Νορβηγικά κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με καύσιμα από νεκρά ψάρια

Νορβηγικά κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με καύσιμα από νεκρά ψάρια Facebook Twitter
0

Τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν έναν από τους πιο επιβαρυντικούς παράγοντες του περιβάλλοντος κυρίως λόγω της εκπομπής αερίων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η Νορβηγική εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας, Hurtigruten αποφάσισε εκμηδενίσει το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων της χρησιμοποιώντας νεκρά ψάρια.


Όσο παράλογο κι αν ακούγεται αρχικά, η Νορβηγία έχει μία από τις μεγαλύτερες αλιευτικές βιομηχανίες στον κόσμο και τα κατάλοιπα της μπορούν ν' αναμειχθούν με άλλες οργανικές ύλες ώστε να παραχθεί ένας τύπος βιοκαυσίμου που ονομάζεται υγρό βιοαέριο.


«Αυτό που οι άλλοι βλέπουν ως πρόβλημα, για εμάς είναι πόρος και λύση για την επίλυση ενός προβλήματος» δήλωσε στο AFP διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.


Η χρήση του βιοκαύσιμου στα κρουαζιερόπλοια, θα κάνουν την Hurtigruten την πρώτη εταιρία που θα «τρέχει» τα πλοία της χωρίς να εξαρτάται από τα ορυκτά καύσιμα.

Η διαδικασία παραγωγής του συγκεκριμένου καυσίμου είναι «βρωμερή» ακόμα και χωρίς τη χρήση των ψαριών. Το τελικό προϊόν είναι μία μείξη από διαφορετικά αέρια που εκλύονται όταν η οργανική ύλη αποσυντίθεται χωρίς την παρουσία οξυγόνου.


Το μεγαλύτερο μέρος των αερίων που εκλύονται είναι κυρίως μεθάνιο και διοξείδιο του άνθρακα αλλά και μικρές ποσότητες υδρογόνου αλλά και σουλφιδίου το οποίο κάνει όλη τη «βρωμερή» δουλειά θυμίζοντας το κλούβιο αυγό. Το βιοκαύσιμο αυτό έπειτα φιλτράρεται και υγροποιείται.


Ωστόσο, αν και αυτή η διαδικασία αποτελεί βήμα προς την σωστή κατεύθυνση το βιοκαύσιμο αυτό δεν αποτελεί για όλους την αγαπημένη πηγή ενέργειας κι αυτό γιατί κατά τη φάση της δημιουργίας του εκλύεται διοξείδιο του άνθρακα (λιγότερο μεν σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα). Επιπλέον ως καύσιμο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλα τα συστήματα καύσης.


Η Hurtigruten έχει επενδύσει σε έξι νέα πλοία που θα καίνε κατά κύριο όγκο βιοκαύσιμα αλλά θα έχουν και την εναλλακτική της ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες αλλά και του φυσικού αερίου. Στόχος της εταιρείας είναι να είναι ανθρακικά ουδέτερη μέχρι το 2050.


Η εταιρία αυτή που μετρά ήδη 150 χρόνια στο χώρο της κρουαζιέρας με έναν στόλο 17 πλοίων απαγόρευσε επίσης και την χρήση πλαστικών μιας χρήσης.

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Διεθνή / COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Το προσχέδιο της Συμφωνίας ορίζει ως ευρύτερο τον στόχο για άντληση 1,3 τρισ. δολαρίων ετησίως έως το 2035, με αναφορές σε χρηματοδότηση από «δημόσιες και ιδιωτικές πηγές»
LIFO NEWSROOM
«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM