Ενδεχομένως πολλοί το είχαν σκεφτεί, άλλοι τόσοι το είχαν ποθήσει, κανείς, όμως, δεν το είχε τολμήσει: τη μεταφορά στο θέατρο του «2666», της σκοτεινής εποποιίας του Ρομπέρτο Μπολάνιο που μέχρι σήμερα μπλέκει άφταστα τη βία, την αγάπη, την τέχνη, τον σουρεαλισμό, τις πολυπλόκαμες αλληλο-εμπλεκόμενες ιστορίες, μέσα σε περισσότερες από 1100 σελίδες.
Την ιστορία του συγκεκριμένου βιβλίου που ακόμη και η ελεύθερη απόδοση του αποτελούσε σκληρό στοίχημα για τον τολμηρό μεταφραστή κάθε χώρας που ανέλαβε την ευθύνη, μεταφέρει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή του Goldman Theatre της Νέας Υόρκης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του και επιτυχημένος θεατρικός σκηνοθέτης, Ρόμπερτ Φολς.
Το έργο κάνει πρεμιέρα στις 6 Φεβρουαρίου και σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον “Guardian” o Φολς, η μεταφορά του «2666» στη θεατρική σκηνή ήταν μία τεράστια πρόκληση για εκείνον και τον επίσης σκηνοθέτη και σεναριογράφο Σεθ Μπόκλι, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας του συγκεκριμένου έργου και του τεράστιου θιάσου που θα απαιτούσε ένα τέτοιο εγχείρημα.
«Η ιδέα με κυνηγούσε χρόνια. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της δημιουργικής μου πορείας, ανακάλυψα ότι αντί να επιλέγω εγώ τις δουλειές που θα ανέβαζα, με επέλεγαν εκείνες, κυρίως όταν τις θεωρούσα αποθαρρυντικές και φορτισμένες. Αυτό συνέβη και με το “2666”. Ποτέ στο παρελθόν δεν ήθελα να “ανεβάσω” τόσο πολύ ένα βιβλίο, και μάλιστα τέτοιας πολυπλοκότητας. Αλλά αυτό το στοίχημα μου έγινε πάθος, έμμονη ιδέα για περισσότερο από μία δεκαετία», λέει με περηφάνια ο Φολς.
Ακόμη και ως θεατρική απόπειρα, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει, το «2666» παραμένει ένα έργο που αφορά την πάλη για την αγάπη, την ανακάλυψη και το πάθος και απομένει πλέον να φανεί, αν η θεατρική μεταφορά του θα αποδώσει σε μικροκλίμακα έστω, όλον τον πλούτο των παράξενων συναισθημάτων και εικόνων που με μαεστρία «χώρεσε» ο πρόωρα χαμένος Μπολάνιο στο πολυσέλιδο έργο του.
σχόλια