Μιχάλη να καταργηθούν ή όχι τα πειραματικά;

Μιχάλη να καταργηθούν ή όχι τα πειραματικά; Facebook Twitter
3
Μιχάλη να καταργηθούν ή όχι τα πειραματικά; Facebook Twitter

Ποιο σχολείο τέλειωσες;

Πήγα στο 1ο Πειραματικό Αθηνών (Πλάκας), από το 1996 (Β' Γυμνασίου) έως το 2001.

Ποια ήταν τα κριτήρια εισόδου τότε;

Δεν υπήρχαν κριτήρια εισόδου. Υπήρχε ένας δεδομένος αριθμός μαθητών που δεχόταν το σχολείο. Αν η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη, γινόταν κλήρωση, αν όχι, όλοι όσοι είχαν κάνει αίτηση γίνονταν δεκτοί.

Το περιβάλλον δεν ήταν καθόλου αποστειρωμένο. Υπήρχαν και μικρές αλλά και μεγάλες «αλητείες». Η κατάσταση που επικρατούσε ήταν όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της χώρας μας.

Πώς θα χαρακτήριζες τη γενικότερη εμπειρία σου στο σχολείο;

Eξαιρετική! Αυτό όμως δεν οφειλόταν σε κάτι ιδιαίτερο όσον αφορά τη διδασκαλία αλλά στο γενικότερο καλό κλίμα που επικρατούσε.

Ποια ήταν τα πλεονεκτήματα της φοίτησης σε ένα τέτοιο σχολείο;

Εκπαιδευτικά δεν υπήρχε κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα. Αυτό που όμως ήταν πολύ σημαντικό ήταν ότι από πολύ νωρίς βγήκα από το στενό πλαίσιο της «γειτονιάς». Το σχολείο βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο. Οι μαθητές έρχονταν από κάθε σημείο της Αθήνας. Έτσι, για να βρεθεί η παρέα ακόμα και για μια απλή, σαββατιάτικη βόλτα, έπρεπε να συναντηθούμε σε κεντρικά σημεία, μακριά από τα σπίτια μας. Όλη αυτή η εμπειρία ήταν και έντονη αλλά και διαφορετική και νομίζω ότι επέδρασε πάνω μου πολύ θετικά.

Τι διαφορετικό είχε από άλλα σχολεία σε πρακτικό επίπεδο;

Αν εξαιρέσεις ότι συνήθως οι καθηγητές μας είχαν κάποια επιπλέον τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κ.λπ.) και μερικοί από αυτούς ήταν πραγματικά καλοί, κατά τα άλλα δεν εντόπισα καμία ουσιαστική διαφορά με το δημόσιο γυμνάσιο της γειτονιάς μου, στο οποίο πήγα για ένα έτος.

Μιχάλη να καταργηθούν ή όχι τα πειραματικά; Facebook Twitter
1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας

Τι ζήλευες από τα παιδιά των υπόλοιπων δημόσιων σχολείων;

Τίποτα, γιατί απλούστατα φοίτησα σε ένα τυπικό δημόσιο ελληνικό σχολείο!

Ήταν όλοι οι μαθητές από ένα επίπεδο και πάνω;

Το επίπεδο των μαθητών ήταν, σε γενικές γραμμές, καλό αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο. Υπήρχαν και μαθητές πολύ χαμηλής επίδοσης, αλλά το ποσοστό τους ήταν σίγουρα μικρότερο από των υπόλοιπων σχολείων.

Υπήρχαν και οι «μικρές αλητείες» ή το περιβάλλον ήταν κάπως αποστειρωμένο;

Το περιβάλλον δεν ήταν καθόλου αποστειρωμένο. Υπήρχαν και μικρές αλλά και μεγάλες «αλητείες». Η κατάσταση που επικρατούσε ήταν όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της χώρας μας.

Ποιος είναι ο σκοπός-στόχος ενός πειραματικού σχολείου;

Θεωρητικά, εφαρμόζονται εκπαιδευτικές καινοτομίες, συμμετοχές σε ερευνητικά προγράμματα κ.λπ. Επίσης, μαθητές και καθηγητές έχουν κατά μέσο όρο υψηλότερο επίπεδο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα σχολεία. Πρακτικά, στα χρόνια που φοίτησα εγώ δεν ίσχυε τίποτε από όλα αυτά, αν και, απ' όσο μαθαίνω, πλέον η κατάσταση έχει αλλάξει προς το καλύτερο.

Τι θα ήθελες να αλλάξει στον θεσμό;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο θεσμός. Θεωρώ ότι η ελληνική παιδεία έχει συνολικά πάρα πολλά και σοβαρά προβλήματα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η πραγματική πρόκληση είναι να γίνει μια πλήρης αναδιάρθρωση, ώστε η μόρφωση που λαμβάνει ο μαθητής να είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου, ανεξάρτητα από το αν φοιτά σε κάποιο πειραματικό σχολείο ή όχι.

Πιστεύεις ότι πρέπει να καταργηθούν τα σχολεία;

Πιστεύω ότι δεν πρέπει να καταργηθούν. Θα πρέπει να υπάρχουν και να δίνονται σε αυτά ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε μαθητές που ζητούν κάτι διαφορετικό από το τυπικό δημόσιο σχολείο. Μια τέτοια ίση ευκαιρία θα μπορούσε να διασφαλιστεί μέσα από μια διαδικασία κλήρωσης και όχι μέσα από εξετάσεις. Ο Έλληνας μαθητής έχει ήδη να αντιμετωπίσει μια σειρά από πολλές και δύσκολες εξετάσεις και σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να επιβαρυνθεί με μία ακόμη.

Συνεντεύξεις
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

2 σχόλια
Κι εγώ είχα παρόμοια εμπειρία από πειραματικό. Κι εγώ μπήκα με κλήρωση. Ωστόσο διαφωνώ στο ότι οι εξετάσεις δεν παρέχουν ίσες ευκαιρίες. Όλοι μπορούν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις, αυτό δεν πρέπει να εξασφαλίσουμε; Ισότητα στη δυνατότητα να μπουν όλοι;Από εκεί και πέρα, πώς θα γίνει, δεν είμαστε όλοι ίδιοι και δεν έχουμε όλοι τις ίδιες ικανότητες (ωστόσο παραμένουμε πάντα ίσοι και θα πρέπει να έχουμε ίσες ευκαιρίες - π.χ ίσες ευκαιρίες στις εξετάσεις). Γιατί να μην μπορεί ένα παιδί που είναι ικανό να έχει πρόσβαση σε ένα περιβάλλον που θα το ωθήσει παραπάνω, όπου δεν θα βαριέται, και όπου δεν θα εξισωθεί τελικά προς τα κάτω με τον μέσο όρο;Γιατί το να καλλιεργήσουμε την αριστεία γιατί είναι κατακριτέο; Εάν το κάνουμε σωστά, προς όφελος όλων δεν θα είναι εν τέλει; Από που περιμένουμε τελικά την ανάπτυξη της χώρας μας;Τέλος, γιατί το να έχει κάποιος λεφτά και να μπορεί να αγοράσει καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης μας φαίνεται φυσιολογικό; Αν τελικά υπάρχει ένα σχολείο που παρέχει πιο εντατική εκπαίδευση, δεν θα έπρεπε σε αυτό να πάνε οι μαθητές που θα αντεπεξέλθουν καλύτερα; https://onlogos.wordpress.com/2011/10/11/aristotle-justice-and-flutes/
Αυτό ακριβώς. Αυτό που θα έπρεπε να καταπολεμά μια αριστερή κυβέρνηση είναι οι διακρίσεις με βάση το εισόδημα (κάτι επίκτητο και άδικο), και όχι το τι μπορεί να κατακτήσει κανείς με ικανότητα, προσπάθεια, προθυμία.
Μα δεν τίθεται ζήτημα κατάργησης των πειραματικών, τίθεται ζήτημα κατάργησης των εισαγωγικών εξετάσεων σε αυτά. Για κάποιους λόγους κάποιοι είναι αντίθετοι με την κλήρωση. Επίσης ο διαχωρισμός τους από τα πρότυπα αν δεν κάνω λάθος.