Πολυχώρος πολιτισμού, τουρισμού και boutique hotel θα δημιουργηθούν στο Κτήμα Νάσιουτζικ

Πολυχώρος πολιτισμού, τουρισμού και boutique hotel θα δημιουργηθούν στο Κτήμα Νάσιουτζικ Facebook Twitter
0

Ένα παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη πρόκειται να δημιουργηθεί στο Κτήμα Νάσιουτζικ στα Σπάτα, δίνοντας ξανά πνοή στον χώρο, το οποίο παραμένει κλειστό από το 2018.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, το Μουσείο Μπενάκη επεξεργάζεται την αξιοποίηση του κτήματος με τη δημιουργία ενός πολυχώρου πολιτισμού και τουρισμού, με boutique hotel και αίθουσες επιχειρηματικών ή κοινωνικών εκδηλώσεων.

Σημειώνεται ότι όπως έγινε γνωστό,  τα κτίρια του κτήματος, όπου διοργανώθηκαν πολλοί γάμοι «επωνύμων» στην Ελλάδα, ήταν αυθαίρετα. Το Κτήμα Νάσιουτζικ έχει έκταση 38 στρεμμάτων και βρίσκεται στην περιοχή Γυαλός των Σπάτων. Δημιουργήθηκε από τον Γεώργιο Νάσιουτζικ και περιλαμβάνει σήμερα τέσσερις ενότητες κτιρίων.

Πώς το κληρονόμησε το μουσείο Μπενάκη


Όπως αναφέρει η Καθημερινή, στη διαθήκη του ο Γιώργος Νάσιουτζικ, άφηνε το κτήμα στο Μουσείο Μπενάκη και επιθυμία του φέρεται να ήταν να λειτουργήσει εκεί πτέρυγα του μουσείου, που να περιλαμβάνει τα εκθέματα της συλλογής του και να εμπλουτίζεται με έργα της συλλογής του μουσείου.

Η συλλογή του Γ. Νάσιουτζικ περιλαμβάνει βυζαντινές εικόνες, χριστιανικά ενδύματα και έργα τέχνης, καθώς και αντικείμενα από άλλους πολιτισμούς, όπως μεταξοκέντητα σουζάνια, ανατολίτικα κιλίμια, εκθέματα από Ρωσία και Μέση Ανατολή και εκθέματα παραδοσιακής βαλκανικής τέχνης. 

Το 2020, το Μουσείο Μπενάκη κατέθεσε στο υπουργείο Περιβάλλοντος αίτημα για την προέγκριση ειδικού πολεοδομικού σχεδίου (ΕΠΣ) για την έκταση του κτήματος. Ο φάκελος κατέληξε στο Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) του αρμόδιου υπουργείου και τελικά εγκρίθηκε στις 4 Νοεμβρίου.

Η πρόταση περιλαμβάνει την δημιουργία:

α) Πολιτιστικών δραστηριοτήτων, όπως εκθεσιακών χώρων με μόνιμα εκθέματα του Μουσείου Μπενάκη ή περιοδικές θεματικές εκθέσεις, π.χ. σχετικές με την τοπική παραγωγή (μουσείο αμπέλου, οίνου, ελιάς κ.λπ.), σε συνεργασία με φορείς, πανεπιστήμια, μουσεία κ.λπ., ή εκδηλώσεις σχετικές με την εστίαση (π.χ. γευσιγνωσία, οινοθήκη, σεμινάρια επαγγελματικής
κατάρτισης κ.λπ.).

β) Χρήσεων ήπιου θεματικού τουρισμού με βάση την ανάδειξη των εκθεμάτων της συλλογής Νάσιουτζικ, με εγκαταστάσεις σύγχρονων τουριστικών καταλυμάτων (boutique hotel, σουίτες κ.λπ.) και συνοδές τουριστικές χρήσεις και υπηρεσίες, όπως συνεδριακού τουρισμού, επιχειρηματικών ημερίδων κ.λπ.

Ωστόσο, πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι το κτήμα βρίσκεται εντός της ζώνης οικιστικού ελέγχου (ΖΟΕ) Μεσογείων. Σε κάθε περίπτωση, με την προέγκριση που έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος δόθηκε η δυνατότητα να χτιστούν στο μη δασικό κομμάτι του κτήματος περίπου 3.500 τ.μ. επιπλέον.

Η απάντηση του Μουσείου Μπενάκη

Το Μουσείο Μπενάκη από την πλευρά του, διευκρίνισε: «H εκπόνηση του ΕΠΣ προέκυψε ως αποτέλεσμα επισταμένης μελέτης και διερεύνησης των εναλλακτικών τρόπων αξιοποίησης του κτήματος και τελικά αποτελούσε μονόδρομο τόσο από πλευράς ενός βιώσιμου επενδυτικού σχεδίου όσο και από πλευράς νομιμότητας – που για το Μουσείο Μπενάκη είναι αδιαπραγμάτευτη. Πέραν τούτων, το ΕΠΣ δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη και μακροπρόθεσμη αξιοποίηση, ώστε να ικανοποιηθεί πλήρως η βούληση του διαθέτη. Το τελικό ύψος της επένδυσης του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου θα προκύψει από την εξέταση διαφορετικών επενδυτικών προτάσεων και από την ανταπόκριση της αγοράς. Το Μουσείο Μπενάκη είναι ένα κοινωφελές ίδρυμα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ως εκ τούτου δεν είναι επενδυτής. Η εταιρεία στην οποία ανήκει το Κτήμα Νάσιουτζικ –τις μετοχές της οποίας έχει αναλάβει το Μουσείο Μπενάκη–, σε συνεργασία με τον εκτελεστή διαθήκης, που είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση της βούλησης του διαθέτη, θα προχωρήσει σε διαγωνισμό σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, με διακριτές φάσεις, συνεργαζόμενη με κορυφαία εταιρεία που εξειδικεύεται στον κλάδο αξιοποίησης ακινήτων».

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ