούλια και πατάτες Νευροκοπίου. Από κάπου δίπλα ακούγεται εκκωφαντικά ένα τσιγγάνικο τραγούδι. Μια μεγάλη παρέα έχει στήσει σε ένα οικόπεδο ανάμεσα σε δύο κτίρια τυπικής «παραδοσιακής» τοπικής αρχιτεκτονικής (πέτρινοι μαντρότοιχοι, κάγκελα με κίονες και γύψινους διακοσμητικούς σκύλους) ένα υπαίθριο μπάρμπεκιου κι ένα υπαίθριο κουρείο. Κάποιος ψήνει μπριζόλες, κάποιος κουρεύει κάποιον. Τα καταστήματα πουλάνε μαϊμού ρούχα (κυρίως αθλητικές φόρμες) κρεμασμένα από σχοινιά σε μανταλάκια, τα αυτοκίνητα περνούν μαρσάροντας. Λίγο πιο μέσα στα στενάκια της περιοχής το πράγμα γίνεται πιο hardcore. Σε κάθε γωνιά βλέπεις να γίνονται ναρκω-συναλλαγές.

Μέρες στο Ζεφύρι Facebook Twitter
Οι ορθάνοιχτες πόρτες των σπιτιών

Οι πόρτες των σπιτιών είναι όλες ορθάνοιχτες, ακόμα και αν δεν βρίσκεται κανένας ένοικός τους έξω στη βεράντα. Κάπως σαν οίκοι ανοχής. Το κατάστημα είναι πάντα ανοιχτό. Κάποιος τρέχει και κρύβεται πίσω από έναν μαντρότοιχο στο πίσω μέρος ενός σπιτιού. Ο όγκος των ανθρώπων που ζουν εδώ σε τόσο λίγα τετραγωνικά μέτρα και το περιβάλλον της απόλυτης παρακμής σού δημιουργούν έναν τρόμο που σπάνια αισθάνεσαι ένα Σάββατο μεσημέρι στην πόλη που ζεις (ίσως κάπως έτσι να ήταν το Μπρονξ μέχρι την δεκαετία του '90). Μια άλλη παρέα νεαρών περνά από μπροστά μας αρκετά τσαμπουκαλεμένη, ο ένας κρατάει ένα πτυσσόμενο ρόπαλο, φωνάζουν δυνατά, δεν τολμάς να τους κοιτάξεις στα μάτια. Σε μια άλλη γωνιά ένας ηλικιωμένος Ρομά, ξυπόλυτος, προσπαθεί να αδειάσει το νερό από μια λακκούβα έξω από το σπίτι του, ενώ η υπόλοιπη πολυπληθής οικογένειά του παρατηρεί το «θέαμα» από τη βεράντα. Τα αυτοκίνητα, συνήθως μικρού μεγέθους με πειραγμένες μηχανές, βαμμένα σε έντονα χρώματα και με φιμέ τζάμια, σταματάνε όπου να 'ναι. Δεν υπάρχουν σήματα της Τροχαίας, δεν υπάρχει τίποτα που να πιστοποιεί ότι βρίσκεσαι μερικά (περίπου 12) χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Πρόβατα, άλογα, γκράφιτι (κυρίως με συνθήματα υπέρ του Ολυμπιακού), παιδάκια, ποδήλατα, ναρκωτικά, Datsun φορτωμένα με πατάτες, μουσικές, σκόνη και τσίκνα συνυπάρχουν σε ένα σουρεαλιστικό σκηνικό με τεράστιους πυλώνες της ΔΕΗ που σου κρύβουν τον ορίζοντα.

Μέρες στο Ζεφύρι Facebook Twitter
Στο Ζεφύρι

Λίγο πιο πάνω, στο Μενίδι, σταματάω στο ποντιακό εστιατόριο Αστέρι (Αγίου Διονυσίου 94, 210 2405222). Είναι απόγευμα και το μαγαζί είναι άδειο. Ο Βλαδίμηρος, ο ψήστης, περνάει στις σούβλες τα κομμάτια του χοιρινού λαιμού, προετοιμάζοντας τη δουλειά για το βράδυ. Στην τηλεόραση παίζει μια ρώσικη ταινία του '60 που μου θυμίζει Ζακ Τατί. Τρώω το πιο ωραίο σουβλάκι (μαριναρισμένο σε ξίδι) που έχω φάει τον τελευταίο καιρό και μια υπέροχη σπιτική ρώσικη σαλάτα που έχει φτιάξει μόλις η κυρία Σοφία, η ιδιοκτήτρια του μαγαζιού. Στο ψυγείο, δίπλα στα νερά, έχει δυο σειρές με μπουκάλια βότκα. Παρατηρώ μια μάρκα που δεν τη γνωρίζω. «Αυτή είναι που πίνει ο Πούτιν» μου λέει ο Βλαδίμηρος.

Μέρες στο Ζεφύρι Facebook Twitter
Κτίριο τυπικής αρχιτεκτονικής της περιοχής

Στο μυαλό μου έρχονται οι στίχοι από τα «Ηλίθια Αστεία» των Στέρεο Νόβα.

Στα σκουπίδια βρίσκουν τα σκυλιά φαγητό 

τις περιοχές αυτές τις προστατεύει ο Θεός 

Όπως τους άνεργους, τους άστεγους και αυτούς που ζουν στο μέλλον 

σ' αυτούς που αγαπούν και πιστεύουν φιλιά στέλνω 

Τώρα που τα σύννεφα προς τον Βορρά φεύγουν

και χιλιάδες παιδιά σ' αυτόν τον κόσμο μεγαλώνουν 

ρίχνοντας το βλέμμα τους σε πλαστικά καλώδια 

σε κτίρια, σε φώτα, ή σε γυμνασμένα πόδια

 


5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Σαν κάτοικος του Ζεφυρίου, θα μπω κι εγώ στη διαδικασία να σου απαντήσω όχι γιατί με ενδιαφέρει ουσιαστικά να ‘’αποκαταστήσω την αλήθεια’’ αλλά γιατί πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει αυτή η συνωμοσιολογία για τις περιοχές που ‘’οι περισσότεροι από εσάς που στροβιλιζόσαστε μέσα στα στενά όρια του αθηναϊκού κέντρου με «μικρές αποδράσεις» (sic) στα trendy προάστια, οι περιοχές αυτές είναι terra incognita’’,γκέτο, καταυλισμός των Ρομά με ναρκωτικά και όπλα.Σίγουρα υπάρχουν όλα αυτά που αναφέρεις και σε βαθμό που ίσως και να μην μπορείς να φανταστείς αλλά δεν υπάρχουν μόνο εδώ. Και σίγουρα το Ζεφύρι δεν είναι ΜΟΝΟ αυτό. Όμως προσωπικά, θα σταθώ στο θέμα των τσιγγάνων που φαίνεται να είναι και το ‘’πρόβλημα’’ αυτής της περιοχής. Ένας έξυπνος άνθρωπος δεν θα μπει στη διαδικασία να καταδικάσει κάτι χωρίς να το γνωρίζει. Έτσι και μια περιοχή. Μένω πάνω από 20 χρόνια εδώ, και με όλη μου την ειλικρίνεια σε διαβεβαιώνω ότι δεν έχω αντιμετωπίσει ουδέποτε πρόβλημα με αυτόν τον ‘’υπόκοσμο’’ που περιγράφεις. Κι αυτό γιατί πολύ απλά αν δεν τους ενοχλήσεις, δε θα σε ενοχλήσουν. Η ενσωμάτωση τους βέβαια, δεν ευθύνεται στους ίδιους όσο στο κράτος που κλείνει τα μάτια και δεν βρίσκει μία λύση. Για κάποιον που δε γνωρίζει την κουλτούρα τους, είναι δύσκολο να καταλάβει. Και προφανώς αυτοί οι άνθρωποι δε στράφηκαν στα ναρκωτικά και στα όπλα από επιλογή. Από όλο το άρθρο, που με όλο το θάρρος θεωρώ ελλιπές και ανακριβές, θα σταθώ σε μία φράση που για ‘μένα συνοψίζει όλο το πρόβλημα. Το δικό σου, του κράτους και όλων όσων έχουν την ίδια άποψη με ‘σένα : ‘’ δεν τολμάς να τους κοιτάξεις στα μάτια. ‘’. Αυτό είναι το θέμα, ότι ποτέ κανείς δεν τόλμησε να τους κοιτάξει στα μάτια.
Ζώ 21 χρόνια στο Ζεφύρι,ΔΙΕΥΚΡΙΝΊΖΩ πως δεν είμαι τσιγγάνα, και το γνωρίζω καλύτερα απο τον αρθρογράφο που έγραψε 2 άσχετα λόγια για την περιοχή αυτή. Σίγουρα δεν είναι απο τις περιοχές που μένουν εκατομυριούχοι και άνθρωποι με φήμη ώστε να είναι από τις πιο "high class" περιοχες αλλά σίγουρα δεν είναι και αυτό το καταγώγη που περιγράφει ο αρθρογράφος αυτός. Δεν υπάρχουν μερικά κανονικά σπίτια και πολλές παράγκες αλλά πολλά κανονικά σπίτια και ελάχιστες παραγκες, διότι και οι τσιγγάνοι πλέον μένουν σε κανονικά σπίτια. Ένα αυτό και δεύτερον η λαική αγορά δεν μοιάζει ούτε στο ελάχιστο σε αυτό το οποίο περιγράφεις, είναι μια κανονική αγορά όπως όλες οι άλλες και ναι σίγουρα υπαρχουν τσιγγάνοι, αλλά έτσι κι αλλιώς υπάρχουν τσιγγάνοι και στις υπόλοιπες λαικές αγορές, οι οποίοι πουλάνε και εκείνοι το δικό τους εμπόρευμα. Τρίτον και σίγουρα πολύ σοβαρό δεν γίνονται σε κάθε γωνιά ναρκω-συναλλαγές, όχι οτι δε γίνονται καθόλου σε αυτή τη περιοχή, αλλά γίνονται σε συγκεκριμένα στέκια όπως γίνονται και στο κέντρο της Αθήνα και στις "high-class" περιοχές της Αθήνας. Παντού υπάρχουν αυτά και σε όλη την Αθήνα τα βλέπουμε να γίνονται. Στο κέντρο της Αθήνας γίνονται μπροστα στα μάτια των περαστικών, στο Ζεφύρι οπου ζω τόσα χρόνια δεν εχω δει να γίνονται μπροστά μου ναρκω-συναλλαγες! Τέλος η γενικότερη περιγραφεί είναι υπερβολική καθώς δεν υπάρχει αυτός ο τσαμπουκάς στους τσιγγάνους με τα ρόπαλα όπως περιγράφουν εάν και εφόσον δεν τους πειράξεις. Έχουν σίγουρα διαφορετική κουλτούρα και τρόπο ζωής όλοι οι τσιγγάνοι, που οι τσιγγάνοι του Ζεφυρίου σίγουρα δεν έχουν κάτι διαφορετικο απο εκείνους της υπόλοιπης Ελλάδας. Μην υποστηρίζεται το κέντρο της Αθήνας σα να είναι η απόλυτη περιοχή και η πιο σωστή για να μείνει κανείς εκεί αλλά ούτε και τις περιοχές εκείνες που μένουν οι πάμπλουτοι και οι διασημοι λες και μόνο εκεί ζει κανείς καλά, χωρίς φόβο να κυκλοφορήσει έξω και πως είναι οι πιο σωστές περιοχές για να μεγαλώσει κανείς. Εμείς που δεν είμαστε δηλαδή τσιγγάνοι και ζούμε τόσα χρόνια σε αυτή τη περιοχή γιατί έχουμε ζήσει με αξιοπρέπεια και χωρις μπλεξιματα και ναρκωτικα; Εμείς γιατι ποτε δεν είχαμε αυτά τα τόσο τραγικά προβλήματα που παρουσιάζεις στο άρθρο σου αλλά αντίθετα ζούμε σε φυσιολογικές διαστάσεις την καθημερινότητα μας; Δεν αντιλέγω πως η περιοχή έχει προβλήματα με τους τσιγγάνους αλλά όχι στο βαθμό που το παρουσιάζει ο αρθρογράφος. Στο κέντρο της Αθήνας δηλαδή δεν έχετε εσείς προβλήματα με των άλλων ειδών φυλής ατόμων; Έχετε σίγουρα και το κέντρο είναι νεκρό πλέον. Όλα αυτά τα γράφω γιατι έχω μεγαλώσει σε αυτή τη περιοχή και όταν διάβασα το άρθρο αυτό το βρήκα πολύ υπερβολικό, όχι μόνο εγώ όμως αλλά και όλη η παρέα μου που ζόυμε τόσα χρόνια στο Ζεφυρι, έχουμε μεγαλώσει εδώ, έχουμε πάει σχολείο, έχουμε τελειώσει το σχολείο και συνεχίζουμε να ζόυμε εδώ! Αυτά είναι όλα και να ξέρετε εμείς οι ίδιοι υποβαθμίζουμε τις περιοχές και τους ανθρώπους και ποτέ δεν δίνουμε την ευκαιρία να τις γνωρίσουμε καλύτερα και να τους γνωρίσουμε αντίστοιχα καλύτερα τους ανθρώπους. Μέσα σε μία απλή διαδρομή δεν μπορείς να δείς τι σημαίνει να ζεις στο Ζεφύρι, σε ολόκληρο όμως το Ζεφύρι όχι σε ένα μικρό κομμάτι του όπως αυτός ο αρθρογάφος θέλησε να περιγράψει.
Πόλυ ωραια περιγραφη...Αν εκανες αριστερα στην γεφυρα της Αττικης οδου,θα περναγες απο την Ζοφριά και συνεχιζοντας θα εβγαινες στην λεωφορο που βγάζει στο Θριάσιο.Αν περασεις απο εκει νυχτα,θα δεις οτι ο κοσμος του Mad Max υπάρχει διπλα μας.Γοητευτικος ισως,αλλα μονο για τον περαστικο...Ειναι φοβερό το πόσα δεν ξερουν πολλοι Αθηναιοι για τον τόπο τους.