Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες

Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
0

Στη νέα του στέγη, το Θέατρο Προσκήνιο, θα παρουσιάσει από τις 5 Νοεμβρίου τη «Φαίδρα» της Μαρίνα Τσβετάγιεβα ο Δημήτρης Καραντζάς με πρωταγωνιστές τους Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη, Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Αναστάση Ροϊλό και Μιχάλη Σαράντη. 

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα, μια από τις σημαντικότερες ποιητικές φωνές του 20ού αιώνα, ποιήτρια που γεφύρωσε με μοναδικό τρόπο τον μοντερνισμό με τη λυρική συγκίνηση, ολοκλήρωσε τη «Φαίδρα» το 1927 παραδίδοντάς μας μια από τις ψυχολογικά βαθύτερες εκδοχές του μύθου.

Η Τσβετάγιεβα τοποθετεί όλη την ιστορία στο παλάτι του Θησέα στην Τροιζήνα εγκαθιδρύοντας δυο δραματουργικά δίπολα βασισμένα στη διαλεκτική του έρωτα ανάμεσα σε άντρα και γυναίκα. 

Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα μεταγράφει το μύθο της Φαίδρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.  

Μια σκηνική σύλληψη για πέντε πρόσωπα που επιχειρούν σ' έναν νεκρό τόπο να ανασυνθέσουν την χαμένη μας σχέση με την ελευθερία, την ερωτική επιθυμία και την απενοχοποίηση. Δύο ισχυρά δίπολα (Τροφός – Φαίδρα / Σύντροφος Ιππόλυτου – Ιππόλυτος) διαπραγματεύονται την ανάγκη για παρέκκλιση και για μια βουτιά στο χάος της επιθυμίας και του φυσικού σώματος, μπροστά στον Θησέα, που ενώπιόν του εκπληρώνεται μια μοίρα. 

Η Ρωσίδα ποιήτρια Μαρίνα Τσβετάγιεβα (1892-1941) γεννήθηκε στη Μόσχα. Εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή το 1910 και λίγο αργότερα εγκατέλειψε τις εγκύκλιες σπουδές της και παντρεύτηκε τον Σεργκέι Έφρον. Το 1922, δηλώνοντας την αντίθεσή της στην Οκτωβριανή Επανάσταση, εγκατέλειψε την πατρίδα της και έως το 1939 έζησε στο εξωτερικό. Όταν επέστρεψε στη Σοβιετική Ένωση, η κόρη της φυλακίστηκε, ο άντρας της εκτελέστηκε και η ίδια τελικά αυτοκτόνησε. Είναι μια από τις σημαντικότερες ποιήτριες του 20ού αιώνα.

Γραμμένη από την ίδια την ποιήτρια πρωτίστως για να διαβάζεται –και όχι για να παίζεται επί σκηνής– η «Φαίδρα» έχει πλέον καθιερωθεί στο διεθνές δραματολόγιο. Οι ιδιαιτερότητες που αναγνωρίστηκαν στο έργο το 1927 (ασυνήθιστος χειρισμός του μύθου, ιδιοσυγκρασιακή ποιητική γλώσσα και στίξη) αποτελούν σήμερα αποδείξεις του καινοτόμου ποιητικού οράματος της Τσβετάγιεβα, το οποίο επηρέασε ανεξίτηλα τη ρωσική και την παγκόσμια ποίηση.

— Εγώ;
Με εκείνον;
Στο δάσος;
Το δέντρο θα μας μαρτυρήσει.

— Κόψε τα φύλλα του, δέσε τα κλαδιά και κλάδεψέ το.
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζει τη «Φαίδρα» στο Προσκήνιο – Πρώτες εικόνες από τις πρόβες με μάσκες Facebook Twitter
Εικόνες από την πρώτη ανάγνωση της «Φαίδρας». Φωτο: Γκέλυ Καλαμπάκα

Συντελεστές

Μετάφραση: Χρήστος Χρυσόπουλος 

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου 

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα

Σκηνικό: Μαρία Πανουργιά 

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 

Παραγωγή: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Αναστάσης Ροϊλός, Μιχάλης Σαράντης 

 

Πρεμιέρα 5 Νοεμβρίου στο θέατρο Προσκήνιο

 

 
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.