ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Πόσο ομοφοβική (δεν) είναι η Σώτη Τριανταφύλλου;

Πόσο ομοφοβική (δεν) είναι η Σώτη Τριανταφύλλου; Facebook Twitter
49
Πόσο ομοφοβική (δεν) είναι η Σώτη Τριανταφύλλου; Facebook Twitter

– Τι σας παρακίνησε να ασχοληθείτε με τον γκέι γάμο; Τι απαντάτε σε όσους σας προσάπτουν ότι όντας «απέξω», δεν κατανοείτε το ζήτημα και άρα «δεν δικαιούστε διά να ομιλείτε»;
Όπως θα ξέρετε, αγαπητέ, εδώ στη Γαλλία εκτυλίσσεται διαμάχη γύρω από τον λεγόμενο «γάμο για όλους». Μέχρι πρότινος, όταν ήμουν μέλος του Σοσιαλιστικού Κόμματος της Γαλλίας, βρισκόμουν στη μειονότητα: η συντριπτική πλειονότητα των Σοσιαλιστών είναι υπέρ του γάμου για όλους – έτσι πέρασε ο σχετικός νόμος. Εγώ, πάλι, δεν συμφωνώ. Και εκφράζομαι ως πολίτης και ως δημοσιογράφος. Όσο για τον γάμο γενικά, πρόκειται για θεσμό που αντέχει στον χρόνο και στις αναταράξεις, άρα οι άνθρωποι τον χρειάζονται και, προφανώς, παίζει τον ρόλο του στην κοινωνική σταθερότητα. Πράγματι, η σημασία του έχει αλλάξει, η διάρκειά του έχει συντομευτεί, ο βαρυσήμαντος χαρακτήρας του έχει ξεπεραστεί. Αλλά υπάρχει. Οι άνθρωποι που παντρεύονται πιστεύουν ότι θα τα καταφέρουν σε κάτι στο οποίο οι άλλοι έχουν αποτύχει. Μερικοί τα καταφέρνουν, οι περισσότεροι όχι.


– Το κείμενό σας κατηγορήθηκε από νεοσυντηρητικό μέχρι κραυγαλέα ομοφοβικό. Ορισμένες διατυπώσεις θεωρήθηκαν υπερβολικά τραβηγμένες, αστήρικτες, κινδυνολογικές. Θα αλλάζατε κάτι;
Όχι, τίποτα. Και δεν δίνω δεκάρα για τα σχόλια. Ο καθένας μπορεί να διατυπώνει τη γνώμη του: «ό,τι λες για μένα δίνει πληροφορίες για σένα». Εδώ έχουμε γίνει όλοι οικονομολόγοι, ειδήμονες, πανεπιστήμονες, δεν μπορούμε να τοποθετηθούμε σε ένα ζήτημα όπως ο γκέι γάμος; Είμαι, επίσης, εναντίον των υπερήλικων μητέρων, αν έχει κάποια σημασία δηλαδή. Όσο για τη «βιομηχανία μωρών», σημαίνει ότι πολλές γυναίκες θα γίνουν μηχανές που θα κατασκευάζουν παιδιά για άλλους. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.


– Χιλιάδες ομοφυλόφιλοι έχουν ήδη παντρευτεί, πολλοί έχουν κιόλας αποκτήσει παιδιά, χιλιάδες άλλοι επιθυμούν να πράξουν το ίδιο. Μιλάμε δηλαδή για μια νέα κοινωνική πραγματικότητα. Δεν θα έπρεπε να αναγνωριστεί θεσμικά; Αρκεί, πιστεύετε, ένα σύμφωνο συμβίωσης για να την καλύψει;
Ναι. Ένα σύμφωνο συμβίωσης που να καλύπτει όλα αυτά τα ζητήματα είναι αρκετό, απαραίτητο κι έχει αργήσει καμιά τριανταριά χρόνια στην Ελλάδα. Εξυπακούεται ότι πρέπει να αφορά όλα τα ζευγάρια, ομοφυλόφιλα κι ετεροφυλόφιλα. Αν στη συνέχεια οι ομοφυλόφιλοι επιμένουν να παντρευτούν, ας παντρευτούν – δεν πρόκειται να κατέβω στον δρόμο να διαδηλώσω εναντίον τους.  Έτσι κι αλλιώς, δεν κατεβαίνω στον δρόμο. Δεν τίθεται ζήτημα ετεροφυλόφιλου φονταμενταλισμού. Δεν είμαι ζηλωτής, ούτε θρησκευόμενη.


– Ισότητα και ισονομία δεν ταυτίζονται, λέτε;
Ισονομία σημαίνει να μην προβλέπεται διαφορετική μεταχείριση λόγω καταγωγής, θρησκεύματος, κοινωνικής και ταξικής θέσης ή φύλου. Αλλά, αν επεκτείνουμε την έννοια σε ζητήματα της φύσης, όπως η τεκνοποιία, φοβάμαι ότι θα βρεθούμε σε πολλαπλά αδιέξοδα. Για παράδειγμα, η ηλικία διαφοροποιεί τον νόμο: ο ανήλικος δικάζεται διαφορετικά από τον ενήλικο. Ο ανήλικος κάτω των 16 δεν έχει δικαίωμα να κάνει σεξ – και σωστά, παρότι θα μπορούσαμε να συζητήσουμε το όριο της σεξουαλικής ενηλικίωσης. Πάντως, όταν ένας ενήλικος κάνει σεξ με άτομο κάτω των 16, παρανομεί. Και τα λοιπά και τα λοιπά... Καταλαβαίνεις τι λέω;


– Κάπου 15 χώρες έχουν αναγνωρίσει τον γκέι γάμο, υπέρμαχοι του οποίου είναι ο Γάλλος Πρόεδρος Ολάντ όσο και ο Αμερικανός Πρόεδρος Ομπάμα. Επίσης, διεθνείς οργανισμοί, προσωπικότητες από τον χώρο του θεάματος κ.λπ. Δεν πράττουν ορθά όλοι αυτοί; Αγρεύουν ψήφους και δημοσιότητα; Λαϊκίζουν;
Εννοείται ότι οι δηλώσεις και οι θέσεις περί γκέι γάμου και υιοθεσιών είναι ψηφοθηρικές. Επίσης, υπάρχει σύμπλεγμα: μην τυχόν μας χαρακτηρίσουν συντηρητικούς, ομοφοβικούς και τα τοιαύτα... Οι ηγεσίες ανταγωνίζονται η μία την άλλη σε δήθεν επαναστατικότητα, πράγμα αυτόχρημα γελοίο. Σε ό,τι με αφορά, επαναλαμβάνω ότι δεν με ενδιαφέρουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί. Αν νομίζετε ότι είμαι συντηρητική και ομοφοβική, χάρισμά σας.


– Και καλά οι ομοφυλόφιλοι-ες που θέλουν να παντρευτούν. Οι άλλοι που κατεβαίνουν σε αντιδιαδηλώσεις, καλλιεργώντας μίσος και αντιπαλότητα, τι τους κόφτει; Γιατί δεν γράψατε κάτι γι ΄αυτούς;
Όσοι κατεβαίνουν σε αντιδιαδηλώσεις είναι επίσης φανατικοί. Εξάλλου, ο χρόνος θα δείξει: πιστεύω ότι μετά το ξέσπασμα του γάμου για όλους, όλο και λιγότεροι ομοφυλόφιλοι θα θέλουν να παντρευτούν και να αποκτήσουν παιδιά. Θα ατονήσει το κίνημα... Αλλά μπορεί και όχι.


– Υπάρχουν γκέι –όχι απαραίτητα συντηρητικοί– που επίσης αμφισβητούν τον γάμο. Μιλούν για αποπροσανατολιστική εμμονή και αγχωμένη προσπάθεια εξαγοράς της αποδοχής που δημιουργεί μια κοινότητα δύο ταχυτήτων και δύο ηθικών μέτρων και σταθμών, οδηγώντας εντέλει σε νέες διακρίσεις.
Βρίσκω πολύ σωστή αυτή την κριτική. Η μισαλλοδοξία, βλέπεις, δεν γνωρίζει φύλα, ηλικίες και ιδεολογίες. Εξάλλου, για να επανέλθω στο παράδειγμα της Γαλλίας, ενώ η κρίση απειλεί να εκθεμελιώσει την οικονομία, κυβέρνηση και πολίτες ξεμαλλιάζονται για τον γκέι γάμο, δηλαδή για ένα ζήτημα του εποικοδομήματος. Αυτό κι αν είναι αποπροσανατολισμός και ψευτοδιχασμός.


– Αν, ωστόσο, διακρίνετε πράγματι μια προσπάθεια τιθάσευσης της ομοφυλοφιλικής σεξουαλικότητας με κομφορμιστικές, μικροαστικές, ισοπεδωτικές πρακτικές, ποιος πιστεύετε ότι τις προωθεί/καλλιεργεί και γιατί; Το σύστημα; Η στρέιτ ηθική πλειονότητα; Οι ίδιοι οι ομοφυλόφιλοι;
Όλοι μαζί θέλουν να γίνουμε ίδιοι – κατοικίδια ζώα! Η διαφορά εκλαμβάνεται ως ανησυχητική. Και η ισότητα έχει παρεξηγηθεί – να μην επαναλαμβάνομαι... Για να γίνει ένας κόσμος χρειάζεται ποικιλία – σε μορφές σεξουαλικότητας, τρόπους συμπεριφοράς, θεσμούς, τρόπους του σχετίζεσθαι... Δείτε την τελευταία ταινία του Αλμοδόβαρ: χαριτωμένοι γκέι άνθρωποι, όχι αντίγραφα των στρέιτ. Μη μου πείτε ότι ο Αλμοδόβαρ είναι ομοφοβικός, διότι θα μπλέξουμε σε σφάλματα της λογικής.


– Αλλά γιατί, άραγε, είναι κακό να επιθυμούμε τα πάντα; Δεν ανήκετε κι εσείς στη γενιά του «τα θέλουμε όλα»; Κι αν αρχίσουμε να κάνουμε εκπτώσεις σε όσα ζητάμε, μήπως εντέλει τα στερηθούμε όλα;
Κι εγώ θέλω να γίνω τραγουδίστρια της όπερας. Το τι μπορώ να θέλω δεν περιγράφεται. Αλλά, στην ουσία, I don't want what I haven't got. Και δεν ανήκω σε καμιά γενιά – είμαι απλώς ένας άνθρωπος 55 ετών.

– Έχετε γκέι φίλους; Τι λένε, άραγε, εκείνοι για όλα αυτά;
Χα, χα, χα – αστεία ερώτηση. Δεν ρωτάτε καλύτερα αν έχω στρέιτ φίλους; Μόνο γκέι φίλους έχω! Τι λένε; Δεν συμφωνούμε σε όλα, ούτε διαφωνούμε σε όλα. Δεν συμφωνούν ούτε μεταξύ τους σε όλα: υπάρχουν αμφισεξουαλικοί, υπάρχουν γκέι άνδρες με ψηλοτάκουνες γόβες. Είμαστε φίλοι, δεν χρειάζεται να ταυτιζόμαστε. Γελάμε μαζί, κλαίμε μαζί, φλυαρούμε μαζί, αυτό είναι όλο.


– Αν βρω ένα καλό παιδί κι αποφασίσω να το στεφανωθώ, να σας καλέσω στον γάμο μου;
Κάλεσέ με και πες μου τι σου λείπει από τη λίστα γάμου να σου το πάρω.

49

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

14 σχόλια
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το κείμενο χαρακτηρίζεται αιρετικό. Νομίζω ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων συμφωνούν με τις θέσεις της.Επίσης έχει παραγίνει το κακό με τον όρο "ομοφοβικός". Υπάρχουν κάποιοι που σπάνε πλάκα με όλα αυτά και κάποιοι που δείχνουν ανεξήγητη επιθετικότητα εναντίον των ομοφυλόφιλων (ο Κούγιας μόλις μου ήρθε στο μυαλό) και αυτοί καλώς χαρακτηρίζονται "ομοφοβικοί". Όλοι οι υπόλοιποι που πάνω κάτω συμφωνούν με την Σώτη Τριανταφύλλου γιατί να χαρακτηρίζονται έτσι;;
δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς με το "σπάνε πλάκα" και δεν θέλω να σε αδικήσω. είναι γεγονός πως έχουμε γίνει λίγο υπερευαίσθητοι σε μερικά θέματα, για να μην πω πως έχουμε χάσει το μέτρο (δες για παράδειγμα τις φεμινίστριες που έχουν καταλήξει σε πιο μισογύνικες συμπεριφορές κι από τους άντρες). αυτή η συζήτηση όμως μου θυμίζει μια φίλη που είχα, πολύ καλή κοπέλα κατά τ'άλλα, η οποία είχε ένα φίλο gay και τον αγαπούσε πολύ και δήλωνε πως δεν έχει κανένα πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους, αλλά δεν χρειάζεται να το φωνάζουνε κιόλας, και σίγουρα δεν επιτρέπεται να δείχνουν ομοφυλόφιλα ζευγάρια στην τηλεόραση γιατί θα γίνουν όλα τα παιδιά "ανώμαλα"... δεν λένε πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια; κάτι τέτοιο ισχύει και εδώ.
Εκτιμώ την Σώτη γενικά και έχω διαβάσει πολλά απ' τα βιβλία της. Έχοντας ξεκαθαρίσει αυτό, θέλω να πω πως κάποιες φορές μου δίνει την εντύπωση ότι ψάχνει να βρει προς τα που πάει μια τάση για να βγάλει αντίθεση. Χωρίς δυστυχώς, να υπάρχει ουσία για αυτήν την αντίθεση. Διάβασα και το άρθρο της και την συνέντευξη εδώ και ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω γιατί τα λεει όλα αυτά. Το να υποστηρίζω τον γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων σημαίνει ότι υποστηρίζω το δικαίωμα τους να επιλέξουν. Είναι απόφαση του καθενός τι και πως θα ζήσει την ζωή του. Αλλά αν υπάρχουν διακρίσεις γιατί να μην θέλω να απαλειφθούν;
Δεν κατάλαβα τελικά γιατί είναι εναντίον του γάμου -εγώ είμαι υπέρ. Και το αρχικό κείμενό της ήταν λίγο ομιχλώδες και μπερδευτικό, κατά τη γνώμη μου. Γενικά, θεωρώ πάντως ότι η γνώμη των άμεσα ενδιαφερομένων και μόνο έχει βαρύτητα, όταν μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα. Το τι θα πει η Σώτη ή οποιοσδήποτε, έξω απ' το χορό, έχει μόνο ακαδημαϊκή σημασία - καθόλου πρακτική. Ξέρω όμως -είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός- ότι η Σώτη Τριανταφύλλου, που πάντα δίνει ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις (και γράφει ωραία βιβλία) ΔΕΝ είναι ομοφοβική - το αντίθετο μάλιστα.
Αρη , εχει διαφορά το "δεν ειμαι ομοφοβικος γιατι αγαπω τους γκέι ως ζωακια, ως pets" και άλλο δεν ειμαι ομοφοβικος γιατι θεωρω οτι ολοι οι πολιτες ειναι ισοι και ισοτιμοι (ΟΧΙ ΟΜΟΙΟΙ)....νομιζω αυτη ανηκει στην πρωτη κατηγορια...
Τι θα πει ότι "η γνώμη των άμεσα ενδιαφερομένων και μόνο έχει βαρύτητα, όταν μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα"; Δηλαδή ως γυναίκα, straight, Ελληνίδα δεν μπορώ να έχω γνώμη και να αγωνίζομαι γι' αυτήν σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα π.χ. των μεταναστών ή των παιδιών ή όποιας άλλης κατηγορίας δεν ανήκω; Τα ανθρώπινα δικαιώματα αφορούν τους ανθρώπους. Δυστυχώς βαρύνουσα σημασία έχει μόνο η άποψη όσων νομοθετούν ή όσων επιβάλλουν νομοθεσία (βλ. τρόικα στις μέρες μας), χωρίς απαραίτητα να ξέρουν κιόλας.Όσο για τη Σώτη, υποτίθεται πάει να διορθώσει το χαμό που δημιούργησε και καταφέρνει να τα κάνει χειρότερα. Χρόνια τώρα έχει χάσει το μέτρο και ως αριστεροφοβική που λέει και ένας σχολιαστής παραπάνω, αλλά με αριστερό κ επαναστατικό παρελθόν έχει συντηρητικοποιηθεί. Δεν πειράζει. Αλλάζουν οι άνθρωποι.
"Τι θα πει ότι "η γνώμη των άμεσα ενδιαφερομένων και μόνο έχει βαρύτητα, όταν μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα"; "Όταν μιλάμε για τον περιορισμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων - όχι για τη διεύρυνσή τους φυσικά.
ο τσαμπουκάς της κυρίας Τριανταφύλλου μου φαίνεται λίγο μπανάλ (τα τελευταία 15 χρόνια που την παρακολουθώ). από'κει κι έπειτα η άποψη που διατυπώνει για το γάμο των ομοφυλοφίλων δεν είναι ούτε λάθος ούτε και ομοφοβική, νομίζω. απλώς πιστεύω πως κάνει το λάθος που κάναμε όλοι μας όταν ήμασταν 16 και επαναστατούσαμε εναντίον όλων χωρίς αιτία: θέλει με το ζόρι να επιβάλει τη διαφορετικότητα (όπως η ίδια την αντιλαμβάνεται) που η ίδια δείχνει να εκτιμά σε όλους μας, χωρίς να μας αναγνωρίζει το δικαίωμα να έχουμε άποψη σχετικά με το αν θέλουμε να διαφέρουμε και, αν ναι, κατά ποιον τρόπο. πολύ απλά, κι εγώ είμαι κατά του γάμου και των ψυχαναγκαστικών σχέσεων που δεσμεύουν το άτομο σε μια κατασκευασμένη και εξημερωμένη πραγματικότητα και γι'αυτό ζω τη ζωή μου με τον ανάλογο τρόπο. δεν απαγορεύω όμως σε κανέναν να το κάνει. ούτε και η συγγραφέας εδώ μπορεί να απαγορέψει σε κανέναν να το κάνει, καλό θα ήταν όμως, επειδή είναι δημόσιο πρόσωπο και η γνώμη της έχει κάποια βαρύτητα, να προσέχει όταν διατυπώνει τόσο απλουστευτικές και παιδιάστικες απόψεις.
Ωραία η Τριανταφύλλου."Αν οι ομοφυλόφιλοι επιμένουν να παντρευτούν, ας παντρευτούν – δεν πρόκειται να κατέβω στο δρόμο να διαδηλώσω εναντίον τους... Όσοι κατεβαίνουν σε αντιδιαδηλώσεις είναι επίσης φανατικοί.Οι ηγεσίες ανταγωνίζονται η μία την άλλη σε δήθεν επαναστατικότητα, πράγμα αυτόχρημα γελοίο... Υπάρχει σύμπλεγμα: μην τυχόν και μας χαρακτηρίσουν συντηρητικούς, ομοφοβικούς και τα τοιαύτα.Αν νομίζετε ότι είμαι συντηρητική και ομοφοβική, χάρισμά σας".
Είμαι κατ'αρχήν υπέρ του γάμου ομόφυλων. Επιπλέον, να χαρακτηρίζεται ως "ζήτημα του εποικοδομήματος", το βρίσκω κάπως παλαιοκομμουνιστικό. Πάντως η ένστασή της είναι βάσιμη: είναι άλλο η ισότητα και άλλο η εξομοίωση στο όνομα μάλιστα της διαφορετικότητας. Το είδαμε και στο κίνημα του φεμινισμού αυτό.
Η ίδια όμως δεν έχει πρόβλημα με την ..."εξομοίωση" όπου την βολεύει:"Ισονομία σημαίνει να μην προβλέπεται διαφορετική μεταχείριση λόγω καταγωγής, θρησκεύματος, κοινωνικής και ταξικής θέσης ή φύλου. Αλλά, αν επεκτείνουμε την έννοια σε ζητήματα της φύσης, όπως η τεκνοποιία, φοβάμαι ότι θα βρεθούμε σε πολλαπλά αδιέξοδα." Αν πρόσεξες ο σεξουαλικός προσανατολισμός λείπει από τις κατηγορίες όπου θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρχει διαφορετική μεταχείριση. Το φύλο όμως δεν λείπει. Το φύλο δηλαδή δεν είναι ζήτημα της φύσης; Για ποιο λόγο δεν θεωρεί "εξομοίωση", "καταργηση της διαφορετικότητας" κτλ. την ίση μεταχείριση των δύο φύλων από τον νόμο;
"Δεν τίθεται ζήτημα ετεροφυλόφιλου φονταμενταλισμού. Δεν είμαι ζηλωτής, ούτε θρησκευόμενη."Τότε ποιος ο λόγος να μη συμφωνεί με την ιδέα του γάμου λοιπόν; Δε βγάζει νόημα αυτό που λέει. Έλεος με τους ανθρώπους που έχουν συνδέσει την έννοια του γάμου με αυτήν της θρησκείας. Γάμοι γίνονται σε όλα τα μέρη του κόσμου από αρχαιοτάτων χρόνων. Δεν περιμέναμε τον χριστιανισμό ή την οποιαδήποτε θρησκεία για να δημιουργηθεί αυτή η έννοια. Είχα για περισσότερο σκεπτόμενη την Σώτη Τριανταφύλλου από το να προσπαθεί να μας πείσει για κάτι πασιφανές. Θα προτιμούσα να έβγαινε με ειλικρίνια και να έλεγε ότι δε συμφωνεί για κάποιους συγκεκριμένους λόγους, όχι γενικά κι αόριστα απαντώ διπλωματικά για να μη με πουν ρατσίστρια και μισαλλόδοξη. Με αυτές τις απαντήσεις κινδυνεύει να εκληφθεί ως ανόητη και δειλή απλά.
Ωχ θεε μου, μολις τωρα διαβασα το κειμενο της Σωτης και εχω μεινει με το στομα ανοιχτο. Οκ, ολες οι αποψεις ειναι σεβαστες, αλλα σιγουρα ξενιζει να βλεπει κανεις τη Σωτη να ξεσπαθωνει κατα οσων αρνουνται μια βιολογικα θεμελιωμενη διαφορα (η δυνατοτητα των ζευγαριων του ιδιου φυλου να υιοθετησουν ενα παιδι δεν εμφανιζεται στο συλλογισμο της Σωτης) και γκρινιαζουν αντι να ζησουν χαρουμενοι σε μια ελευθερη ενωση (λες και εχουν αλλη επιλογη). Το ζητημα ειναι απλο: υπαρχουν καποιοι που θελουν με τον συντροφο τους (που τυχαινει να ειναι του ιδιου φυλου) να μπορουν να εχουν ενα διαρκη νομικο δεσμο (ειτε λεγεται γαμος ειτε αλλιως) που θα τους δινει τα ιδια δικαιωματα με εκεινα των ζευγαριων διαφορετικου φυλου (συμπεριλαμβανομενου του δικαιωματος να μεγαλωσουν με κοινη ευθυνη ενα παιδι) -πραγματα για τα οποια το παρον νομικο καθεστως του γαλλικου συμφωνου συμβιωσης ειναι ανεπαρκες-. Υπαρχουν καποιοι που σε αυτην την προοπτικη βλεπουν το τελος του κοσμου και επιμενουν οτι θα πρεπει να εχουν λογο στο τι θα μπορουν οι πρωτοι να κανουν και τι οχι. Και υπαρχουν καποιοι αλλοι που ενω θα περιμενε κανεις οτι θα ειχαν μια καθαρη θεση, βρηκαν τωρα ευκαιρια να πουλησουν εξυπνακιστικο πνευμα και αντικομφορμισμο εκ του ασφαλους.
Απο τη στιγμη που δεχεται το συμφωνο συμβιωσης(που απ'οτι φαινεται στην Ελλαδα θα αργησει ακομα) εμενα μου φαινεται οκ. Ο γαμος σαν θεσμος δεν καταλαβαινω σε τι ωφελει. Τωρα το ζητημα των παιδιων ειναι μεγαλη συζητηση, τουλαχιστον για την Ελλαδα δεν τιθεται τετοιο θεμα προς ωρας...
παρότι gay άνδρας - skip τα Stiletto - συμφωνώ σε αρκετά απο αυτά όπου αναφέρει.φυσικά και είμαστε μιά διαφορετική κοινωνική ομάδα.γιατί να υιοθετήσω έναν θεσμό που εν γένει ηταν η παντιέρα των απανταχού πολέμιων της διαφορετικής μου σεξουαλικότητας?-και πολλά άλλα που βαριέμαι να γράφω,θά ναι σαν να απολογούμαι...
Αναρωτιέμαι μόνο πως ένας έξυπνος άνθρωπος είναι δυνατόν να συμμετέχει σε σοσιαλιστικό κόμμα εξουσίας οπουδήποτε στον κόσμο. ΠΩΣ ; και αυτή θα ήταν μια από τις ερωτήσεις μου. Ποίος μπορεί να πει ότι η Σώτη δεν είναι έξυπνη;;
Οοοχχιιι στην προσπαθεια της κυβερνησης Ολαντ να αποπροσανατολισει το λαο απο τα πραγματικα προβληματα...Κοιτα να δεις που ΚΚΕ και Σωτη βρεθηκαν τελικα καπου στη μεση.