«Η ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ με την Έλενα Κελεσίδη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

«Η ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ με την Έλενα Κελεσίδη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ Facebook Twitter
Φωτο: Α. Σιμόπουλος
0

Η σπουδαία μονόπρακτη όπερα «Η ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ, βασισμένη στον ομώνυμο θεατρικό μονόλογο του Ζαν Κοκτώ, έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Παναγή Παγουλάτου και με τη διεθνώς καταξιωμένη υψίφωνο της ΕΛΣ Έλενα Κελεσίδη στον ρόλο της Γυναίκας, για έξι μόνο παραστάσεις.

Η Έλενα Κελεσίδη καλείται να ζήσει τις τελευταίες στιγμές μιας σχέσης και ίσως μιας ζωής. «Elle», αυτή, μέσα από ένα μεγάλο τηλεφώνημα με διακοπές και παύσεις, ζει τον οδυνηρό επίλογο της ερωτικής σχέσης με τον αγαπημένο της, «son chéri». Ένας μονόλογος, μια «μουσική εξομολόγηση», σύμφωνα με τον συνθέτη, για τον προδομένο έρωτα και την απόλυτη μοναξιά πέρα από φύλο, ηλικία, εποχή.

Μετά από σαράντα χρόνια φιλίας με τον Ζαν Κοκτώ, ο Φρανσίς Πουλένκ συνέθεσε το 1958 τη μονόπρακτη αυτή «λυρική τραγωδία» πάνω στον ομώνυμο θεατρικό μονόλογο που έγραψε ο συγγραφέας το 1928. Κίνητρο και για τους δύο δημιουργούς υπήρξε το τέλος μιας επώδυνης ερωτικής σχέσης.

Αρχικά, ο εκδότης του είχε προτείνει στον Πουλένκ να συνθέσει τον μονόλογο για τη Μαρία Κάλλας, η οποία την εποχή εκείνη βρισκόταν στο απόγειο της δόξας της. Ωστόσο, ο συνθέτης επέλεξε να συνεργαστεί με τη Γαλλίδα υψίφωνο Ντενίζ Ντυβάλ, της οποίας τη θυελλώδη ερωτική ζωή γνώριζε και η οποία μόλις πρόσφατα είχε ερμηνεύσει την Μπλανς στην όπερά του «Διάλογοι Καρμηλιτισσών», που είχε παρουσιαστεί με επιτυχία στη Σκάλα του Μιλάνου το 1957.

Η «Ανθρώπινη φωνή» έκανε πρεμιέρα στην Κωμική Όπερα του Παρισιού στις 6 Φεβρουαρίου 1959 με την Ντυβάλ να ερμηνεύει τον ρόλο της Γυναίκας, υπό τη διεύθυνση του Ζωρζ Πρετρ και με τον Ζαν Κοκτώ να υπογράφει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης.

Στη νέα παραγωγή που θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, ο Παναγής Παγουλάτος ξαναδιαβάζει την «Ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ με τα μάτια του 21ου αιώνα και προσεγγίζει σκηνοθετικά το έργο με έναν τελείως διαφορετικό και ανατρεπτικό τρόπο.

«Η ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ με την Έλενα Κελεσίδη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ Facebook Twitter
Φωτο: Α. Σιμόπουλος

«Ένας προβληματισμός της δεκαετίας του '50 σε σχέση με το αν τελικά η τεχνολογία των επικοινωνιών φέρνει κοντά ή απομακρύνει τους ανθρώπους. Ο ίδιος προβληματισμός ενισχύθηκε τη δεκαετία του '90, όταν το κινητό τηλέφωνο επέτρεψε ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία στο ψέμα. Σήμερα, η διείσδυση της εικόνας στην καθημερινή τηλεπικοινωνία επιτρέπει μια πιο ανθρώπινη και ειλικρινή "τηλεπροσέγγιση". Ας ξαναδιαβάσουμε την ιστορία του έργου εν έτει 2018», σημειώνει ο σκηνοθέτης.


Στον ρόλο της Γυναίκας η Έλενα Κελεσίδη, η υψίφωνος της ΕΛΣ που έχει πρωταγωνιστήσει σε πολυάριθμες παραγωγές όπερας σε Βασιλική Όπερα Λονδίνου, Κρατική Όπερα Βιέννης, Μητροπολιτική Όπερα Νέας Υόρκης, Όπερα Βαστίλης, Φεστιβάλ Μπρέγκεντς, Βερολίνο, Αμβούργο, Μόναχο, Άμστερνταμ, Ζυρίχη, Τόκιο κ.ά. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους μαέστρους και σκηνοθέτες και έχει λάβει θετικότατες κριτικές από τα σημαντικότερα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο.

Info

Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Παραστάσεις: 30 Νοεμβρίου, 2 Δεκεμβρίου 2018 / 29, 31 Ιανουαρίου 2019 / 2, 5 Μαΐου 2019, 20:30

Εισιτήρια: 15, 18, 25 ευρώ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.