ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Έγκλημα πολέμου η καταστροφή των μαυσωλείων στο Τιμπουκτού

Έγκλημα πολέμου η καταστροφή των μαυσωλείων στο Τιμπουκτού Facebook Twitter
0
Έγκλημα πολέμου η καταστροφή των μαυσωλείων στο Τιμπουκτού Facebook Twitter

Συνεχίζεται η καταστροφή μαυσωλείων στο Τιμπουκτού από τους ισλαμιστές, παρά τις προειδοποιήσεις της διεθνούς κοινότητας. Η εισαγγελέας του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου Φατού Μπενσούντα χαρακτήρισε την καταστροφή «έγκλημα πολέμου» για το οποίο μπορούν να ασκηθούν διώξεις.  

 

Έγκλημα πολέμου η καταστροφή των μαυσωλείων στο Τιμπουκτού Facebook Twitter

«Το μήνυμά μου σε αυτούς που εμπλέκονται σε αυτήν την εγκληματική ενέργεια είναι σαφές: σταματήστε την καταστροφή θρησκευτικών αγαθών τώρα. Είναι ένα έγκλημα πολέμου για το οποίο οι υπηρεσίες μου έχουν πλήρη αρμοδιότητα να ερευνήσουν», δήλωσε η Μπενσούντα από το Ντακάρ.

Η ισλαμιστική ένοπλη οργάνωση Ανσαρ Ντιν συνέχισε για δεύτερη μέρα σήμερα να καταστρέφει τα μαυσωλεία της πόλης, σε αντίποινα για την απόφαση της Unesco να προσθέσει το Τιμπουκτού στον κατάλογο με τα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

 

Έγκλημα πολέμου η καταστροφή των μαυσωλείων στο Τιμπουκτού Facebook Twitter

Δηλώσεις έκανε και ο Γ.Γ. του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν ο οποίος χαρακτήρισε την καταστροφή «εντελώς αδικαιολόγητη» και κάλεσε όλες  τις πλευρές να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του Μάλι.

Το Τιμπουκτού, είναι διάσημο για τα τζαμιά, τους τάφους του και τα αρχαία χειρόγραφα. Στα τέλη Μαρτίου, η πόλη – μαζί με άλλες μεγάλες πόλεις του Μάλι- έπεσε στα χέρια ανταρτών Τουαρέγκ. Στην εξέγερση συμμετείχαν και άλλες οργανώσεις, μεταξύ αυτών και ένα ισλαμικό κίνημα που ανέλαβε τον έλεγχο της πόλης. Στόχος του κινήματος δεν είναι απλώς η δημιουργίας πατρίδας των Τουαρέγκ αλλά η επιβολή της Σαρία.

Το συγκεκριμένο κίνημα πιστεύεται ότι έχει διασυνδέσεις με την Αλ Κάιντα.  

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ