Ο νέος Πειραιάς: Όλα τα πρότζεκτ που αλλάζουν την πόλη Facebook Twitter

Ο νέος Πειραιάς: Όλα τα πρότζεκτ που αλλάζουν την πόλη

0

Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, αναπλάσεις, επενδυτικές δραστηριότητες, ξενοδοχειακές αφίξεις, μουσεία και αξιοποιήσεις κτιρίων αναμένεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη του Πειραιά το επόμενο χρονικό διάστημα. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά μια νέα δυναμική και εισβάλλει για τα καλά στον νέο επενδυτικό χάρτη ως τουριστικός προορισμός, περνώντας σε μια περίοδο εξωστρέφειας και ανάπτυξης. Ήδη εμβληματικά έργα ολοκληρώνονται, ενώ άλλα ξεκινούν, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να εξελίσσεται σε μια σύγχρονη πόλη με ιδιαίτερη δυναμική και σε έναν τουριστικό προορισμό πολλαπλών στάσεων.

H LiFO μπήκε στο εσωτερικό των τριών σταθμών της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά

Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες – τέλος Αυγούστου παραδίδονται στο κοινό.

Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», η οποία βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., έξι νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Μετά την παράδοση των τριών από τους έξι σταθμών, οι υπόλοιποι αναμένεται να δοθούν σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022. Όπως σημειώνει μιλώντας στη LiFO ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας: «Ο Πειραιάς προβλέπεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία μετρό, τραμ, προαστιακού αλλά και του λιμανιού. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της χάραξης της μεγαλύτερης γραμμής του μετρό, που είναι η γραμμή 3. Αναλογιστείτε τη σημασία των έργων αυτών, αφού πρόκειται να συνδεθεί για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο. Ο στόχος μας είναι οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν στο κοινό το καλοκαίρι του 2022. Συγκεκριμένα προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος του φετινού Αυγούστου».

Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Είναι χαρακτηριστικό ότι με τους τρεις αυτούς σταθμούς υπολογίζεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις πενήντα πέντε λεπτά».

Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές του μετρό (1 & 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

Να υπενθυμίσουμε ότι ειδικά οι σταθμοί Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο είναι ιδιαίτερης κατασκευαστικής δυσκολίας. Επ’ αυτού τονίζει ο κ. Κουρέτας: «Αρχικά, να σας πω ότι τα θεμέλια του σταθμού στον Πειραιά βρίσκονται σε βάθος περίπου τριάντα πέντε μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές προκλήσεις να είναι τεράστιες, αφού μιλάμε για έναν σχεδόν υποθαλάσσιο σταθμό. Προφανώς, ακολουθήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προφυλάξουμε το κτίριο-μνημείο του ΗΣΑΠ σε επίπεδο στατικότητας».
 
Dev - peiraias LS Facebook Twitter
Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Την ίδια στιγμή, ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο, επισημαίνει ο ίδιος, «αναμένεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μουσειακούς σταθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μουσειογραφική μελέτη, θα περιέχει έξι ενότητες που σκοπό θα έχουν την ανάδειξη των σπουδαίων αρχαιοτήτων του σταθμού, κάτι αντίστοιχο κάναμε και στο Σύνταγμα ή στο Μοναστηράκι. Σε αυτήν τη θεματική έκθεση θα δεσπόζει το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα που θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Να υπογραμμίσουμε ότι ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία όπως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων ευρημάτων. Παράλληλα, στο κέντρο του σταθμού θα κυριαρχεί ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα που θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Τέλος, μην ξεχνάτε και το αρχαίο δίκτυο των δεξαμενών ύδρευσης που ανακαλύφθηκαν από τους αρχαιολόγους. Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για έναν σταθμό-“ζωντανό μουσείο”, όπου περισσότερα από 10.000 αντικείμενα περιγράφουν διαχρονικά την ιστορία της πόλης. Επομένως, ο σταθμός, μόλις δοθεί σε λειτουργία, θα αποτελεί ουσιαστικά ένα “μουσείο” για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία αλλά και το τουριστικό της προφίλ.

 
Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές του μετρό (1 & 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

Η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος” μέσω της γραμμής 3 του μετρό θα έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Πώς θα είναι το νέο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά

Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες

Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Ένα νέο εμβληματικό τοπόσημο αναμένεται να δημιουργηθεί από τη μετατροπή του βιομηχανικού κτιρίου του Σιλό στον χώρο του ΟΛΠ σε πρωτοποριακό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων. Μάλιστα, εδώ και λίγες μέρες γνωμοδότησε θετικά και ομοφώνως το Συμβούλιο Μουσείων επί των αρχιτεκτονικών, στατικών και ηλεκτρομηχανολογικών προμελετών, της μουσειογραφικής προμελέτης και της τροποποίησης του κτιριολογικού προγράμματος του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στην Ηετιώνεια Ακτή του Πειραιά και έτσι οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τους θησαυρούς των ελληνικών θαλασσών και να περιηγηθούν στα πολυάριθμα και ήδη συντηρημένα ενάλια ευρήματα που παραμένουν για χρόνια στις αποθήκες της αρμόδιας εφορείας αρχαιοτήτων. Να επισημάνουμε ότι τις προμελέτες χρηματοδότησε το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και ότι το έργο χρηματοδοτείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Dev - peiraias LS Facebook Twitter
Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Σε επικοινωνία που είχε η LiFO με την Tsolakis Architects και την ομάδα που έχει αναλάβει τον σχεδιασμό, μας εξήγησαν ότι η συγκεκριμένη πρόταση για τον σχεδιασμό του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων του Σιλό στον Πειραιά επικεντρώνεται στη χωροθέτηση του μουσείου τόσο στο εσωτερικό του υπάρχοντος κτιρίου όσο και έξω από αυτό, έτσι ώστε η γεωμετρία του νέου κτιρίου να αποτελεί φυσική συνέχεια του υπάρχοντος ‒ χωρική μεταφορά του παλιού στο μέλλον.

Ειδικότερα, οι εγκαταστάσεις του μουσείου θα ξεπερνούν τα 13.000 τ.μ., τα οποία κατανεμηθούν σε εκθεσιακούς χώρους για μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις, σε χώρους για εκπαιδευτικά προγράμματα και επιστημονικές δράσεις (αμφιθέατρο, βιβλιοθήκη, πολυμέσα), εργαστήρια συντήρησης, χώρους παροχής υπηρεσιών προς τους επισκέπτες (υποδοχή, βεστιάριο, πωλητήριο, αναψυκτήριο, εστιατόριο, ιατρείο) και γραφεία διοίκησης.

 
Dev - peiraias LS Facebook Twitter
Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Σύμφωνα με την πρόταση σχεδιασμού, «στο εσωτερικό βρίσκουμε μικρές αίθουσες και χώρους που δεν αλλοιώνουν τον φέροντα οργανισμό του Σιλό. Στην περιοχή έξω από το Σιλό βρίσκουμε όλες τις μεγάλες αίθουσες και τα καράβια. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η ουσιαστική διατήρηση του Σιλό τόσο ως προς τη λειτουργική μνήμη όσο και ως προς το κόστος κατασκευής. Η επιμήκης ανάπτυξη του μουσείου βοηθά στην απρόσκοπτη κυκλοφορία των επισκεπτών χωρίς μηχανικά μέσα. Με αυτόν τον τρόπο οι εκθεσιακοί χώροι είναι προσβάσιμοι μέσα από ήπια κεκλιμένες ράμπες που ενισχύουν την περιπατητική εμπειρία. Επιπλέον, οι χρονοκάψουλες των καραβιών συνδέονται μεταξύ τους με γυάλινους διαδρόμους από τους οποίους έχουμε πανοραμική θέα προς το λιμάνι και τα σύγχρονα καράβια. Έτσι, το παρελθόν και το μέλλον συνυπάρχουν, διαμορφώνοντας έναν διάλογο μοναδικό για τη μουσειολογική εμπειρία. Όλα φιλοξενούνται κάτω από μια οριζόντια πλάκα που συμβολίζει το επίπεδο της θάλασσας, όπως ακριβώς και στο φυσικό περιβάλλον όπου βρέθηκαν. Τέλος, το μουσείο φτάνει μέχρι την άκρη της προβλήτας, ενισχύοντας τη θεματική του σχέση με τη θάλασσα, ενώ είναι ορατό πλέον από όλο το λιμάνι, αποτελώντας σημαντικό πόλο έλξης για τους ταξιδιώτες».

 
Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Ξενοδοχείο Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο

Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Το Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο, ξενοδοχείο 83 δωματίων κοντά στη μαρίνα του Μικρολίμανου με εκπληκτική θέα στο λιμάνι, θα βρίσκεται στη Λεωφόρο Παπαναστασίου 105. Θα διαθέτει τέσσερις αίθουσες συσκέψεων συνολικής επιφάνειας 120 τετραγωνικών μέτρων και μια αξιοζήλευτη εξωτερική πισίνα με εκπληκτική θέα στον Πειραιά και την αθηναϊκή Ριβιέρα.

Κατόπιν νέας ιδιωτικής επένδυση ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, ένα από τα πλέον παραδοσιακά ξενοδοχεία του Πειραιά, το Μιστράλ, θα ανακαινιστεί πλήρως και από την άνοιξη του 2024 θα λειτουργεί ως Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο.

Η πόλη του Πειραιά, όπως τόνισε ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, επιλέχθηκε από μια διεθνή κορυφαία εταιρεία όπως είναι η Hilton σε συνεργασία με τον όμιλο SCD LTD, προκειμένου να ανοίξει ένα σύγχρονο, πολυτελές αστικό ξενοδοχείο σε ένα από τα πιο όμορφα σημεία του Πειραιά, την Καστέλλα.

Σημαντική παράμετρο αποτελεί το ότι το άνοιγμα του Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο θα συμβάλει στον σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης και την αξιοποίηση του τουρισμού της κρουαζιέρας.

Σπίτι του Ρεμπέτικου ο ιστορικός σταθμός του Αγίου Διονυσίου

Ο ιστορικός σταθμός του Αγίου Διονυσίου αναγεννιέται και «ξαναζωντανεύει», καθώς, μετά από ενέργειες της δημοτικής αρχής και την επιβεβαίωση από πλευράς ΓΑΙΑΟΣΕ ότι συνεχίζεται η σύμβαση μίσθωσης του σταθμού με τον δήμο, θα δημιουργηθεί στο διατηρητέο κτίριο του ΟΣΕ το Σπίτι του Ρεμπέτικου.'

Dev - peiraias LS Facebook Twitter
 

Η θετική αυτή εξέλιξη επιτρέπει στον δήμο Πειραιά να προχωρήσει το επόμενο διάστημα στην κατάρτιση των αναγκαίων μελετών έτσι ώστε να ξεκινήσει το σημαντικό αυτό έργο. «Ένας ακόμη ιστορικός χώρος στον Πειραιά επιχειρείται να αξιοποιηθεί και να πάρει ζωή, γεγονός που με γεμίζει ικανοποίηση. Όραμά μας από την αρχή της θητείας μας ήταν να δημιουργήσουμε στον εμβληματικό σταθμό του Αγίου Διονυσίου το Σπίτι του Ρεμπέτικου», σε μια περιοχή που δημιουργήθηκε και μεγαλούργησε το Πειραιώτικο Ρεμπέτικο», δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ενώ, όπως ανακοίνωσε, «βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις προκειμένου να υλοποιηθεί μια μεγάλη ανάπλαση στις ανενεργές γραμμές, με ποδηλατόδρομο, περιπατητικές διαδρομές και χώρους πρασίνου, αναβαθμίζοντας πλήρως την περιοχή».

Το Σπίτι του Ρεμπέτικου θα είναι ένα σημαντικό κέντρο πολιτισμού και εκθέσεων, ενώ παράλληλα ο χώρος που περιβάλλει τον σταθμό προβλέπεται να αξιοποιηθεί για πολιτιστικές εκδηλώσεις και συναυλίες. Ταυτόχρονα, ξεκίνησε για πολλοστή φορά η συζήτηση για πιθανή αξιοποίηση και ανάπλαση της ανενεργής σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στον σταθμό του Αγίου Διονυσίου ως γραμμής περιπάτου και ποδηλατοδρόμου. Εάν αυτό επιτευχθεί, ο Σταθμός της Ξενιτιάς που βρίσκεται λίγα μέτρα από τη Γέφυρα του Ρεμπέτη, η οποία ενώνει τον Πειραιά με τη Δραπετσώνα, θα ξαναζωντανέψει και θα γίνει ένα πολιτιστικό εργαστήρι αναβίωσης της ρεμπέτικης ιστορίας και του Πειραιά.

 

Ανάπλαση Μικρολίμανου

Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Το έργο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Μικρολίμανου βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης, αφού το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών έχει δοθεί ήδη προς χρήση. Με τη συγκεκριμένη ανάπλαση αναβαθμίζεται πλήρως η περιοχή και αλλάζει προς το καλύτερο η λειτουργία μίας από τις πιο όμορφες περιοχές όχι μόνο του Πειραιά αλλά και όλης της Αττικής. Ειδικότερα, ενεργοποιείται το παράκτιο μέτωπο της πόλης που εξελίσσεται σε έναν δυναμικό πόλο αλλά και σε διεθνή τουριστικό προορισμό. Ο ελεύθερος χώρος περιπάτου για τους επισκέπτες στο θαλάσσιο μέτωπο είναι πλέον πραγματικότητα μετά την κατεδάφιση των είκοσι οκτώ αυθαίρετων κατασκευών (πέργκολες των καταστημάτων) σε όλο το μήκος του και τη μετακίνηση των τραπεζοκαθισμάτων σε νέο οριοθετημένο σημείο των κοινόχρηστων χώρων, σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας τριάμισι μέτρων. Τέλος, έχει γίνει αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων με νέας τεχνολογίας, εφαρμόζεται νέο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων και έχει αναβαθμιστεί το αποχετευτικό δίκτυο όπως και το δίκτυο ομβρίων.

 

Οι πράσινες πρωτιές του Πειραιά

Πύργος Πειραιά - O πρώτος πράσινος ουρανοξύστης της χώρας

 

Η DIMAND S.A., σε κοινοπραξία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την PRODEA Investments, έχουν αναλάβει την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του Πύργου του Πειραιά, ενώ η ΤΕΡΝΑ πραγματοποιεί την πρώτη φάση των εργασιών της ανακατασκευής του. Αναμφίβολα αποτελεί την πιο εμβληματική ανάπτυξη ακινήτου κατά μήκος της αθηναϊκής Ριβιέρας. Το φιλόδοξο αυτό έργο έχει ενσωματώσει όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, εισάγοντας ένα μοναδικό δείγμα αρχιτεκτονικής, στο οποίο κυριαρχούν οι περιβαλλοντικές πρακτικές και οι πράσινες καινοτομίες.  

Ήδη η όψη καθαιρέθηκε και έχει προχωρήσει η διαδικασία διαλογής των υλικών με σκοπό την ανακύκλωσή τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 200 τόνοι γυαλιού μεταφέρθηκαν σε εργοστάσιο παραγωγής υαλοπινάκων προκειμένου να αποτελέσουν πρώτη ύλη νέου προϊόντος. Κατά τη διαδικασία επενδύθηκαν πολύ περισσότεροι πόροι για την ορθή αποξήλωση και περισυλλογή του γυαλιού απ’ ό,τι θα χρειαζόταν για τη συμβατική μέθοδο που ακολουθείται στις κατασκευές. Το σύνηθες είναι το γυαλί να καταλήγει στα αδρανή υλικά, γεγονός που δεν αξιοποιεί σε καμία περίπτωση τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησής του. Επομένως, πρόκειται για μια επένδυση που συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση όσο το δυνατό περισσότερο του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Dimand Δημήτρης Ανδριόπουλος δήλωσε στη LiFO: «Το 2015 “ανακαλύψαμε” τον Πειραιά. Με αφορμή τις παλιές εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος αντιληφθήκαμε για πρώτη φορά τις δυνατότητες ανάπτυξης που είχε η πόλη και παρέμεναν αναξιοποίητες για πάνω από σαράντα χρόνια. Είδαμε γειτονιές του Πειραιά, μιας πόλης με ιπποδάμεια πολεοδομία που σπανίζει στη χώρα μας, μεγάλα παλιά βιομηχανικά κουφάρια, τον Πύργο Πειραιά (τον “κοιμισμένο γίγαντα” που στέκεται εκεί σαράντα πέντε χρόνια) και ένα λιμάνι που έπαιρνε τη θέση που του αξίζει στον ευρωπαϊκό χάρτη απ’ όλες τις απόψεις.

Το όραμα δεν ήταν η δημιουργία ενός ακόμα κτιρίου, ήταν η είσοδος της Dimand για πρώτη φορά σε μια μεγάλη αστική ανάπλαση, σαν αυτές που χρόνια βλέπαμε και ζηλεύαμε στο Λονδίνο (Docklands), στο Αμβούργο (Hafencity) και στη Βαρκελώνη (Poblenou).

Dev - peiraias LS Facebook Twitter

Ο συνδυασμός αυτός, μαζί με την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, όπως το τραμ και η επέκταση της μπλε γραμμής του μετρό (έργα που ήταν υπό εξέλιξη), μας έδωσε το ερέθισμα να φτιάξουμε ένα δεκαετές στρατηγικό πλάνο επενδύσεων για την πόλη. Το όραμα δεν ήταν η δημιουργία ενός ακόμα κτιρίου, ήταν η είσοδος της Dimand για πρώτη φορά σε μια μεγάλη αστική ανάπλαση, σαν αυτές που χρόνια βλέπαμε και ζηλεύαμε στο Λονδίνο (Docklands), στο Αμβούργο (Hafencity) και στη Βαρκελώνη (Poblenou)».

Στη συνέχεια, ο κ. Ανδριόπουλος συμπληρώνει: «Συμπαραστάτης και συνοδοιπόρος με έναν μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα τρόπο έγινε ο δήμος Πειραιά και ιδιαίτερα ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, ο οποίος πίστεψε επίσης στην αλλαγή. Το αποτέλεσμα ήταν η αστική ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου που, εκτός από τη μεταμόρφωση των κτιρίων, βελτίωσε τον δημόσιο χώρο και κατ’ επέκταση την ποιότητα ζωής. Το επιτυχημένο εγχείρημα μας οδήγησε στη δεύτερη φάση της ανάπλασης, που περιλαμβάνει τρία οικιστικά έργα, την αξιοποίηση του ακινήτου Δασκαλάκη, την αστική ανάπλαση της περιοχής με την απόκτηση του ακινήτου δίπλα στο Καραϊσκάκη, που ενώνει μια σειρά ακινήτων από την οδό Πειραιώς μέχρι το ΣΕΦ και την εκκίνηση της αθηναϊκής Ριβιέρας. Το τελευταίο έργο συμπληρώνει το τρίπτυχο των αστικών αναπλάσεων στην πόλη: Άγιος Διονύσιος, Πύργος Πειραιά, Πειραιώς - ΣΕΦ. Ειδικότερα η τρίτη και τελευταία ανάπλαση που αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στην αρχή της θα συνενώσει δύο μεγάλους αθλητικούς πόλους, το γήπεδο Καραϊσκάκη και το ΣΕΦ και μια σειρά άλλων ακινήτων όπου προγραμματίζονται μεγάλες επενδύσεις από την οδό Πειραιώς (ΧΡΩΠΕΙ) μέχρι την παραλία». Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023».  

Piraeus Port Plaza - Η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου ολοκληρώνεται

H ανακατασκευή και η αλλαγή χρήσης των πρώην εγκαταστάσεων της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος αποτελεί ένα ενδιαφέρον παράδειγμα βιομηχανικών εγκαταστάσεων που μετατράπηκαν σε σύγχρονο και βιώσιμο χώρο εργασίας. Το έργο Piraeus Port Plaza, που αποτελείται συνολικά από επτά κτίρια και ένα κτίριο πάρκινγκ, σηματοδότησε το πρότυπο αναγέννησης για την ευρύτερη περιοχή του Αγίου Διονυσίου. Η ανάπλαση πλησιάζει προς την ολοκλήρωση με φυτεύσεις, ποδηλατοδρόμους και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων. Το «πράσινο» συγκρότημα μέχρι σήμερα έχει λάβει συνολικά επτά πιστοποιήσεις, καθώς συμμορφώνεται πλήρως με τις αρχές βιωσιμότητας. Μεταξύ αυτών και η ανώτατη πιστοποίηση Platinum κατά το διεθνές πρότυπο LEED για τα κτίρια A & C του Piraeus Port Plaza 3. Επιπλέον, για πρώτη φορά χώρος στάθμευσης στην Ελλάδα πιστοποιείται από τον αμερικανικό φορέα GBCI (Green Business Certification, Inc) με Parksmart Certification ως το πρώτο «πράσινο» πιστοποιημένο πάρκινγκ στην Ελλάδα.

 
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Το ιστορικό ακίνητο ΦΙΞ μεταμορφώνεται και αποκτά μια νέα «ζωή»

Το Φιξ της Θεσσαλονίκης μεταμορφώνεται

H ανάπλασή του σε συγκρότημα μεικτών χρήσεων θα φιλοξενεί κατοικίες, ξενοδοχεία, χώρους εστίασης και πολιτισμού, άθλησης, εμπορικά καταστήματα και γραφειακούς χώρους, και φιλοδοξεί να δώσει νέα πνοή στη φυσιογνωμία της πόλης. Όλες οι πληροφορίες για την επένδυση της DIMAND Real Estate Development.
DESIGN
Γιατί καταρρέουν χιλιάδες ιστορικά κτίρια στην Αθήνα

Γιατί καταρρέουν χιλιάδες ιστορικά κτίρια στην Αθήνα;

Μία έρευνα της LiFO για τα «άτυχα» κτίρια της πόλης και για τις ιστορικές κατοικίες του Μεσοπολέμου που χάνονται εξαιτίας των κατεδαφίσεων που αυξάνονται ραγδαία. Ποιες είναι οι λύσεις για τη διάσωσή τους και γιατί δεν εφαρμόζονται.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
H Potiropoulos+Partners σχεδίασε ένα εντυπωσιακό αειφορικό συγκρότημα διαμερισμάτων και κατοικιών  στον Άλιμο 

H Potiropoulos+Partners σχεδίασε ένα εντυπωσιακό αειφορικό συγκρότημα διαμερισμάτων και κατοικιών  στον Άλιμο 

Το «Cube-2» στον Άλιμο, ένα project όπου το τρίπτυχο «υπαίθριος χώρος-ημιυπαίθριος χώρος-πράσινο» αναδεικνύεται σε κύριο συνθετικό άξονα. Προκύπτει έτσι μία αλληλουχία προβόλων-κήπων, που δίνουν την εντύπωση ότι κινούνται μέσα στη βλάστηση, και αντίστοιχα ότι η βλάστηση κινείται μέσα σ’ αυτούς.
DESIGN
Μέσα στο βαγόνι-εστιατόριο του «Orient Express» λίγο πριν τα εγκαίνιά του στη ΔΕΘ.

Μέσα στο ανακαινισμένο βαγόνι-εστιατόριο του «Orient Express»

Δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε βαγόνι-εστιατόριο μιας παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά για το παλαιότερο wagon-restaurant που βρίσκεται στην Ελλάδα, από τους συρμούς της γραμμής «Arlberg Orient Express», η οποία με αφετηρία το Λονδίνο τερμάτιζε στην Αθήνα.
DESIGN

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ