ΚΙΝΗΣΗ

Ο Ρώσος μαέστρος Kirill Petrenko στο τιμόνι της Φιλαρμονικής του Βερολίνου

Ο Ρώσος μαέστρος Kirill Petrenko στο τιμόνι της Φιλαρμονικής του Βερολίνου Facebook Twitter
0

Ο 43χρονος Ρώσος μαέστρος, Kirill Petrenko είναι τελικά ο επόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο. Ο Πετρένκο παίρνει τη σκυτάλη από τον Sir Simon Rattle, η σύμβαση του οποίου λήγει το 2018.

Ο διορισμός του Πετρένκο έρχεται μετά από έξι εβδομάδες και μια εντεκάωρη συνεδρίαση κατά τη διάρκεια της οποίας τα 124 μέλη της ορχήστρας απέτυχαν να εκλέξουν νέο μαέστρο. Η εκλογή νέου μαέστρου είχε κριθεί απαραίτητα καθώς ο Ρατλ είχε δηλώσει ότι δε θα ήθελε να ανανεώσει το συμβόλαιό του μετά από 16 χρόνια στην Ορχήστρα. Ο Ρατλ επιστρέφει στη Μεγάλη Βρετανία και αναλαμβάνει την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου από τον Σεπτέμβριο του 2017.

Για την ιστορία είναι αποκλειστικό δικαίωμα των μουσικών της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου να εκλέγουν νέο μαέστρο. Ούτε ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής, ούτε ο γενικός διευθυντής,  ούτε το υπουργείο Πολιτισμού του Βερολίνου μπορεί να ασκήσει βέτο στην απόφαση.

Ο Πετρένκο γεννήθηκε το 1972 στο Ομσκ. Σπούδασε πιανο και έκανε το ντεμπούτο του ως πιανίστας σε ηλικία 11 ετών. Στα 18 του μαζί με την οικογένειά του μετανάστευσαν στην Αυστρία. Εκεί αποφοίτησε με άριστα στις σπουδές πιάνου και

συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στη Βιέννη στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης. Έκανε το ντεμπούτο του ως μαέστρος το 1995. Ήταν διευθυντής της Komische Oper Berlin από το 2002 έως το 2007 και στη συνέχεια στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας έως το 2013. 

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.