Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία Facebook Twitter
«Το ωραίο με το να μεγαλώνεις είναι ότι ως διαδικασία μοιάζει με την κατασκευή της οροφής ενός καθεδρικού ναού. Έχει χιλιάδες κομμάτια και παίρνει χρόνια για να φτιαχτεί», αναφέρει σε ένα σημείο η Βjörk, που πλέον πλησιάζει τα 60. Φωτ.: Santiago Felipe/Getty Images/Ideal Image
0

Η σειρά Apple Live Music φιλοξένησε πρόσφατα το Cornucopia της Björk σε όλες τις πλατφόρμες του. Πρόκειται για ένα εικαστικό φιλμ που ετοίμασε με αφορμή την πρόσφατη περιοδεία της σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η Ισλανδή αβανγκάρντ μουσικός έδωσε την πρώτη της συνέντευξη μπροστά σε κάμερα εδώ και μια δεκαετία στην εκπομπή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Apple Music 1, Zane Lowe

H συναυλία, που μπορεί κανείς να δει δωρεάν στο YouTube, είναι ένα μοναδικό ψηφιακό show όπου η μουσικός πειραματίζεται με VR visuals και την εικονική πραγματικότητα, ερμηνεύοντας τα τραγούδια της μέσα σε ένα θέατρο του 19ου αιώνα, γεφυρώνοντας με αυτό τον τρόπο το παρελθόν με το μέλλον. Η playlist τιμά την καλλιτεχνική καινοτομία της Björk και μοιάζει με ένα ταξίδι που ξεκινάει από την πρώιμη δουλειά της και τραγούδια όπως το Isobel και το Hidden Place και καταλήγει στο φιλόδοξο «Utopia» του 2017 και το «Fossora» του 2023. 

«Το ωραίο με το να μεγαλώνεις είναι ότι ως διαδικασία μοιάζει με την κατασκευή της οροφής ενός καθεδρικού ναού. Έχει χιλιάδες κομμάτια και παίρνει χρόνια για να φτιαχτεί», αναφέρει σε ένα σημείο η Βjörk, που πλέον πλησιάζει τα 60. «Σε αυτήν τη λογική, προσπαθώ να κάνω αυτό το θηρίο που είναι το "Cornucopia" να είναι κάτι ολιστικό. Και υπάρχει και η άλλη πλευρά του εαυτού μου που θέλει κάτι πιο συναισθηματικό και άγριο, πιο αληθινό».

Η  Björk τα τελευταία χρόνια φημίζεται για το ακτιβιστικό της έργο όσον αφορά την κλιματική κρίση και την ανάγκη ανάληψης δράσης για την καταπολέμησή της.

Στη συνέντευξη κάνει μια εντυπωσιακή και αινιγματική εμφάνιση. Μιλάει πάνω από 50 λεπτά για το συγκεκριμένο πρότζεκτ, καλυμμένη από πάνω μέχρι κάτω με ένα τεράστιο μαύρο πέπλο, κεντημένο με ημιπολύτιμους λίθους.

Όσον αφορά την ονoμασία «cornucopia», που ενέπνευσε το live, λέει: «Η αφθονία είναι μια απάντηση στα περιβαλλοντικά προβλήματα αλλά και σε πολλά άλλα. "Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή"». Η Björk τα τελευταία χρόνια φημίζεται για το ακτιβιστικό της έργο όσον αφορά την κλιματική κρίση και την ανάγκη ανάληψης δράσης την καταπολέμησή τους. Το μεταγενέστερο έργο της είναι αφιερωμένο στη φύση και στο πώς αυτή μπορεί να αφυπνίσει συνειδήσεις και να λειτουργήσει θεραπευτικά για τον άνθρωπο και τον πλανήτη. Στη συνέντευξη επικεντρώνεται κυρίως σε αυτό, αλλά δίνει και μια γεύση για το πώς είναι η ζωή της στην Ισλανδία, πόσο διαφέρει από τα '90s, που την κυνηγούσε ο Τύπος παντού, μίλησε επίσης για τους αγαπημένους της συνεργάτες τα τελευταία χρόνια, όπως η Arca, και για το ότι κατά βάθος παραμένει πανκ μέχρι σήμερα. 

«Δεν μπορούμε π.χ. να απομονωθούμε σε ένα νησί. Η φύση έχει τη δύναμη να μεταλλάσσεται και να δημιουργεί νέα πλάσματα που θα επιβιώσουν. Είναι μια αισιόδοξη προοπτική, την οποία βοηθάει η βιολογία. Ένα παράξενο, κωμικό σχόλιο πάνω στην απόλυτη καταστροφή που συντελείται εκεί έξω, μια "μέτα", αισιόδοξη κατάσταση: αυτό είναι το "Cornucopia". Πολέμησα και γι' αυτό, βασική μου έγνοια ήταν να το υπερασπιστώ. Έχουμε μια πληγή ανοιχτή. Υπάρχει θεραπεία όμως, υπάρχουν επιλογές. Μπορούμε ακόμη να δημιουργήσουμε μια νέα Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, και να την τηρήσουμε αυτήν τη φορά». 

Björk: «The Cornucopia» Interview | Apple Music

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είδαμε την συναυλία της Bjork, και ξετρελαθήκαμε

Radio Lifo / Ο θριάμβος της Björk στη Μαδρίτη: Δυο συντάκτες της LIFO ήταν εκεί (και παραληρούν)

Με αφορμή τη συναυλία «Cornucopia» που παρακολούθησαν στη Μαδρίτη, ο Τάσος Μπρεκουλάκης και ο Νίκος Ευσταθίου, δύο superfans της Björk, εξηγούν πώς ανέπτυξαν τη διαχρονική αγάπη τους για εκείνη, γιατί έχασαν το μυαλό τους με την οπτικοακουστική ουτοπία που παρουσίασε επί σκηνής και γιατί η avant-garde Ισλανδή καλλιτέχνιδα εξακολουθεί να παραμένει μισό αιώνα μπροστά από την εποχή της.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT