Sully

0

Η δραματική ιστορία της ζωής του καπετάνιου Τσέσλι «Σάλι» Σαλενμπέργκερ που έγινε ήρωας στις ΗΠΑ όταν κατάφερε να προσγειώσει το ακινητοποιημένο τζετ στον ποταμό Χάντσον, σώζοντας τις ζωές όλων των επιβατών.

Ο Κλιντ Ίστγουντ δεν προσπερνάει τις δημιουργικές μονομαχίες με τα καθάρματα. Ξέρει να τα ξεχωρίζει από μακριά και τα γλεντάει στις ταινίες του. Στο Sully δεν βρίσκει καν έναν σοβαρό κακό, ικανό να σπιλώσει την υπόληψη του μεγαλύτερου και πιο απροσδόκητου ήρωα του 21ου αιώνα για τη Νέα Υόρκη, και ίσως για τις ΗΠΑ. Δεν είναι ότι ανακάλυψε το αντίδοτο για μια φοβερή ασθένεια ή ότι απέτρεψε πόλεμο. Το κατόρθωμα του βετεράνου πιλότου Τσέσλι Σάλενμπεργκερ ήταν η ελπίδα που μοίρασε σε μια πόλη αναδιπλωμένη μετά την 11η Σεπτεμβρίου, προσγειώνοντας το αεροπλάνο του στον ποταμό Χάντσον, όταν κατάλαβε πως και οι δύο κινητήρες δυσλειτουργούσαν έπειτα από επίθεση σμήνους πτηνών, αμέσως μετά την απογείωση.

Φαντάζομαι πόσο ταυτίζεται ο Ίστγουντ με τον Σάλι. Λογικά, είναι το σύγχρονο είδωλό του: ένας άνθρωπος ντροπαλός, που μιλάει μόνο όταν πρέπει, ευγενικός και ελάχιστα διαχυτικός, με αίσθηση ευθύνης και ξερό χιούμορ, της αντροπαρέας από τα παλιά. Τον φαντάζομαι επίσης να σκηνοθετεί με αυτό το στραβό χαμόγελο στο πρόσωπο, αδυνατώντας να κρύψει την ικανοποίησή του για τη δικαίωση του ανδρείου πιλότου, όταν μια στεγνή εξεταστική επιτροπή τον «ανέκρινε», αμφιβάλλοντας σοβαρά για την επιλογή του να προσθαλασσωθεί αντί να προσγειώσει το σκάφος σε ένα από τα μικρά κοντινά αεροδρόμια, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή δεκάδων επιβατών – παρεμπιπτόντως, όλοι βγήκαν άθικτοι και πίνουν νερό στο όνομά του. Δεν υπάρχει κάποιο τρομερό μυστικό για τον Σάλι, μια αγωνιώδης αποκάλυψη, ούτε καν σοβαρό αντικείμενο για την επιτροπή. Αυτό που αξίζει είναι το πορτρέτο, από τον Ίστγουντ και τον Χανκς, όχι μόνο ενός άνδρα αλλά μιας απόφασης, του ξετυλίγματος μιας φαινομενικά ενστικτώδους επιλογής που (επειδή είμαστε έλλογα όντα και όχι ζώα) δεν είναι τυχαία και ακατανόητη, αλλά κατάγεται από την κρίση, την αντίληψη και την εμπειρία. Κι επειδή ο Ίστγουντ ακούγεται στεγνός ως ηθοποιός αλλά είναι σοφά εύγλωττος ως σκηνοθέτης προσεγγίζει το θέμα και πάλι με τον ελλειπτικό του τρόπο, συλλαμβάνοντας τη στιγμή και παραδίδοντάς την στην αιωνιότητα. Όπως τα χαϊκού.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 κινηματογραφικά διαμάντια που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ταινίες που εξασφαλίζουν δέκα ξεχωριστές προβολές, απαραίτητες για κάθε σινεφίλ, από συγκινητικά δράματα και γαλλικά policier μέχρι καλαίσθητα ντοκιμαντέρ και ατμοσφαιρικά θρίλερ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Παντελής Βούλγαρης: «Δεν έγινα ποτέ κατεστημένο ούτε κατά παραγγελία σκηνοθέτης»

Ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή σκηνοθέτες μας σε μια χορταστική συνέντευξη για τη ζωή, το έργο και τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει εδώ και έξι δεκαετίες πίσω από την κάμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ