Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους Facebook Twitter
Στο Ηydra Εdition το φαγητό έχει διττό ρόλο, «να ομορφύνει το τραπέζι, αλλά και να φέρει τους ανθρώπους κοντά».
0

Μια ταράτσα που έχει 360 μοίρες θέα στην «αρχόντισσα του Αργοσαρωνικού» και άρωμα από μελισσοκέρι. Κρύο τσάι του βουνού για καλωσόρισμα την ώρα του ηλιοβασίλεματος και έπειτα ένας βραδινός ουρανός γεμάτος αστέρια, κάτω από τον οποίο επισκέπτες του νησιού χαλαρώνουν δημιουργώντας σε ένα μεγάλο τραπέζι, έχοντας κάνει τα κινητά τους στην άκρη. Αυτά είναι τα αρώματα, τα χρώματα, οι εικόνες που χαρακτηρίζουν τα δύο τελευταία καλοκαίρια της Βασιλικής Βερούση. Κατοικώντας τα τελευταία δέκα χρόνια στο Λονδίνο, με σπουδές πάνω στην Κοινωνιολογία και στην Παιδοψυχολογία στο UCL, έχει ιδρύσει εκεί με έδρα την Οld Street το merakids, έναν χώρο δημιουργίας για παιδιά από 0-7 ετών, με σκοπό την κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων μέσω του παιχνιδιού αλλά και την ομαλή κοινωνικοποίησή τους σε μεγαλύτερα γκρουπ.

Παράλληλα, μαζί με την Αμαλία Κοντέση δημιούργησαν μια ομάδα που καταπιάνεται με θεατρικές παραγωγές, ενώ η ίδια η Βασιλική ειδικεύεται στο κομμάτι των σκηνικών, των κοστουμιών και της φωτογραφίας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας ασχολήθηκε με τη φωτογραφία μόδας και έτσι βρέθηκε για μαθήματα στο Central Saint Martins. Σήμερα μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ της Ελλάδας και της Αγγλίας, όπου τον χειμώνα συνεργάζεται με γκαλερί, ιδρύματα και art hubs προκειμένου να μεταφέρει την εμπειρία του Ηydra Εdition στο Λονδίνο μέσα από μια διαφορετική σκοπιά. Tι είναι όμως το Ηydra Εdition, που μετρά σχεδόν έναν χρόνο ζωής;

«Η τελευταία δεκαετία ήταν τρομερά έντονη, γεμάτη εμπειρίες και σκληρή δουλειά, με μια προσήλωση σε στόχους που είχα θέσει στον εαυτό μου να πετύχω μέχρι τα 30. Με την πανδημία, από τη στιγμή που είδα πως απρόβλεπτοι παράγοντες μπορούν να αλλάξουν τη ζωής μας ριζικά, αποφάσισα να δώσω επιτέλους στον εαυτό μου τον χώρο και τον χρόνο έτσι ώστε να εξερευνήσω παραπάνω τη δημιουργική μου πλευρά, απαλλαγμένη πλέον από τους στόχους της προηγούμενης δεκαετίας. Αποτέλεσμα ήταν λοιπόν το Ηydra Εdition, ένα πρότζεκτ που καλύπτει και εκφράζει σε μεγάλο βαθμό όλες τις δημιουργικές μου πτυχές και ανησυχίες».

Για τα workshops που ανακοινώνει, η Βασιλική Βερούση επιλέγει καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά πεδία, που όμως δεν έχουν ξανακάνει κάτι ανάλογο, οπότε όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και γι’ αυτούς.

Εν μέσω κορωνοϊού επισκέφτηκε το νησί της Ύδρας για μια διανυκτέρευση. «Ένιωσα κατευθείαν ένα περίεργο συναίσθημα ελευθερίας και χαλάρωσης. Αποφάσισα να επεκτείνω τη διαμονή μου αλλάζοντας ξενοδοχείο και κάπως έτσι βρέθηκα στην ταράτσα ενός ξενοδοχείου να δημιουργώ. Συνήθως, για να αποφορτιστώ από την καθημερινότητα πρέπει να περάσουν τρεις-τέσσερις μέρες διακοπών. Σε αυτή την ταράτσα, όμως, βλέποντας το λιμάνι της Υδρας, μου πήρε μόλις λίγα λεπτά».

Δυσκολεύτηκε να βρει όσα χρειαζόταν για να ζωγραφίσει «στο νησί των καλλιτεχνών», και αυτό την προβλημάτισε. «Έτσι λοιπόν με την επιστροφή μου στο Λονδίνο αυτή η εικόνα ερχόταν έντονα στο μυαλό μου και όταν αποφάσισα να μοιράσω τον χρόνο μου μεταξύ Ελλάδας και Αγγλίας ήξερα ότι η Ύδρα ήταν το μέρος στο οποίο ήθελα να δραστηριοποιηθώ. Και ενώ έψαχνα χώρο για το πρότζεκτ στην Ύδρα, μια φίλη μου μού πρότεινε να έρθω σε επαφή με έναν γνωστό της από το νησί. Όταν συναντήθηκα λοιπόν με τον κύριο Χρήστο, με πήγε στην ταράτσα του ξενοδοχείου του, στο Douskos Port House, και ήταν η ίδια ταράτσα με εκείνη στην οποία τότε στις διακοπές μου είχα δημιουργήσει».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Όλα συμβαίνουν γύρω από ένα τραπέζι...

Το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να έρθει σε επαφή με την κεραμική −όπως πρόσφατα που η Βασιλική Βερούση συνεργάστηκε σε αυτό με τη Χριστίνα Μανδηλάρη του Naked Summers−, να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί. Έχοντας πάντα μια zero waste προσέγγιση, όλα συμβαίνουν γύρω από ένα τραπέζι, και αυτό που δημιουργούν όσοι συμμετέχουν είναι το πιο προσωπικό και ξεχωριστό σουβενίρ που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους από το νησί. Στο Ηydra Εdition το φαγητό έχει διττό ρόλο, «να ομορφύνει το τραπέζι, αλλά και να φέρει τους ανθρώπους κοντά».

Για τα workshops που ανακοινώνει, η Βασιλική Βερούση επιλέγει καλλιτέχνες και δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά πεδία, που όμως δεν έχουν ξανακάνει κάτι ανάλογο, οπότε όλη αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη και γι’ αυτούς. «Η Ύδρα είναι ένα πολύ μικρό νησί, έτσι, κάθε φορά που κάποιος νέος συνεργάτης έρχεται εδώ, είναι σαν να φέρνω έναν νέο φίλο για να του δείξω το αγαπημένο μου μέρος, γνωρίζει και τους ντόπιους και έτσι γινόμαστε μια μεγάλη παρέα. Από την αρχή του πρότζεκτ, όταν ο κύριος Χρήστος, ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, μου είπε “έλα στο νησί και θα δούμε μαζί τι θα δημιουργήσεις”,  έβαλε τις βάσεις για κάθε συναναστροφή μου με τους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Οι ντόπιοι είναι τεράστιο μέρος του Ηydra Εdition, πλέον είναι εκεί σχεδόν σε κάθε workshop, ενώ τα επικοινωνούν από μόνοι τους στο νησί».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Η θέα από την ταράτσα του Douskos Port House
Ηydra Εdition Facebook Twitter
Αυτό που δημιουργούν όσοι συμμετέχουν είναι το πιο προσωπικό και ξεχωριστό σουβενίρ που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους από το νησί.

«Αυτό που με ευχαριστεί στα workshops είναι ότι μετά τα πρώτα είκοσι λεπτά όλοι αφήνουν εντελώς τα κινητά τους και χάνονται μέσα στη στιγμή. Ανυπομονώ για τα επόμενα και ειδικά γι’ αυτά που έρχονται μέσα στον Σεπτέμβριο: στις 7 Σεπτεμβρίου με το CLO και το CLO Circle, με μια λέσχη φιλοσοφίας αφιερωμένη στη συνεχή ανταλλαγή σκέψεων, συναισθημάτων και ιδεών, θα μιλήσουμε για τις αναμνήσεις με συνεντεύξεις από κατοίκους της Ύδρας. Αλλά και γι’ αυτά που θα πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο, όταν ο ιδρυτής του Casa Lawa στη Σικελία θα επισκεφθεί για δύο εβδομάδες την Ύδρα προκειμένου να δημιουργήσουμε και να στήσουμε ένα workshop μαζί. Δεν έχω επισκεφθεί ξανά το νησί  αυτούς τους μήνες και ανυπομονώ να δω τη δυναμική του και πώς μοιάζει μόλις περάσουν οι μήνες του καλοκαιριού».

«Συνάντησα στο Λονδίνο μια κοπέλα που επισκέφτηκε την Ύδρα και ήρθε σε ένα workshop.  Είχαν περάσει μερικοί μήνες από αυτό και μου είπε “κάθε βροχερή, μουντή μέρα, κλείνω τα μάτια, μεταφέρομαι σε αυτή την ταράτσα και ηρεμεί η ψυχή μου”. Πιστεύω πως αυτό το σχόλιο είναι η ψυχή του Ηydra Εdition».

Ηydra Εdition Facebook Twitter
Το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να έρθει σε επαφή με την κεραμική, να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο νησί.

Περισσότερες πληροφορίες για το Hydra Edition θα βρείτε εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ