Η πιο ακριβή κινηματογραφική απόπειρα της Κίνας ήταν και το πιο μεγάλο φιάσκο της

Η πιο ακριβή κινηματογραφική απόπειρα της Κίνας ήταν και το πιο μεγάλο φιάσκο της Facebook Twitter
0

Για την παραγωγή της δαπανήθηκαν 113 εκ. δολάρια, ενώ ως επενδυτές εμφανίστηκαν στους τίτλους αρχής και τέλους ο πολυεκατομμυριούχος του "Alibaba" Jack Ma και άλλοι επιφανείς των επιχειρήσεων. Όμως, πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη αποτυχία του κινεζικού κινηματογράφου και όσων αποτόλμησαν ένα... χολιγουντιανών διαστάσεων άνοιγμα. 

Ο λόγος για την ταινία "Asura", που οι δημιουργοί της ήθελαν να είναι ένα επικό κινηματογραφικό fantasy φιλμ, αυτό που όλους τους προηγούμενους μήνες συζητιόταν ως η ακριβότερη κινεζική παραγωγή όλων των εποχών. Το αποτέλεσμα; Δεν πρόλαβε να κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους και εκείνο το ίδιο Σαββατοκύριακο οι αριθμοί έδειχναν κατά πού όδευε η κατάσταση. 

Γιατί σ' αυτή την πρεμιέρα η ταινία κατάφερε να επιστρέψει στο ταμείο μόλις και μετά βίας 7 εκ. δολάρια, αναγκάζοντας τους παραγωγούς της να την αποσύρουν άρον - άρον, ενώ εκπρόσωπος της κινεζικής εταιρείας παραγωγής Zhenjian Film προανήγγειλε αλλαγές. Όπως χαρακτηριστικά είπε, στόχος των παραγωγών της Asura είναι πλέον να κάνουν ευρύτατες αλλαγές στην ταινία και να την επανακυκλοφορήσουν... 

Η πιο ακριβή κινηματογραφική απόπειρα της Κίνας ήταν και το πιο μεγάλο φιάσκο της Facebook Twitter

Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο στο Χόλιγουντ μία ταινία να αποσύρεται από τους κινηματογράφους 1-2 εβδομάδες μετά την επίσημη πρώτη της, έχουν αποτύχει κι άλλοι πριν από τους παραγωγούς της Asura. Αλλά το να αποσύρεται ένα φιλμ από το πρώτο κιόλας Σαββατοκύριακο της προβολής του, ναι, αυτό αποτελεί ρεκόρ τιτάνιας αποτυχίας. 

Για την ώρα, η ζημία των 106 εκ. δολαρίων της ταινίας κατατάσσεται στις χειρότερες όλων των εποχών. Βέβαια, προηγείται η ταινία "Sinbad: Legend of the Seven Seas", με απώλειες 125 εκ. δολαρίων, κάτι που της δίνει δικαίως τον χαρακτηρισμό της μεγαλύτερης αποτυχίας στην ιστορία του κινηματογράφου. Το αμερικανικό αντίστοιχο της Asura είναι το "The Adventures of Pluto Nash", μία κωμωδία με τον Έντι Μέρφι που στην εταιρεία παραγωγής του στοίχισε 100 εκ. και έκανε απόσβεση μόνο τα 7 εκ. δολάρια. 

Η πιο ακριβή κινηματογραφική απόπειρα της Κίνας ήταν και το πιο μεγάλο φιάσκο της Facebook Twitter

Λίγα λόγια για το flop

Βασισμένο στη βουδιστική μυθολογία, το φιλμ εξιστορεί τη ζωή ενός βοσκού -που υποδύεται ο διάσημος Κινέζος ηθοποιός Leo Wu-, του οποίου η αποστολή είναι να προστατεύσει το Βασίλειο της Επιθυμίας από ένα πιθανό πραξικόπημα. Φιλοδοξία των παραγωγών ήταν να δημιουργήσουν κάτι που θα μπορούσε να είναι η κινεζική εκδοχή του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών.

Βέβαια, όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε το Hollywood Reporter, εκείνο που τελικά κατάφεραν, όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία, ήταν να θυμίζουν μία καλή εκδοχή μεταμφιεσμένων για το αμερικανικό Χάλοουιν: οι πρωταγωνιστές μοιάζουν περισσότερο στην Καλίσι και τον Καλ Ντρόγκο από το Game of Thrones... 

Γι' αυτή την αποτυχία, οι παραγωγοί από τη μία κατηγορούν το αβυσσαλέο box - office με τους απλησίαστους οικονομικούς στόχους του, κι από την άλλη ρίχνουν το φταίξιμο στην δολιοφθορά, κατηγορώντας τα τρολς που γέμισαν το φιλμ με αρνητικές κριτικές μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Maoyan. Μικρή λεπτομέρεια: η Maoyan ανήκει στον αντίπαλο του ιδιοκτήτη του Alibaba και διεκδικεί το 30%-40% της αγοράς. 

Και η αλήθεια είναι ότι στις πλατφόρμες ελέγχου, αλλά και ηλεκτρονικής έκδοσης κινηματογραφικών εισιτηρίων που ελέγχονται από την "Alibaba" ήταν σαφώς καλύτερες... 

Η πιο ακριβή κινηματογραφική απόπειρα της Κίνας ήταν και το πιο μεγάλο φιάσκο της Facebook Twitter

Βέβαια, για το φιάσκο της συγκεκριμένης πολυδάπανης κινηματογραφικής απόπειρας δεν ευθύνονται μόνο οι κακές κριτικές μερικών τρολς στο διαδίκτυο. Η ταινία βγήκε «απέναντι» στην κωμωδία Dying to Survive, που το πρώτο κιόλας Σαββατοκύριακό της σημείωσε εισπράξεις 69 εκ. δολαρίων και συνολικά 350 εκ., ενώ πέρα από τον σκληρό ανταγωνισμό είχε να αντιμετωπίσει και τον κάπως ξεθυμασμένο ενθουσιασμό του κοινού για sci-fi ταινίες.  

Το μόνο χειρότερο κι από την αποτυχία της συγκεκριμένης ταινίας είναι ότι η Κίνα αποφάσισε να ανοιχτεί σ' αυτό το πεδίο, με τέτοιου ύψους επένδυση, αντιγράφοντας όχι τα παρόμοια αμερικανικά σενάρια, αλλά τις συνήθειες των χολιγουντιανών εταιρειών παραγωγής να επενδύουν σε τέτοιου είδους αποτυχίες... 

Με στοιχεία από το qz.com

 


Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ