ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Η άνοδος της ακροδεξιάς και ο βαθύς κοινωνικός διχασμός που έρχεται ορμητικότερος

Η άνοδος της ακροδεξιάς και ο βαθύς κοινωνικός διχασμός που έρχεται ορμητικότερος Facebook Twitter
Είναι θλιβερό όσο κι ανησυχητικό να βλέπεις την εθνικιστική, φασίζουσα ή δηλωμένα ναζιστική ακροδεξιά να πατάει πόδι στα σχολεία
47

Ένα φάντασμα πλανάται καιρό τώρα πάνω από την Ελλάδα και την Ευρώπη ολάκερη και όχι, δεν είναι του κομμουνισμού όπως θα το 'θελε ο Κάρολος, αλλά του εθνικισμού και του κοντοσυγγενή του, του φασισμού.

Υπήρξαμε μάλιστα κι εδώ πρωτοπόροι εφόσον η πρώτη σοβαρή προσβολή από τον σοβινιστικό «ιό» μεταπολιτευτικά συνέβη τη δεκαετία του '90 με τις μεγάλες συγκεντρώσεις για το «μακεδονικό», τις Χριστοδούλειες «λαοσυνάξεις» κατά των νέων ταυτοτήτων και την αθρόα πριμοδότηση του ρατσιστικού-ξενοφοβικού λόγου από πολιτικούς και ΜΜΕ που συνοδεύτηκε με πολλαπλασιασμό των ρατσιστικών επιθέσεων αλλά και την κοινοβουλευτική καταξίωση μιας περιθωριακής ναζιστικής συμμορίας.


Πολλοί πιστέψαμε ότι μετά τη στυγερή δολοφονία του Παύλου Φύσσα που τόσες συνειδήσεις αφύπνισε, τη σύλληψη και την παραπομπή σε δίκη της ηγετικής ομάδας της ΧΑ καθώς και τη θεαματική αλλαγή του πολιτικού σκηνικού με την άνοδο ενός ριζοσπαστικού αριστερού κόμματος στην εξουσία, το «φάντασμα» θα λακούσε πίσω στον κόσμο των σκιών.

Γελαστήκαμε διότι είχε καταφέρει ήδη να ριζώσει σε μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας, βοηθούντος βεβαίως και του «βαθέος κράτους» που είναι πάντα εκεί, άλλοτε πιο φανερά, άλλοτε πιο συγκαλυμμένα, και από το οποίο κιόλας εν πολλοίς είτε εκπορεύεται, είτε στηρίζεται, είτε συγκαλύπτεται, όπως φάνηκε στο πώς πήγε να θαφτεί η δολοφονία του Ζακ αλλά κι ανάλογες περιπτώσεις με ενδεχόμενους δράστες αστυνομικούς, όπως του Νίκου Σακελλίων (2008) και του Pellumb Marnikollaj (2016).

Ένας βαθύς κοινωνικός διχασμός είναι ξανά ενόψει, ακόμα βαθύτερος, φοβάμαι, από ό,τι στο ξεκίνημα της μνημονιακής εποχής, γιατί εδώ απουσιάζουν κάποιες έστω επιφανειακά κοινές αναφορές. Δεν πρόκειται καν για κάποια ελληνική «ιδιαιτερότητα», είναι πια φαινόμενο σχεδόν παγκόσμιο. Και δεν αρκεί καν να διαλέξουμε απλώς πλευρά, χρέος μας είναι να την υπερασπιστούμε σθεναρά στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, τις καθημερινές μας κοινωνικές συναναστροφές και δραστηριότητες.

Διότι η «ακροδεξιά στροφή» είναι πια ανερχόμενο ρεύμα διεθνώς. Διότι κομμάτι της έτσι κι αλλιώς πολυδιασπασμένης Αριστεράς φλερτάρει επίσης στενά με τα εθνικιστικά προτάγματα. Διότι ποιος δεν ξεχνά το ερεβώδες «αγαπούν την πατρίδα με έναν τρόπο κάπως εριστικό» του Μίκη για τους Χρυσαυγίτες, – και διότι έχει και ιστορικά αποδειχθεί ότι όταν ο αριστερός λαϊκισμός στομώνει, ενισχύεται ο δεξιός.

Κι αν η ΧΑ βρέθηκε «με την πλάτη στον τοίχο» –ένα πρέσιγκ πάντως όχι τόσο ασφυκτικό, καθώς βουλευτές της εξακολουθούν να ασχημονούν δημόσια αλλά και να «μαγαρίζουν» με την παρουσία τους επίσημες εκδηλώσεις–, νέα εξτρεμιστικά ακροδεξιά μορφώματα αναφαίνονται, βρίσκοντας απήχηση σε μια απογοητευμένη, αποπροσανατολισμένη νεολαία της οποίας και η εκπαίδευση εξακολουθεί να έχει πρόσημο ελληνοχριστιανικό, αλυτρωτικό κι ανάδελφο.

Κάπως έτσι εξηγείται –και όχι μόνο στην Ελλάδα– πώς γίνεται κάποιος που δεν έχει να πορευτεί, αντί να στέρξει να το αλλάξει αυτό, να καταφεύγει σε έννοιες μεταφυσικές όπως η πατρίδα, το έθνος, η θρησκεία κ.λπ. και τους εκάστοτε έμπορές τους. Πώς αντί οι μαθητές σχολείων της Δυτικής Μακεδονίας π.χ., όπου η ανεργία χτυπάει κόκκινο, «δασκαλεύτηκαν» να ξεσηκωθούν για μια ιδεοληψία και όχι για ένα καλύτερο μέλλον στον πραγματικό κόσμο. 

Κάπως έτσι δρομολογήθηκαν οι δεκάδες ακπκα καταλήψεις σχολείων ανά την επικράτεια με κύριο αίτημα να μην ξεπουλήσουμε τη «Μακεδονία μας» – είχε προηγηθεί η αποβολή έξι μαθητών στον Γέρακα γιατί τραγουδούσαν τη «Μακεδονία ξακουστή» στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Με ενήλικους «αγκιτάτορες» που δεν κρύβουν το ποιόν τους, κι ας μην το διαλαλούν, πουλώντας αντισυστημικότητα. Με την ανοχή ή συνενοχή ορισμένων γονιών και εκπαιδευτικών, και την παράλληλη στοχοποίηση άλλων εκπαιδευτικών που αντιδρούν είτε από τους κατά τόπους «υπερπατριώτες» ή κι από υπόδικους Χρυσαυγίτες βουλευτές, όπως καταγγέλλεται – άλλος πάλι καθηγητής γυμνασίου της Αττικής στοχοποιήθηκε επειδή έκανε, λέει, «φιλοεβραϊκή προπαγάνδα», τολμούσε δηλαδή να αναφερθεί στο Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων και τους βανδαλισμούς εβραϊκών μνημείων στις μέρες μας.

Προβαίνει δε σε όλα αυτά η «μαύρη αντίδραση» με τρόπους δράσης που σε πολλά θυμίζουν την κινηματική Αριστερά, όπως η χρήση των κοινωνικών δικτύων, η «αυτοοργάνωση», η πολιτική ανυπακοή, οι «χτύπα και φεύγα» τακτικές κ.λπ. Ευελπιστούν έτσι να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος από την αποτυχία των πρόσφατων μακεδονικών συλλαλητηρίων αλλά και να κερδίσουν «πόντους» ενόψει του διαφαινόμενου τέλους της δίκης της ΧΑ. Ο καλύτερος δε σύμμαχός τους είναι η σιωπηλή αδιαφορία και η ανοχή αν όχι συνενοχή, σε κάποιες περιπτώσεις, ενός μεγάλου κομματιού του πολιτικού συστήματος.  

 
Ναι, είναι θλιβερό όσο κι ανησυχητικό να βλέπεις την εθνικιστική, φασίζουσα ή δηλωμένα ναζιστική ακροδεξιά να πατάει πόδι στα σχολεία, να καλεί τους μαθητές όλης της χώρας να κάνουν «μπλε» τον χάρτη των ανά νομό κινητοποιήσεων, στήνοντας «επιτροπές μακεδονικού αγώνα» και καταγγέλλοντας όχι την κυβέρνηση, αλλά το δημοκρατικό πολίτευμα καθαυτό. Όλα αυτά μάλιστα σε ένα πεδίο όπου «παραδοσιακά» είχαν μεγάλη επιρροή η ευρύτερες αριστερές και ελευθεριακές ιδέες.

Η ίδια βέβαια «μετάλλαξη» συνέβη και στις λαϊκές συνοικίες-προπύργια της Αριστεράς που τώρα αβαντάρουν εκλογικά τη ΧΑ και δεν μπορούμε να βαράμε συνέχεια το σαμάρι για ένα φταίξιμο που βασικά είναι του γαϊδάρου, ούτε να αγανακτούμε με μικρά παιδιά για τη σκοταδιστική πλύση εγκεφάλου που υφίστανται από οικογένεια, σχολείο, πολιτικούς, «τραγόπαπες» και μέινστριμ ΜΜΕ.

Είναι δε ακόμα πιο θλιβερό να βλέπουμε ακόμα και τη δικαιοσύνη περί άλλων να τυρβάζει, μια δικαιοσύνη βέβαια βαθιά ταξική και διεφθαρμένη που αλληθωρίζει σε πολιτικούς κι επιχειρηματίες μαφιόζους, λωποδύτες ή ακόμα και μαστροπούς, εξαντλώντας την αυστηρότητά της σε καστανάδες, καθαρίστριες και μετανάστες.


Είναι εντούτοις, από την άλλη, ενθαρρυντικό να βλέπεις πόσος νέος κόσμος έχει αντίστοιχα ευαισθητοποιηθεί από το κακό που διαπιστώνει γύρω του. Να βλέπεις μαθητές άλλων σχολείων να ξεσηκώνονται ενάντια στο επιχειρούμενο ακροδεξιό καπέλωμα, όπως η πρωτοβουλία μαθητών και σχολείων ενάντια στον φασισμό/εθνικισμό που καλεί σε δυναμικές κινητοποιήσεις στις 29/11, ημέρα όπου οι ακροδεξιοί προανήγγγειλαν μαζικές σχολικές καταλήψεις. Να βλέπεις τον ριζοσπαστικό φεμινισμό να έχει πάλι ρεύμα, το ΛΟΑΤΚΙ+ κίνημα να αποκτά ξανά μαζικότητα και λόγο αμφισβητησιακό.

Ένας βαθύς κοινωνικός διχασμός είναι ξανά ενόψει, ακόμα βαθύτερος, φοβάμαι, από ό,τι στο ξεκίνημα της μνημονιακής εποχής, γιατί εδώ απουσιάζουν κάποιες έστω επιφανειακά κοινές αναφορές. Δεν πρόκειται καν για κάποια ελληνική «ιδιαιτερότητα», είναι πια φαινόμενο σχεδόν παγκόσμιο.

Και δεν αρκεί καν να διαλέξουμε απλώς πλευρά, χρέος μας είναι να την υπερασπιστούμε σθεναρά στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, τις καθημερινές μας κοινωνικές συναναστροφές και δραστηριότητες. Να μη φοβηθούμε την αντιπαράθεση, να την επιδιώξουμε πείθοντας πως το δικό μας δίκιο είναι το δίκιο των πολλών. Έτσι μόνο θα αποκτήσει και πραγματικό νόημα το «ποτέ ξανά».

Στήλες
47

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Το Ατελιέ»: Μια ταινία για τον φασίστα της διπλανής πόρτας

Οθόνες / «Το Ατελιέ»: Μια ταινία για τον φασίστα της διπλανής πόρτας

Η ανασφάλεια, η οργή και ο θύμος προς πάσα κατεύθυνση, η απολιτίκ στάση, ο νέος πατριωτισμός, η βία, ο κυνισμός, οι απλές απαντήσεις σε σύνθετα προβλήματα, οδηγούν στην συντηρητικοποίηση του κοινωνικού συνόλου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ευρώπη ενάντια στην άκρα δεξιά: Πέντε λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα

Πολιτική / Η Ευρώπη ενάντια στην άκρα δεξιά: Πέντε λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα

Τα παραδοσιακά πολιτικά κόμματα έχουν ξεμείνει από ιδέες, ενώ η ριζοσπαστική δεξιά αλωνίζει. Ήρθε η ώρα για αντίσταση και πνευματικό επαναπροσδιορισμό, υποστηρίζει ο διακεκριμένος Γάλλος δημοσιογράφος Bernard Guetta
TOY ΒΕRNARD GUETTA

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

14 σχόλια
Αντί να λέμε ότι αυξάνεται η ακριδεξι; δεν, θα πρέπει να καταλάβουμε το ΓΙΑΤΙ. Πίσω από κάθε αντίδραση υπάρχει λόγος. Φτώχεια, φόβος, ανεργία, εκμετάλλευση, προπαγάνδα.Βρίσκω απολύτως λογικό ο μέσος Ευρωπαίος να στρέφεται όλο και περισσότερο στην δεξιά μεριά.
Οτι να ναι, τα θεματα ταυτοτητας ειναι το μονο που απασχολειται η αριστερα και η ακροαριστερα αλλα προφανως ειναι απαγορευμενα για το υπολοιπο πολιτικο φασμα. Οταν η οδηγια ειναι ενας παγκοσμιοποιημενος χυλος για τη μαζα και μια υπερεθνικη ελιτ ον τοπ, που μοιραζει ψιχουλα "ανθρωπισμου" προφανως και αναφυονται θεματα δημοκρατιας πολιτισμου και ταυτοτητας.
Κατανοητό σίγουρα (είναι η εύκολη λύση, δεν χρειάζεται να σκεφτείς καθόλου), λογικό όχι. Γιατί η άκρα δεξιά έσπευδε πάντα να υπηρετήσει τις χειρότερες μορφές του κεφαλαίου και να καταστείλει κάθε κοινωνικό αγώνα για βελτίωση της ζωής.
"Πολλοί πιστέψαμε ότι μετά (...) τη θεαματική αλλαγή του πολιτικού σκηνικού με την άνοδο ενός ριζοσπαστικού αριστερού κόμματος στην εξουσία, το «φάντασμα» θα λακούσε πίσω στον κόσμο των σκιών."Δηλαδή κάποιοι πιστεψατε ότι ενισχύοντας το ένα άκρο δε θα φουντωνε το άλλο. Ειλικρινά θαυμάζω την αφέλεια σας. Και όπως πάντα οι κεντρωοι θα πρέπει να βγάλουμε το (μαύρο) φίδι από την τρύπα. Όσο κάποιοι αναλωνονται στο πεζοδρόμιο διαμαρτυρομενοι κάποιοι άλλοι προσπαθούν να δώσουν πραγματικές λύσεις σε πραγματικά προβλήματα, τα οποία είναι και οι αιτίες ανόδου της ακροδεξιας. Βάλτε όμως και εσείς κάνα (πραγματικό) χεράκι, δε βλάπτει.
δεν ειναι αφελεια, ειναι σχεδιο και συνθηκη επιβιωσης οταν ολα οσα πρεσβευεις εχουν αποδειχθει μαυρα καταπιεστικα και απανθρωπα οπουδηποτε και αν εφαρμοστηκαν στο ελαχιστο.
@Γραφων θα τον μπερδεψεις τον Vernedead. Τις μονες μερες ο Ζαχαριαδης και ο Μπελογιανης ειναι για το ΚΚΕ προδοτες και πρακτορες της ΙΝτελιτζενς Σερβις, τις ζυγες ειναι ηρωες.Μονο και μονο αυτο αν ειχε γινει ευρεως κατανοητο θα καταλαβαινε ο αφελης κοσμος τι τερατα παραγουν οι ψευτοεπιστημονικες αυτες θρησκευτικης χρειας ιδεολογίες.
Οι κεντρώοι μέχρι τώρα κανένα φίδι από την τρύπα δεν έχουν βγάλει.Είτε το παίζουν τρελίτσες ότι υπάρχει,είτε το εκκολάπτουν με παρασκηνιακά τερτίπια,είτε όταν έχει πλεόν εκολλαφθεί λουφάζουν.Ακόμα και όταν πλέον κάποιος άλλος το βγάζει από την τρύπα και το σκοτώνει,πάλι κοιτάνε την επαύριο πως θα επιβιώσουν ρίχνοντας στον φιδοφονιά πισώπλατα.
Ο Γιώργος Παπανδρέου (ο παππούς) που ήταν ο εκπρόσωπος του κέντρου στην Ελλάδα την περίοδο που εσύ αναφέρεις,εμπίπτει στην τελευταία κατηγορία που αναφέρω,του πισώπλατου μαχαιροβγάλτη. Δεν θέλω να σε χαλάσω αλλά,μάντεψε...Τι να κάνουμε οι ΚΚΕδες τότε κάνανε και αφελείς μαλακίες.Πίστεψαν π.χ. σε ενιαίο δημοκρατικό μέτωπο κατά του φασισμού και παρέδωσαν τα όπλα την πρώτη φορά.Που να φανταστούν ότι η δημοκρατία για την οποία πάλεψαν,τους την έχει στημένη συνεργαζόμενη και με αυτούς κατά των οποίων πάλεψαν.Είπαμε,οι μαλακίες πληρώνονται.
Dear Vernie,«Κόλασις είναι σήμερον η κατάστασις της πατρίδος μας. Σφάζουν οι Γερμανοί, σφάζουν τα τάγματα ασφαλείας. Σφάζουν και οι αντάρται. Σφάζουν και καίουν. Τι θα απομείνη από την άτυχη αυτήν Χώρα; Η Ευθύνη του ΕΑΜ είναι ότι δεν απέβλεψε μόνον εις τον απελευθερωτικόν αγώνα, αλλά ηθέλησε να προετοιμάση την μεταπολεμικήν δυναμικήν του επικράτησιν. Δια τούτο επεδίωξε την μονοπώλησιν του εθνικού αγώνος. Δεν επιτρέπει εις κανένα άλλον ν΄ ανέβη εις τα βουνά και να πολεμήση τον κατακτητήν, εμποδίζει με ποινήν θανάτου τους Έλληνας να εκπληρώσουν το πατριωτικόν των καθήκον. Παλαιόν παράδειγμα ο παριστάμενος συνταγματάρχης Σαράφης. Και πρόσφατον, ο απουσιάζων, ο συνταγματάρχης Ψαρρός.» - Γ. Παπανδρέου από το Συνέδριο του ΛιβάνουΌλοι ξέρουμε ότι ο Ζαχαριάδης ήταν πατριώτης. Αυτό που δεν ξέρουμε είναι ότι πατρίδα του θεωρούσε την ΕΣΣΔ, στρατιώτης της οποίας ήταν και από όπου έπαιρνε διαταγές. Όπως και όλα τα επιτελικά στελέχη του ΚΚΕξωτερικού.
Είναι θλιβερά όσα περιγράφετε,αλλα εξίσου θλιβερά είναι και όσα δεν περιγράφονται,δικην στροθοκαμηλισμού,χρόνια τώρα.Δεν θα σταθώ στη γενικευμένη πιστεύω παραδοχή ότι ο εθνικισμός,άλλοτε φανερά κι άλλοτε υπογείως,χαρακτηρίζει το ελληνικό κράτος από σύστασεώς του.Είναι αρμοδιότεροι άλλοι να το κάνουν.θα σταθώ σε αυτούς που έστρωναν το χαλί και τώρα κάνουν πως δεν βλέπουν.Ποιοί ανέλαβαν εργολαβικά από τη μεταπολίτευση και μετά να κινητοποιούν τους μαθητές δι’ασήμαντον αφορμή,δίνοντας πάντοτε πολιτική διάσταση στα όποια αιτήματά τους;Το μεμπτόν αφορά το πατρονάρισμα και όχι βέβαια την παρότρυνση,και το μεμπτότερο αφορά τους πάτρονες,που ανέχονταν βίαιες και βανδαλιστικές μορφές δράσης,αν δεν τις υπέθαλπαν.Ποιοί συμπεθέριασαν στις πλατείες της αγανάκτησης,βγάζοντας χολή και σπέρνοντας μίσος απέναντι σε ένα διεφθαρμένο και χρεοκοπημένο καθεστώς,προσπορίζοντας πολιτικά οφέλη και δίνοντας από την άλλη στο ράφτη μέτρα για κοστούμια πολιτικής καριέρας;Και τώρα τα φοράνε μαζί στην πασαρέλα της εξουσίας με τους πιο ήπιους,έστω,συμπεθέρους της πάνω πλατείας.Ποιοί αποκαλούσαν τον Σημίτη λογιστάκο,που,αν μη τι άλλο,τόλμησε να τα βάλει με τις χριστοδούλειες λαοσυνάξεις,υποδεικνύοντάς,μάλιστα,ότι η ταμπακιέρα βρίσκεται αλλού και όχι στις ταυτότητες;Ποιοί τοτε,από την άλλη πλευρά,ποιούσαν τη νήσσαν,φοβούμενοι να εναντιωθούν στην χριστοδούλεια ρητορική,παρα τη δεδηλωμένη ‘’ευρωπαϊκότητά’’ τους,μόνο και μόνο για να μην κλονισθεί ο αιώνιος δεσμός τους με το έτερο αδερφάκι της πατρίδας,την θρησκεία;Και τώρα οι της ταμπακιέρας σιροπιάζονται με την εκκλησία,πλασάροντας στο ποίμνιο παραμύθια περι χωρισμού,οι δε άλλοι μέχρι και γονυκλισίες σε ένδειξη πίστης προσφέρουν στο ράσο το ιερό.Ποιοι έβλεπαν σε κάθε ταραχώδη κατάσταση(που η καταστροφικότητά της ήταν ευθέως ανάλογη της κενότητάς της)ιδεώδεις συνθήκες,παραφράζοντας παιδαριωδώς γνωστή μαοϊκή ρήση,για να πιστοποιήσουν την ύπαρξή τους και για να ικανοποιήσουν ιδεοληπτικές ενορμήσεις;Ποιοί έθαψαν το έγκλημα της Σεμπρένιτσα,προβάλλοντας μόνο τα εγκλήματα της άλλης πλευράς,φοβούμενοι οι δε μη διαρραγεί το ομόδοξο και οι άλλοι μη και υποχωρήσει το αντιιμπεριαλιστικό αίσθημα;Ολοι,μηδενός εξαιρουμένου!Και είναι βέβαιο ότι κάποια από τα παλικάρια εκείνα που προσέφεραν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους στο πλευρό των μακελάρηδων,και τους αποδίδονταν τιμές ήρωα,προσφέρουν με τον ίδιο ζήλο τις υπηρεσίες τους και στις μαθητικές κινητοποιήσεις.Ποιοί είναι οι θιασώτες ενός επιδερμικού και ξενέρωτου ευρωπαϊσμού από την μια και ποιοί οι θιασώτες ενός χαζοχαρούμενου διεθνισμού από την άλλη;Η παραμικρή νύξη σε έννοιες όπως πατρίδα και παράδοση σε κατέτασσε αυτόματα στην αντιδραστική χορεία.Τι κι αν υποδήλωνε αγνή αγάπη για τα χώματα που γεννήθηκες,τι κι αν δεν συνοδευόταν από μισαλλόδοξες υστερίες για τα ξένα χώματα,όχι, είμαστε πρώτα Ευρωπαίοι και μετά Ελληνες!Τι και αν οι προλετάριοι όλων των χωρών δεν ενώθηκαν(οι ταξικοί εχθροί ενώθηκαν με απαράμιλλο ζηλο)τι κι αν κλείνονται στο εθνικό τους καβούκι,υποστηρίζοντας κάθε φαιό υποκείμενο,όχι,είμαστε ταγμένοι στα διεθνιστικά μας καθήκοντα!Καληνύχτα...
"ν θα σταθώ στη γενικευμένη πιστεύω παραδοχή ότι ο εθνικισμός,άλλοτε φανερά κι άλλοτε υπογείως,χαρακτηρίζει το ελληνικό κράτος από σύστασεώς το Πηγή: www.lifo.gr" πες και το αλλο για το πως το ελληνικο κρατος υπελθαψε τον ιμπεριαλισμο και την αποικιοκρατια πχ με οτν εθνικισμο της Κυπρου εναντια στο ευγενικο αποικιοκρατικο καθεστως που υπηρχε. εμ οχι. το ελληνικο κρατος εχει την πρωτοτυπια να εχει αναλαβει την αυτοκατεδαφιση του.
Ωραιο μανιφεστο παντως, εσεις διαλεξατε πλευρα μας το δηλωνετε στο παρον αρθρο ειστε ετοιμοπολεμος. Εμεις παλι που δεν ανηκουμε σε καμια απο τις δυο πλευρες αλλα εχουμε αλλη αποψη ας παμε στο καλο ...Ας μεταναστευσουμε, ας μεινουμε ανεργοι, χωρις μελλον, χωρις παιδεια, χωρις τιποτα..Αχ τι τραβαμε και εμεις οι νοικοκυραιοι ..... Εκει εχουμε φτασει πια .. Θα διαλεξουμε πλευρα μονο οταν επιτελους ακουστει σε αυτη τη χωρα η λογικη και οχι η λογικη ομαδων συμφεροντων ...
Είναι όπως ο σκύλος κυνηγάει την ουρά του. Δε χρειάζεται να πάρουμε ούτε το μέρος του στόματος του σκύλου αλλά ούτε και της ουράς και όχι δεν είναι καθόλου παρήγορη η πρωτοβουλία μαθητών να πάρουνε ενεργό μέρος στο δίπολο φασισμός ή όχι φασισμός, απέναντι σε συμμαθητές τους σε ίδια ή διαφορετικά σχολεία.Υπάρχει κράτος που οφείλει να δράσει και είναι ο κύριος υπεύθυνος για κάθε δίπολο που διατηρείται στην πράξη. Και με την έννοια κράτος δεν αναφέρομαι μόνο στο κυβερνών κόμμα, αλλά σε κάθε κόμμα, σε κάθε δημόσιο λειτουργό και ανεξάρτητη αρχή που πληρώνεται μέσω της φορολόγησης των πολιτών. Το θέμα της βίας, της αντί-βίας, του ρατσισμού, δεν είναι θέματα που οφείλουμε απαραίτητα να δράσουμε γιατί υπάρχει το πολίτευμα και οι βασικές αρχές του συντάγματος που τα διασφαλίζουν.Η έννοια της πατρίδας, του έθνος και της θρησκείας μπορεί στο μυαλό των σκεπτόμενων ανθρώπων να είναι μεταφυσικές έννοιες, αλλά στο μέσο Έλληνα πολίτη, κατά την άποψη μου δεν είναι έτσι. Είναι έννοιες, χειροπιαστές και αυτό φάνηκε και από τα πρόσφατα συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Σε περιόδους οικονομικής κρίσης ο πολίτης θέλει από κάπου να “πιαστεί” και ένα από αυτά δυστυχώς ή ευτυχώς είναι η διατήρηση ή ενίσχυση της εθνικής ή θρησκευτικής του ταυτότητας. Κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης κρίσης των τελευταίων χρόνων, γνωρίζοντας τη διχασμένη ήδη ελληνική κοινωνία, η κυβέρνηση έχοντας και η ίδια τεράστιες ευθύνες για τη διατήρηση ή ενίσχυση του διχασμού, επιλέγει να ασχοληθεί με το ευαίσθητο θέμα του μακεδονικού, και μετέπειτα σωστά μεν αλλά σε άκυρη χρονική στιγμή με τη μισθοδοσία των κληρικών. Αυτά λοιπόν χωρίς τη δυνατότητα υγιούς κοινωνικού και πολιτικού διαλόγου από όλες τις κομματικές παρατάξεις μόνο ως λάδι στη φωτιά μπορούν να λειτουργήσουν.Στη δικιά μας περίπτωση δεν πρόκειται απλά για ένα βαθύ κράτος, αλλά για ένα κράτος απών από τις κοινωνικές ζυμώσεις των τελευταίων δεκαετιών, δεν προνοεί, λειτουργεί ψηφοθηρικά, διατηρεί μαθητικές-φοιτητικές παρατάξεις, δεν εμπνέει ούτε προωθεί τη συνεργασία και ενισχύει δίπολα κατά το δοκούν. Αν το κράτος μέσω των κυβερνώντων, δε μπορεί ούτε να εφαρμόζει τους νόμους, τους οποίους ψηφίζει, δε μπορεί να εκπαιδεύει, δε μπορεί να διασφαλίζει την υγεία, την ασφάλεια και την ευημερία των μελών της κοινωνίας, οφείλουμε να εστιάζουμε μακριά από δίπολα και διαχωρισμούς και πρώτα από όλα στην ίδια τη λειτουργία του κράτους.
"δεν είναι καθόλου παρήγορη η πρωτοβουλία μαθητών να πάρουνε ενεργό μέρος στο δίπολο φασισμός ή όχι φασισμός,"Αν δεν σταθείς απέναντι στον φασισμό όσο είναι ακόμα καιρός, θα βρεθείς, είτε να λουφάζεις τρομαγμένος, είτε σε κάποιο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Από κει και πέρα, αντιφασισμός δεν σημαίνει αυτόματα και το να ασπάζεσαι τις ιδέες της αριστεράς. Απέναντι στον φασισμό απαιτείται η συστράτευση όλων των δημοκρατών. Αρα, για εμένα είναι απολύτως ενθαρρυντική αυτή η πρωτοβουλία.
Ναι αλλα να σταθεις απεναντι και στον μαυρο και στον κοκκινο φασισμο, οχι γιατι ο ενας φωναζει δηθεν εναντιον του αλλου να συνταχθεις με τον αριστεροστροφο φασισμο.Ε δεν θελει παραπ πολύ σκεψη ε; Μαυροι κοκκινοι οι φασιστες ειναι ιδιοι θελουν να πουν πως να ζησεις την ζωη σου, σου λενε οτι δεν την ζεις γιατι καποιοι στην "στερουν" και οτι εχουν το μαγικο τροπο να σε κανουν να ζησεις την ζωη σου οπως το "αξιζεις".
Προς Ατμαν:Άλλη μια περίπτωση όπου βαφτίζεις όποιον δε σου αρέσει φασίστα (εσύ που ακριβώς, αν θυμάμαι καλά, έχεις καταγγείλει την ευκολία με την οποία κάποιο βαφτίζουν φασίστα κάποιον.Οσο μεγάλα κι αν είναι τα εγκλήματα των ολοκληρωτικών καθεστώτων του κομμουνιστικού μπλοκ (και είναι τεράστια), υπάρχουν τεράστιες διαφορές από τον φασισμό. Απλώς δεν ήταν φασιστικά. Ήταν δικτατορικά, ολοκληρωτικά, ανελεύθερα, απάνθρωπα, εντελώς διεστραμμένα, δεν ήταν όμως φασιστικά. Η απειλή προέρχεται σήμερα από τον φασισμό και εσύ προσπαθείς να θολώσεις τα νερά. Αυτή τη στιγμή, ενάντια σε αυτήν θα στρατευθούμε.Κι αν (πράγμα που απεύχομαι και θεωρώ εντελώς απίθανο)προκύψει στο μέλλον απειλή για τις ελευθερίες από τους οπαδούς του σταλινισμού, θα αγωνιστούμε και εναντίον της.
@ Μαύρος Γάτος 30.11.2018 | 18:15Από το 2008 έως το 2014 η Αθήνα καιγόταν από αριστερά φασισταριά. Δεν είδα καμιά συστράτευση κατά του "σταλινισμού" αντίθετα όποιος τολμούσε να μιλήσει κατά του βανδαλισμού του σώματος της πόλης βαφτιζόταν φασίστας.
Απο την αρχη ακομα του αρθρου, ο αναγνωστης ερχεται προ τετελεσμενου γεγονοτος: Ο βαθυς κοινωνικος διχασμος καταφθανει περαν πασης αμφιβολιας. Τον γλιτωσαμε με το ηλιθιωδεστατο δημοψηφισμα του 2015, αλλα τωρα που η Εθνοσωτηριος κυβερνηση πνεει τα λοισθια πρεπει να ανακαλυψουμε επερχομενες καταστροφες για να μαζεψουμε τα προβατα στο μαντρι-οπως σωστα προανεφερε σχολιαστης. Το διαμαντι της "καθοδηγας" ωστοσο διαβαζεται στον υποτιτλο: "Κάθε ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος καλείται σήμερα επιτακτικότερα παρά ποτέ να διαλέξει πλευρά απέναντι στην ακροδεξιά στροφη". Η αναγνωση της προτασης ξεκινα απο το δευτερο σκελος. Πλεον καθισταται σαφες οτι ο "βαθυς κοινωνικος διχασμος" ειναι ενα ρινγκ που στην μια γωνια καθεται ο κακος. Αυτος ο κακος ειναι η Ακροδεξια. Επιπλεον, οφειλουμε να διαλεξουμε πλευρα. Δεν υπαρχει αλλη επιλογη. Και για οσοι θεωρουν εαυτους σκεπτομενους ανθρωπους και ισως να πιστευουν οτι ο κοσμος ειναι λιγο πιο περιπλοκος απο το διπολο Χαρι Ποτερ-Βολντεμορτ στο οποιο στηριζεται το οικοδομημα της λογικης του αρθρου, ο αρθρογραφος κανει ρουα ματ με το πρωτο σκελος του τιτλου:"ελευθερα σκεπτομενος". Ουαου που θα ελεγε και μια ψυχη. Οποιος δεν συμφωνει με το μανιχαιστικο διλημμα του συγγραφεα αποκλειεται να σκεπτεται ελευθερα. Το -οχι τοσο- υποδοριο μηνυμα στερει τους αρνητες του επιχειρηματος την αυτονομη βουληση, οποτε αυτοι δεν μπορει παρα να ειναι φερεφωνα αλλοτριων δυναμεων. Και μιας και οπως προειπαμε στο ρινγκ υπαρχουν μονο δυο παλαιστες, ολοι μπορουμε να καταλαβουμε το υποπτο παιχνιδι τους...Κε Αντωνοπουλε πραγματικα το μονο που θα σας προτεινα ειναι να ξαναδιαβασετε τις "Ακυβερνητες Πολιτειες" του Τσιρκα και να αναστοχαστειτε ποιος ηρωας σας εκφραζει πραγματικα. Αλλα ισως για αυτο πρεπει να σκεφτειτε ελευθερα....
Αναμφίβολα ας θυμηθούμε και την πρόσφατη αντίδραση των φιλοαρειστερών μέσων για την κατάληψη σχολείου για τον Κατσιφά. Ξαφνικά οι καταλήψεις δεν είναι όπλα των μαθητών και μέθοδοι διαμαρτυρίας.
Πρόκειται για μία γενιά η οποία ενώ θα περιμέναμε να είναι κατασταλαγμένη, ενημερωμένη και αντικειμενικά αποστασιοποιημένη από τις μαύρες σελίδες της Ιστορίας της Ευρώπης, αντ' αυτού φαίνεται να τις αγκαλιάζει, να τις αναπροσαρμόζει στην σύγχρονη εποχή.
Φίλε μου κ.Αντωνόπουλε ,μια χαρά τα λες αλλά,όλο αυτό -κατά την ταπεινή μου γνώμη- είναι κατευθυνόμενο . Και φυσιολογικό να συμβεί. Δεν θέλω θα επιχειρηματολογήσω κι αυτό γιατί θα μου πάρει χρόνο -που δεν έχω αυτήν ακριβώς την στιγμή,αλλά και ούτε θέλω να αναβάλω το σχόλιο μου φοβάμαι ότι θα λησμονήσω . Λοιπόν όσο έχουμε πτώση των κέντρο-συντηρητικών παρατάξεων και άνοδο της (πικραμένης) αριστεράς ,τόσο θα υπάρχει στον αντίποδα άνοδο των ακροδεξιών κάθε εθνικότητας και μορφής. Αυτό σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ευρωπαικό πρόβλημα αυτήν την στιγμή-που είναι το μεταναστευτικό(αλήθεια δεν αναρωτήθηκε ποτέ κανείς ότι όλες αυτές οι ΜΚΟ(τύπου MEDICO made in Germany-δες City Plaza ) που προωθούν και έφεραν τους μετανάστες στην Ευρώπη (πέραν των Συρίων που φυσικά ειναι πράξη ανθρωπισμου),εκτός απ τον πακτωλό χρημάτων που καταχράζονται και λεηλατούν στο όνομα ενός ευγενούς οράματος,να εξυπηρετούν έναν πιο σκοτεινό και μελλοντικό σκοπό;;Αυτόν του να νίψουν οι "άρχοντες" της Ευρωπαικής ένωσης τα χέρια αν μια μέρα δια ασήμαντον αφορμήν τα κάνουν όλα τρόχαλο;;; Και μετά τον τρόχαλο τί;;;; Μα φυσικά ένας εμφύλιος . Στο έδαφος του ήδη καλλιεργημένου διπολικού κλίματος που έχει ήδη αρχίσει -από καιρό τώρα- να διαμορφώνεται σε πανευρωπαικό επίπεδο .Ότι έγινε πάνω-κάτω μετά τον Β παγκόσμιο δηλαδή. Διαίρει και βασίλευε στις πλάτες λαών ,ανίκανων να διδαχτούν απ την ιστορία ,επιτρέποντας σε δυνάστες κάθε πολιτικής αποχρώσης-που δεν υπηρετουν απλα τους βολεύει να τους παρασύρουν στα ίδια λάθη. ΥΓ. Σκέψου ποιά θα ήταν σήμερα η θέση της χώρας μας αν δεν είχαμε επιτρέψει να εισχωρήσει το μικρόβιο της διχόνοιας;;;.Χρόνια και χρόνια αδερφοκτονίας και εθνικής αυτοκαστροφής υπό το βλέμμα των γερμανών πρώην κατακτητών που στο τέλος τους είδαμε και σαν εθνικούς ευεργέτες αφού είχαν τη ευγενή άμιλλα και επιτρέψαν στους χιλιάδες των πεινασμένων Ελλήνων "σκλάβων" -απομεινάρια ενός εμφυλίου και μια εθνικής κατάρρευσης που οι ίδιοι προκάλεσαν -να στηρίξουν την οικονομική ανοικοδόμηση της φίλης μετά τα δεινά που μας προκάλεσε Γερμανίας, με αντάλλαγμα ένα κομμάτι ψωμί.
Φίλε μου κ.Αντωνόπουλε ,μια χαρά τα λες αλλά,όλο αυτό -κατά την ταπεινή μου γνώμη- είναι κατευθυνόμενο . Και φυσιολογικό να συμβεί. Δεν θέλω θα επιχειρηματολογήσω κι αυτό γιατί θα μου πάρει χρόνο -που δεν έχω αυτήν ακριβώς την στιγμή,αλλά και ούτε θέλω να αναβάλω το σχόλιο μου φοβάμαι ότι θα λησμονήσω . Λοιπόν όσο έχουμε πτώση των κέντρο-συντηρητικών παρατάξεων και άνοδο της (πικραμένης) αριστεράς ,τόσο θα υπάρχει στον αντίποδα άνοδο των ακροδεξιών κάθε εθνικότητας και μορφής. Αυτό σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ευρωπαικό πρόβλημα αυτήν την στιγμή-που είναι το μεταναστευτικό(αλήθεια δεν αναρωτήθηκε ποτέ κανείς ότι όλες αυτές οι ΜΚΟ(τύπου MEDICO made in Germany-δες City Plaza ) που προωθούν και έφεραν τους μετανάστες στην Ευρώπη (πέραν των Συρίων που φυσικά ειναι πράξη ανθρωπισμου),εκτός απ τον πακτωλό χρημάτων που καταχράζονται και λεηλατούν στο όνομα ενός ευγενούς οράματος,να εξυπηρετούν έναν πιο σκοτεινό και μελλοντικό σκοπό;;Αυτόν του να νίψουν οι "άρχοντες" της Ευρωπαικής ένωσης τα χέρια αν μια μέρα δια ασήμαντον αφορμήν τα κάνουν όλα τρόχαλο;;; Και μετά τον τρόχαλο τί;;;; Μα φυσικά ένας εμφύλιος . Στο έδαφος του ήδη καλλιεργημένου διπολικού κλίματος που έχει ήδη αρχίσει -από καιρό τώρα- να διαμορφώνεται σε πανευρωπαικό επίπεδο .Ότι έγινε πάνω-κάτω μετά τον Β παγκόσμιο δηλαδή. Διαίρει και βασίλευε στις πλάτες λαών ,ανίκανων να διδαχτούν απ την ιστορία ,επιτρέποντας σε δυνάστες κάθε πολιτικής αποχρώσης-που δεν υπηρετουν απλα τους βολεύει να τους παρασύρουν στα ίδια λάθη. ΥΓ. Σκέψου ποιά θα ήταν σήμερα η θέση της χώρας μας αν δεν είχαμε επιτρέψει να εισχωρήσει το μικρόβιο της διχόνοιας;;;.Χρόνια και χρόνια αδερφοκτονίας και εθνικής αυτοκαστροφής υπό το βλέμμα των γερμανών πρώην κατακτητών που στο τέλος τους είδαμε και σαν εθνικούς ευεργέτες αφού είχαν τη ευγενή άμιλλα και επιτρέψαν στους χιλιάδες των πεινασμένων Ελλήνων "σκλάβων" -απομεινάρια ενός εμφυλίου και μια εθνικής κατάρρευσης που οι ίδιοι προκάλεσαν -να στηρίξουν την οικονομική ανοικοδόμηση της φίλης μετά τα δεινά που μας προκάλεσε Γερμανίας, με αντάλλαγμα ένα κομμάτι ψωμί.
εγραψες και μεγαλο σχολιο πραγματικα. Οντως το χρωμα των αρβυλων αλλαζει μονο, στο τελος του δρομου υπαρχουν και στρατοπεδα συγκεντρωσης και βια και εξουσια και πατριαρχια φυσικα (ο Μπερια ηταν γνωστος serial rapist - προτυπο πρεσβη βενεζουελας)Γενικα ολα αυτα τα αλλαζουμε το κοσμο με μονα εφοδια ενα μεσιανικο οραμα πλεον ειτε απο επικυνδυνους ακουγονται ειτε απο παιδια. Και αυτο που υπαρχει εδω ειναι μονο ο μεσιανισμος και ακομα χειροτερα ο προγονος του ο μανιχαισμος. Αρκει να υπαρχουν αυτοι και εμεις. και ολα καλα τοτε. 1984.
"Κάθε ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος καλείται σήμερα επιτακτικότερα παρά ποτέ να διαλέξει πλευρά απέναντι στην ακροδεξιά στροφή. "ετσι για να μαζευονται τα προβατα πισω στο μαντρι με απλα διλληματα που θα σκεφτοντουσαν ποτε να απαντησουν μονο μη σκεπτομενοι ανθρωποι.Καθε σκεππτομενος ανθρωπος οφειλει να σκεφτει και την ακροδεξια στροφη αλλά και το πως θρεφεται και πριμοδοτειται απο την ακροαριστερη ρητορεια απεναντι στην αστικη δημοκρατια και τους δημοκρατικους θεσμους της.
Γιατί θλιβόμαστε όταν οι ακροδεξιοί στρέφονται κατά του δημοκρατικού πολιτεύματος και όχι όταν το κάνουν ακροαριστεροί; Ή όταν υπάρχει πανώ αναρτημένο στην Καπνικαρέα "Κάτω το Κράτος και η Πατριαρχία" (Σάββατο 24-11-2018) είναι ΟΚ; Όταν κλείνουμε για χρόνια το μάτι στη χρήση βίας βρισκόμενοι αλληλέγγυοι με όλους όσοι βγάζουν τα όπλα με την ευκολία που άλλοι ανάβουν τσιγάρο είναι κάτι υπέρ της δημοκρατίας; Γιατί οι καταλήψεις οι μεν ήταν "καλές" και οι δε είναι "κακές"; Γιατί η μεν ανυπακοή στο νόμο είναι "κακή" και η άλλη "καλή";Ανάχωμα στον φασισμό δεν είναι οι επιμελώς άτσαλα κουρεμένες γυναίκες που μιλάνε θυμωμένα. Ανάχωμα στο φασισμό είναι η λογική. Και τη λογική την πολεμάνε χρόνια τώρα και τα δύο άκρα. Έχει πέσει πολύς ακτιβισμός κατά της λογικής.Θέλουμε δουλειές. Τις δουλειές τις δίνουν τα αφεντικά. Θέλουμε εξειδικευμένους εργαζόμενους. Αυτούς τους βγάζουν τα λειτουργικά πανεπιστήμια.Θέλουμε κοινωνικό ΚΡΑΤΟΣ. Αυτό προέρχεται από τον φόρο που πληρώνουν εταιρείες που έχουν κέρδη. Δεν δημιουργείται όταν πολεμάμε το κράτος.Θέλουμε ασφάλεια. Άρα θέλουμε αστυνομία και δικαστήρια.Θέλουμε δημοκρατία. Άρα θέλουμε δικαίωμα στην ελευθερία του λόγου έτσι ώστε να εκφράζεται η ελεύθερη σκέψη. Όχι δικαίωμα στο να κραυγάζουμε ή δικαίωμα στο να λογοκρίνουμε αυτούς με τους οποίους διαφωνούμε.Ποιος ριζοσπάστης ακτιβιστής είναι υπέρ των ανωτέρω; Σε τι διαφέρει, εν τέλει, από έναν ακροδεξιό;
"Θέλουμε δουλειές. Τις δουλειές τις δίνουν τα αφεντικά"Δουλειές επίσης δημιουργούνται -δεν δίνονται- από αυτοαπασχολούμενους αλλά και από συνεταιρισμένους εργαζόμενους, να μην το ξεχνάμε αυτό. Μάλιστα, οι τελευταίες είναι και ποιοτικότερες γιατί προϋποθέτουν την καθημερινή εφαρμογή τςη δημοκρατίας και της συνεργασίας στον εργασιακό χώρο.
Συγκεντρωτικά, όσον αφορά τα διάφορα σχόλια του Γράφοντα: α) "Οι μπάτσοι τουλάχιστον αν βαράνε χωρίς να χρειάζεται μπορούν και πρέπει να είναι υπόλογοι κάπου."Συμφωνώ απολύτως για το "πρέπει". Πρακτικά, αυτό καταλήγει σε μια ανώδυνη ΕΔΕ. Θα είχε ενδιαφέρον να πραγματοποιήσει ένας ερευνητής μελέτη στο σύνολο των ΕΔΕ 20ετίας, να δούμε ποινές κατέληξαν έστω και σε ελαφρές ποινές πέραν της επίπληξης. β)Μιλάς για "θρησκεία του αριστερισμού" : όσο κι αν αυτό ισχύσει σίγουρα στην περίπτωση ορισμένων (εξάλλου η διαφορά σκληρής ιδεολογίας και θρησκείας είναι όντως μικρή), στην δική μου περίπτωση δηλώνω απολύτως άθεος, ακόμα και μεταφορικά: δεν έχω το παραμικρό "Ευαγγέλιο" ή "Ιερό βιβλίο".γ) Επειδή η γλωσσολογία, η ψυχολογία και η πολιτική επιστήμη μας διδάσκουν ότι οι λέξεις δεν είναι ποτέ αθώες (αντίθετα αποτελούν ένα από τα κυριότερα εργαλεία κυριαρχίας και όπλα), οι συνυποδηλώσεις τις οποίες προσδίδει ο καθένας σε κάθε μια από αυτές τον χαρακτηρίζουν. Δικαίωμά μου να βάζω εισαγωγικά σε μια λέξη, δικαίωμά σου να τα αρνείσαι (και αντιστρόφως σε μια ενδεχόμενη άλλη περίπτωση), ωστόσο, και το μεν, και το δε, αποκαλύπτουν αρκετά για μας... δ) Οι μεγάλη πλειονότητα των αυτοαπασχολούμενων δεν είναι εργοδότες... Σε αυτούς αναφερόμουνα, σε αυτούς ανήκω
Ένας βαθύς κοινωνικός διχασμός είναι ξανά ενόψει, ακόμα βαθύτερος, φοβάμαι, από ό,τι στο ξεκίνημα της μνημονιακής εποχής [...] Και δεν αρκεί καν να διαλέξουμε απλώς πλευρά, χρέος μας είναι να την υπερασπιστούμε σθεναρά στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, τις καθημερινές μας κοινωνικές συναναστροφές και δραστηριότητες. Να μη φοβηθούμε την αντιπαράθεση, να την επιδιώξουμε πείθοντας πως το δικό μας δίκιο είναι το δίκιο των πολλών. Έτσι μόνο θα αποκτήσει και πραγματικό νόημα το «ποτέ ξανά». Πηγή: www.lifo.grΧρέος μας δεν είναι να διαλέξουμε πλευρά, ενισχύοντας τον διχασμό. Χρέος μας είναι να μην επιτρέψουμε τον διχασμό απομονώνοντας τους ακραίους κι εκείνους που τον επιζητούν, "απ' όπου κι αν προέρχονται". Ότι χρώμα κι αν έχουν. Αυτό είναι το "ποτέ ξανά" που πρέπει να έχουμε ως στόχο.
Κάποτε είπε ο Τσώρτσιλ ότι "οι φασίστες του μέλλοντος θα λέγονται αντιφασίστες". Τα συνθήματα του τύπου "τσάκισε τον φασισμό" που βλέπουμε στους τοίχους επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Στέκομαι απέναντι και στους δυο. Και στους φασίστες και στους αντιφασίστες. Απέναντι σε όποιον χρησιμοποιεί τη βία. Απέναντι σε οποιον, αντί να καταφύγει στους θεσμούς αλλά και να τους ενισχύσει, καταφεύγει στη βία προκειμένου να "βάλει μυαλό" στους εχθρούς του. Όχι, δεν επιλέγω πλευρά από τις δύο διαθέσιμες. Στέκομαι στο κέντρο, στην λογική, στη μετριοφροσύνη, στην ειρήνη και στους θεσμούς.
Ας οργανώσουμε λοιπόν μια παλλαϊκή πορεία με αίτημα να τελειώσει επιτέλους ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ η δίκη της Χρυσής Αυγής που έχει πια ξεχαστεί από την πολυκαιρία. Πορεία βαρβάτη εννοώ και οργανωμένη στην παραμικρή της λεπτομέρεια. Αλλά πού; Ποιος νοιάζεται πραγματικά; Ακόμα και μια συγκέντρωση ενάντια στην τερηδόνα πιο εύκολα θα πραγματοποιείτο.
Όσο εθελοτυφλούμε, όσο δεν παραδεχόμαστε ότι για την άνοδο της ακροδεξιάς έχει τεράστιες ευθύνες η αριστερά, τόσο το φιδάκι θα μεγαλώνει. Όσο οι μούντζες πέφτανε παρέα στην πλατεία της αγανάκτησης, τα τατουάζ με τις σβάστικες αυξάνονταν. Όσο η αριστερά υποδαύλιζε την φωτιά προς ίδιον όφελος, το τέρας ζεσταινόταν. Άντε τώρα να το μαζέψεις…
Η ευθύνη της αριστεράς δεν είναι ότι πρωτοστάτησε στο κίνημα των Αγανακτισμένων, κάθε άλλο.Το γιγάντιο λάθος της ότι αναλώθηκε συχνά στην "κάτω πλατεία" σε ατέρμονες και στείρες συζητήσεις για το πως θα πρέπει να είναι ο σοσιαλισμός του 21ου αιώνα, τη στιγμή που στην "πάνω πλατεία" με τις μούτζες (και την κραυγή "μουνιά" προς τους ΜΑΤατζήδες) αλώνιζε ο εθνικιστικός και ο ακροδεξιός λόγος. Οσον με αφορά, το συντριπτικό μεγαλύτερο μέρος της δραστηριοιποίησής μου στις "Πλατείες" το πέρασα σε αυτού του είδους τα πηγαδάκια, κοντράροντάς τον.
Η ευθύνη της αριστεράς είναι ότι δημιούργησε τις συνθήκες χρεωκοπίας που φέραν τους αγανακτισμένους.Δεν άκουσα ποτέ δημόσιο υπάλληλο να απεργεί για μηχανογράφηση. Μόνο για προσλήψεις και αυξήσεις.Η αριστερά δεν κυβέρνησε ποτέ μέχρι τώρα (που είδαμε πρόοδο στα πάντα εξαίφνης). Αλλά το μόνιμο αίτημά της ήταν να ξοδευθούν περισσότερα στον δημόσιο τομέα. Πασοκονεοδημοκράτες πρακτικά ακολούθησαν την πολιτική της.Αυτό έφερε τη χρεωκοπία και μετά την αγανάχτηση. Οι ίδιοι που φέραν τις συνθήκες κατάρρευσης μετά το παίζαν τρέλα με το γεγονός ότι ήρθε η κατάρρευση.Μην ξεχάσουμε το ΚΚΕ να ομιλεί περί λαϊκού δικαιώματος στο εξοχικό και για πρώτο μισθό στα 1400 ευρώ ενώ παράλληλα ήταν κατά όλων των ιδιωτικών επενδύσεων. Να μη μιλήσω για την εξωκοινοβουλευτική που έλεγε ακατάλυπτα πράγματα: ζητούσε κρατικά επιδόματα για όλους αλλά ήταν κατά του κράτους, ήταν υπέρ της ειρήνης των λαών αλλά μόνιμα ο λόγος της ήταν εμφυλιοπολεμικός όπως και η πρακτική της, είναι υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων αλλά κατά του δικαιώματος στην ατομική ιδιοκτησία, που ήταν ο λόγος που συνέβη ο Διαφωτισμός...
Μηχανοργάνωση σημαίνει εκσυγχρονισμός. Εκσυγχρονισμός σημαίνει απολύσεις. Γιατί την δουλειά που έκαναν τέσσερις στα χαλαρά over coffee ανταλλάσσοντας χαρτιά για μια βδομάδα θα την κάνει ένας πατώντας ένα κουμπί. Κλικ.
Πάντως, τέλη 80s αρχές 90s άνοιξαν τα σύνορα. Η χρυσή αυγή το 1996 είχε πάρει 0,07% ενώ το 2009 0,3% και το 2012 πήδηξε στο 7%. Φαντάζομαι, ότι δεν φταίνε μόνο οι μετανάστες, γιατί όσο έχεις φράγκα, υποθέτω μια χαρά σε βολεύει ο αλβανός να σου κάνει τα οικοδομικά, ο πακιστανός τα αγροτικά, η ρωσίδα τα κονσομασιώ, η πολωνή τα καθαριστικά και η γεωργιανή τα γηροκομικά (sic), σαν δεν υπάρχει χρήμα όμως;
@ βλαχάκι (το) 28.11.2018 | 23:08 Οι κοινωνικές ζυμώσεις δεν συμβαίνουν αυτόματα.Και σε κάθε περίπτωση εγώ θυμάμαι και τότε τα αριστεροχαρούμενα να λένε ό,τι και σήμερα: κατά των επιχειρήσεων "σκούπα" στην Ομόνοια, κατά των απελάσεων παράνομων μεταναστών, υπέρ της υποδοχής απάντων μετά βαΐων και κλάδων, καταγγέλλανε την αστυνόμευση (όχι μόνο την παράνομη αστυνομική βία που είναι κάτι αυτονόητα κακό), παντού βλέπανε "φασίστες" και "φασισμό".Ακόμα και τότε που η ΧΑ είχε το 0,07% η αριστερά τα ίδια έλεγε.Πότε να γίνει πιστευτή; Τότε ή σήμερα που βαφτίζει φασίστες όλους όσοι διαφωνούν με τη διολίσθηση του κέντρου της Αθήνας σε χώρο υπαίθριας αποθήκευσης ανθρώπων και ζητάνε (ω, πόσο φασισιστικό!) αστυνόμευση παράλληλα με τα προγράμματα στήριξης κτλ.