Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου;

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter
ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ: «Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τις 9 Μαΐου έως τις 2 Ιουλίου φιλοξενεί την έκθεση «Ο βυζαντινός κόσμος».Στην έκθεση παρουσιάζεται η προσωπική ζωγραφική προσέγγιση ενός ιστορικού αφηγήματος μιας χιλιόχρονης αυτοκρατορίας, της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Στους πίνακες που εκτίθενται ζωντανεύουν με δάνεια πραγματικά πρόσωπα, ιστορικές προσωπικότητες των χρόνων του Βυζαντίου: αυτοκράτορες και αυτοκρατόρισσες, άρχοντες και πριγκίπισσες, στρατηλάτες, φιλόσοφοι και πατριάρχες, επιστήμονες, ιστορικοί, γιατροί, αλλά και ψαράδες, βαρκάρηδες, χαλκοπράττες. Στην έκθεση παρουσιάζονται 62 ζωγραφικά έργα σε λάδι και τέμπερα.»
35

 

Θέλω να κάνω μια απλή ερώτηση. Με ειλικρίνεια. 

 

Υποτίθεται ότι για να σε κάνουν διευθυντή ενός Μουσείου, πρέπει να έχεις κάποιο γούστο, κάποιες γνώσεις, μια αισθητική αντίληψη τέλος πάντων. 

 

Τότε πώς είναι δυνατόν να διαλέγεις να εκτεθούν στο Χριστιανικό και Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας αυτά τα εξαμβλώματα; Να κάνεις ολόκληρη αφιερωματική έκθεση, εκεί που λίγο πριν υπήρχαν δυο τρια διαμάντια από το Ερμιτάζ;

 

Ή είσαι άσχετος ή είσαι κιτς εκ φύσεως.

 

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter

 

Αυτά τα σχεδόν κωμικά γρατζουνίσματα, ανάξια να εικονογραφήσουν ακόμα και το προμόσιοναλ υλικό των Ιεχωβάδων, με λίγο από σαπουνόπερα, λίγο Τζέημς Πάρις και λίγο ζωγραφική με το στόμα, εκτίθενται σε ένα πανέμορφο Μουσείο που κάποτε χαρακτηρίσαμε «κρυφό διαμάντι της Αθήνας».

 

Διαμάντι ναι, αλλά faux.

 

Υ.Γ.1  Για να μη κανω ακόμη πιο αισθησιακή την απογοήτευσή μου, δεν δημοσιεύω τα ονόματα των ηθικών αυτουργών αυτής της χλαπάτσας

 

Υ.Γ.2  Τρομάρα τους, το όλον είναι και με τις ευλογίες του κράτους και του ευσεβιστή μέχρι παραισθήσεως Προέδρου της Δημοκρατίας (LOL). Κλικ!

 

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter

 

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter

 

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter

 

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter

 

Τι θέση έχουν αυτά τα εξαμβλώματα στους τοίχους του Βυζαντινού Μουσείου; Facebook Twitter

 

Στήλες
35

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

19 σχόλια
Ιστορικές προσωπικότητες των χρόνων του Βυζαντίου έπεσαν στα χέρια του, «κατακρεουργήθηκαν» και παρουσιάζονται σε έκθεση σε ένα από τα καλύτερα μουσεία της Ελλάδας.Με ποια κριτήρια εκθέτει ο Ηλίας Κοντοζαμάνης στο Βυζαντινό Μουσείο; Η ερώτηση απευθύνεται στη διεύθυνση του μουσείου, φυσικά. Έτσι χτίζουμε εικαστική παιδεία, όσο πραγματικοί καλλιτέχνες κοπιάζουν και βγάζουν μικρά αριστουργήματα τα οποία, πολλές φορές, δεν εκτίθενται ποτέ; Πως θα μάθουμε να εκτιμάμε το πραγματικό εικαστικό αποτέλεσμα όταν σε σημαντικά μας μουσεία βλέπουμε τέτοια εκτρώματα; Η ζωγραφική με το πόδι και το στόμα είναι πολύ καλύτερη και έχει και έναν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.Ούτε ναΐφ μπορούμε να χαρακτηρίσουμε αυτήν τη «ζωγραφική». Κακοσχεδιασμένα χέρια και πρόσωπα ή, μάλλον, εντελώς ασχεδίαστα, παντελής άγνοια όσον αφορά στη χρήση του χρώματος και των υλικών, φρικτή αντιγραφή πορτρέτων Φαγιούμ, που και ξεπατικωμένα με ρυζόχαρτο θα ήταν χίλιες φορές καλύτερα! Σχετικό άρθρο μου υπάρχει στο art22.gr
Αν και συμφωνώ, απόλυτα, με το ότι γίνεται τουλάχιστον έμμεση(;) προσβολή των καλλιτεχνών με αναπηρία, [οι οποίοι παράγουν αυτά τα εύληπτα και «ευκολόσχημα» έργα (χωρίς απαραίτητα αυτά να είναι κακότεχνα) για τα προς το ζειν, κάτι τουλάχιστον ΣΟΥΠΕΡ ΕΝΤΙΜΟ] θεωρώ κι εγώ πως το επίπεδο του κου Η. Κοντοξαμάνη ...ως καλλιτέχνη ("Πήρε πτυχίο νομικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και ακολούθησε το δικαστικό κλάδο. Σήμερα είναι διευθυντής Επιμόρφωσης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών") καθόλου δεν στέκεται στο ύψος των απαιτήσεων και του επιπέδου του αξιολογότατου Βυζαντινού Μουσείου (κι όχι μίας τυχαίας γκαλερί ή ενός περιφερειακού χώρου τεχνών), ούτε Art Νaïf είναι αυτό το πράγμα, ούτε τίποτε. Αν -απλά- έκανε το κέφι του ο άνθρωπος, πιθανότατα, δεν θα τον έκρινε κανένας, αλλά -εντάξει- να έχουμε και μία Α' συναίσθηση, έτσι; Ενήλικας είναι, φτασμένος επαγγελματίας στον χώρο του, αν -τώρα- κάποιοι θεωρούν ότι θέλει το καλλιτεχνικό του "εγώ" χάιδεμα και κανάκεμα σαν μωρό παιδί, μάλλον εσφαλμένες προσδοκίες αναφορικά με τις δυνατότητές του, του δημιουργούν.
Και τι σημαίνει τέχνη, άραγε; Ο κομματιασμένος καρχαρίας του Ντέμιαν Χερστ ή η εκσπερμάτιση πάνω στον Εσταυρωμένο του Γιαν Φαμπρ ή ο αυνανισμός με μουσική υπόκρουση τον Εθνικό Ύμνο της Εύας Στεφανή, ή τα τσουβάλια και τα τούβλα του Ιάννις Κουνέλις, είναι τέχνη, αλλά ο Άγιος Μάικλ Τζάκσον δεν είναι; Όταν συμφωνήσουμε πάνω στο τι είναι τέχνη, τότε μπορούμε να μιλήσουμε για "εξαμβλώματα" στο Βυζαντινό Μουσείο.
Την τέχνη που την είδες ? Αυτα είναι Προσβολή και βλασφημία προς την Τέχνη και τούς καλλιτέχνες. Ελεος πιά με τούς/τις ψευτοκουλτουριάρηδες και τούς δήθεν φιλότεχνους!!! Πηγή: www.lifo.grΓκαργκάουλα, (τελειο ψευδωνυμο εντωμεταξυ) Δεν υποστηριζω τα συγκεκριμενα εργα. Μιλησα για το ποσο υποκειμενικο θεμα ειναι η τεχνη, γενικα. Οχι στην προκειμενη περιπτωση. Τοσο, που ειναι δυσκολο καν να ορισεις τι ειναι τεχνη. Τα συγκεκριμενα εργα (λεω εργα γιατι ο δημιουργος σιγουρα εβαλε ενεργεια, σκεψη, χρονο, εμπνευση (αλλο υποκειμενικο θεμα κι αυτο) για να τα ολοκληρωσει) εμενα προσωπικα δεν μου δημιουργουν τιποτα. Ουτε απαρεσκεια ουτε ενδιαφερον. Τιποτα. Οποτε δεν υπερασπιζομαι ουτε τα εργα, ουτε το δημιουργο τους και σιγουρα δεν μιλησα ως δηθεν φιλοτεχνη. (Ουτε ως κανονικη φιλοτεχνη.) Αυτο που ειπα ειναι να μην ακυρωνουμε εντελως την προσπαθεια καποιου - γενικοτερα μιλωντας. Το αρθρο χρησιμοποιησε αρκετα αρνητικους χαρακτηρισμους. ("εξαμβλωματα", "κριτηρια νηπιαγωγιου", "ζωγραφικη με το στομα" - λες και η ζωγραφικη με το στομα ειναι εξ ορισμου κακη.) Το κραξιμο φερνει περισσοτερο κραξιμο - και απο αυτον που το δεχεται αλλα και στο πως χρωματιζεται η ατμοσφαιρα. Επισης, στο φιλο/φιλη που ειπε οτι δεν κανουν ουτε για εικονογραφηση βιβλιων του πενηνταλεπτου, θα πω οτι υπαρχουν απειρα κομικς που η εικονογραφιση ειναι τετοια, ισως και 'χειροτερη' εντουτοις εκδιδονται και οπου το σεναριο ειναι καλο, συγκινουν και κοσμο. Δηλαδη τιποτα δεν ειναι απιθανο σε αυτη τη ζωη.
1ον δεν σε χαρακτήρισα εσένα ψευτοκουλτουριάρα (για άλλους πάει αυτό),2ον εδώ μιλάμε για τα συγκεκριμένα " εργα" και οχι γενικότερα όπως νομίζεις και 3ον εκτίθονται σε Μουσείο αυτές οι καρικατούρες δεν εκδίδονται όπως κάποια κομικς που αναφέρεις, εχει πολύ μεγάλη διαφορά φίλη μου αυτό.
εκτος των αλλων και χωρις διολου γνωση ιστοριας .Η Αννα Κομνηνη δεν υπηρξε ποτε αυτοκρατειρα ηταν πριγκηπισσα!!!παλεψε να αποκτηση την εξουσια αλλα δε τα καταφερε!
Είναι φανερό ότι το άρθρο όσο και τα σχόλια προδίδουν προσωπικό μένος είτε κατά του Δ/ντη του Μουσείου είτε κατά του καλλιτέχνη(οπότε δεν ασχολείται με την ουσία των έργων αλλά με τα πρόσωπα).Το νόημα όμως της τέχνης είναι προκαλεί και διεγείρει, οπότε κρίνοντας από το άρθρο, το σκοπό του ο καλλιτέχνης τον πέτυχε. Αυτό που σίγουρα ισχύει είναι ότι η αισθητική του καθενός διαμορφώνεται από ποικίλα κριτήρια που δεν ταυτίζονται μεταξύ τους, επομένως, όπως έχουμε δικαίωμα να μας αρέσει, έχουμε και δικαίωμα να μη μας αρέσει.Μέσα επίσης στην τέχνη είναι και η τόλμη του καλλιτέχνη να την προβάλει (εάν δεν ήταν, οι ιμπρεσσιονιστές λχ. θα είχαν αποδεχθεί το χλευασμό της καθεστηκυίας τάξης και δεν θα υπήρχαν σήμερα).Εν κατακλείδι, συγχαρητήρια για το προκλητικό σας άρθρο, αλλά λυπάμαι που δεν αναπτύσσεται διάλογος επί σωστών βάσεων κι εξαντλείται σε χαβαλεδιάρικη κουβεντούλα...
Δεν ειμαι σιγουρη γιατι πηρε τοσες αρνητικες αυτο το σχολιο (του/της ilik) σχετικα με τις θετικες του. Το υφος του αρθρου ειναι οντως ασχημο και δεν αφηνει πολλα περιθωρια για γονιμη συζητηση. Πιο πολυ σα να προσκαλει σε δημοσιο λιθοβολισμο μου φαινεται. Η τεχνη ειναι οντως υποκειμενικη και τα κριτηρια με τα οποια μπαινουν εκθεματα σε μουσεια ειναι περα απο τις δυναμεις μας. Ισως τα συγκεκριμενα εργα να μην ταιριαζουν στο υφος του μουσειου (δεν ξερω, δεν εχω παει, δε γνωριζω τιποτα για αυτο) αλλα ας μην τα ακυρωνουμε ολοσχερως. Εγω πχ δεν μπορω 'ουτε καν ετσι' να ζωγραφισω. (Αν υποθεσουμε οτι τα εργα αυτα ειναι οντως χαλια.) Καποιος αλλος μπορει και ζωγραφιζει εκατον πενηντα φορες καλυτερα. Δεν εχει νοημα να κρινουμε τοσο αυστηρα. Και στο Γκουγκενχαϊμ του Μπιλμπαο θα μπορουσε κανεις να πει οτι αξιζουν μονο η αραχνη και ο σκυλος που ειναι εξω, κι οτι τα εκθεματα μεσα δεν εχουν καμια αξια. Καποιος αλλος θα πει ακριβως το αντιθετο. Τι νοημα εχει να βριζουμε εναν καλλιτεχνη και να δειχνουμε το εργο του γελωντας;
το άρθρο είναι δημοσιευμένο στην ενότητα απόψεις. γι' αυτό και έχει δικαίωμα να παίρνει θέση, να υποστηρίζει μια άποψη, να εκφέρει μια γνώμη, στην προκειμένη περίπτωση απορριπτική για τα συγκεκριμένα έργα.αυτό που σχολιάζεται στα περισσότερα σχόλια είναι ότι πρόκειται για ένα δημόσιο μουσείο, στο οποίο εκτίθενται έργα ενός ερασιτέχνη ζωγράφου,του οποίου η επαγγελματική ιδιότητα αφήνει περιθώρια για πολλές δεύτερες σκέψεις.ο συγκεκριμένος ζωγράφος επέλεξε να εκθέσει το έργο του στον δημόσιο χώρο- δεν είναι λογικό ότι αυτομάτως εκτίθεται προς κριτική, και κάποτε προς επίκριση, το έργο του;το ίδιο και το μουσείο: κρίνεται για τις επιλογές του.
Μη λέτε ότι θέλετε σας παρακαλώ. Λυπηθείτε μας. Τα συγκεκριμένα εργά δεν αξίζουν να εικονογραφήσουν ούτε βιβλία του πενηντάλεπτου, και εσείς μας λέτε να κάνουμε και 'γόνιμη κουβέντα' γύρω από αυτά;
στο μόνο που διαφωνώ με το άρθρο σας είναι ότι τα χώνετε στον (ή την) διευθυντή του μουσείου. Δεν είναι ο επιμελητής, η πρόταση γίνεται στο ΥΠΠΟ (διεύθυνση μουσείων) και σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται σε αρχαιολόγους να κρίνουν σύγχρονα καλλιτεχνικά έργα. Στην καλύτερη θα κατηγορηθούν (και ορθώς κατά τη γνώμη μου) για λογοκρισία. Πολύ κακός ζωγράφος με πολύ καλές γνωριμίες
Μεταφέρω ερώτημα: Υπάρχει διαδικασία έγκρισης παραχώρησης του συγκεκριμένου δημόσιου χώρου σε καλλιτέχνες για προσωπικές εκθέσεις; Και αν ναι, ακολουθήθηκε;Πώς μπορούμε να μάθουμε την διαδικασία ώστε να αιτηθούμε και εμείς να παρουσιάσουμε κάποια έργα μας; (Για ένα απόφοιτο της ΑΣΚΤ)
Με τη δική σου λογική θα πρέπει να απαγορεύεται η έκθεση προτομών του Σωκράτη σε αρχαιολογικά μουσεία. Και για να προλάβω το επιχείρημα ότι "μα την Υπατία τη σκότωσαν επειδή δεν ήταν Χριστιανή", σου λέω πως τον Σωκράτη τον σκότωσαν επειδή "εισήγαγε καινά δαιμόνια" με τη θρησκευτική και κυριολεκτική έννοια της φράσης.
Δεν μου αρεσει καθολου αυτο που γραφει η αρθροφραφος οτι ειναι λιγο και σαν ζωγραφικη με το στομα... Το βρισκω χοντρο και υποτιμητικο σχολιο προς εκεινους που λογω περιορισμων ζωγραφιζουν με αυτο τον τροπο. Κατα τα αλλα, τι δουλεια εχει τωρα η Υπατια αναμεσα σε αλλα προσωπα που σχετιζονται με το Βυζαντιο και το Χριστιανισμο, ποιος το ξερει! Μην ξεχναμε πως και γιατι πεθανε η Υπατια....
Στην παρουσίαση της εγγονής του ΠτΔ ώς Βυζαντινή πριγκίπισσα "παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων στην επίσημη πρώτη των εγκαινίων, η σύζυγος του Προέδρου της Δημοκρατίας Σίσσυ Παυλοπούλου, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Χρυσόγονος, ο υφυπουργός Εργασίας Αν. Πετρόπουλος, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντικής Μακεδονίας Αντώνης Γυφτόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Συνοχής και Αλληλεγγύης Χάρης Αηδονόπουλος, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, Έλλη Χρυσίδου, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Βαλεργάκης κ.ά."
Και λεω κατι μου θυμιζουν . Ναι παρμενες απο τα κλασσικα εικονογραφημενα που διαβαζα μικρος. Και μαλιστα η ελληνικη σειρα που την αντιπαθυσα οταν αναφερονταν σε ελληνικα θεματα που ηταν ετσι κακοσχεδιασμενες οι εικονες. μαλλον εκθεση παιδιων της πρωτης γυμνασιου. Συνεχιστε το. ποιος ειναι διευτυντης του μουσειου; Τρομαρα μας διεκδικουμε Γλυπτα παρθενωνα και την Αγια Σοφια. ΑΝΑΞΙΟΙΙΙΙΙΙΙΙ
η έκθεση είχε παίξει πριν κάνα χρόνο στη Θεσσαλονίκη. Τα έργα τα θυμάμαι, γιατί τα είχα δει και μου είχαν κάνει εντύπωση―με την κακή έννοια―σ’ ένα άλμπουμ που βρήκα στο πατρικό μου. Θυμάμαι το είχα ξεφυλλίσει και είχα διαβάσει την εξαιρετικά γλαφυρή ομολογία του (την οποία παρεμπτιπτόνως βρήκα εδώ: http://www.mfa.gr/turkey/sismanogleiomegaro/ekdiloseis/ekthese-zographikes-sto-sismanogleio-megaro-buzantinos-kosmos-tou-elia-kontozamane.html)
Εξαιρετικό σχόλιο - μπράβο σας. Όλα τέχνη είναι ασφαλώς, αλλά δεν μπορεί να καλυφθεί το χαμηλό επίπεδο αισθητικού αποτελέσματος, με τη Θεοδώρα να παρουσιάζεται σαν να πάσχει από μανία, την Υπατία με εμφάνιση λαϊκής γκόμενας και τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο να μοιάζει εκπληκτικά στον Λάκη Κομνηνό.
Απίστευτο! Με το που το είδα, λέω να ο Μάικλ Τζάκσον, λέω να το στείλω σχόλιο ή θα μου πουν ότι έχω μεγάλη φαντασία; Τελικά και άλλοι σκέφτηκαν το ίδιο!!