Ο οίκος Gucci απολογείται για το κόνσεπτ με τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Ο οίκος Gucci απολογείται για το κόνσεπτ με τα Γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter
0

Λίγο πριν τα Χριστουγεννα ο γνώστος οίκος μόδας Gucci δημοσίευσε στο λογαριασμό της εταιρίας στο Instagram μερικά βίντεο όπου εμφανίζονται αρχαιοελληνικά αγάλματα, από το αέτωμα του Παρθενώνα, "ντυμένα" με τσάντες, σορτς, γυαλιά ηλίου, αθλητικά παπούτσια κι άλλα αξεσουάρ να "ποζάρουν" για τις ανάγκες διαφημιστικής καμπάνιας.

Όπως αναφέρει η Gucci, πρόκειται για δουλειά της graphic designer Derya Çakırsoy, στο πλαίσιο του online project "GucciGram", στο οποίο νέα ταλέντα ποστάρουν "αυθόρμητα" το έργο τους, "τη δική τους εκδοχή για τη σειρά Blooms και Caleido της εταιρίας.

Ωστόσο το πρότζεκτ είχε προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των οποίων ήταν και αυτή της Unesco Πειραιώς και Νήσων, που σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει το project κάνοντας λόγο για "εικαστικό βανδαλισμό". (Διαβάστε αναλυτικά εδώ)

Ο οίκος Gucci απολογείται για το κόνσεπτ με τα Γλυπτά του Παρθενώνα Facebook Twitter

Μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» σχετικά με την αμφιλεγόμενη καμπάνια στο  Instagram, στην οποία καλλιτέχνες κλήθηκαν να «στολίσουν» διάσημα έργα τέχνης με σύμβολα της διάσημης μάρκας, ο εκπρόσωπος της εταιρείας-κολοσσού αρνήθηκε τον οποιονδήποτε διαφημιστικό-εμπορικό χαρακτήρα τους τονίζοντας ότι πρόκειται «ανεξάρτητα» καλλιτεχνικά έργα:

«H Gucci επιθυμεί να διευκρινίσει ότι ουδέποτε είχε την πρόθεση να προσβάλει με τη δημοσίευση ανεξάρτητων έργων τέχνης στον λογαριασμό της στο Instagram. Τρέφει τον μέγιστο σεβασμό για τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική τέχνη. Μάλιστα είναι ένας από τους στόχους της Gucci να ενθαρρύνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και την καινοτόμο δημιουργικότητα, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση προσβολής της Ελλάδας και του πολιτισμού της ή οποιουδήποτε άλλου πολιτισμού».

Draped in #GGBlooms and #GGCaleido accessories, a #GucciGram spontaneous work by @deryaacakirsoy. #AlessandroMichele

Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης Gucci (@gucci) στις

Οπως είπε στο Έθνος ο ιταλικός οίκος μόδας, «oι εικόνες είναι μέρος της ψηφιακής πρωτοβουλίας με τίτλο "#Guccigram", που έχει ως στόχο να προσκαλέσει online ταλέντα, εικονογράφους και στυλίστες από όλο τον κόσμο, καταξιωμένα ονόματα αλλά και ανερχόμενα - να φανταστούν έργα τέχνης που να περιλαμβάνουν δύο από τα πιο πρόσφατα και διάσημα σύμβολα της Gucci, τα λουλούδια "Gucci Blooms" και το μοτίβο "Gucci Caleido". Τα έργα τέχνης που ακολούθως υποβλήθηκαν επαναδημιουργούν αριστουργήματα από οποιαδήποτε χώρα, οποιονδήποτε πολιτισμό ή ιστορική περίοδο».


Η εταιρεία αποδίδει τα πνευματικά δικαιώματα για τα εν λόγω έργα στην Τουρκάλα καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια μόδας Ντέρια Τσακιρσόι, η οποία έχει ανεβάσει τα επίμαχα βίντεο στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram με το hashtag #Guccigram.

Το Έθνος φιλοξενεί και την απάντηση της Ντέρια Τσακιρσόι η οποία δηλώνει: «Στο Instagram ή το ίντερνετ μπορείς να βρεις εκατοντάδες εικόνες που έχουν δημιουργηθεί από καλλιτέχνες και που χρησιμοποιούν ελληνικά αγάλματα. Αγαπώ την Ελλάδα, την ελληνική τέχνη και τον λαό σας. Λυπάμαι για τις διαμαρτυρίες, αυτό είναι τέχνη και είμαστε όλοι στη γενιά του Διαδικτύου».

 

πηγή: Έθνος

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.