Η τραγική ιστορία του πίνακα «Οι Πυροβολητές» του Κίρχνερ και πώς τελικά μετά από χρόνια επέστρεψε εκεί που ανήκει

Η τραγική ιστορία του πίνακα «Οι Πυροβολητές» του Κίρχνερ και πώς τελικά μετά από χρόνια επέστρεψε εκεί που ανήκει Facebook Twitter
0

Το Ίδρυμα Solomon R. Guggenheim ανακοίνωσε πως επιστρέφει έναν πίνακα ζωγραφικής του γερμανού εξπρεσιονιστή Ερνστ Λούντβιχ Κίρχνερ, στους κληρονόμους του Εβραίου εμπόρου έργων τέχνης Άλφρεντ Φλέχταϊμ.

Το Ίδρυμα διεξήγαγε διετή εκτεταμένη έρευνα για να αποκαλύψει την ιστορία και τη διαδρομή του πίνακα «Οι Πυροβολητές» (Das Soldatenbad) που φιλοτεχνήθηκε το 1915.

Η έρευνα δείχνει ότι ο Φλέχταϊμ αποχωρίστηκε το έργο μετά από μια αντισημιτική εκστρατεία εναντίον του στη δεκαετία του 1930 στη Γερμανία.

Το έργο ανήκε στον εβραϊκής καταγωγής έμπορο που έζησε στη Γερμανία, μέχρι το 1933. Όταν έφυγε από τη χώρα εν μέσω απειλών από τους Ναζί, μετέφερε προηγουμένως τον πίνακα στο σπίτι της ανιψιάς του.

Εκείνη ωστόσο αυτοκτόνησε τη νύχτα που αναμένονταν να μεταφερθεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Ο Κουρτ Φελντχόισερ, μέλος του ναζιστικού κόμματος, απέκτησε το έργο το 1938. Το 1945, τη χρονιά που σκοτώθηκε, ο πίνακας άλλαξε και πάλι χέρια και πέρασε στη μητέρα του, η οποία με τη σειρά της τον απέστειλε στη γκαλερί Weyhe στη Νέα Υόρκη.

Ένα ζευγάρι αγόρασε από εκεί το έργο το 1952 και τέσσερα χρόνια αργότερα, το δώρισε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο το στη συνέχεια το μεταβίβασε στο ίδρυμα Guggenheim το 1988 με αντάλλαγμα άλλα έργα.

Σε μια δήλωση, ο Μάικλ Χάλτον, ένας εκ των κληρονόμων του έργου είπε: «Η επιστροφή είναι μια αναγνώριση και απόδοση σεβασμού απέναντι στα δεινά των οικογενειών των ναζιστικών θυμάτων».

«Το Ίδρυμα Guggenheim ήταν υποδειγματικό στην εκπλήρωση της υπόσχεσης για επιστροφή κλεμμένων έργων», πρόσθεσε.

Ο Ρίτσαρντ Άρμστρονγκ, ο διευθυντής του Guggenheim, είπε ότι το μουσείο είχε πεισθεί ότι ο πίνακας έπρεπε να επιστραφεί και ήταν καθήκον τους να το κάνουν.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ