ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

''Πάλι καλά! Στην Ελλάδα τους έκοβαν τα κεφάλια και τα χέρια οι χριστιανοί!''

Facebook Twitter
54

 

Όπως γράψαμε και νωρίτερα  στο LIFO.gr κάτι τελείως σουρεαλιστικό (αλλά, επίσης, τελείως αναμενόμενο) συνέβη στο Κατάρ.

Ενδιαφέρον έχει και το "Ντύστε τα αγάλματα!", το άρθρο του Βήματος, που μεταφέρει το εξοργιστικό περιστατικό:

Μαύρα πέπλα, κάτι σαν τα τσαντόρ, που φορούν οι γυναίκες της χώρας του Κατάρ ήθελαν να ρίξουν πάνω στα γυμνά, ελληνικά αγάλματα οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», που παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα. 

Η έκθεση, που εγκαινιάσθηκε στις 28 Μαρτίου περιελάμβανε ανάμεσά τους και δύο γυμνά, μαρμάρινα αγάλματα: Τον Κούρο του Πτώου και τον νεαρό αθλητή από την Ελευσίνα. Φευ όμως, η ακάλυπτη ηβική χώρα των αγαλμάτων θεωρήθηκε προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας - κυρίως διότι την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, όπως αναφέρθηκε - έτσι άρχισε μία διαπραγμάτευση με τους έλληνες αρχαιολόγους που είχαν συνοδέψει τα αρχαία έργα.

Πρώτη πρόταση ήταν το... τσαντόρ, που πάντως απορρίφθηκε σχετικά εύκολα, λόγω γελοιότητος. Η δεύτερη, που τελικώς εφαρμόστηκε, ήταν να κρυφτούν τα έργα πίσω από ένα παραβάν. Εκεί ακριβώς που τα βρήκε ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αναπληρωτής υπουργός για τον Πολιτισμό κ. Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος ορθώς πράττων ζήτησε να αποσυρθούν και να επιστρέψουν στην Ελλάδα. 

Να σημειωθεί ότι στο Κατάρ εκτίθενται περί τα 600 αρχαία έργα, το μέγα πλήθος των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.

Είναι γεγονός, ότι όσο κι αν οι δυτικές κοινωνίες είναι εξοικιωμένες με το γυμνό σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για έργα τέχνης υπάρχουν και άλλες βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους. Από την άλλη όμως δεν είναι δυνατόν να προσβάλλεται με αυτόν τον τρόπο η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, που στο τέλος - τέλος γέννησε τους Ολυμπιακούς.

Τι είδους συνεννοήσεις έκανε η ελληνική πλευρά με εκείνη του Κατάρ δεν έχει αποσαφηνιστεί, σε κάθε περίπτωση όμως από τη στιγμή που υπήρχε πρόβλημα θα έπρεπε τα αρχαία να αποσυρθούν άμεσα και όχι να γίνει αποδεκτή η μειωτική παρουσίασή τους. 

Σε γενικότερο πλαίσιο εξάλλου η ανάδειξη του αθλητικού ιδεώδους των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας στο Κατάρ δεν έγινε με τον πρέποντα τρόπο, ίσως από έλλειμμα γνώσης... 

Αλλωστε η έκθεση έχει και δεύτερο σκέλος για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, κάτι το οποίο ο γερμανικός τύπος - σημειωτέον η αρχαιολογική έκθεση παρουσιάσθηκε πρώτα στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου - είχε σχολιάσει εξαιρετικά αρνητικά καθώς το Κατάρ παρουσιάζει μία εικόνα τους εντελώς εξωραϊσμένη και ειδυλλιακή! 

Εδώ να θυμίσουμε, ότι η Ντόχα είχε διεκδικήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 αλλά παρ΄ ότι αυτό δεν έχει κριθεί ακόμη, δεν κατόρθωσε να μπει στους τελικούς υποψήφιους.
 

====

Κάτω απ' το άρθρο, τα σχόλια δίνουν και παίρνουν. Επίσης υπάρχουν πολλά εναντίον των Ισλαμιστών και των (εξωφρενικά ανόητων, κατά τη γνώμη μου) εθίμων τους. Επειδή τα περισσότερα είναι κάπως χοντροκομμένα, επιλέγω αυτά:

"Μαγιώ παλιού τύπου με τιραντούλες έπρεπε να τους βάλετε"

"Και στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβει. Βάλτε ένα τέτοιο άγαλμα στον Πειραιά και ο τοπικός μητροπολίτης θα βγάλει ανακοίνωση να το ντύσουμε."

"Ποιος τους τα έδωσε; 

Ποιος "δάνεισε" σ' αυτούς τους κρετίνους τα δύο αγάλματα; Είναι χειρότεροι κι απ' τον Σεραφείμ (Ναι, είναι δυνατόν!) Όποιος κι αν είναι, είναι σίγουρα πιο ηλίθιος απ' αυτούς."
 
 
"Παλι καλα! Στην ελλαδα τους εκοβαν τα κεφαλια και τα χερια οι χριστιανοι!"
 
 
 
====

ΥΓ. Ανέβασα αυτό το ποστ με αφορμή το εύστοχο σχόλιο της Βίβιαν στο fb:

 
Το γυμνό σώμα, αλώβητο από τον κάματο της εργασίας ή τα βασανιστήρια της εξουσίας, προβαλλόταν ως το ιδανικό του ελεύθερου ατομου.
Γιαυτό και οι αρχαίοι ημών σμίλευαν τ'αγάλματά τους γυμνά. Η γύμνια ήταν απόδειξη της ασφάλειας και της ελευθερίας που απολάμβανε ο πολίτης με δικαιώματα εντός των πόλεων-κρατών και ιδιαίτερα της Αθήνας.
Συγκρίνετέ το με τις αναφορές στα κείμενα της Μέσης Ανατολής όπου ανθούσαν οι δεσποτείες. Εκεί το σώμα είναι πάντα πηγή πόνου, ντροπής, αναλώσιμο στην εργασία και την εξουσία του μονάρχη.
Ντύνουν τ'αγάλματα που απέκτησαν ως αντικείμενα γιατί αδυνατούν να διαπραγματευθούν το "μέγα σκάνδαλο" της σημειολογίας τους: την ελευθερία του ατόμου. Γελάω.

 

 

 

 

 

 
54

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

18 σχόλια
"Είναι γεγονός, ότι όσο κι αν οι δυτικές κοινωνίες είναι εξοικιωμένες με το γυμνό σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για έργα τέχνης υπάρχουν και άλλες βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους". Όχι∙ εκείνες οι άλλες βαθειά συντηρητικές κοινωνίες είναι που οφείλουν να σέβονται τα δικά μας ήθη.
Παντως η αρχαιοτητα και οι αγωνες δεν περιοριζονται στους 5ο -4ο αιωνα πΧ....η αρχαιοτητα τελειωνει πολυ αργοτερα και οι αγωνες γυρω στο 400 μΧ . Πολλα ειχαν αλλαξει ως τοτε και ιδιως η θεση της γυναικας με τη ρωμαϊκη εποχη!
τελευταίοι ολυμπιακοι αγωνες 396μχ, late antiquity και πιο μετα http://en.wikipedia.org/wiki/Late_Antiquity και εδω κανουμε το απιστευτο αλμα να συμπυκνωνουμε ολη την αρχαιοτητα σε 30 χρονια στον 5αι π.χ. ε φταίνε και τα σχολεια για αυτο.
Η Βίβιαν Ευθυμιοπούλου παραβλέπει ότι στην αρχαία Ελλάδα η ποινή για γυναίκα που θα έβλεπε όλα αυτά τα γυμνά ολυμπιακά αγάλματα ήταν πέταγμα από το γκρεμό.Το Ισλάμ αποτελεί φεμινιστικό παράδεισο σε σχέση με την αρχαία Ελλάδα, όσο ειρωνικό κι αν ακούγεται είναι ΠΟΛΥ πιο κοντά στο πνεύμα των αρχαίων ελλήνων απ' ό,τι οι σύγχρονοι δυτικοί, τουλάχιστον από αυτήν την άποψη.
@sogl 24.4.2013 | 13:35> στην αρχαία Ελλάδα η ποινή για γυναίκα που θα έβλεπε όλα αυτά τα γυμνά ολυμπιακά αγάλματα ήταν πέταγμα από το γκρεμό.Τα ’χετε μπερδέψει, και μάλιστα σε πολλά επίπεδα.Δεν απαγορευόταν στις γυναίκες να βλέπουν γυμνά αγάλματα.Σε μία συγκεκριμένη περίπτωση απαγορευόταν σε ορισμένες γυναίκες να παρακολουθούν γυμνικούς αγώνες. Η περίπτωση αυτή ήταν τα Ολύμπια και η απαγόρευση ίσχυε μόνο για τις παντρεμένες. Οι παρθένες –αλλιώς: οι ανύπαντρες– επιτρέπονταν στα Ολύμπια. Επίσης όλες οι γυναίκες, παντρεμένες ή ανύπαντρες, επιτρέπονταν στους υπόλοιπους γυμνικούς αγώνες: τα Ίσθμια, τα Νέμεα, τα Πύθια κλπ. Εγώ διαβάσει ότι η απαγόρευση των υπάνδρων γυναικών στα Ολύμπια ήταν άσχετη με τη γύμνια των αθλητών, και οφειλόταν στο ότι στον χώρο του σταδίου παλιότερα υψωνόταν ναός της Δήμητρας, που ήταν άβατο για τις παντρεμένες. Όταν ο ναός γκρεμίστηκε και σιάχτηκε το στάδιο, η ιερότητα του χώρου παρέμεινε.
Τα των αποκλεισμών στους αγώνες της Ολυμπίας είναι πιο γνωστά αλλά για τους υπόλοιπους αγώνες (Πύθια-Ίσθμια-Νέμεα) έχω προβληματισμό και άγνοια σχετικά με το *αν* επιτρέπονταν γυναίκες θεατές (παντρεμένες ή μη) και από *ποια* εποχή και μετά (ή αν επιτρεπόταν από πάντοτε). Επίσης εφόσον οι αγώνες ήταν γυμνικοί, ιππικοί, μουσικοί και θεατρικοί κ.λπ. αναρωτιέμαι αν γινόταν κάποιος διαχωρισμός στο τι κατηγορίες επιτρέπεται να δουν οι γυναίκες ως θεατές. Η παρακάτω αναφορά είναι για τα Πύθια http://www.musipedia.gr/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%B8%CE%B9%CE%B1 και λέει πως "Τους θεατρικούς αγώνες παρακολουθούσαν και γυναίκες". Αν οι εν λόγω πληροφορίες ευσταθούν, προφανώς υπονοείται ότι τα υπόλοιπα δεν τα παρακολουθούν οι γυναίκες ή ....κάτι τέτοιο τέλος πάντων;Επιπροσθέτως αν αφήσουμε τα Ηραία (με τις γυναίκες συμμετέχουσες) στην άκρη, καθώς και την δυνατότητα των γυναικών να αγωνίζονται στους ιππικούς αγώνες των Ολυμπιακών, {σαν ιδιοκτήτριες ίππων (όχι αναβάτριες, βέβαια)}, βλέπω και μία αναφορά σε χρονολόγιο που έχει να κάνει με την περίοδο 1-100 μ.Χ και αναγράφει πως γυναίκες μπορούν να αγωνισθούν (πλέον;) σε κάποια αθλήματα (μιλώ πάντοτε για Πύθια-Ίσθμια-Νέμεα).Είναι, γενικώς, λίγο συγκεχυμένες οι πληροφορίες, πιθανότερο δεν έχω την κατάλληλη βιβλιογραφία, link-ο-γραφία.
@Πενταγιώτισσα 24.4.2013 | 20:52@sogl 24.4.2013 | 20:59[Körperkult im heiligen Hain](http://bit.ly/Zm8h2d):Καλλιέργεια του σώματος στο ιερό άλσος.> Warum aber war die Arena auch für die Frauen tabu, für Mädchen aber nicht? Ausführlich beschreibt der Schriftsteller Pausanias die merkwürdige Regel. Mütter, die es wagten, sich ins Stadion zu schleichen, seien von einem hohen Felsen gestürzt worden.Γιατί όμως ήταν η κονίστρα ταμπού για τις [ύπανδρες] γυναίκες, όχι όμως και για τα κορίτσια; Ο συγγραφέας Παυσανίας περιγράφει λεπτομερώς τον περίεργο κανόνα. Μητέρες που τολμούσαν να μπουν κρυφά στο στάδιο γκρεμίζονταν από έναν ψηλό βράχο.> Kein anderer Sportcup in Griechenland kannte solch ein Verbot. Überall durften auch die Damen rein und den entkleideten Sportlern aufs Gesäß blicken. Einige Stadtstaaten erlaubten sogar die Leibesübung fürs weibliche Geschlecht. Die Spartaner drillten ihre Töchter in Turnschulen.Καμιά άλλη αθλητική διοργάνωση στην Ελλάδα δεν γνώριζε μια τέτοια απαγόρευση. Παντού επιτρεπόταν και στις κυρίες η είσοδος και το να κοιτούν τα γυμνωμένα οπίσθια των αθλητών. Ορισμένες πόλεις-κράτη επέτρεπαν μάλιστα τη σωματική άσκηση και στο γυναικείο φύλο. Οι Σπαρτιάτες γύμναζαν τις κόρες τους σε γυμναστήρια.> In Olympia gab es sogar ein Extra-Sportfest für Jungmaiden, die "Heräen". In kurzen Röcken liefen sie auf 160 Metern um die Wette. Brust und Schulter waren rechts entblößt.Στην Ολυμπία υπήρχε μάλιστα μια επιπλέον αθλητική εορτή για τις κορασίδες, τα «Ηραία». Αγωνίζονταν στα 160 μέτρα ντυμένες με κοντά φορέματα. Στη δεξιά μεριά το στήθος και ο ώμος έμεναν ακάλυπτοι.> Warum dann so viel Strenge mit den Frauen? […]Τότε λοιπόν γιατί τόση αυστηρότητα με τις [παντρεμένες] γυναίκες;> Der Archäologe Sinn schlägt deshalb eine andere Lösung vor. "Nach dem Sieg von Marathon wollte man ein größeres Stadion errichten", erzählt er, "wegen Platznot wurde es in den Demeter-Bezirk hineingebaut." Arbeiter rückten an und machten das Altarfeld platt, auf dem bis dahin die Teenies (unter Ausschluss ihrer Mütter) die Initiation empfangen hatten. Deshalb, so Sinns These, durften später keine Frauen ins Stadion: "Der alte Brauch wurde einfach formal übernommen."Ο αρχαιολόγος Sinn προτείνει την εξής λύση: «Μετά τη νίκη στον Μαραθώνα ήθελαν να χτίσουν ένα μεγαλύτερο στάδιο», διηγείται, «και λόγω έλλειψης χώρου χτίσανε και στον χώρο που ήταν αφιερωμένος στη Δήμητρα». Εργάτες μπήκαν μέσα κι ίσιωσαν την περιοχή του βωμού, όπου μέχρι τότε μυούνταν τα έφηβα κορίτσια (ενώ οι μητέρες τους αποκλείονταν απ’ την τελετή). Εξ ου, σύμφωνα με τη θέση του Sinn, η μετέπειτα απαγόρευση των [παντρεμένων] γυναικών στο στάδιο: «Απλά το παλαιό έθιμο υιοθετήθηκε κατά γράμμα».
το ξέρω ότι δεν τους απαγορευόταν να βλέπουν γυμνά αγάλματα (αρκεί να συνοδευόντουσαν από άρρενα συγγενή ή να ήταν ιέρειες). Όμως αυτά δεν είναι οποιαδήποτε αγάλματα. Είναι ολυμπιακά αγάλματα, και στις γυναίκες απαγορευόταν να πατάνε στους ολυμπιακούς με την ποινή να είναι πέταγμα από το γκρεμό.
η ουσία του σχολίου μου ήταν:1) ότι όλα αυτά τα αγάλματα *ήταν* από τα Ολύμπια, τα οποία ήταν μια θρησκευτική φαλλοκρατική ρατσιστική γιορτή με πολύ αυστηρούς κανόνες, αντίθετα με τους σύγχρονους. 2) ότι είναι κραυγαλέα παραχάραξη να προβάλουμε τα δυτικά φιλελεύθερα ιδανικά στην αρχαία Ελλάδα μόνο και μόνο επειδή εκεί βρίσκεται η απαρχή του δυτικού πολιτισμού (άλλωστε και ο ναζισμός είναι δυτικό φαινόμενο και είναι εξίσου παραχάραξη να προβάλλουμε τις απαρχές του στην αρχαία Ελλάδα). Η Ευθυμιοπούλου λέει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι οι άνθρωποι που έφτιαξαν αυτά τα αγάλματα ήταν κάτι σαν τον Καρλ Πόππερ, ενώ στην πραγματικότητα ήταν δεισιδαίμονες δουλοκτήτες και φαλλοκράτες όσο δεν έπαιρνε άλλο (με εξαίρεση ίσως καμιά πεντακοσαριά άτομα όλα κι όλα). Η Βίβιαν Ευθυμιοπούλου αν κυκλοφορούσε ασυνόδευτη από άρρενα στην αρχαία Αθήνα, είχα το δικαίωμα να την πλακώσω και να τη σύρω από το μαλλί πίσω στον ιδιοκτήτη της (=τον άντρα της). Αυτό *δεν* είναι κοινωνία καλύτερη από το Κατάρ. Τόσο απλά. Τριτευόντως ήθελα να επισημάνω ότι μολονότι το Ισλάμ στα δικά μας μάτια φαντάζει (δικαιολογημένα) οπισθοδρομικό, αν το δούμε σφαιρικά δεν είναι ό,τι χειρότερο. Σε σχέση με την κλασική Ελλάδα είναι φεμινιστικός παράδεισος. Το ίδιο και σε σχέση με τον Ινδουισμό. Εξάλλου όπως σωστά παρατήρησαν κι άλλοι, είναι εθνικιστικοί οι λόγοι που ειδικά στο συγκεκριμένο ζήτημα γουστάρουμε γυμνό και απελευθέρωση. Κατά τα άλλα ούτε σαράντα χρόνια δεν έχουν περάσει από την εποχή που ήταν καθήκον του αδερφού να σφάξει για να προασπιστεί την τιμή της αδερφής του.
καλα εσυ δεν εχεις παρει ειδηση οτι μεσολαβουν χιλια χρονια απο αυτα που αναφερεις ως το Ισλαμ; Δεν εχεις παρει ειδηση οτι οι κανονες που αναφερεσαι ειναι για την κλασσικη εποχη και οχι με την ελληνιστικη ή ρωμαικη; Τωρα αν ειναι εθνικιστικοι οι λογοι ΟΚ τι να πω. Μια καραμελα και την μασαμε.Υπαρχει βαθια παραδοση της ανθρωπινης αναπαραστασης στον δυτικο κοσμο, παραδοση που στο Ισλαμ δεν υπαρχει. Ανεξαρτητα γυμνου και ντυμενου.(δεν θα σου πω εγω γιατι παντως, μπορει να το βρει ο οποιοσδήποτε μονος)Αλλωστε οι περισσοτεροι εσταυρωμενοι ειναι σχεδον γυμνοι.
Ο εφιάλτης του έλληνα μεσοαστού.Στο βάθος συμφωνεί με τη σεμνοτυφία λόγω ανατροφής και θρηκείας, αλλά δε μπορεί να προδώσει και τους αρχαίους ημών προγόνους οπότε με μισή καρδιά κάνει ότι εξανίσταται, αλλά βεβαίως καλό είναι τα πέη να μένουν μακριά κι από τα δικά μας τα κορίτσια.
Ίσως να είμαι από τους "περίεργους" Έλληνες αλλά θεωρώ ότι το καθετί έχει τόση αξία όση θέλει ο καθένας να του προσδώσει. Εν προκειμένω δεν φταίει το άγαλμα - ύμνος προς την φυσική ομορφιά - εάν εγώ ή ο μεσοαστός ή ο μουσουλμάνος το βάλει υπό συγκεκριμένο πρίσμα. Όποιος κάνει κάτι τέτοιο κακό στον εαυτό του κάνει, μέσω της υποκρισίας του, και ταυτόχρονα χάνει το νόημα των πραγμάτων. Διότι άλλο να θαυμάζεις το ωραίο και άλλο να θεοποιείς την σάρκα, όπως είχαν την εντύπωση ότι περί κάτι τέτοιου πρόκειται κάποιοι εκ των χριστιανών.
Παντως με τη σαρκα δεν τα πηγαιναν καθολου καλα οι χριστιανοι, αρνητες της ζωης ηταν, κατι με το οποιο δε συμφωνουσαν καθολου οι προγονοι μας! Ουτε σημερα τα πανε καλα, εντελως υποκριτικα βεβαια...
Ο χριστιανισμός έχοντας ιδεαλιστική προσέγγιση της πραγματικότητας ήταν λογικό να κοιτάει με μισό μάτι κάθε τι υλικό. Άλλωστε κάτι αντίστοιχο δεν έκανε κι ο Πλάτωνας από κάποιο σημείο της ζωής του και μετά;
Πραγματι πολυ συντηριτικοι! δηλαδη ελεος!! εμεις στην Ορθοδοξη Ελλαδα ειμαστε πολυ πιο μπροστα απ αυτους τους κολλημενους...Προσπαθησαν να κρυψουν το γυμνο σωμα ενος αρχαιοελληνικου αγαλματος,που οι περισσοτεροι Ελληνες νιωθουν ως κληρονομια απ τους προγονους τους.Ωστοσο οι ιδιοι ξεχνανε πως οσο κληρονομια τους ειναι η αρχαια Ελλαδα,αλλο τοσο ειναι και ο χριστιανισμος...ο οποιος εκοβε τα πεη απ τα ιδια αγαλματα!!(και μαλιστα,χρονικα πιο κοντινη κληρονομια απ οτι τα αγαλματα)Καπως αντιφατικο ε; Καθολου αν σκεφτεις πως πανω σε αυτες τις δομες βασιζεται η εννοια του εθνους.Και στη συγκεκριμενη περιπτωση του ελληνικου εθνους.Ειμαστε παιδια του Πλατωνα και του Σωκρατη,υμνουμε την παιδεια και τις αρχες εκεινης της εποχης.Ειμαστε γεννημενοι χριστιανοι,θρησκευμα το οποιο εξελιχθηκε και εξαπλωθηκε λογω της Ρωμαικης Αυτοκρατοριας,ηταν εναντια στο παλιο αρχαιοελληνικο θρησκευμα,και σε καιρους που οι Ρωμαιοι ειχαν καταλαβει αυτο που λεμε αρχαια ελλαδα...Επισης γιορταζουμε την απελευθερωση απ τα "400 χρονια σκλαβιας"..απ την στιγμη δηλαδη που οι Οθωμανοι μπηκαν στην πρωτευουσα της Ανατολικης Ρωμαικης Αυτοκρατοριας...What's wrong with you people?..αφηστε τους αλλους λαους προς το παρον και αποφασιστε τι ειστε και τι σας γινεται...
Οι χριστιανοι δεν ηταν μονο εναντια στην παλια ελληνικη θρησκεια αλλα και στον ελληνικο τροπο ζωης: δηλαδη εκπαιδευση, ιατρικη, επιστημη γενικα, σχολεια, πανεπιστημια, βιβλιοθηκες,γνωση , σκεψη (εκτος θεολογικων), θεατρα, γυμναστηρια, κοινοβουλια, εκλογες, δημοκρατια κλπΕυτυχως τα περισσοτερα σημερα εχουν επανακαμψει...
Υπάρχει μια φυσική συνέχεια ανάμεσα στην Αρχαία Ελλάδα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας (γιατί αυτήν τιμούμε και όχι την Ελλάδα των Σπαρτιατών ούτε την Ελλάδα των προγόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου), την Ελληνιστική περίοδο, την Ρωμαϊκή περίοδο και την περίοδο του Βυζαντίου. Όπως ακριβώς οι Αθηναίοι μεταλλάχτηκαν και υιοθέτησαν νέα στάση ζωής έτσι μεταλλάχτηκε και ο Ελληνισμός γενικότερα. Ταυτόχρονα και ο χριστιανισμός μεταλλάχτηκε υιοθετώντας στοιχεία και πρακτικές του αρχαιοελληνικού πνεύματος. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, γιατί θα πρέπει να απορρίψουμε τον χριστιανισμό έναντι του αρχαιοελληνικού πνεύματος και τούμπαλιν. Η κάθε έκφανση του Ελληνισμού πρέπει να κρίνεται με τα δεδομένα της κάθε εποχής γιατί διαφορετικά οδηγούμαστε σε επώδυνους αλλά ανούσιους και βλακώδεις ακρωτηριασμούς. Σε αυτό που πρέπει, πάντως, όλοι να επιμένουμε είναι στον σεβασμό της κάθε έκφανσης. Εν προκειμένω οι πράξεις στις οποίες προέβησαν οι μουσουλμάνοι υποδηλώνουν μια κάποια έλλειψη σεβασμού προς την προσπάθεια των αρχαίων να θαυμάσουν την φυσική ομορφιά, η οποία προσπάθεια είναι νομίζω σεβαστή από όλους μας έστω κι εάν δεν είναι κοινώς αποδεκτή. Υπάρχει μια κάποια διαφορά νομίζω...
Ποια ακριβως στοιχεια του αρχαιου ελληνικου πνευματος υιοθετησε ο χριστιανισμος??? Και πότε? Μηπως τα υιοθετησε μετα απο ακαρπη επιβολη δικων του πρακτικων ή υστερα απο αιωνες διαφωτισμου και προοδου , στα οποια αντισταθηκε σθεναρα και ακομα το κανει οπου μπορει?Οσοι εχουν ασχοληθει εκτενως με το θεμα πιστευουν οτι ο χριστιανισμος ηταν (τουλαχιστον μεχρι την αναγεννηση) η σχεδον πληρης καταστροφη του αρχαιου ελληνικου πμευματος, νοοτροπιας και τροπου ζωης.Δεν ειναι τυχαιοι οτι οι χριστιανοι "πατερες" μισουσαν τους Ελληνες οσο τιποτα αλλο στον κοσμο, και το εχουν γραψει σε πολλα κειμενα τους....τωρα η συζευξη που λετε μαλλον τεχνηεντως εχει γινει...και μονο οταν δεν τους επαιρνε για κατι αλλο πια...
@tktk: ψάξε λίγο την ρίζα της τελετής του ορθόδοξου χριστιανικού γάμου. Ένα μόνο από όλα τα δάνεια των αρχαιοελληνικών τελετών και υπάρχουν πολλά περισσότερα. Μερικά πράγματα κανείς ιερωμένος δεν μπορεί να τα αποκόψει ή να τα αλλάξει εφόσον τα αποδέχεται και τα εφαρμόζει ο λαός.
τελικα το ενα δεν ειναι κληρονομια το αλλο δεν ειναι κληρονομια, απο που ηρθε αυτος ο ερμος πληθυσμος, που μιλαει αυτη την μοναδικη ζωσα απογονο της κοινης, απο τους "ελ";;;H πλακα ειναι οτι πολιτιστικά δεν εχεις καθολου μεγαλη διαφορα απο αυτους ποου κλαιγαν για την πρωτευουσα της ρωμαικης αυτοκρατοριας το 1453. Και τοτε στους ρωμιους (πολιτες του Ρωμαικου κρατους δηλαδη) η ιδια απορια, ανατολη ή δύση, ελληνες ή χριστιανοι. Θελετε δεν θελετε απο εκει ερχεται η αμεση κληρονομια, αυτοι ειστε. oι Ρωμαιοι καταλαβαν αυτο που λεμε αρχαια ελλαδα το 146πχ, και ελληνιστικη ανατολη (u know κλεοπατρα) to 44(;)πχ. η φιλοσοφικη σχολη των αθηνων εκλεισε το 520 something μ.χ.Μεσα σε 600 και βαλε χρονια, και σχεδον σε 900 χρονια μετα το σωκρατη καποια πραγματα ειχαν εξελιχθει και αλλαξει θελουμε ή οχι.Το εκπληκτικο ειναι οτι καποια αλλα πραγματα παρεμειναν υποδοριως εκει.Αυτη τη συμπυκνωση του χρονου που κανετε δεν μπορω να την ξεπερασω, ειναι τοσο εκπληκτικο με την καταγωγη των μαρουσιωτων, απο τον περικλη ή τον τσε γκεβαρα ή τον ρουσβελτ, διαλεξτε τι θελετε, σε γραμμικη εκδοχη.πηγαιντε ομως μια βολτα στην εξοχη τωρα που ερχεται και πασχα (εβραικη λεξη), με το so usual μυθο του θανοντος θεου (χριστος, μιθρας, διονυσος κλπ) μιληστε την ιδια γλωσσα που μιλαγαν στην ανατολικη μεσογειο 2 χιλιαρικα πισω, και θα αποκτησετε λιγο καλυτερη επαφη για το αν τελικα αυτος ο κοσμος, απο το ποντο ως τη κυπρο, περιμενε το διαφωτισμο να του πει οτι καταγεται απο τους αρχαιους ελληνες του 5αι π.χ. (γιατι για ολη την υπολοιπη αρχαιοτητα - που τελειωνει 1000 χρονια αργοτερα, τον 5μ.χ ειμαστε ανιδεοι) ή αν υπαρχει κατι finest και πιο αδρο και το οποιο συνδεει με καποιο τροπο ολο αυτο το κοσμο μεταξυ του.
"What's wrong with you people?..αφηστε τους αλλους λαους προς το παρον και αποφασιστε τι ειστε και τι σας γινεται... Πηγή: www.lifo.gr"εσυ btw με αυτο τι λες; οτι αφηστε να καλυπτουν και να σπανε αγαλματα ΣΗΜΕΡΑ, (τους βουδες στο αφγανισταν τους θυμασαι;) εφοσον δεν το κανετε εσεις και απολογηθειτε(;;;;) για κατι που εγινε στην ανατολικη μεσογειο 1500 χρονια πριν;;;Δηλαδη τι αναποδος ρατσισμος ειναι αυτος; what wrong with you?
Διαβάστε τη θέση της εκκλησίας για την αρχαία Ελλάδα μέσω του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ.http://www.imp.gr/2012-03-27-20-22-23/502-κρίσιμα-ερωτήματα-για-το-κόμμα-λαϊκός-σύνδεσμος-χρυσή-αυγή.htmlΑναφέρεται στη Χρυσή αυγή και τη σχέση της με τον νεοπαγανισμό. Προφανώς θέλει να τρομάξει τους δεξιούς χριστιανούς που μετακινήθηκαν δεξιότερα και να επιστρέψουν. Το ενδιαφέρον όμως είναι αποκαλύπτεται ότι ποτέ χριστιανισμός και ελληνισμός δεν πήγαν μαζί. Είναι εντελώς διαφορετικοί κόσμοι που δεν μπορούν να συνυπάρξουν.
"η αρχαιολατρία, η ουφολογία και η συνωμοσιολογία αποτελούν τα οχήματα μέσω των οποίων η ακροδεξιά δοκίμαζε να επανέλθει στο προσκήνιο, μετά την ιστορική της ήττα εξαιτίας της ταύτισής της με την Χούντα."
Φημολογείται πως οι αποθήκες των ελληνικών μουσείων είναι γεμάτες με αρχαία έργα τέχνης που δεν εκτίθενται για τους ίδιους λόγους που στη Ντόχα κρύψαν τ' αγάλματα.Έχω την πεποίθηση ότι ένα μουσείο του έρωτα, στο οποίο θα εκτίθονταν τα εν λόγω κρυμμένα έργα θα έδινε μεγάλη ώθηση στον τουρισμό και θα προκαλούσε εγκεφαλικά και καρδιακές προσβολές σε πολλούς παπάδες, δεσποτάδες, θεούσους κλπ.
Ειλικρινά είναι πολύ ωραία ιδέα! Μακάρι να γινόταν κάτι τέτοιο. Το 2009 είχε γίνει και μια έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης αφιερωμένη στον έρωτα που ήταν πραγματικά εκπληκτική.. Δες εδώ: http://eros.fabulous.gr/maingr.swf
@tktk, Επειδή απο μιά Κυκλαδική έκθεση που έγινε κάποτε, θυμάσαι οτι έλειπε ο ομοφυλοφιλικός έρωτας (αν έλειπε και που στην τελική, κυκλαδική τέχνη ήταν, ψιλοπρωτόγονη σχετικά, σε σύγκριση με την κλασσική όπως την έχουμε μάθει με γυμνά αγάλματα και τσουτσούνες φάτσα φόρα) συμπεραίνεις οτι είμαστε Ντόχα? Αλήθεια? Δεν μπορείς να δείς καμιά άλλη παράμετρο?
Εδώ όμως δεν παραβιάζονται ανθρώπινα δικαιώματα (αυτό είναι το βασικό), ενώ με ένα διακριτικό και καλαίσθητο παραβάν μπορεί να απολαύσει οποιοσδήποτε ολόκληρο το έργο τέχνης χωρίς παρεμβάσεις. Επιπλέον, οι αρχαιολόγοι που είναι συνήθως πολύ αυστηροί σε κάτι τέτοια δεν είχαν αντίρρηση. Μήπως (εμείς οι δυτικοί) αντιμετωπίζουμε υπερβολικά απορριπτικά και αφ' υψηλού τους άλλους πολιτισμούς, ακόμη κι εκεί που θα μπορούσαμε να τους αφήσουμε και λίγη ελευθερία; Πρέπει συνέχεια να τους έχουμε στον τοίχο τιμωρία για τα πάντα;
@ monse, Πιστεύεις πως η μπούρκα αντιπροσωπεύει την ελευθερία των γυναικών, που την φοράνε απο προσωπική επιλογή styling, ή την καταπίεσή τους?Εφόσον εμείς σεβόμαστε τα ατομικά δικαιώματα πολύ καλά κάνουμε και κοιτάμε αφ'υψηλού όποιον δεν τα έχει ανακαλύψει ακόμα.
> Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα.> η Ντόχα είχε διεκδικήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020Τι σχέση έχει το Ισλάμ με τον αρχαίο ελληνικό αθλητισμό; Τι κατάντια, τι τσίρκο που είναι οι μοντέρνοι Ολυμπιακοί Αγώνες! Ας διαβάσουν οι καρνάβαλοι της ΔΟΕ τα δοκίμια του Κωστή Παπαγιώργη «Ακμή και παρακμή της πάλης» και «Κορεάτικα» απ' το βιβλίο «Η κόκκινη αλεπού (μισανθρωπίας προλεγόμενα)».
Αν δεν κανω λαθος το Συμποσιο δεν ειναι απο τα τελευταια εργα του Πλατωνα....μεχρι τα γεραματα ειχε σαφως αλλαξει γνωμη! Σαφως ηταν ομοφυλοφιλος, σαφως γλεντησε....και μετα εκανε κηρυγματα εγκρατειας. Κατεληξε οτι το σεξ ηταν μονο για τεκνοποιηση και άλλα πολλα...Γι αυτο και τον "σεβεται" και τον "προωθει" ακομα και η χριστιανικη εκκλησια....
@tktk 24.4.2013 | 03:05> Αν δεν κανω λαθος το Συμποσιο δεν ειναι απο τα τελευταια εργα του Πλατωνα....Πράγματι. Όμως ο όρος «πλατωνικός έρωτας» αναφέρεται στα όσα γράφει στο «Συμπόσιο».> μεχρι τα γεραματα ειχε σαφως αλλαξει γνωμη! Σαφως ηταν ομοφυλοφιλος, σαφως γλεντησε....και μετα εκανε κηρυγματα εγκρατειας. Κατεληξε οτι το σεξ ηταν μονο για τεκνοποιηση και άλλα πολλα...Ίσως να εννοεί το ετεροφυλικό σεξ μεταξύ συζύγων.Έχεις κάποια συγκεκριμένη πηγή; Λογικά αν ισχύουν όσα λες, θα πρέπει να ψάξεις στους «Νόμους», που τους έγραψε γέρος.
Ας μην επικεντρωνόμαστε μόνο σε Μουσουλμάνους και Χριστιανούς.Γυμνά αγάλματα έχουν σοκάρει και σοκάρουν από τους κομμουνιστές Κινέζους μέχρι τους αγνωστικιστές και προηγμένους Ιάπωνες.http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/9388560/Michelangelo-becomes-latest-victim-of-Chinese-censorship.htmlhttp://japandailypress.com/michelangelos-masterpiece-statue-unnerves-japanese-towns-sensibilities-with-nudity-0622815Και βέβαια τα χέρια των αγαλμάτων οι Χριστιανοί στην Ελλάδα τα έκοβαν πρίν από κάποιους αιώνες...Τώρα περί γυμνού: Οι αρχαίοι Έλληνες μπορεί να μην είχαν πρόβλημα με το γυμνό σώμα αλλά η λογοκρισία για άλλα θέματα ήταν δεδομένη. Μέγας υπέρμαχος και υποστηρικτής της λογοκρίσιας ειδικά στα γραπτά κείμενα ήταν ο Πλάτωνας.
@Nafn 23.4.2013 | 16:30> the townsfolk are requesting that the statue be given some underpants.«Εσώρουχα» είχαν φορέσει (ή μάλλον ζωγραφίσει) και στις γυμνές φιγούρες της τοιχογραφίας της Δευτέρας Παρουσίας στην Cappella Sistina:[Rome's Sistine Chapel: 50 fascinating facts](http://bit.ly/XTEr40):> In 1564, the Council of Trent demanded that the more ‘prominent’ nudes in The Last Judgment be made more decent. The artist Daniele da Volterra was commissioned to paint underwear, or braghe (draperies) on the offending nudes. He was lampooned ever after and given the nickname Il Braghettone – Big Pants.
Επισης ο Πλατωνας, παρα την αξια του, ΔΕΝ αποτελει το αποκορυφωμα της δημοκρατιας και των ατομικων ελευθεριων...αυτο το ξερουμε...επισης ξερουμε οτι νεος περασε "καλα" με διασκεδασεις και σεξ, αλλα γερος τα επερριψε ολα και απο τοτε μας κανει τον "δασκαλο"...(πλατωνικος ερωτας, αποψεις του περι δημοκρατιας κλπ)
@tktk 23.4.2013 | 17:59> γερος τα επερριψε ολα και απο τοτε μας κανει τον "δασκαλο"...(πλατωνικος ερωταςΟ πλατωνικός έρωτας του Πλάτωνα δ̲ε̲ν̲ απορρίπτει τη σάρκα. Διαβάστε στο «Συμπόσιο» [τι λέει η Διοτίμα](http://bit.ly/14MjQUI):δεῖ γάρ, ἔφη, τὸν ὀρθῶς ἰόντα ἐπὶ τοῦτο τὸ πρᾶγμα ἄρχεσθαι μὲν νέον ὄντα ἰ̲έ̲ν̲α̲ι̲ ̲ἐ̲π̲ὶ̲ ̲τ̲ὰ̲ ̲κ̲α̲λ̲ὰ̲ ̲σ̲ώ̲μ̲α̲τ̲α̲
@tktk 23.4.2013 | 17:59> νεος περασε "καλα" με διασκεδασεις και σεξ, αλλα γερος τα επερριψε ολαΜη συγχέουμε τον Πλάτωνα με κάποιους χριστιανούς αγίους (τη Μαρία την Αιγυπτία, τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης κτλ.).
Το να βλεπουν οι γυναικες τους τις μαρμαρινες ψολες, τους χαλαει το θρησκευτικο φρονημα, το να γαμουν οι ιδιοι νομιμως, κοριτσακια 10, 12, η 14 χρονων, ειναι καθαγιασμενο ισλαμικο δικαιωμα. Πηγή: www.lifo.gr
Τραγικό... Μπράβο στον υπουργό που ζήτησε να τα φέρουν πίσω. Σχετικά με το σχόλιο της Κας Eυθυμοπούλου που αναδημοσιεύσατε: Δυστυχώς αυτή η σκοταδιστική σεμνοτυφία δεν περιορίζεται μόνο σε χώρες όπου κυριαρχεί το ισλάμ ή εκεί όπου "ανθούσαν οι δεσποτείες" όπως έγραψε. Δεν πάνε πολλά χρόνια από τότε που είχε πέσει λογοκρισία στις ΗΠΑ στο εξώφυλλο του Tin Machine του Bowie με τους Κούρους. Ποιος ξέρει, ίσως η ελευθερία του ατόμου ακόμα και στις ΗΠΑ να σταματάει εκεί που αρχίζουν οι σεμνότυφοι θρησκόληπτοι...
Μην ξεχναμε οτι ακομα και σημερα ο χριστιανισμος και η εκκλησια (επηρεασμενοι απ την παραδοση των εβραιων) , ΔΕΝ τα παει καλα με το γυμνο σωμα, το σεξ, την ελευθερια (τη δημοκρατια και πολλα άλλα), συμφώνως με την παρατηρηση της κ Ευθυμοπουλου....οι εβραιοι (και επομενως και οι χριστιανοι) ήταν κατεξοχην ανατολικος λαος οπου ανθουσαν οι δεσποτειες...
Οκ, καμια σχεση ο χριστιανισμος και ο εβραϊσμος με τον ισλαμισμο ως προς αυτο το θεμα, αν εξαιρεσουμε καποιους λαλημενους, που ομως δεν επηρεαζουν ολους τους υπολοιπους.
Επισης οι χριστιανοι δεν "ηταν ανατολικος λαος". Χριστιανοι εγιναν και οι ελληνες και οι ρωμαιοι και οι κατοικοι της Δ. Ευρωπης στη συνεχεια. Ποιος απ αυτους ειναι ανατολικος λαος; Βασικα πολυ μικροτερος πληθυσμος ανατολικων λαοων ασπαστηκε το χριστιανισμο, σε σχεση με τους κατοικους της Δυσης, ετσι δεν ειναι;
Γιατί μούτζα? Συνειδητοποιείς τί θα σέρνατε οι περισσότεροι εδω μέσα για την καταραμένη την τύχη σας να γεννηθείτε σε αυτό τον "καθυστερημένο τόπο", στην αντίθετη περίπτωση που θα είχαν αρνηθεί οι αρμόδιες αρχές να διαθέσουν αυτά τα αγάλματα με επιχειρήματα του τύπου "δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα λογοκρίνουν την έκθεση και θα φορέσουν μπούργκα στα αγάλματα (και στην τελική, που το ήξερε? Απο το ρεπορτάζ, καταλαβαίνω οτι ο χοντρούλης υπουργός το έμαθε τελευταία στιγμή και έπραξε ανάλογα." και άλλα τέτοια? Θυμάσαι το άρθρο της Lifo για κάποιες βυζαντινές εικόνες που (κάκιστα) αρνήθηκαν οι αρχές να δανείσουν σε έκθεση στο (αν θυμάμαι καλά)Παρίσι? Παραλίγο να πάρουν τα όπλα μερικοί. Δεν εχω λόγο να τον υπερασπιστώ, αλλά όταν το σωστό είναι σωστό, είναι απλά αυτό: Σωστό. Χωρίς ναι μεν αλλά.
"Παλι καλα! Στην ελλαδα τους εκοβαν τα κεφαλια και τα χερια οι χριστιανοι!"Συμφωνω. Το ισλαμ ειναι μια βαρυτατη νευρολογικη παθηση που αντιστρεφει τους νομους της εξελιξης γυρνωντας την ανθρωποτητα εκατονταδες χρονια πισω.