Το υπνοδωμάτιο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ σε έναν πίνακα του 1888, με το μελί-κίτρινο κρεβάτι στη γωνία ενός δωματίου με γαλάζιους τοίχους και τις χαρακτηριστικές αντιθέσεις των χρωμάτων, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από τους λάτρεις της τέχνης. Αλλάζει η εμπειρία μας μαθαίνοντας ότι ο Βαν Γκογκ χρωμάτισε τους τοίχους σε βιολετί, και όχι γαλάζιο, επηρεαζόμαστε αν μάθουμε ότι δεν ήταν ένας ζωγράφος που πάλευε με τους δαίμονές του, αλλά ένας καλλιτέχνης με προσανατολισμό και στόχο;
Όπως γράφουν οι New York Times, αυτά είναι τα ερωτήματα που θέτει μια νέα ανάλυση των έργων του, η οποία κράτησε οχτώ χρόνια. Οι επιστήμονες της Shell σε συνεργασία με τον ολλανδικό οργανισμό Πολιτιστικής Κληρονομιάς και τους επιμελητές του πρόσφατα ανακαινισμένου Μουσείου Βαν Γκογκ στη Νέα Υόρκη, εξέτασαν εκατοντάδες καμβάδες, όπως και τις παλέτες του, χρωστικές ουσίες, γράμματα και σημειώσεις του καλλιτέχνη.
«Ανακαλύψαμε ότι ο Βαν Γκογκ ήταν ένας πολύ μεθοδικός καλλιτέχνης, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το γνωστό μύθο ότι ήταν ένας μανιακός, ενδεχομένως ελαφρά διαταραγμένος άνθρωπος που έριχνε αυθόρμητα μπογιά σε έναν καμβά», λέει ο κύριος Rüger. «Ήταν κάποιος που ήξερε πολύ καλά τις ιδιότητες των υλικών που χρησιμοποιούσε, τον τρόπο χρήσης τους και δημιουργούσε συνθέσεις πολύ σκόπιμα. Υπό αυτή την έννοια είναι μια σημαντική τροπή που δίνει μια καλύτερη ιδέα του τι είδους καλλιτέχνης ήταν ο Βαν Γκογκ».
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα αποκαλυφθούν στην έκθεση «Van Gogh at Work" που θα γίνει στο μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ.
σχόλια