Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter
0

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Από τα μέσα μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’60 ήταν αμέτρητα τα γκρουπ που ονειρεύονταν να γίνουν οι νέοι Beatles ή οι Stones. Τα πιο πολλά ήταν μαύρα χάλια (όχι, δεν ήταν όλες οι κυκλοφορίες των ’60s της προκοπής, με όσο μεγάλη δόση νοσταλγίας και να τις ακούσεις και όσο κι αν τις εξωραΐσει ο χρόνος) έτσι δικαιολογημένα τα έφαγε η μαρμάγκα. Πριν από καμιά δεκαετία που έγινε η έκρηξη του downloading και μπορούσες να έχεις πρόσβαση στα αρχεία χρηστών που μοιράζονταν ακόμα τα πιο άγνωστους και ξεχασμένους δίσκους, γέμισε ο τόπος από άθλιες συλλογές αλλά και από χαμένα διαμαντάκια που αν δεν είχα αυτή τη δεύτερη ευκαιρία θα έμεναν για πάντα στα αζήτητα.

 

Ένα από τα άλμπουμ που είχε βγει το 1967 και είχε ξεχαστεί εντελώς (λίγο δίκαια, λίγο άδικα) ήταν το μοναδικό που κυκλοφόρησαν οι Νεροχύτες. Το συγκρότημα του James Ervan Parker -που αργότερα πέρασε και από τους Them- ονομαζόταν Kitchen Cinq -με το sink γραμμένο έτσι, εντελώς χιψτερικά, από την γαλλική λέξη για το πέντε, κάνοντας και λογοπαίγνιο με τον αριθμό των μελών του γκρουπ. Το συγκρότημα από το Τέξας έβγαλε καναδυό single με διασκευές ως The Illusions και μετά μετακόμισε στο Λος Άντζελες για να δουλέψει με τον Lee Hazelwood. Αυτός τους πρότεινε να γίνουν λίγο πιο χίπηδες, να αλλάξουν το όνομα σε Νερο-χύτες για να έχουν πιο πολλές ελπίδες για επιτυχία και να στρωθούν να γράψουν δικά τους κομμάτια. Τελικά την παραγωγή στο άλμπουμ δεν την έκανε αυτός, την έκανε ο Hokom και έτσι έβαλαν και πέντε διασκευές (από τα συνολικά 11 τραγούδια του δίσκου): το “Solitary Man” του Neil Diamond και τα Codine (Buffy Ste. Marie), “Last Chance to Turn Around (Gene Pitney), Still in Love with You Baby (the Beau Brummels) και το “I Can’t Let Go”των Hollies. Ο δίσκος που ονομάστηκε εντελώς αποτυχημένα “Everything but…” ήταν αρκετά καλός και μάλιστα ξεκινάει καταπληκτικά με ένα κομμάτι που έγραψαν σε πολλά κέφια, το You’ ll be sorry one day.

 

Παρόλα αυτά, ενώ είχε όλα τα στοιχεία που έκαναν πετυχημένο έναν δίσκο στα τέλη των ’60s, δεν είχε και τίποτα ξεχωριστό ή πρωτότυπο. Ήταν μια απ’ τα ίδια. Αυτό προφανώς τον έβαλε κατευθείαν στο χρονοντούλαπο και τον άφησε καταχωνιασμένο και ξεχασμένο για 40 χρόνια, γιατί ποιος ήθελε ένα αντίγραφο των Beau Brummels ή των Gerry and the Peacemakers με αμερικάνικη προφορά;

 

 Ένα συγκρότημα που το έλεγαν Νερο-χύτες Facebook Twitter

 

Το “Everything but…” δεν ξανακυκλοφόρησε ποτέ, το έβρισκες μόνο στο e-bay και μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε επίσημα σε CD. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα που η Light in the Attic έβγαλε ολόκληρο το άλμπουμ σε μια έκδοση της προκοπής, μαζί με ό,τι άλλο είχαν κυκλοφορήσει σε 45άρια.

 

Η συλλογή λέγεται «When the Rainbow Disappears: An Anthology 1965-68».

 

Αυτά είναι μερικά από τα κομμάτια τους. No bad.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ