Μόλις μία μέρα μετά την πολυαναμενόμενη έναρξη του 66ου Φεστιβάλ των Καννών, ένας παλιόφιλος του θεσμού είπε να υπενθυμίσει ότι όσο γκλάμουρ-γκλίτερ και εάν πέσει στο red carpet και το επίσημο πρόγραμμα συμμετοχών, πάντα ο κρότος της απουσίας του θα είναι ηχηρός.
Ο λόγος βέβαια για τον αιρετικό και πριν δύο χρόνια persona non grata για το φεστιβάλ, Λαρς Φον Τρίερ, που μόλις την επομένη της παγκόσμιας πρεμιέρας (και εναρκτήριας ταινίας του φεστιβάλ) του «Great Gatsby», ζήλεψε και είπε να κλέψει κάτι από το μονοπώλιο των φλας, στρέφοντάς τους φακούς επάνω του. Και το πέτυχε αβίαστα.
Η Zentropia, η γνωστή εταιρεία παραγωγής του, κυκλοφόρησε σήμερα την πρώτη φωτογραφία από το πολυσυζητημένο «Nymphomaniac». Σε αυτή παρελαύνει όλο το καστ συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου, μέσα σε μία «πορνοθρησκευτικής» αισθητικής εικόνα, εμπνευσμένη από τους θρησκευτικούς πίνακες της Αναγέννησης.
Και αν το τελευταίο ξενίζει κάπως, τα παράπονα στον Δανό filmmaker. Ο οποίος, αφού, επανειλημμένα, όρισε, ως κεντρικό θέμα του νέου του πρότζεκτ τη θρησκεία και την κόντρα μεταξύ του συντηρητικού και σεξουαλικά καταπιεσμένου πνεύματος της καθολικής εκκλησίας, σε σχέση με το πιο απελευθερωμένο παρελθόν της ορθόδοξης παράδοσης, αποφάσισε τελικά να ανακοινώσει ως επίσημη release day (για την Δανία) της ταινίας του την καθόλα θρησκευτική, 25η του Δεκέμβρη.
Στην φωτογραφία μπορεί να δει κανείς -σε προκλητικά ενσταντανέ- από την Σάρλοτ Γκένσμπουρ και την Ούμα Θέρμαν, μέχρι τον γυμνό Σία Λεμπέφ, και τον Ουίλεμ Νταφόε με βρεγμένο παντελόνι. Ο Φον Τρίερ λίγο παράταιρα, απαθανατίζει τα άπαντα της φαντασίας του με την ψηφιακή του κάμερα ανά χείρας και το στόμα του φιμωμένο από κολλητική ταινία. Μοναδικός.
σχόλια