ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Salvator Mundi: O ακριβότερος πίνακας του κόσμου ίσως δεν είναι έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Salvator Mundi: O ακριβότερος πίνακας του κόσμου ίσως δεν είναι έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι Facebook Twitter
1

O Salvator Mundi, ο ακριβότερος πίνακας του κόσμου δεν θα είναι κομμάτι της μεγάλης έκθεσης για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.

Και αυτό γιατί - σύμφωνα με πληροφορίες - οι επιμελητές του Λούβρου δεν πιστεύουν πως ο πίνακας είναι ένα έργο που μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Ο πίνακας πουλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη έναντι ποσού ρεκόρ που ξεπέρασε τα 450 εκατομμύρια δολάρια. Μερικοί από τους κορυφαίους ειδικούς στο έργο του Ντα Βίντσι, όπως ο Μάρτιν Κεμπ, ομότιμος καθηγητής ιστορίας της τέχνης στην Οξφόρδη, επιμένουν πως πρόκειται για ένα αυθεντικό χαμένο έργο του Λεονάρντο. Άλλοι είναι πιο επιφυλακτικοί 

Σύμφωνα με όσα έγινα γνωστά αγοραστής του πίνακα ήταν ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν, ο οποίος συμφώνησε ο πίνακας να εκτεθεί στο μουσείο του Λούβρου στο Άμπου Ντάμπι. Επίσης ,είχε συμφωνήσει να παραχωρήσει τον πίνακα στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι στο πλαίσιο της πολύ μεγάλης έκθεσης για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. 

Όμως η έκθεση του πίνακα στο Άμπου Ντάμπι ακυρώθηκε απροσδόκητα και ο δανεισμός του στο Παρίσι που είχε προγραμματιστεί γα το φθινόπωρο δεν πρόκειται να συμβεί, λέει o ιστορικός της τέχνης και συγγραφέας Μπεν Λιούις. 

«Οι πηγές μου μέσα από τον Λούβρο, διάφορες πηγές, μου είπαν πως δεν είναι πολλοί οι επιμελητές που πιστεύουν πως ο πίνακας είναι ένας αυθεντικός πίνακας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Αν τελικά τον εκθέσουν, θα συμπεριληφθεί στην έκθεση με την ένδειξη «έργο του εργαστηρίου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι», σχολιάζει Λιούις. 

Αν όμως συμβεί αυτό είναι σχεδόν απίθανο να δανείσει ο ιδιοκτήτης του τον πίνακα, η αξία του θα σημειώσει δραματική πτώση, θα αποτιμάται σε κάτι παραπάνω από 1,5 εκατομμύριο δολάρια. O Λιούις είναι ο συγγραφέας του βιβλίου «Ο τελευταίος Λεονάρντο» στο οποίο περιγράφεται η ασυνήθιστη και μπερδεμένη ιστορία του πίνακα. 

Ο πίνακας Salvator Mundi αγοράστηκε το 2005 από δύο Αμερικανούς έμπορους τέχνης το 2005, έναντι 1.175 δολαρίων. Τότε βρισκόταν σε άθλια κατάσταση. Μετά από εργασίες αποκατάστασης που κράτησαν χρόνια, οι ειδικοί πείστηκαν πως ήταν ένας αυθεντικός χαμένος πίνακας του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και συμπεριλήφθηκε στην μεγάλη έκθεση στη National Gallery του Λονδίνου το 2011. 

Μετά την πώληση του υπήρξε σιγή ιχθύος για την τύχη του. Το που βρίσκεται ο πίνακας παραμένει μυστήριο, παρόλο που ο Λιούις είναι πεπεισμένος πως φυλάσσεται σε μια θυρίδα υψηλής ασφαλείας στην Ελβετία. «Είναι ο πίνακας που δεν τολμά να δείξει το πρόσωπο του», σχολιάζει ο Λιούις. 

Culture
1

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Δεν είναι ακριβώς είδηση αυτό, Πολλοί είναι οι ιστορικοί τέχνης που πιστεύουν οτι από την αρχή η συμμετοχή του Da Vinci ήταν μικρή, ενώ το ποσοστό της μειώθηκε περισσότερο μετά από 500 χρόνια παρεμβάσεων. Δεν ήταν δα και σπάνιο να ξεκινά ο ζωγράφος ένα έργο, να το ολοκληρώνει ως ένα σημείο και να αφήνει τα τελειώματα στους μαθητές του ή ακόμη και να υπογράφει έργα που σε μεγάλο ποσοστό βγήκαν από το εργαστήριο. Το έκανε ο Ρέμπραντ, το έκανε ο Ρούμπενς, το έκανε και ο Ντα Βίντσι. Το θέμα είναι οτι πλάσαραν τον πίνακα ως τον υπέρτατο Ντα Βίντσι και άντε τώρα να παραδεχθούν οτι αγόρασαν Λουίνι ή - θου κύριε - Μπολτράφιο.