To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Μια ιστορική στιγμή του Τρίτου: η ραδιοφωνική μεταφορά του μυθιστορήματος του Κώστα Ταχτσή "Το τρίτο στεφάνι". Διακρίνονται ο συγγραφέας με τη μικρή του ανηψιά, η Γεωργία Βασιλειάδου να ακουμπάει στον ώμο του συνθέτη Δημήτρη Λέκκα, η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Γιώργος Παυριανός
0

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Ιλάν Σολωμόν

 

Ρωτήσαμε 4 βασικούς παραγωγούς του Τρίτου, να μας πούν πώς βλέπουν από τα μέσα το πιο εκλεκτό και ενδιαφέρον ραδιοφωνικό πρόγραμμα που υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα. Αυτές είναι οι απαντήσεις τους.

 

To νέο Τρίτο μέσα από τους παραγωγούς του Facebook Twitter
Χρίστος Παπαγεωργίου

 

Ιλάν Σολωμόν - Βραδυνή Ζώνη


Τι ΤρίΤο;
Το Τρίτο Πρόγραμμα δεν είναι Όραμα, δεν είναι Μεγάλη Ιδέα. Είναι μία Φυσική Αναγκαιότητα ενός ζωντανού πνευματικού οργανισμού. Το νοιώσαμε όσοι από τους συντελεστές του βρεθήκαμε έστω και μία μέρα έξω από αυτό, αλλά κυρίως όσοι ξαφνικά το έχασαν από τα ραδιόφωνα τους τον περσινό Ιούνιο. Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και ακαριαίες, εντυπωσιακά δυσανάλογες με τα ως τότε ποσοστά ακροαματικότητας του ενός και μοναδικού σταθμού των ελληνικών ερτζιανών που υπερασπίζεται τα Γράμματα, τις Τέχνες, την Καλή κυρίως Μουσική, από το βαθύ σκοτάδι.
Το Τρίτο Πρόγραμμα είναι ζωντανό άρα δεν είναι Όραμα αλλά έχει Όραμα. Το ξέρουμε όσοι βρεθήκαμε, σχεδόν πρωτοβουλιακά, να το ανασυστήσουμε από το εννεάμηνο σκοτάδι. Και ήμασταν σχεδόν όλοι εκεί, ξεπερνώντας δισταγμούς και αιτιάσεις. Με πολύ λιγότερα μέσα από τα παλιά χρυσά χρόνια, το σημερινό Τρίτο είναι ένας ραδιοφωνικός σταθμός που ΕΝΏΝΕΙ το ακροατήριό του μέσα από τα οράματα και τα έργα των δημιουργών.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ζει την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και προτείνει διέξοδο με τον παράγοντα Άνθρωπος στο προσκήνιο.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούει την Μεγάλη Κλασική Μουσική Παράδοση αλλά ακούει και τα έργα των όπου γης λαών της εποχής της Παγκοσμιοποίησης.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούει τους λογοτέχνες, πεζογράφους και ποιητές, ιστορικούς και ερευνητές της επιστήμης, τους δημιουργούς της 7ης Τέχνης, τους ανθρώπους του Θεάτρου και τα έργα τους.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούγεται στο σπίτι, στην σχολή, το αυτοκίνητο, το μαγαζί, στο γραφείο, στο ταξί, στο λεωφορείο, στην βάρδια του ταξιδιώτη ναυτικού, στο κουβούκλιο του νταλικέρη που περνάει νύχτα τα σύνορα με τα Σκόπια. Για όλους αυτούς τους φίλους ακροατές και τις ακροάτριες εμείς καθημερινά δημιουργούμε τις εκπομπές μας. Και για τη νέα γενιά: τα παιδιά που ακούνε μουσικά παραμύθια, τα παιδιά που παιδεύονται μ' ένα μουσικό όργανο, τους σπουδαστές που με τη μουσική τους ονειρεύονται ένα πιο φωτεινό μέλλον. Για τους φοιτητές που διαβάζουν, τους καλλιτέχνες σε ώρα δημιουργίας, για τους εργαζόμενους που ξυπνούν νωρίς για τη δουλειά, όταν την έχουν.
Το Τρίτο Πρόγραμμα ακούγεται παντού γιατί το θέλουν οι ακροατές και οι άνθρωποί του.

 

Διονύσης Μαλούχος - Πρωινή Ζώνη

 

Τρίτο- όπως ανάσα

Δυο λέξεις με τον ίδιο αριθμό γραμμάτων, που πολλοί αισθάνονται αν όχι συνώνυμες, σίγουρα με παρόμοια λειτουργία. Κρίσιμη για την ανθρώπινη φύση, αλλά και την κοινωνική οργάνωση. Σημαντική για τη συνολική λειτουργία, αλλά και ένδειξη ζωής. Θα μπορούσε κάποιος να απαριθμήσει έννοιες που είναι απόλυτα συγγενείς με τη συγκεκριμένη λέξη-έννοια και «ανασαίνουν» ανάμεσα στα πέντε αυτά γράμματα: Μουσική, ανθρώπινη φωνή, πολιτισμός, συνακρόαση, αισθητική απόλαυση, ενημέρωση, επαφή, ραδιόφωνο, γνώση, απάντηση, στιγμή, ποίηση, ήχος, εκπομπή, διαδραστικό, μαζί, προσμονή, νότες, επικοινωνία, χαμόγελα, φράσεις, χρώματα, θέατρο, παράδοση, φαντασία, ελπίδα, θαυμασμός, κινηματογράφος, πρόσωπα, ιστορία, ορχήστρες, Τέχνη, αρχείο, συνάντηση, αναμετάδοση, συναυλίες, βιβλία, τάσεις, μνήμη, χαρά, ρυθμός, παράδειγμα, συνομιλία, σχήμα, περιγραφή, γέλιο, νότες, αφιέρωμα, τραγούδι, βινύλιο, μικρόφωνο, έμπνευση, χορός, υπομονή, διαφορετικότητα, μοναδικό, ωραίο, ικανοποίηση, μαγνητοταινία, σύνδεση, πομποί, ζωντανό, κείμενο, μύθος, έρωτας, εισαγωγή, ακούω-ακούμε, δέσιμο, ευχαριστώ, δέκτης, σενάριο, αλήθεια, αναμνήσεις, αντίστιξη, συλλογικό, δέχομαι, συντονισθείτε, συχνότητες, πρόγραμμα, παραγωγοί, καλλιτέχνες, ακροατές.

Ακούτε Τρίτο.

 

Χρίστος Παπαγεωργίου - Μεσημεριανή Ζώνη

Το Τρίτο ως ο διαχρονικά μεσάζων και κοινωνός του κλασσικά Ωραίου: Ωραίο: Ανάγκη της ψυχής όπως ο ήλιος είναι για την όραση και η αλήθεια είναι για το πνεύμα. Με παρόμοια κοινωνικά συμπτώματα όπως: Όταν είμαστε με τους άλλους να προβάλουμε την δική μας διαφορετική άποψη, αλλά όταν μένουμε με την άτενγκτη ειλικρίνεια του εαυτού μας, να πιστεύουμε βασικά όλοι το ίδιο.Γνωρίζουμε δηλαδή όλοι βαθιά μέσα μας τι είναι αλήθεια και προς τα πού είναι το ωραίο όπως και ποιος είναι ο ήλιος ώστε στην κρίσιμη στιγμή της ουσιαστικής μας ανάγκης, να στρεφόμαστε αλάνθαστα και σίγουρα προς το «Ηλίου φαεινότερον» Όμορφο και Αληθινό. Είναι αυτό το απλό φαινόμενο που καθορίζει την έννοια του Κλασσικού (ενίοτε γραμμένο κλασσικά με δύο «σίγμα»), αυτή την έννοια που ανέκαθεν υπηρετεί το Τρίτο πέρα από αλλαγές και εποχές.

 

Κάτια Καλλιτσουνάκη - Απογευματινή Ζώνη

Ποιο είναι το κοινό του τρίτου προγράμματος;
Φίλοι της κλασικής μουσικής, των σύγχρονων μουσικών ρευμάτων, της jazz, της world music αλλά και του ελληνικού τραγουδιού. Λάτρεις των ζωντανών συναυλιών και των μεγάλων ξένων φεστιβάλ που αναμεταδίδονται μέσω της EBU. Φίλοι της ποίησης, της λογοτεχνίας, του θεάτρου, της όπερας, του κινηματογράφου, του χορού και των τεχνών. Συλλέκτες ιστορικών ηχογραφήσεων, ερευνητές, θαυμαστές συγκεκριμένων εκπομπών, επαγγελματίες των χώρων του πολιτισμού και απλοί ακροατές όλων των ηλικιών. ''Ακριβές μειοψηφίες'' κατά τον Ελύτειο ορισμό, που θεωρούν το Τρίτο Πρόγραμμα σταθερή αξία στο χρόνο και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους, διεκδικώντας το δικαίωμα τους στην ψυχαγωγία και στην επιμόρφωση εκτός όρων αγοράς, και προσφέροντας σε μας ένα ισχυρό κίνητρο ώστε να επιδιώκουμε συνεχώς το καλύτερο αποτέλεσμα,τόσο συλλογικά όσο και ατομικά.

____

Επίλογος - Τρείς τελευταίες λέξεις για το ΝΕΟ Τρίτο:

Το Τρίτο είναι πάντα ΕΝΑ. Ταγμένο να δείχνει το δρόμο προς το ΕΑΝ ενός πάντα αναγκαίου καλύτερου κόσμου. Για αυτό όσα δίνει είναι πάντα ΝΕΑ.

Τρίτο - όπως - Τέχνη

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ