«Une femme coquette»: Μία σπάνια μικρού μήκους ταινία του Ζαν Λυκ Γκοντάρ εμφανίστηκε ξανά στο διαδίκτυο

«Une femme coquette»: Μία σπάνια μικρού μήκους ταινία του Ζαν Λυκ Γκοντάρ εμφανίστηκε ξανά στο διαδίκτυο Facebook Twitter
0

Μια σπάνια, μικρού μήκους ταινία του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ επανεμφανίστηκε και ανέβηκε στο YouTube τις τελευταίες ημέρες.

Βασισμένη στο διήγημα «Le Signe» του Γκι Ντε Μοπασάν, το «Une Femme Coquette», είναι η πρώτη αφηγηματική ταινία του Ζαν Λικ Γκοντάρ και γυρίστηκε στη Γενεύη το 1955, με κάμερα 16 χιλιοστών.

Ο Γκοντάρ υπογράφει στους τίτλους ως Hans Lucas, ψευδώνυμο που χρησιμοποιούσε στη σύντομη καριέρα του ως κριτικός κινηματογράφου.

Πρωταγωνιστές είναι η Maria Lysandre, η οποία δεν ξαναέπαιξε έκτοτε και ο Roland Tolmatchoff. Η μουσική επενδύεται από συνθέσεις του Μπαχ, ενώ αγγλικοί υπότιτλοι προστέθηκαν στο βίντεο.

Η ταινία βασίζεται στην επιστολή μιας νεαρής γυναίκας, η οποία διηγείται τις μύχιες σκέψεις της σε μια φίλη: γυρνώντας με τα πόδια στο σπίτι για να ετοιμάσει το φαγητό, αναστατώθηκε βλέποντας μια πόρνη στο παράθυρο να «προσκαλεί» πελάτες.

Στην επιστολή περιγράφει τα ανάμεικτα συναισθήματα που της προκάλεσε αυτή η εικόνα: θαυμασμό, περιφρόνηση και σεβασμό γι' αυτήν τη γυναίκα.

Μάλιστα, στην ταινία κάνει μια πολλή σύντομη εμφάνιση και ο ίδιος ο Γκοντάρ φορώντας αδιάβροχο.

Στη βιογραφία του για τον 86χρονο σκηνοθέτη ταινιών όπως το «Α bout de souffle», ο Αντουάν ντε Βασκ χαρακτηρίζει την ταινία απελευθερωμένη, οικεία, γρήγορη, διεστραμμένη: εδώ η γυναίκα αποτελεί λεία για τον άντρα που την κυνηγά, την πληρώνει, την καταναλώνει, αυτή ωστόσο, είναι ζωντανή, αέρινη.

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.