Γιατί δεν μπορώ να πείσω τον εαυτό μου να πάει να δει την ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα»

Γιατί δεν μπορώ να πείσω τον εαυτό μου να πάει να δει την ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» Facebook Twitter
Σ' αυτόν τον χώρο φύεται και ο άνθρωπος που διαπραγματευόμενος έγραφε το best seller του και που περιχαρής συμφώνησε να γίνει και ταινία. Γι' αρχή, επιλέγω απλώς να μην το δω.
29

Τoo soon. Μπορεί να φταίει αυτό. Όσα αφηγείται η νέα ταινία του κ. Γαβρά είναι υπερβολικά πρόσφατα. Πιάνω τον εαυτό μου να θυμάται την αγωνία με τις κλειστές τράπεζες. Τους καβγάδες με συγγενείς και φίλους (γιατί;). Τις κακίες που είπαμε ο ένας στον άλλον (γιατί;). Το ότι ήμασταν με το «ναι» ή ήμασταν με το «όχι» κι αυτό αρκούσε για να μαλώσουμε στις δουλειές και στις παρέες μας. Τον ζόφο. Αυτή την αλλόκοτη ησυχία που είχε πέσει παντού. Τόσο συμπαγής ήταν που την ένιωθες στον αέρα. Το βαθύτατα ταξικό στοιχείο του ζόφου, με τους πλούσιους να περηφανεύονται χωρίς ντροπή για τους λογαριασμούς τους στους φορολογικούς παραδείσους και στο εξωτερικό και τους φτωχότερους να απελπίζονται ή να καταπίνουν ως ηρεμιστικό την ιδέα ότι αυτοί, έτσι κι αλλιώς, λεφτά στις τράπεζες δεν είχαν. Ημέρες ολόκληρες που ελπίζαμε, μαλώναμε, κλαίγαμε, χαιρόμασταν και παραμυθιαζόμασταν με το παραμικρό. Ολόκληρες εβδομάδες που δεν συγκεντρωνόμασταν σε τίποτε άλλο πέρα απ' την κατανάλωση, ανάλυση και ξανα-ανάλυση των ειδήσεων. Μέρες με τόσο πυκνές και τόσο πολλές ειδήσεις, που τις έβλεπες στον ύπνο σου.

Όλα αυτά γίνανε πρόσφατα. Και, όχι, δεν είχα καμία όρεξη να μου τα θυμίσει ο κ. Γαβράς. Και δεν είχα καμία όρεξη να μου 'ρθουν πάλι στο κεφάλι εκείνες οι ημέρες. Και δεν μου αρέσουν τα έπη όταν το σενάριο το έχει γράψει η ίδια η επική φιγούρα. Μου φαίνεται τουλάχιστον αλλόκοτο. Ο κ. Βαρουφάκης μπορεί, φυσικά, να αυτοσκηνοθετείται ως ο επαναστατικός μάρτυρας που είχε πλάι του έναν, υποτίθεται, δειλό πρωθυπουργό και απέναντί του, υποτίθεται, κάτι μοχθηρούς αξιωματούχους, μπορεί, εννοείται, να γράφει τα best sellers του, να δίνει διαλέξεις, να οργανώνει ομιλίες για τα στραβά της Ένωσης και να θεωρεί ότι αδικήθηκε όταν στη δουλειά του τον αντικατέστησε ένας ταπεινός και μετριοπαθής άνθρωπος. Όμως δεν καταλαβαίνω ποια καλλιτεχνική πρόκληση βρίσκεται σ' αυτήν την ιστορία και σίγουρα δεν βρίσκω πουθενά μέσα σε όλο αυτό ούτε καν την πιθανότητα να περάσω ευχάριστα την ώρα μου στο σινεμά.

Ο κ. Βαρουφάκης μπορεί, φυσικά, να αυτοσκηνοθετείται ως ο επαναστατικός μάρτυρας που είχε πλάι του έναν, υποτίθεται, δειλό πρωθυπουργό και απέναντί του, υποτίθεται, κάτι μοχθηρούς αξιωματούχους, όμως δεν καταλαβαίνω ποια καλλιτεχνική πρόκληση βρίσκεται σ' αυτήν την ιστορία


Βέβαια, με όλα αυτά, δεν σκοπεύω να υποτιμήσω την ανάγκη σκληρής κριτικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν έχουμε επεξεργαστεί, νομίζω, επαρκώς τα στραβά της Ένωσης. Μιλάμε για την Ευρώπη των εθνικισμών, αλλά εξακολουθούμε να συνδέουμε τη μετανάστευση με την ασφάλεια ή να βλέπουμε τους ξένους ως απειλή.Ενώ αναζητούμε ευκαιρίες ανάπτυξης, στη μετανάστευση δεν βλέπουμε μια ευκαιρία αλλά ένα βρομερό, απειλητικό πρόβλημα προς διαχείριση. Ταυτόχρονα, η πολιτική έχει φύγει απ' το κάδρο. Η Ένωση απευθύνεται στους νέους με χίπστερ διατυπώσεις, βιντεάκια και σαχλαμαρίτσες στα social, για να μη μιλήσει πολιτικά. Η απολιτίκ, ανέλεγκτη και κατά κύριο λόγο όχι αιρετή ελίτ της «δίνει λύσεις» σε πολιτικά θέματα με κλειστά γκρουπ σοφών, νομικών και οικονομολόγων. Υιοθετούνται οι πιο φλύαρες νομικές διατυπώσεις και η πιο άκαμπτη γλώσσα για χίλια δυο κρίσιμα θέματα που οι πολίτες ούτε καταλαβαίνουν ούτε αντέχουν να προσπαθήσουν να καταλάβουν. Την ίδια ώρα που η Ένωση προτάσσει τα ανθρώπινα δικαιώματα σε διάφορα νομικά της ευχολόγια, sites και δημόσιες τοποθετήσεις, αποτυγχάνει φριχτά να αποτρέψει θανάτους μεταναστών και προσφύγων στα σύνορά της.

Γιατί δεν μπορώ να πείσω τον εαυτό μου να πάει να δει την ταινία «Ενήλικοι στην Αίθουσα» Facebook Twitter
O Xρήστος Λούλης με τον Γιάνη Βαρουφάκη τον οποίο υποδύεται στην ταινία.


Κάποιος πρέπει να μιλήσει γι' αυτά. Και πιστεύω ότι κυρίως πρέπει να το κάνουν αυτοί που πιστεύουν στην Ευρώπη. Να κρίνουν τις ατυχέστατες διατυπώσεις που κάνουν την Κομισιόν να μοιάζει με κλαμπ για προνομιούχους γραφειοκράτες μ' έναν «τρόπο ζωής» που κινδυνεύει. Να ενημερώνουν διαρκώς τους πολίτες για ό,τι αντιδημοκρατικό συμβαίνει στην Ένωση. Για το πώς λειτουργούν τα λόμπι. Για τον ίσως υπερβολικά μεγάλο ρόλο που παίζουν στη νομοθέτηση της ζωής μας ανέλεγκτοι ειδικοί που τα τελευταία 25 χρόνια δεν έχουν βγει απ' το ερευνητικό τους ινστιτούτο. Να επεξεργαστούν στα σοβαρά το πώς η Ένωση θα σαγηνεύσει τη νεολαία. Να αναρωτηθούν γιατί οι νέοι αποφεύγουν την πολιτική ή γιατί είναι τόσο απελπιστικά επιφανειακοί όταν ασχολούνται μαζί της.


Οι άνθρωποι που νοιάζονται για την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βρουν τις σωστές λέξεις να περιγράψουν τα κοινά μας βιώματα και να αρθρώσουν κριτική για την κοινή μας ζωή. Αν αυτή την κριτική αρνούνται να την αναλάβουν σοβαρές φωνές ή αν επικρίνονται όταν το κάνουν ως εχθρικές, αντίθετες στο ενωσιακό εγχείρημα, αριστερίστικες, ακραίες ή άκαιρες, τότε το πεδίο της κριτικής μένει υπερβολικά ανοιχτό. Σ' αυτόν τον ανοιχτό χώρο έρχονται και ακκίζονται τα ναρκισσιστικά παιδιά. Εκφράζουν εύκολα κατηγορίες κατά της Ένωσης, πολλές από τις οποίες είναι εντελώς βάσιμες. Σ' αυτόν τον χώρο φύεται και ο άνθρωπος που διαπραγματευόμενος έγραφε το best seller του και που περιχαρής συμφώνησε να γίνει και ταινία. Γι' αρχή, επιλέγω απλώς να μην το δω.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Στήλες
29

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χρήστος Λούλης - Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ξαναζώντας το θρίλερ της διαπραγμάτευσης

Οθόνες / Χρήστος Λούλης - Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ξαναζώντας το θρίλερ της διαπραγμάτευσης

Οι δύο ηθοποιοί που υποδύονται τον Γιάνη Βαρουφάκη και τον Αλέξη Τσίπρα αντίστοιχα στη νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στην αίθουσα» περιγράφουν πώς ενσάρκωσαν τους πρωταγωνιστές της πιο τραυματικής περιόδου της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Δεν το είχα φανταστεί ότι ο Γάβρας θα μπορούσε να προκαλέσει τόσο. Οφείλω να του δώσω συγχαρητήρια. Αν δεν προκαλέσει η τέχνη, τότε ποιος; Αν όχι τώρα, τότε πότε;Σχετικά με τον Βαρουφάκη. Πιστεύω πως είναι ότι επικινδυνότερο κυκλοφορεί. Άνθρωπος με σπάνια αναλυτική ικανότητα και γνώσεις, εξαιρετικά επικοινωνιακά στοιχεία, μπορεί να εξηγήσει οποιοδήποτε οικονομικό buzzord ακόμη και σε ηλικιωμένο. Επίσης δεν ελέγχεται και δεν λογοδοτεί σε κανένα. Που ακούστηκε κάτι τέτοιο;Νομίζω πως από το 399 π.Χ. τουλάχιστον, όπου οι Έλληνες σκοτώνουν τον φιλόσοφο, έως και την πρόσφατη ιστορία (Μπελογιάννης) τους εξαιρετικούς συμπατριώτες μας τους λυντσάρουμε συστηματικά. Κι αυτό το litmus test το περνάει με επιτυχία ο Βαρουφάκης.Επί της ουσίας ο Γάβρας ξέρει πολύ καλά πως θα αντιμετωπιστεί ο Βαρουφάκης από τις επόμενες γενιές. Ο Βαρουφάκης παραιτήθηκε, ο Τσίπρας παρέμεινε πρωθυπουργός θεωρώντας πως η δεύτερη εκλογική αναμέτρηση τον ξέπλυνε, εν υστέρων μάλλον όχι, κι ο Τσακαλώτος έγινε υπουργός οικονομικών.Υπάρχουν δεκάδες video με εξαιρετικές ομιλίες του Βαρουφάκη στο YouTube, υπάρχει το βιβλίο, υπάρχουν τα “συγνώμη λάθος” του ΔΝΤ, υπάρχουν τα “βάστα Γερούν” όταν ζητούσε ο Βαρουφάκης μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος σε φυσιολογικά επίπεδα και μείωση του δημόσιου χρέους, υπάρχουν τρεις πρωθυπουργοί πριν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ακόλουθησαν την “στρατιγική” της “συγκατάβασης” κι έτσι δέκα χρόνια η Ελλάδα είναι φάντασμα, υπάρχει σήμερα ο Μητσοτάκης που με μαθηματική ακρίβεια οι κινήσεις του οδηγούνε κει που οδήγησαν και τους άλλους πρωθυπουργούς… Αυτά γράφονται στην ιστορία γιατί είναι επιλογές. Ότι και να λέει ο καθένας, οι “πράξεις” μιλούν από μόνες τους.Ο Βαρουφάκης είναι ότι πλησιέστερο έχει αυτή η χώρα σε “κοσμοπολίτη πατριώτη”. Θα τα κατάφερνε αν γινόταν πρωθυπουργός; Δεν το ξέρω. Τι θα γίνει αν Ελλάδα βγει από το EUR? Ούτε αυτό το ξέρω. Αυτό που ξέρω όμως είναι ότι οι ίδιοι άνθρωποι που όταν μιλάει κρατάνε σημειώσεις για να παρουσιάσουν τις απόψεις του σαν δικές τους, προσπαθούν να τον χλευάσουν όταν τον βλέπουν, δεν ασχολούνται ποτέ με αυτά που λέει ή κάνει αλλά με τι το φοράει.Ο Βαρουφάκης μπορεί να μην είναι φιλικά προσκείμενος προς το Ελληνικό κατεστημένο, στο εξωτερικό όμως κάνουν ουρές να τον δούνε γιατί έχει κάτι να πει. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους. Η εισπρακτική επιτυχία ή αποτυχία είναι μάλλον αδιάφορη. Το “Adults in the Room” είναι best seller βέβαια, οπότε κι αυτό μένει να φανεί. Συγχαρητήρια και πάλι στον Κώστα Γάβρα, νομίζω πως κάθε άρθρο που σπιλώνει την προσπάθεια του βραβευμένου Έλληνα σκηνοθέτη, αποθεώνει ακόμη περισσότερο το εγχείρημα του.
Μα το πρόβλημα δεν είναι σε όσα λέει/είπε ο Βαρουφάκης αλλά σε όσα επεχείρησε να πράξει, εντελώς πρακτικά, εντελώς πολιτικά, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες εκπροσωπώντας όχι τον εαυτό του αλλά ολόκληρη την χώρα. Οι πράξεις κρίνονται, όχι οι απόψεις του και τα λόγια του. Δεν αμφιβάλλω ότι λέω πολλά σωστά. Το θέμα είναι εφαρμόζονται; Εδώ, και με τις προσδοκίες κι επιθυμίες του ελληνικού λαού, κι όχι στο Άλφα του Κενταύρου σε συνθήκες γυάλας. Η πολιτική είναι η τέχνη του πραγματοποιήσιμου. Όσο για τον Γαβρά καμμία αμφισβήτηση. Ο καλλιτέχνης δεν κρίνει το θέμα του με ηθικούς όρους, αλλιώς παράγει προσηλυτισμό, όχι τέχνη.
Ένας υπερφίαλος, εγωπαθής που κόντεψε να μας ρίξει στα βράχια, όχι μόνος του φυσικά, γράφει για τα γεγονότα αυτά από τη δική του οπτική γωνία. Ένας σκηνοθέτης βασίζεται πάνω σε αυτό το βιβλίο και σε κρατικό χρήμα, για να μην ξεχνιόμαστε, και το κάνει ταινία. Ε όχι, δεν θα διαθέσω 2 ώρες από τη ζωή μου, η απάντηση είναι απλή.Κατά τα άλλα, λευτεριά στον σύντροφο Στρούμια, που διώκεται από τους κομμουνιστές του CERN!!!
Αυτοί οι κομμουνιστές έχουν παρεισφρύσει παντού ρε παιδί μου. Τα έχουμε ξαναπεί άλλωστε αυτά.https://www.lifo.gr/now/world/229078/to-cern-dioxnei-ton-kathigiti-poy-ekane-seksistika-sxoliaΌσον αφορά την ταινία, θα διαφωνήσω, ακόμα κι αν ουσιαστικά συμφωνώ. Γιατί καλό θα ήταν να την δούμε, και μετά να την κρίνουμε. Ακόμα κι αν υποψιαζόμαστε το αποτέλεσμα, ακόμα κι αν γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι διαφωνούμε με την οπτική του σκηνοθέτη επί του θέματος. Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι απλώς να επιβεβαιωθούμε. Θα ήταν κρίμα όμως να μην δούμε Αϊζενστάιν επειδή είμαστε αντικομμουνιστές, ή αντιστοίχως, να μην γνωρίζουμε την αισθητική της Ρίφενσταλ και πως αυτή επηρεάστηκε από τον εξπρεσιονισμό, λόγω της ιστορίας της σκηνοθέτιδας και της θεματολογίας της.
Και μόνο που βλέπεις τον κ. Βαρουφάκη να σε κοιτάει απειλητικά και συνοφρυωμένος, αναρωτιέσαι τι κουβαλάει ένα μυαλό και επιλέγει να τον φέρει στη Βουλή...
Είναι εδώ και καιρό προφανές πως η ταινία του Γαβρά έχει γίνει στόχος λυσσαλέας επίθεσης από κάποιους που απεχθάνονται τον Βαρουφάκη σαν περσόνα κυρίως.Δεν ενδιαφέρει αν όσα γράφηκαν στο βιβλίο ή παρουσιάζονται στην ταινία συνέβησαν και έβλαψαν τους Έλληνες. Ενδιαφέρει το να αποτύχει εισπρακτικά η ταινία ώστε να μην φανεί πως ο Βαρουφάκης είχε δίκιο ή πως σε πολλά από όσα έλεγε είχε δίκιο.Κάτι τέτοιο θα μείωνε στα μάτια των ψηφοφόρων, πολιτικές και πολιτικούς σε όλο το φάσμα πλην Βαρουφάκη, θα δημιουργούσε άσχημο κλίμα σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια μερικών θεσμών της ΕΕ όπως το €group αλλά και το δημοκρατικό της λειτουργίας της.Ο Βαρουφάκης έκανε κάτι εξαιρετικά ευφυές: έγραψε ένα βιβλίο στηριζόμενος σε ντοκουμέντα εξού και κανένας δεν αντέκρουσε τίποτε από όλα παρέθεσε. Επιπλέον είναι τυχερός επειδή το βιβλίο αυτό έγινε ταινία από έναν απόλυτα καταξιωμένο στον χώρο του σκηνοθέτη.Ουδείς σοβαρός ιστορικός μπορεί να προσπεράσει το βιβλίο του Βαρουφάκη αν θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά του. Η ταινία είναι μια ωρολογιακή βόμβα που ουδείς μπορεί να ξέρει πότε θα σκάσει: μπορεί κάλλιστα να διαφημιστεί από πολιτικές κινήσεις/ κόμματα / παρατάξεις, να γίνει επίκαιρη σε καιρούς πολύ ευαίσθητους (προεκλογικά), να γίνει δημοφιλής όχι τώρα κοντά αλλά σε κάποια στιγμή στο μέλλον.Η δυσφήμισή της από άτομα που ούτε καν την έχουν παρακολουθήσει, έχει ήδη καταγραφεί, και αυτό για μια πολιτική ταινία είναι στα υπέρ της επειδή είναι προφανέστατο πως ενοχλεί και μάλιστα πολύ.Γι’ αυτό και είναι πραγματικά για γέλια το «δεν βρίσκω πουθενά … … ούτε καν την πιθανότητα να περάσω ευχάριστα την ώρα μου στο σινεμά.» Αυτό έλειπε!!!
Εγώ θα πάω και θα τη δω. Για πολλούς λόγους, όπως πχ ότι αγαπάω τον κινηματογράφο η ότι εκτιμώ τον Γαβρά σαν σκηνοθέτη. Περισσότερο από περιέργεια όμως. Περιέργεια για το πως μπορεί ο ναρκισισμος ενός ανθρώπου να τον οδηγήσει στην απόλυτη άγνοια της πραγματικότητας. Περιέργεια και για το πως αυτός ο ναρκισισμος όμως μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη χωρίς να γελοιποιηθει πλήρως.Η εντύπωση μου από τις μέχρι στιγμής εικόνες, είναι ότι η ταινία θα αποτύχει εισπρακτικά. Και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Όπως και να'χει όμως, πάντα προτιμώ να ακούσω μιαν άποψη πριν την απορρίψω. Και χωρίς να ξεχνω τίποτα από το δραματικό 2015 θα προσπαθήσω να κρίνω και το καλλιτεχνικό έργο, έστω και με λιγοστές ελπίδες...
Δεν κατανοώ την έκπληξη.Η στρατευμένη τέχνη ήταν πάντα στον πυρήνα της αριστερής διανόησης. Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει και οι στρατευμένες επιστήμες. Από τα λεγόμενα humanities έως την Φυσική με τη δίωξη Στρούμια.
Στρατευμενες επιστήμες οι ανθρωπιστικές, το ακούσαμε και αυτό. Ο δε Strummia (που δεν διώχθηκε, σιγά μην τον συνέλαβαν) τι σχέση έχει με την "αριστερή διανόηση" , γενικολογος αχταρμας
https://youtu.be/-pdnkbs4l_ghttps://youtu.be/qlRkLtKqSrYΑς αρχίσουμε να συζητάμε κάποια πράγματα. Καλό θα κάνει.Όσο για τον Στρουμια, συγγνώμη αλλά είχε δίκιο.https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/02/the-more-gender-equality-the-fewer-women-in-stem/553592/Και ναι. Να σε κόβουν από τη δουλειά σου για πολιτικούς λόγους είναι δίωξη.
Για να ξεκινάει η συζητηση:"Τον Μάιο κυκλοφόρησε το ΤΙΜΕ που έγραφε ότι η νέα μεθόριος της πολιτικής είναι το φύλο. Έρχονται τώρα οι queer, που είναι η αριστερά της αριστεράς, και διεκδικούν μια κατάσταση στην οποία θα υπάρχει ελευθερία ως προς την έκφραση του φύλου και ζητάνε να μην υπάρχει η έννοια «φύλο»."Πηγη: https://m.lifo.gr/articles/lgbt_articles/226555/xloi-kolyri-to-fylo-den-yparxei-kan-eisai-ayto-poy-apofasizeis-oti-eisaiΝαι. Υπάρχει στράτευση από τα αριστερά ώστε συγκεκριμενοι επιστημονικοί τομείς να πάνε σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις.Καθόλου γενικόλογος αχταρμάς.
Γιστι να μη το ακούσεις προς τι ή έκπληξη;;; άλλωστε στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι ανθρβπιστικεε επιστήμες έχουν τόσο σχέση με την φυσική πχ όσο η μετερεολογια με την συγγραφή διηγημάτων
...τα έχουμε ξαναματαπεί: είτε ακολουθούμε τους κανόνες [Code of Conduct (CoC)] του εκάστοτε Οργανισμού/Επιχείρησης με τ@ν οποίο έχουμε συνεργασία και κάνουμε μια χαρά την δουλίτσα μας, είτε παραβιάζουμε με πλήρη συνείδηση το Coc και υπάρχουν αναπόφευκτες συνέπειες (οι μαλακίες πληρώνονται). Παρ' ολ' αυτά η εργασιακή σχέση του Strumia με Cern ήταν σε καθεστώς GUEST ενώ με το University of Pisa, όπου δεν είχε πρόβλημα, κανονική απασχόλησης. Ο Στρούμια παραβίασε τους Κανονισμούς του Cern και υπήρξε εναλλακτικό πλάνο/πρόβλεψη για το ERC (european research council grant) που δεν τον απέκλεισε, αλλά του έδωσε την δυνατότητα να συνεχίσει στο πανεπιστήμιό του."Updated statement: CERN stands for diversity"(7/3/2019)(...) As Professor Strumia’s employer, the *University of Pisa* considered the recommendation of its ethics committee and decided to issue a public sanction against Professor Strumia, on 18 January 2019.At CERN, the incident was investigated in the light of the *internal Rules and Regulations and the Organization’s Code of Conduct*, which is based on CERN’s core values. As a result of its own investigation and following the decision taken by the University of Pisa, CERN decided not to extend Professor Strumia’s status of Guest Professor.In parallel, in an effort to ensure the continuity of the ERC grant, and in particular several young scientists’ employment contracts, *CERN and the University of Pisa have worked closely together to find a solution. The ERC has been made aware of the intention to transfer the ERC grant from CERN to the University of Pisa in order for the scientific research of Professor Strumia and his collaborators to continue there*. This will be done in accordance with the relevant provisions on the portability of ERC grants. (...) ----(1/10/2018)(...)CERN, like many members of the community, considers that the presentation, with its attacks on individuals, was unacceptable in any professional context and was *contrary to the CERN Code of Conduct*. It, therefore, decided to remove the slides from the online repository.https://www.lifo.gr/now/world/229078/to-cern-dioxnei-ton-kathigiti-poy-ekane-seksistika-sxolia
@ βλαχάκι"with its attacks on individuals"???? Σε ποιον επετέθη ο Στρούμια;;;Η παρατήρηση ότι υπάρχει ανάστροφος σεξισμός είναι τιμωρητέα διότι δεν κολλάει με το πολιτικό αφήγημα των ημερών μας.
...Ας μην παίζουμε με τις λέξεις γράφοντα.[Και ας μην δεχόμαστε τους Κανόνες μόνο εκεί που μας συμφέρει, εσύ πάντοτε υπερθεματίζεις την τήρηση αυτών, με ευλάβεια "θρησκευτική", άλλωστε].Εις το θέμα μας:Αυτό που έκανε ο Στρούμια ήταν αντιδεοντολογικό και αντιεπαγγελματικό, ήταν ανάρμοστο για το πλαίσιο στο οποίο βρισκόταν, καθώς προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το βήμα που του εμπιστεύθηκαν για ένα workshop, προς ίδιον οφελος, εκθέτοντας άτομα ονομαστικά. Το έκανε δε, εν πλήρη συνειδήσει και με διάθεση να προκαλέσει, υπήρξε είρων [έκανε (υποτίθεται) και λάθος στην μετάφραση από την ιταλική στην αγγλική εντείνοντας τη σύγχυση και το ειρωνικόν της υποθέσεως], παρουσίασε ελλιπή στοιχεία κι αυτά με συγκεκριμένο τρόπο και παρέλειψε -φυσικά- να ασχοληθεί με πρόσωπατα που εμπλέκονταν στην υπόθεση αλλά δεν εξυπηρετούσαν το αφήγημά του (διότι ας πούμε ήντουσαν άνδρες).Και, ναι, αυτό -κοντολογίς- συνιστά ΕΠΙΘΕΣΗ, κατά της επαγγελματικής, επιστημονικής και ηθικής υπόστασης συγκεκριμένων ατόμων.
Βλαχάκι,δεν είναι επίθεση να σχολιάσεις αρνητικά το ότι χρηματοδοτείται ένας επιστήμονας των 3.000 references έναντι ενός επιστήμονα των 30.000 references. Και να υποδείξεις τον λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό.Λυπάμαι αλλά νιώθω ότι εσύ (σ.σ. το μνημονευόμενο άρθρο) παίζει(ς) με τις λέξεις βαφτίζοντας κάτι τέτοιο "επίθεση".Ακόμα και το γεγονός ότι βαφτίστηκε "επίθεση" κάτι δείχνει. Χειραγωγείται η χρήση της γλώσσας και τα νοήματα των λέξεων.Αλλά, ξέρω, ακούγομαι λίγο μπετοναρισμένος. Ενώ αυτοί που ανακαλύπτουν επιθέσεις, κατασκευάζουν θυματοποιήσεις ενώ προβαίνουν σε διώξεις (σ.σ. η δίωξη εδώ είναι κυριολεξία: ο Στρούμια διώχθηκε από την εργασία του) είναι "διαλλακτικοί".
Διαφωνώ μαζί σου, όπως και το CERN και δεν είχε κανένα λόγο να θίξει αυτό το ζήτημα στο δεδομένο πλαίσιο, there's a time and a place.Επίσης FYI ο αριθμός των citations δεν φαίνεται να είναι ο μόνο κριτήριο βάσει του οποίου γίνονται προσλήψεις σ΄αυτά τα πεδία κι αφενός κι αν θέλουμε να είμαστε περισσότερο αντικειμενικοί αφετέρου θα πρέπει να γίνει μελέτη σε τι αφορούν τα citations και από πού προέρχονται (*)(**) αλλιώς δημιουργούμε εντυπώσεις μόνον.(*) Και ναι, συνάδελφοι του κυρίου έχουν τις ενστάσεις τους αναφορικά:Strumia complains that he personally was not hired for a position that a woman was hired for, despite having a larger number of citations than her. He even compares his citation number to that of a (female) member of the search committee for this job. This information is surely useful for understanding the psychology of why Strumia would give such a talk, but it is no indication of injustice in the hiring process. Indeed citations accrue for all kinds of reasons, some laudable and some not, and using them as a substitute for scientific quality is very problematic; any responsible hiring process will take much more into account than mere citations, especially for a management role, as in the case of the position in question. As an example of the inappropriateness of citations as a metric, almost 1/3 of Strumia's citations come from being one of thousands of authors on the CMS Higgs discovery paper, to which we can safely conclude that his contribution (as a theoretical associate in an experimental collaboration) was modest. Hundreds more citations come from papers about the statistically insignificant 750 GeV fluctuation at CERN, which disappeared with more data.(**) Strumia can use citations as an exact proxy for physics ability. By the way, he “inspired” me to check my citation count on the Inspire database and it is a LOT bigger than his. And I mean several times bigger. So clearly I am not being paid enough and should have all the jobs. Or maybe it’s just that I’m on some big collaborations, like ATLAS. Or CMS, which has a Higgs discovery paper with more than 8000 citations. Which, funnily enough, is one of only two CMS papers I can find of which Strumia is an author, despite being a theorist. So that’s more than a quarter of his citation count there even though he only popped into the collaboration for a couple of papers. He must have done something super useful for CMS.
Και ακριβώς για να μην δημιουργούμε εντυπώσεις μόνο.3000 υπογραφές μαζεύτηκαν κατά του Στρουμια και 2700 υπογραφές υπέρ του.Η επικρατούσα ατζέντα παγκοσμίως είναι αυτή των 3000 υπογραφών. Μόνο στην Ελλάδα κ ρ ύ β ο υ μ ε ότι υπάρχει σοβαρός αντίλογος σε αυτή.Μόνο στην Ελλάδα οι διαφωνούντες με το πανηγυρακι του δικαιωματισμού φιμώνονται συλλήβδην ως ρατσιστές, σεξιστές κτλ.Αλλά είμαστε η χώρα που όταν κλείνει η ΧΑ λέμε ότι το έκανε το ΚΕΕΡΦΑ. Είμαστε η χώρα που όσοι σπάνε και καίνε είναι τα αγαπημένα μας παιδιά με ένα μόνιμο "ναι μεν αλλά". Είμαστε η χώρα που για τον θάνατο του Φυσσα φταίει ο φασισμός αλλά για τους 3 της Marfin φταίνε σκοτεινοί πράκτορες.Όχι, βλαχακι. Ο Στρουμια είναι ένας δικαίως θυμωμένος άντρας. Όσο παραμένεις αμίλητος δεν αλλάζει τίποτα και όταν μιλήσεις είσαι αγενής που κάνει επίθεση. Πλάκα με κάνεις κολλητέ; Μονά ζυγα δικά μας;
Είναι τουλάχιστον κουραστικό όλη αυτή η προσπάθεια να σιγαστεί η ταινία του Γαβρά. Και το Ζ περιέγραφε πρόσφατα πολιτικά γεγονότα του τότε και δεν καταλαβαίνω γιατι πρέπει η τέχνη να ασχοληθεί με ενα θέμα, μόνο όταν έχει περάσει αρκετός χρόνος ώστε να θεωρείται ταινία εποχής. Ποιος θέτει αυτον τον κανόνα με το τι πρεπει να κάνει η τέχνη; Η επίθεση εναντίον στον Γαβρά για την πρώτη του ταινία στην Ελλάδα(χωρις να την έχουν δει οι περισσότεροι και ποντάροντας στην άγνοια γύρω απο τις κινηματογραφικές παραγωγες) είναι τουλάχιστον ντροπιαστική. Επίσης, εαν ο κόσμος είχε δει το Lamerica (1994) όταν είχε βγει, τότε ίσως και η αντιμετώπιση μας απέναντι στους νεοεισαχθέντες τότε Αλβανούς να ήταν διαφορετική.
Για μία ακόμη φορά τα φορτώσαμε όλα σε έναν άνθρωπο, τον κ. Βαρουφάκη (ή οποιονδήποτε άλλο), συμφωνούμε ή διαφωνούμε μαζί του, χωρίς να κατανοούμε, στο παραμικρό, πως ένας και μόνο άνθρωπος ,ειδικά υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, δεν μπορεί να δημιουργήσει μόνος του ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα ή αντιθέτως θετικά αποτελέσματα. Οι ενέργειες σε όλες αυτές τις καταστάσεις πράττονται συλλογικά από τις εκάστοτε ομάδες, εκατέρωθεν, που συμμετέχουν, διαχειρίζονται και αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας τις σχετικές υποθέσεις και ζητήματα, των οποίων τα αποτελέσματα, όποια και αν είναι αυτά, δημιουργούνται συλλογικά και όχι μεμονωμένα από ελάχιστα άτομα. Αυτή είναι και η θεσμική, αλλά και πρακτική λειτουργία των συγκεκριμένων κοινοβουλευτικών-δημοκρατικών οργανισμών, η συλλογικότητα των ενεργειών και ευθυνών.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ, ΚΥΡΙΩΣ, ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΙΓΕΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΓΑΒΡΑ. Ζήτημα το οποίο επανειλημμένως παρουσιάζει και θίγει στις συνεντεύξεις του, μιας αποτυχημένης, ενωμένης Ευρώπης και των θεσμικών οργάνων της.Θα συμβούλευα την αρθρογράφο να παρακολουθήσει την ταινία και μετά να γράψει, που θα έχει ολοκληρωμένη άποψη. Αυτό είναι η σωστή σειρά.Μια ταινία μυθοπλασίας με ρεαλιστικές όμως συνθήκες, νοοτροπία και συμπεριφορές των ισχυρών, πολιτικών λόμπι της Ευρώπης. Αυτό είναι κυρίως που θίγει η ταινία.Επαναλαμβάνω. Παρακολουθήστε την ταινία, όπως πολύ σωστά πρέπει να κάνετε εφόσον θέλετε να θίξετε (αν και ξεκάθαρα, προκαλυμμένα σε κάθε περίπτωση...), τον κ. Βαρουφάκη και τον κ. Γαβρά και μετά γράψτε. Τι σημαίνει αυτό το, «δεν μπορώ να πείσω τον εαυτό μου να πάει να δει την ταινία»;;;.....στην οποία μάλιστα αναφέρεστε;;...
Νοών νοείτω, τα οικονομικα δεν είναι συμφωνω/διαφωνω και πια η γνωμη του καθενος, είναι αριθμοι και εξισωσεις. Παρεδωσε χειροτερο ισοζυγιο απο ότι παρελαβε, ετσι κρινονται οι του οικονομικου κλαδου.Υπαρχει λογος που οι λογιστες είμαστε στα μαχαιρια με τους μαρκετινιστες σε όλες τις εταιρίες και οργανισμους, λαμπρο παραδειγμα ο Βαρουφακης οποιος είναι ξεκαθαρα πετυχημενος μαρκετινιστας και σε καμια περιπτωση οικονομολογος(και εγω εχω διπλωμα οδηγησης αλλα δεν θυμαμαι τιποτα πλεον...αρα; δεν είμαι οδηγος, η αποκτηση ενος διπλωματος δεν λεει τιποτα).Η "οικονομικη" στρατιγικη παιγχιδιου της κοτας είναι λογικη τζογαδορου όχι οικονομολογου.Φυκια πουλησε για μεταξωτες κορδελες.Εδω τον Καρανικα κατακρινουμε, τον Βαρουφακη θα λυπηθουμε;
Προφανώς δεν κατάλαβες πώς λειτουργούσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Απλώς δες τη στάση του σώματος και το ύφος υπουργού και πρωθυπουργού στα Eurogroup για να απολαύσεις το χύμα στο κύμα.Όσον αφορά τη συλλογικότητα, αυτή δεν ξεπερνούσε τα όρια του δίδυμου. Οι βασικοί οικονομολόγοι του Σύριζα όπως οι Σταθάκης, Δραγασάκης, Τσακαλώτος, Λαπαβίτσας, αγρόν ηγόραζαν. Έπρεπε να φέρει μεταγραφή από το εξωτερικό.Φαντάζομαι διάλογο.Γιάνης: "Αλέξη πρέπει να ... (μεσολαβεί βαρετός ακαταλαβίστικος μονόλογος, οικονομοτεχνική αερολογία-μπουρδολογία, που μόνο 2-3 άνθρωποι στον κόσμο μπορούν να καταλάβουν) ... αυτά εν ολίγοις"Αλέξης: "Γιάνη προχώρατο" Βέβαια κρίνω τον άνθρωπο Βαρουφάκη και όχι την ταινία, την οποία δεν σκοπεύω φυσικά να δω, όχι λόγω θεματολογίας, αλλά γιατί ο Γαβράς μου είναι αδιάφορος. Αν δεν ήταν ελληνικής καταγωγής, πιθανότατα δεν θα είχα δει και κανένα έργο του.
Πολύ το περιπλέκετε με το γιατί κατηγορείται ο κ.Βαρουφάκης ειδικά. Θυμάστε όταν ήμασταν στο σχολείο, που όλη η τάξη έκανε φασαρία, αλλά κατά διαβολική σύμπτωση πάντα βρισκόταν ένας έφηβος "σταρ" να ρίξει το γιαούρτι ή την αμπούλα βρώμας και κατόπιν έτρωγε όλο το τμήμα αποβολή; Ε, κάπως έτσι έγινε κι εδώ. Οι παθογένειες είναι συνολικές, το δίχως άλλο, και πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας, αλλά το ως μη παρέκει κι οι αναπόδραστες συνέπειες κόντεψαν (ή και ήρθαν -πχ. capital controls) να έρθουν εξ αφορμής ενός κυρίως ανθρώπου. Kαι μόνο το περιστατικό με τον Ντάσιελμπλουμ ανάγλυφα αναπαριστά ποιός ήταν ο "σταρ" της φασαρίας, με ειδική μάλιστα περηφάνεια στην διεκδίκηση αυτού του προφίλ. (Εκείνος διέδωσε τι υποτίθεται ελέχθη, όχι ο Γερούν) Άλλος είχε το όνομα του καταληψία σε κείνη τη διακυβέρνηση, κι άλλος είχε την χάρη! Όπως φαίνεται κι από τα παραπάνω ήταν λοιπόν μια εξόχως "εφηβική" φάση της ιστορίας μας, σε πολλά επίπεδα. Πρέπει να ενηλικιωθεί για να κριθεί ώριμα. Συμφωνώ με την αρθρογράφο.
...ναι, ενώ τα οικονομικά με την Ένωση και γενικώς, έχουν λυθεί. Πφ!Αν τύχει μπορεί και να την δω. Καλύτερα, ίσως, τα συμπεράσματα να τα βγάζεις κανείς μόνος του.Θυμάμαι και την εποχή που ήταν contributor στην lifo ο βαρούφ.