Η Μαρία Κάλλας επιστρέφει στην σκηνή με την βοήθεια της τεχνολογίας προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα.
Με την μορφή ενός ρεαλιστικού ολογράμματος εμφανίζεται στην σκηνή φορώντας ένα λευκό φόρεμα. Το «φάντασμα» της πιο διάσημης λυρικής τραγουδίστριας του 20ου αιώνα επέστρεψε για να γοητεύσει την αγαπημένη της πόλη, το Παρίσι.
Από την Τετάρτη, στην αίθουσα Pleyel, ένα ολόγραμμα φωτογραφικής ακρίβειας μιμείται μέχρι τελειότητας την κίνηση της «φωνής του αιώνα». Ο τρόπος με τον οποίο τα χέρια της ακουμπούν με λεπτότητα τους ώμους της, η εσάρπα της αγκαλιάζει τα χέρια, η επικοινωνία της με τη συμφωνική ορχήστρα είναι μερικά από τα στοιχεία που αφήνουν άφωνους τους θεατές.
Το θέαμα που βασίζεται στην ψηφιακή επεξεργασία αυθεντικών εγγραφών - παρά τις κάποιες παρεκκλίσεις- αποτελεί μία πρόκληση για την Ιρλανδή διευθύντρια ορχήστρας Ιμίαρ Νουν.
«Έχω απομνημονεύσει κάθε στροφή, κάθε πέρασμα, κάθε παύση για 90 λεπτά μουσικής», λέει , ομολογώντας ότι κόντεψε να βάλει τα κλάματα όταν είδε δίπλα της το ολόγραμμα για πρώτη φορά η κα Νουν.
Η Κάρμεν του Μπιζέ είναι το έργο που δεσπόζει, ενώ το ρεπερτόριο περιλαμβάνει Τζουζέπε Βέρντι, Μπελίνι και Σαρλ Γκουνό. Το εντυπωσιακό στο βίντεο είναι ότι η ζωντανή ορχήστρα και η μαέστρος έχουν διάδραση με το ολόγραμμα, δείγμα της δουλειάς που έχει γίνει για την πραγματοποίηση του εντυπωσιακού θεάματος.
Μετά τις παραστάσεις στις Βρυξέλλες και το Λονδίνο, ορισμένοι επέκριναν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον Τύπο, τη «λατρεία του παρελθόντος» που φτάνει σε σημείο «νοσηρής λατρείας».