«Το Λονδίνο δεν είναι πλέον αγγλική πόλη» δηλώνει ο Τζον Κλιζ των Monty Python, προκαλώντας σάλο

«Το Λονδίνο δεν είναι πλέον αγγλική πόλη» δηλώνει ο Τζον Κλιζ των Monty Python, προκαλώντας σάλο Facebook Twitter
15

Ο 79χρονος ηγέτης των Monty Python, Τζον Κλιζ,  επανέλαβε σήμερα στο λογαριασμό του στο Twitter την άποψή που είχε εκφράσει και παλαιότερα, σύμφωνα με την οποία η βρετανική πρωτεύουσα έχει χάσει την «αγγλική» φυσιογνωμία της.

«Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί φίλοι συμφωνούν μαζί μου» γράφει, σημειώνοντας ότι το Λονδίνο, όπου στο δημοψήφισμα για το Brexit κυριάρχησε η ψήφος της παραμονής στην Ε.Ε. με ποσοστό 60%, «είναι η πόλη που ψήφισε πιο πολύ από όλες υπέρ της Ευρώπης».

Πέρσι εξάλλου, είχε ανακοινώσει την απόφασή του να μετακομίσει στην Καραϊβική, απογοητευμένος από την κατάσταση στην πατρίδα του.

Οι αντιδράσεις για τις δηλώσεις του υπήρξαν άμεσες.

«Το βρίσκω εξαιρετικά υποκριτικό να λέει τέτοια πράγματα κάποιος που έτσι κι αλλιώς επέλεξε να ζει αλλού», δήλωσε στον Guardian η Tanja Bueltmann, καθηγήτρια ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Northumbria. «Υποθέτω βέβαια ότι ο ίδιος βλέπει τον εαυτό του ως 'εμιγκρέ' και όχι ως ΄μετανάστη'».

Βαθιά απογοητευμένος από τις απόψεις του Κλιζ δήλωσε ο βραβευμένος Βρετανός κωμικός Dom Joly: «Ο Τζον Κλιζ είναι ένας από τους ήρωές μου... Αυτές οι δηλώσεις του μου προκαλούν κατάθλιψη σε πολλά επίπεδα... Πρόκειται για ξεκάθαρα ρατσιστικό tweet και μάλιστα από κάποιον που ζει σε νησί της Καραϊβικής. Η ειρωνεία είναι εξωφρενική...».

Με στοιχεία από τον Guardian

Πολιτισμός
15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
...Και το 2011 τα ίδια έλεγε:"Londoners hit back as Cleese says city is 'no longer English"https://www.standard.co.uk/news/londoners-hit-back-as-cleese-says-city-is-no-longer-english-6439482.htmlΠαρεμπιπτόντως:Nevis: how the world’s most secretive offshore haven refuses to clean uphttps://www.theguardian.com/news/2018/jul/12/nevis-how-the-worlds-most-secretive-offshore-haven-refuses-to-clean-up...ε, ναι τώρα:"Nevis would be that island where a British colonialism almost exterminates the original population, then repopulated with enslaved people kidnapped from Africa but which apparently today is culturally fine for a rich white British guy with ‘concerns’ about blighty"+Yes the hypocrisy is quite staggering really when you think about it. I want London to be an English city for English people says @JohnCleese, whilst living in a post colonial town in the Caribbean whose demographic and architecture have been transformed by European immigration."Λεπτομέρειες, καλέ:https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kalinago_Genocide_of_1626-------It goes without saying ότι φίλοι, που ζουν και εργάζονται στο Λονδίνο (είτε με ελληνική, είτε με dual υπηκοότητα) ψήφισαν "remain", ενώ φίλη προερχόμενη από κράτος κοινοπολιτείας στον ινδικό ωκεανό, (ινδικής καταγωγής), με τον επί πολλά έτη (λευκό) βρετανό σύντροφό της ψήφισαν "leave"...."Theresa May has faced widespread criticism following comments to the Confederation of British Industry that EU nationals have jumped “the queue” to migrate to the UK ahead of non-EU nationals during the UK’s membership of the bloc. The prime minister said:"It will no longer be the case that EU nationals, regardless of the skills or experience they have to offer, can jump the queue ahead of engineers from Sydney or software developers from Delhi".May has been criticised for ignoring the contribution to the UK of EU nationals, who have been living with great concern about what their futures hold since the 2016 referendum result".+"The Commonwealth argument became particularly interesting when the Leave campaign talked about immigration. Prominent Leave campaigners such as Michael Gove often claimed that the EU was essentially forcing Britain to implement a “racist” immigration system. While predominantly white EU migrants were allowed to freely enter the UK, those from the Indian subcontinent were subject to visa and work restrictions. Voting Brexit was seen as an opportunity to “level out” this in-built unfairness."+Παρ' ολ' αυτά:"White British were the most pro-Leave, followed by those of Indian background who were almost twice as likely to support Leave as other minority groups. There were much higher levels of support for Remain amongst Pakistanis, Bangladeshis, Black Caribbean and Black African groups – on average a quarter being more pro-Leave than Remain".+Ενδιαφέρουσες αναλύσεις:"Local voting figures shed new light on EU referendum"The data confirms previous indications that local results were strongly associated with the educational attainment of voters - populations with lower qualifications were significantly more likely to vote Leave. (The data for this analysis comes from one in nine wards)The level of education had a higher correlation with the voting pattern than any other major demographic measure from the censusThe age of voters was also important, with older electorates more likely to choose LeaveEthnicity was crucial in some places, with ethnic minority areas generally more likely to back Remain. However this varied, and in parts of London some Asian populations were more likely to support LeaveThe combination of education, age and ethnicity accounts for the large majority of the variation in votes between different placesAcross the country and in many council districts we can point out stark contrasts between localities which most favoured Leave or RemainThere was a broad pattern in several urban areas of deprived, predominantly white, housing estates towards the urban periphery voting Leave, while inner cities with high numbers of ethnic minorities and/or students voted RemainAround 270 locations can be identified where the local outcome was in the opposite direction to the broader official counting area, including parts of Scotland which backed Leave and a Cornwall constituency which voted Remainhttps://www.bbc.com/news/uk-politics-38762034Και:"Minority ethnic attitudes and the 2016 EU referendum""BAME Remainer motivationsThe motivations of those ethnic minority voters who backed Remain were broadly in line with the population as a whole. Support for Remain was strongest amongst younger ethnic minority voters with degrees and in more professional occupations; Remainers also tended to be female and British-born. Though some were ambivalent towards the EU, ethnic minority Remain voters were more likely to be positive about Britain being part of the EU, and to have had more positive contact with EU migrants.They also placed greater emphasis on rights and environmental regulation than did Leave voters, and less on national identity and sovereignty, associating post-war peace in Europe with the EU as an institution. Ethnic minority Remain voters were also more likely to be pro-immigration, and in favour of freedom of movement.One factor that differentiated ethnic minority Remain voters from their white equivalents was the strength of their reaction to what they saw as the xenophobic and anti-immigrant tone of the Leave campaigns. In this sense, a Remain vote was more a vote against Leave than an endorsement of the EU. Many saw the referendum as unleashing a backlash against diversity that was directed against non-whites."vs"BAME BrexiteersAlthough fewer BAME people voted Leave, among this group the referendum acted as an outlet for strongly-held grievances. These voters felt Britain was being controlled by the EU.In particular, they were concerned about the EU overriding UK law and imposing ‘unnecessary’ red tape, while free movement was thought to undermine the UK’s ability to govern its borders.Ethnic minority Leave voters were more likely to be male, older, and foreign born. They were also less likely to have taken advantage of the ability to travel to, live or work in EU countries.Some ethnic minority Leavers felt other member states were more racist or Islamophobic, and that minority rights were better protected in Britain. Some female Muslim Leave voters more concerned by the hijab and burkini bans put in place in some member states than they were reassured by EU attempts to promote gender equality.The ethnic minority Leave participants in this study raised concerns about immigration, particularly Eastern European, which they felt increased pressures on public services and strained community relations. There was also resentment concerning the apparent ease with which European migrants could enter the UK, but also get work and access benefits.For some, this stood in stark contrast to the situation of immigrants from the Commonwealth, not least when it came to the right to bring spouses or staff from non-EU countries. As such, the referendum revealed tensions between longer-settled BAME groups and newer Eastern European arrivals.Europe was conceived of by some as a ‘white Fortress’, permitting white immigration while obstructing the entry of non-whites. Some respondents saw evidence of this in the EU’s response to the refugee crisis.There was also criticism of specific EU policies such as the Common Agricultural Policy, which were seen as disadvantaging developing countries in Africa and Asia. Leaving the EU, it was felt, would increase trade and migration between the UK and the Commonwealth."https://ukandeu.ac.uk/minority-ethnic-attitudes-and-the-2016-eu-referendum/--------Να σημειωθεί ότι:In the year ending June 2018:• 6.2 million people were living in the UK who had the nationality of a different country (9% of the total population, χώρις να υπολογίζει αυτούς που έχουν διπλή υπηκοότητα).Εκ των οποίων:• 3.7 million EU nationals were living in the UK....Να σημειωθεί, επίσης, ότι το 2011 ο πληθυσμός του Λονδίνου ήταν 8,173,941, ενώ το 2001 ήταν 7,172,091. Η αύξηση των λευκών (other, non british) ήταν γύρω στις 500.000 ενώ οι white brits συρικνώθηκαν κατά 600.000. "Why have the white British left London?"(...)The years between the last two censuses (2001 και 2011) have witnessed significant cultural change in London, particularly in the outer boroughs. Some white British may have moved because their neighbourhood has been culturally transformed, the tea rooms and restaurants replaced by takeaway chicken shops and halal supermarkets serving the new arrivals.But there is also a story here of white working class families that escaped from the slums and bombed-out East End in the middle of the last century, found new opportunities in London's outer boroughs and then, in the past decade - often having prospered from the housing boom and the capital's economic growth - cashed in their assets and bought themselves that little cottage in the countryside or by the sea.https://www.bbc.com/news/uk-21511904
Συμφωνα με την πιο προσφατη απογραφη μονο ενας στους τρεις Λονδρεζους δηλωνει "Βρετνος". (το κλου βεβαια κρυβεται στην λεξη δηλωνει)Οποτε ναι δικιο εχει ο κυριος
Στον δημόσιο διάλογο, εδώ και πολύ καιρό, σαρώνει μια τελείως στρεβλή αντίληψη του ό,τι αυθαίρετα θεωρείται politically correct, ενώ παράλληλα κάθε ελεύθερη, αδέσμευτη, μη στρατευμένη άποψη «κυνηγιέται» σε βαθμό, αν όχι δίωξης, σίγουρα bulling του όποιου εκφραστή της.Το κακό έχει παραγίνει σε τέτοιο σημείο, που έχει γίνει όπλο στα χέρια ακόμη πιο επικίνδυνων για τη Δημοκρατία πολιτικών δυνάμεων όπως των οπαδών ηγετών όπως π.χ. του Viktor Orbán.Ένα επιχείρημά τους είναι πως έχοντας ζήσει την εποχή της Σοβιετικής καταπίεσης, ξέρουν άριστα να αναγνωρίζουν τους τρόπους φίμωσης της ελεύθερης έκφρασης.Το γεγονός της εκδίωξης του ντόπιου Λονδρέζικου πληθυσμού από το κέντρο του Λονδίνου μέσω της εξωφρενικής αύξησης των τιμών των ακινήτων, είναι γνωστό εδώ και χρόνια.Πολλά ακίνητα ανήκουν σε Ρώσους και Άραβες μεγιστάνες.Παράλληλα μιλιούνται πάνω από 300 γλώσσες/ διάλεκτοι, κοντά στο 40% του πληθυσμού έχει γεννηθεί εκτός Ηνωμένου Βασιλείου ενώ κοντά στο 25% έχει γεννηθεί εκτός Ευρώπης.Όλα αυτά δικαιώνουν τον John Cleese μας αρέσει ή όχι.Επειδή δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους που κάποιοι κολλάνε ετικέτες σε όποιον διατυπώνει ένα γεγονός, γίνομαι εξαιρετικά καχύποπτος για τα κίνητρα τους.
Η ελευθερια της αποψης, οταν αντιτιθεται σε αυτο που προσπαθουν πλεον να μας επιβαλλουν σαν φυσιολογικο, κατατασσεται πλεον σαν ρατσισμος. Δυστυχως.Και η ελευθερια της αποψης οπως υπηρχε μεχρι ισως τη δεκαετια του 2000 βαδιζει στο τελος της.
Δεν τους καταλαβαίνω κάτι τέτοιους Άγγλους.Λέει ότι το Λονδίνο ψήφισε 60% υπέρ της Ευρώπης (=κατά του Brexit), κατά συνέπεια δεν είναι αγγλική πόλη; Όταν το Η.Β. εντάχθηκε στην Ε.Ε. ήθελε να ξε-γίνει αγγλική χώρα; Η απομόνωση από την Ε.Ε. θα τους κάνει περισσότερο Άγγλους και είναι αυτό καλό;Όσο για το ότι ζει στην Καραϊβική, αυτό είναι το μόνο λογικό και συνάδει με τις απόψεις του - ίσως νιώθει την Καραϊβική περισσότερο αγγλική (αποικία).
Με προβληματίζει κάπως το πλαίσιο μέσα ατο οποίο ερμηνεύεται η δήλωση. Δεν είπε, in so many words, ότι είναι κάτι κακό που το Λονδίνο είναι πολυπολιτιστικό (που όλοι μας παρατηρούμε ότι σαφέστατα και είναι), ούτε ότι δεν έχουν δικαίωμα οι άνθρωποι από άλλες κουλτούρες να ζουν νομίμως εκεί. Αν τα έλεγε αυτά βεβαίως και θα ήταν καραμπινάτα ρατσιστικό! Δεν τα είπε όμως.Η δήλωσή του μου φαίνεται κυρίως ως μια παρατήρηση ενός γεγονότος (το Λονδίνο δεν είναι όπως το 1960) που σε συνδυασμό με το ότι το λέει ένας άνθρωπος σχεδόν 80 ετών (δηλαδη το 1960 ήταν 21 ετών) δείχνει να εκπλήσσεται από την αλλαγή, να συνειδητοποιεί ότι οι εξελίξεις τον ξεπέρασαν και ίσως να ψιλονοσταλγεί απλώς την νιότη του με όλα όσα αυτή έφερε μαζί, άνευ προσήμου. Εν τω μεταξύ υπήρξε ανέκαθεν liberal democrat, έχει στηρίξει Obama, έχει σατιρίσει με οξύτητα την Sarah Palin και την πλουτοκρατία, κι αν πάρουμε τοος μετρητοίς την δήλωση για το Brexit μάλλον προσπαθεί να δώσει ερμηνεία, παρά να πει ότι κακώς όλοι οι Λονδρέζοι "επιλέγουν Ευρώπη". Άλλωστε ο ίδιος έχει δηλώσει ότι είναι υπέρ του Brexit επειδή δεν βλέπει κάποια ελπίδα αλλαγής στο παρόν πλαίσιο της Ευρωπαικής Ένωσης. Όσο για το θέμα της κατοικίας στην Καραιβική, που τραβιέται από τα μαλλιά για να δώσει υπόσταση στο αφήγημα "ο κακός αποικιοκράτης αφ υψηλού ρατσιστής", ειναι γνωστό ανά τα έτη ("θα δεχόμουν τη δουλειά αν δεν έπρεπε να μείνω Αγγλία το χειμώνα κι αυτό ήταν απαράδεκτο") ότι ο Κλιζ, όπως πολλοί Άγγλοι, σιχαίνεται το εγγλέζικο κλίμα και αναζητά τον ήλιο...Και ότι έτσι εκφράζει την απογοήτευσή του για την μετακίνηση της διακυβέρνησης προς τα *δεξιά* κι όχι το αντίθετο...Τελευταίως έχω την αίσθηση ότι γίνεται ένα παγκόσμιας κλίμακας κοινωνικό πείραμα "ας δούμε πώς μπορούμε να καταστρέψουμε όποιον διαφωνεί μαζί μας", με τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας. Εξόχως δυστοπικό.
"Τελευταίως έχω την αίσθηση ότι γίνεται ένα παγκόσμιας κλίμακας κοινωνικό πείραμα "ας δούμε πώς μπορούμε να καταστρέψουμε όποιον διαφωνεί μαζί μας", με τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας. Εξόχως δυστοπικό."και τόσο βαθιά αριστερό, μα τον Μπέρια...
δεν υπαρχει αριστερο και δεξιο σε αυτο που καταφανεστατα καποιοι προσπαθουν να κανουν σε οποιον διαφωνει μαζι τους. Η ελευθερια της αποψης βαδιζει προς το τελος της, δυστυχως
Όχι, ω δολοφονηθεντα υπό της υμετερας συζύγου. Όχι.Ακολούθα τα ψυχουλακια προς τα πισω και θα δεις ποιος τα σκορπάει.Ο ανηξερος ισαποστακισμός είναι κίνδυνος από μόνος του. Δεν είναι όλοι ίδιοι.
Ακολουθώντας τα ψιχουλάκια για να βρούμε ποιοί τα σκορπούν, ποιοί έχουν δυσανεξία στην κριτική, ποιοί γουστάρουν την λογοκρισία και ποιοί ζητούν από άλλους να την επιβάλλουν, όταν δεν μπορούν να το κάνουν οι ίδιοι. Επειδή, όντως, δεν είναι όλοι ίδιοι...https://www.lifo.gr/now/greece/214865/ntogiakos-den-exo-dexthei-apeiles-gia-ti-zoi-moy
Κοίτα επειδή άπαντες αξίζουν μια τίμια και ειλικρινή απάντηση, είτε πρόκειται για τους φασίστες της διπλανής πόρτας είτε για τα ψυχακια του πληκτρολογίου. Μια όμως.Η περίπτωσή σου εκφευγει του moderator ιστοτόπου και χρήζει άλλης ειδικότητας.Για μήνες κολλάς σε όλα μου τα σχόλια, σου έχω πει ότι απλά ενοχλείς, πετάς μπηχτές σε άσχετα σχόλια, ύπουλα, καμουφλαρισμένα, μουλωχτά, με την ελπίδα να τσιμπήσω. Έχεις στείλει εκατοντάδες σχόλια που να αφορούν εμένα σε σημείο που να δείχνεις ότι όντως χρηζεις κάποιας ειδικής αντιμετώπισης.Προσπάθησα να μην απαντώ αλλά η κατάσταση σου δεν βελτιώνεται.Στην πραγματική ζωή θα σου έκανα ασφαλιστικά. Αυτός που κάνει ασφαλιστικά σε έναν μόνιμο παρενοχλητή δεν είναι φασίστας ramon, είναι θύμα ενός ψυχωσικού.Είχα κάθε όρεξη να κάνουμε διάλογο αλλά εσυ απλά θες ατέρμονο μαλλιοτραβηγμα. Παρακαλώ τον moderator να δει την περίπτωση σου. Δυστυχώς δεν δύναμαι στον ηλεκτρονικό κόσμο να κάνω κάτι άλλο για την περίπτωσή σου.Σου ζητώ όμως με σαφήνεια να ΜΗΝ ΜΕ ΞΑΝΑΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ. Πότε. Για κανένα λόγο. Έμμεσα, άμεσα, με μπηχτές, με υπονοούμενα, με σπόντες. Πότε. Καθόλου. Μηδέν. Nihil. Zero. Nada.Αυτή ήταν η απάντησή μου που δικαιούσο. Από εδώ και πέρα μόνο μου χρωστάς. Δεν σου χρωστάω. Σαφές;Δεν θέλω να απαντήσεις. Να στείλεις ένα link από διάλογο μας πριν από 6 μήνες. Ένα σχόλιο μου πριν από 10 μήνες. Θέλω να μην ξαναδώ το όνομα σου κάτω από σχόλιο μου. Θέλω να μην ξαναδώ άμεση ή έμμεση αναφορά σου σε εμένα.. _Ελπίζω η κατανόηση ελληνικών να είναι πιο δυνατό σου σημείο από την κατανόηση ανθρωπίνων σχέσεων.
Ρατσισμός είναι να θεωρείς τη φυλή σου ανώτερη των άλλων, όχι όταν λες τα πράγματα ως έχουν. Ούτε η Αθήνα είναι πλέον Ελληνική πόλη, τέλος.Πάνω από το 1/3 των κατοίκων έχει μία μητρική γλώσσα πέραν ή άλλη της ΕλληνικήςΕκτός αν αλλάξουμε τον όρο και θεωρούμε Έλληνες όσους απλώς ζουν εδώ και δεν μιλάνε Ελληνικά.
Η Αθήνα απέχει πολύ από αυτό που είναι το Λονδίνο (και δεν νομίζω ότι θα γίνει ποτέ Λονδίνο). Είναι λογικό να υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό κατοίκων με άλλη μητρική γλώσσα αφού η μετανάστευση στην Ελλάδα είναι πρόσφατο φαινόμενο (μερικών δεκαετιών). Σε 100 χρόνια οι απόγονοι αυτού του 1/3 θα μιλούν ελληνικά σαν πρώτη γλώσσα (ίσως όχι μητρική, αλλά πρώτη) και αυτό για μένα τους κάνει αυτομάτως Έλληνες.Για το σημερινό χάλι της Αθήνας φταίνε αυτοί που δεν πήραν την μετανάστευση στα σοβαρά.
Υ.Γ. το να έχεις μεγαλώσει σε μια χώρα και να έχεις τη γλώσσα της σαν μητρική της δεν σε κάνει αυτομάτως μέρος της εθνικής της ταυτότητας.Ίσως οι ψηφοφόροι του ΚΙΕΦ έχουν κάτι να πουν για αυτό. https://youtu.be/kuLqYxfNPnk