Με κάποιους από τους πιο ελπιδοφόρους εικαστικούς της σύγχρονης εποχής να εκθέτουν τα έργα τους, θαμώνες των μεγαλυτέρων γκαλερί του κόσμου να τα παρατηρούν προσεκτικά, VIP συλλέκτες να ψάχνουν ανάμεσά τους το επόμενο «πολύτιμό» τους και νέο-μποεμ «art gypsies» που απλά ήταν ο εαυτός τους, η διοργάνωση ήδη από την έναρξή της το περασμένο Σαββατοκύριακο έχει καλλιεργήσει μεγάλες προσδοκίες στην παγκόσμια σκηνή.
Παράλληλα έχει προκαλέσει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις για τον πλουραλισμό των καλλιτεχνικών ομάδων που συμμετέχουν και τους πολυάριθμους και εξαιρετικά διαφορετικούς μεταξύ τους επισκέπτες. Πέρα από τις διεθνώς αναγνωρισμένες συμμετοχές ξεχωρίζουν ανερχόμενοι Ασιάτες καλλιτέχνες που αποδίδουν μοναδικά την αιώνια σύγκρουση Ανατολής-Δύσης.
Aνάμεσα στα έργα που έχουν ήδη προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, είναι τα εξής:
Chen Man- “Bad Head” 2012
Αποτελεί μια από τις περισσότερα υποσχόμενες Κινέζες καλλιτέχνιδες, που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εγχώριας δημιουργικής σκηνής. Κέρδισε το διεθνές κοινό με μια υπερρεαλιστική σειρά φωτογραφιών που συνδυάζει το ιστορικό με το συμβολικό στοιχείο και παράλληλα φέρνει κοντά ιστορικά δίπολα όπως Ανατολή-Δύση, Αρσενικό-Θηλυκό, Ρεαλισμός –Ιδεαλισμός.
Ye Hongxing- “Illustration No. Series” 2012
Θεωρείται ένα από τα ακατέργαστα διαμάντια της καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Κίνα. Χρησιμοποιεί πολυεπίπεδα χρωματιστά φίλτρα και μικρογραφίες που «πλέκονται» σε πυκνές, πολύ-σχηματικές υφές πλημμυρίζοντας το έργο με αρχετυπικές εικόνες (εικόνες του Βούδα, σκελετοί, μαχαίρια κλπ).
Ashley Bickerton- “Black Head I” 2011
Με έδρα το Μπαλί, ο καλλιτέχνης εκ πρώτης όψεως δημιουργεί ένα κολάζ σωμάτων και εξωτικών στοιχείων που εντυπωσιάζει τον θεατή με τα σχήματα και τα χρώματα που επιλέγει. Η δεύτερη θέαση των έργων του όμως είναι που συνήθως αποκαλύπτει γκροτέσκες καρικατούρες και απωθητικές φιγούρες. Οι συνθέσεις του ταυτόχρονα παραπλανούν και τρομάζουν τον θεατή.
Jung Lee - “PS I LOVE YOU” 2011
Η φωτογράφος από τη Σεούλ δημιουργεί συνθέσεις με εικόνες, γραμματοσειρές από νέον και οργανικές φόρμες. Οι εικόνες της αν και εξαιρετικά λιτές εκπέμπουν έντονα συναισθήματα, τα οποία έχουν περιγραφεί από τους θεατές ως «εσωτερική χαρά», «υπαρξιακός θαυμασμός», «αφοσίωση».
Wang Gongxin- “Until the End of the World” 2012
Θεωρείται το enfant terrible της κινεζικής καλλιτεχνικής σκηνής που «θα έκανε τον Damien Hirst υπερήφανο». Με φωτομοντάζ εμπνευσμένο από το πανκ, προβολές φωτός και installations εμποτισμένες με γκροτέσκους τόνους δημιουργεί ενοχλητική αλλά σίγουρα προκλητική τέχνη. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα «επιτεύγματά» του ο συνδυασμός δισδιάστατου και τρισδιάστατου animation για να απεικονίσει μια νεκροκεφαλή, ένα κομμάτι κρέας σε αποσύνθεση και μύγες να πετούν τριγύρω.
Armando Romero- “Star Wars” 2008
Ο Μεξικανός μοντερνιστής που «βανδαλίζει» παραδοσιακές εικόνες και πίνακες τοποθετώντας επάνω τους τα Στρουμφάκια, τον Darth Vader, τον Alf τον εξωγήινο και άλλες προσωπικότητες της pop κουλτούρας, έχει κατακτήσει με το κριτικό και χιουμοριστικό του πνεύμα την σκηνή της Ασίας.
Moto Waganari- “Real Virtuality” 2012
Εκ Γερμανίας ορμώμενος ο Waganari επιχειρεί να καλύψει το κενό των new media και εφήμερων μνημείων με τα σκιώδη γλυπτά του που έχουν έντονες αναφορές στην αναλυτική γεωμετρία και την εικονική πραγματικότητα. Καταφέρνει έτσι να δημιουργήσει πολλαπλά οπτικά επίπεδα και «παραισθήσεις».
Makoto Aida- “Azemichi” 2012
Με τη μικτή τεχνική που χρησιμοποιεί και τα ψυχεδελικά μοτίβα, οι σουρρεαλιστικές εικόνες του περιγράφονται ως «βόλτα στην φροϋδική παιδική χαρά». Υπερβολική βία, παρωδία, αίμα, έντονες αναφορές στον κόσμο των manga και η αναζήτηση του νοήματος της ζωής χαρακτηρίζουν το έργο του.
Cai Guo-Qiang - “Light Passage/Gun Powder” 2007
Χρησιμοποιώντας μικτές τεχνικές κάθε είδους αναπαριστά στα έργα του εικόνες από την κινέζικη ιστορία, την ταοϊστική φιλοσοφία και τη σημερινή κοινωνία. Πυρομαχικά και κινέζικα πυροτεχνήματα είναι συχνά κεντρικό θέμα στα έργα του, ενώ ο ίδιος έχει μια ιδιαίτερη κλίση στην κατασκευή πυροτεχνημάτων που δίνουν την αίσθηση κινδύνου.
Florentijn Hofman – Floating Duck Sculpture – “Spreading Joy Around the World” 2013
Ο Ολλανδός concept artist έβαλε το γιγαντιαίο «παπάκι» του στο ιστορικό λιμάνι της Βικτόρια στο Χόνγκ Κόνγκ. Κοιτάζοντας όλα τα πλοία «αφ’ υψηλού» η «υδάτινη εγκατάσταση» αποτελεί την πιο feel good καλλιτεχνική συνεισφορά σε όλη την πόλη, υπενθυμίζοντας μια αφελή και σουρεάλ διάσταση στην χαρά της ζωής.