Η Κατερίνα Κοσκινά παραμένει Διευθύντρια του ΕΜΣΤ μέχρι τη λήξη της θητείας του Δ.Σ.

Η Κατερίνα Κοσκινά παραμένει Διευθύντρια του ΕΜΣΤ μέχρι τη λήξη της θητείας του Δ.Σ. Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
1

Ανακοινώθηκε επισήμως το πρόσωπο που αναλαμβάνει νέα θητεία στο "τιμόνι" του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Το Υπουργείο Πoλιτισμού ανακοίνωσε πριν από λίγο, πως η μέχρι πριν περίπου ένα μήνα διευθύντριά του ΕΜΣΤ, Κατερίνα Κοσκινά, συνεχίζει και ορίζεται ως Διευθύντρια του Μουσείου μέχρι τη λήξη της θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΜΣΤ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) ιδρύθηκε ως ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από το ΥΠΠΟΑ το 2000. Η ίδρυσή του, η αρχική συγκρότηση της συλλογής του, τα εκθεσιακά δείγματα γραφής του σε χώρους που φιλοξένησαν τις δράσεις του, η επιλογή του κτιρίου ΦΙΞ ως μόνιμης στέγης του φέρουν όλα τη σφραγίδα της ιδρυτικής διευθύντριας και εμπνεύστριάς του Άννας Καφέτση. Τίποτα δεν θα είχε προφανώς συμβεί χωρίς τη γνώση, την ευαισθησία, το πάθος και τις άοκνες προσπάθειές της. Καμία από τις ανασχετικές για το άνοιγμα του μουσείου παραμέτρους δεν μπορεί να αναιρέσει αυτό το αδιαμφισβήτητο γεγονός.

Εξίσου, όμως, αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι το μουσείο παραμένει κλειστό. Προβλήματα εργολαβιών, διοικητικές ανακολουθίες, αλλότρια συμφέροντα, παραλυτικές ισορροπίες, καθυστέρησαν επί μακρόν την ολοκλήρωση των εργασιών για την έναρξη της λειτουργίας του μουσείου, με αποκορύφωμα την απομάκρυνση της διευθύντριας από τα καθήκοντά της πριν την ολοκλήρωση της θητείας της από την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Η Κατερίνα Κοσκινά, που κλήθηκε εκ των υστέρων να αναλάβει καθήκοντα διευθύντριας, στο σύντομο χρονικό διάστημα της θητείας της, κατέβαλε πολύ κόπο, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο και το προσωπικό του Μουσείου, να προωθήσει τις απαραίτητες διεργασίες για το άνοιγμά του. Εκκρεμεί ακόμη προς αυτή την κατεύθυνση η κατάθεση του β' σταδίου της οριστικής Μουσειογραφικής μελέτης, καθώς επίσης και οι αναγκαίες τροποποιήσεις της εγκεκριμένης Μουσειολογικής μελέτης.

Η νυν πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, που κληρονόμησε το δυσεπίλυτο πρόβλημα, έχει ως μοναδικό μέλημά της την άρση όλων εκείνων των εμποδίων για το άνοιγμα του ΕΜΣΤ και -όπως σε κάθε εποπτευόμενο φορέα- την εξασφάλιση διοικητικής συνέχειας χωρίς βίαιες αλλαγές, όταν δεν συντρέχουν ισχυροί λόγοι ανεξάρτητοι της καλλιτεχνικής δραστηριότητάς του.

Το Υπουργείο οφείλει από την πλευρά του να ολοκληρώσει τις παροχές προς το Μουσείο ώστε, εκτός των άλλων, να καταστεί δυνατή η ενεργοποίηση της δωρεάς του Ιδρύματος Νιάρχου. Προτίθεται δε να δρομολογήσει άμεσα διαδικασίες Ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την επιλογή νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΕΜΣΤ. Αποτελεί, άλλωστε, γενικότερη πολιτική μας βούληση η αλλαγή της διαδικασίας επιλογής προσώπων για την πλήρωση των θέσεων καλλιτεχνικών διευθυντών των εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΠΟΑ μέσα από διαφανείς θεσμοθετημένες διαδικασίες.

Με δεδομένα τα παραπάνω, τοποθετούμε την κυρία Κατερίνα Κοσκινά ως Διευθύντρια του Μουσείου μέχρι τη λήξη της θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΜΣΤ, με κριτήριο την εξασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχισης των απαραίτητων διεργασιών και την προσδοκία πολύ σύντομα το ΕΜΣΤ να λειτουργήσει και να αποδοθεί στην ελληνική κοινωνία.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.