Aν τα μοντέλα ήταν άντρες; (βίντεο)

Aν τα μοντέλα ήταν άντρες; (βίντεο) Facebook Twitter
11

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Με αφορμή αυτό εδώ το post του περασμένου Σαββάτου, που αφορούσε στις 15 πιο πρόσφατες διαφημίσεις που θεωρήθηκαν επικίνδυνα σεξιστικές, καιγύρω από το οποίο φούντωσε μεγάλη κουβέντα σχετικά με τα όρια του χιούμορ, του πρόστυχου, και του χυδαίου σεξισμού, βρήκαμε το παρακάτω βίντεο στο οποίο όλα πια φαίνονται όπως είναι:

Στο βίντεο αυτό -που αποτελεί σχολική εργασία των Sarah Zelinski, Kayla Hatzel και Dylan Lambi-Raine για το μάθημα Woman and Gender Studies του Πανεπιστημίου του Saskatchewan, οι ρόλοι αντιστρέφονται και άντρες πια παίρνουν τον ρόλο των θηλυκών μοντέλων στις επίμαχες διαφημίσεις.

Ο στόχος των κοριτσιών είναι να καταδείξουν πόσο γελοίος μπορεί να είναι ο τρόπος που τα media επιλέγουν να παρουσιάζουν την εικόνα της γυναίκας σήμερα.

Και - νομίζω- τα κατάφεραν μια χαρά!

 

 


11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη δικαιοσύνη η Ηλιάνα Παπαγεωργίου – Τι ζητά από την Έλενα Χριστοπούλου

It's Viral / Στη δικαιοσύνη η Ηλιάνα Παπαγεωργίου – Τι ζητά από την Έλενα Χριστοπούλου

Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου, μέσω του δικηγόρου της, κατέθεσε αίτηση επίδειξης εγγράφων, ζητώντας από την Έλενα Χριστοπούλου να της παραδώσει όλες τις συμβάσεις που σχετίζονται με την πολυετή συνεργασία τους
THE LIFO TEAM
Τα social media κατακεραυνώνουν τη Coca-Cola για τη διαφήμιση που φτιάχτηκε με AI

It's Viral / Δείτε την πρώτη διαφήμιση της Coca-Cola που δημιουργήθηκε με τεχνολογία AI

Η Coca-Cola έφτιαξε μία διαφήμιση χρησιμοποιώντας μόνο τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης - Χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζουν το σποτ «άψυχο» και «χωρίς ίχνος δημιουργικότητας» - Αντιδρούν και διαφημιστές
LIFO NEWSROOM
Ο 64χρονος Χιου Γκραντ λέει ότι έκανε πέντε παιδιά «υπερβολικά μεγάλος» - «Χρειάζομαι ένα μοναστήρι»

It's Viral / Ο 64χρονος Χιου Γκραντ λέει ότι έκανε 5 παιδιά «υπερβολικά μεγάλος» και όταν κάνουν θόρυβο κρύβεται στην τουαλέτα

Ο 64χρονος ηθοποιός μίλησε για τα πέντε ανήλικα παιδιά του και πώς άλλαξε παρ' ότι ένιωθε ξοφλημένος - Γιατί λέει ότι χρειάζεται να μπει σε ψυχιατρείο ή μοναστήρι
THE LIFO TEAM

σχόλια

9 σχόλια
Η γυναίκα αντιμετωπίζεται σαν βοηθητικό αντικείμενο στις περισσότερες κοινωνίες από την αρχαιότητα. Είναι απλώς μια μηχανή που ο ρόλος της είναι να τεκνοποιεί, να φροντίζει την οικογένεια και να ικανοποιεί σεξουαλικά τον άντρα. Η διαφήμιση σήμερα μας λέει, πέρα απ' όλα αυτά, πως πρέπει να είναι και καλλονή!!!Η διαφήμιση είναι εργαλείο για την αύξηση του καταναλωτισμού, ο υπέρμετρος καταναλωτισμός εξυπηρετεί τα μεγάλα κεφάλαια, οι πάμπλουτες πολυεθνικές χειραγωγούν κυβερνήσεις, οι κυβερνήσεις διοικούν την δημόσια παιδεία, η δημόσια παιδεία ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΈΡΕΙ ΚΑΜΙΆ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉ ΚΑΛΛΙΈΡΓΕΙΑ ώστε να αναπτύξει ο άνθρωπος τις βάσεις και την δύναμη χαρακτήρα που χρειάζεται για να αντισταθεί στη διαφήμιση... άρα... Αφήστε το shopping και το styling, κλείστε την τβ καιβάλτε το να σκεφτεί το ρημάδι!
Πιστεύω πως θα έχουν προσέξει τον «ορυμαγδό από καλολαδωμένα, σούπερ γυμνασμένα και μαυρισμένα ανδρικά κορμιά», αλλά αυτός δεν συγκρίνεται με τον αντίστοιχο γυναικείο ορυμαγδό, σαν ποσότητα και ενίοτε σαν ποιότητα (διαφημίσεις από μπισκότα, μέχρι μπύρες και από αυτοκίνητα μέχρι burger κ.λπ).Επίσης σκεφτόμουν σχετικά με το εν λόγω: «Για να δώσουν το επιθυμητό νόημα θα έπρεπε να αποτυπώσουν την αντικειμενοποίηση του αντρικού σώματος μέσα από τα γυναικεία μάτια», θα ήταν αφενός μεν –συγκριτικά- αρκετά πιο παλ (αναρωτιέμαι πώς μπορεί ποτέ κάποι@ να συγκριθεί με αυτό φερ΄ ειπείν: http://adsoftheworld.com/media/print/blender_concept_store_butcher_shop?size=original) και αφετέρου θα προβώ στην εικασία πως σκοπός δεν είναι να τονίσουν και να εκμεταλλευτούν, πιθανόν, στερεότυπα συμπεριφορών κάποιων γυναικών προς τους άνδρες, (ούτως ώστε οι άνδρες να πουν: «Να, να! Κλαψ και sob, κοίτα ΕΤΣΙ πραγματικά μας βλέπουν οι καριόλες» - To hell with them! Καλά τους κάνουμε!) αλλά να τονίσουν πόσο απερίφραστα ΑΗΔΙΑ και ΕΚΤΟΣ ορίων δύναται να είναι η αντικειμενοποίηση των γυναικών, μέσω μίας αντρικής οπτικής, στις διαφημίσεις διαχρονικά. Και έρχεται το επόμενο ερώτημα: γιατί δεν χρησιμοποιούν -στερεοτυπικά- «ωραίους-καλλίγραμμους» άνδρες, αλλά έχουν κι έναν (γαμάτο btw) παχουλό τύπο (που με το συγκεκριμένο οπτικό κολάζ και τα «γυναικεία» αξεσουάρ, θα μπορούσε να ξεπερνά την παρωδία και να πιάνει μία εντελώς κουήρ συχνότητα); Να σου πω την αλήθεια, δεν ξέρω. Μήπως επειδή τα άτομα αυτά ήταν τα μόνα πρόθυμα να συμμετάσχουν σε κάτι τέτοιο; Μήπως με το να χρησιμοποιήσεις dudes next door, ο μέσος dude next door ταυτιστεί περισσότερο; Τέλος πάντων, εν γένει, κάποιες «αντιστροφές» μού φαίνονται αρκετά πετυχημένες, κάποιες ντεμί πανσιόν και κάποιες όχι και τόσο (όπως με τον κουστουμάτο τύπο που ανοίγει τα πόδια του στο βαλιτζάκι).Food for thought, πάντως!
Καμία σχέση το project, εδώ η αντιστροφή των ρόλων παρουσιάζεται μάλλον σαν παρωδία. Για να δώσουν το επιθυμητό νόημα θα έπρεπε να αποτυπώσουν την αντικειμενοποίηση του αντρικού σώματος μέσα από τα γυναικεία (ή και αντρικά) μάτια, και σύμφωνα με αντίστοιχες "υποτιμητικές" αναπαραστάσεις και φαντασιώσεις.
Βαθιά νυχτωμένοι όσοι έφτιαξαν το βιντεάκι. Προφανώς δεν έχουν προσέξει τον ορυμαγδό από καλολαδωμένα, σούπερ γυμνασμένα και μαυρισμένα ανδρικά κορμιά που πρωταγωνιστούν σε όλες τις διαφημίσεις και τα τηλεοπτικά σίριαλ τα τελευταία είκοσι χρόνια. Το πρόβλημα δεν είναι ότι μόνο το γυναικείο σώμα πλασάρεται ως ερωτικό αντικείμενο. Το πρόβλημα είναι ότι συνήθως οι διαφημίσεις στις οποίες πρωταγωνιστούν ελκυστικές γυναίκες δεν εμπνέονται από τη γυναικεία σεξουαλικότητα αλλά από διάφορες ανδρικές φαντασιώσεις που συνήθως έχουν να κάνουν με τη βία, τον εξευτελισμό, την κυριαρχία, την υποταγή κτλ.Αντίθετα όταν οι άντρες είναι γυμνοί σε μια διαφήμιση, συνήθως παρουσιάζονται εξιδανικευμένα, κάτι σαν μετενσάρκωση του αρχαιοελληνικού κάλλους...