Ο Ζαν Πολ Γκοτιέ, η Ναόμι Κάμπελ, η Σάρον Στόουν, η Ντιόν Γουόργουικ και ο Άλις Κούπερ είναι ανάμεσα σε αυτούς που μιλούν για μια διάνοια της μόδας, για τον Πιερ Καρντέν που πέθανε σε ηλικία 98 ετών, στις 29 Δεκεμβρίου 2020, στο ντοκιμαντέρ House of Cardin.
Το ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Έμπερσολ και Τοντ Χιουτζ που θα κυκλοφορήσει on line από τις 26 Απριλίου συμπεριλαμβάνει και εκτενείς συνεντεύξεις του ίδιου του Καρντέν που πραγματοποιήθηκαν πριν από το θάνατό του.
Προσωπικότητες από όλη τη βιομηχανία της μόδας και του θεάματος συζητούν τη ζωή και τη σταδιοδρομία του θρυλικού σχεδιαστή που δημιούργησε μια αυτοκρατορία με τόλμη, κόντρα στους μέχρι τότε αποδεκτούς κανόνες της μόδας. Ο Καρντέν άλλαξε την αντίληψη στη χρήση των υλικών, έσπασε κάθε ταμπού στη χρήση των χρωμάτων και με τα γεωμετρικά του σχήματα άνοιξε τη πόρτα σε μια εποχή πειραματισμού, φουτουριστικής αντίληψης και σύνδεσης της υψηλής ραπτικής με το μέλλον.
Η κληρονομιά του επηρεάζει ακόμα και σήμερα τους σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο με τους ανθρώπους της μόδας να παίρνουν παράδειγμα από τα τολμηρά και πολύχρωμα σόου του. Σε μια καριέρα που κράτησε επτά δεκαετίες, ο Καρντέν αναμόρφωσε τη μόδα με τα μοντέρνα, πρωτοποριακά του σχέδια.
Γεννημένος το 1922 στην επαρχία του Βένετο, ο άνθρωπος που αναγέννησε μεταπολεμικά τη γαλλική μόδα έλεγε πάντα «Είμαι παιδί του δρόμου, γιος αγροτών και έγινα ο Πιερ Καρντέν». Είναι ο άνθρωπος που έκανε το αρχικό του logo το πιο αναγνωρίσιμο γράμμα μέσα στη μόδα. Οι παρέες του στο Παρίσι, ο Κοκτό, ο Νταλί και ο Τζακομέτι, επηρεάζουν την αντίληψή του για την υψηλή ραπτική.
Ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε τη συνθετική ίνα, τα μοτίβα της ποπ-αρτ, τη συνθετική γούνα, πράγματα σκανδαλώδη για την εποχή του και την φήμη του οίκου του. Είναι ο άνθρωπος που «αποβλήθηκε» από την ένωση σχεδιαστών υψηλής ραπτικής, όταν έδωσε στο πολυκατάστημα «Le Printemps», το 1962, ένα ρούχο του προς πώληση, καταργώντας τους διαχωρισμούς και τα σύνορα της «υπογραφής» ενός σχεδιαστή.
Πίσω από αυτή την κίνηση υπήρχε ένα λαμπρό επιχειρηματικό μυαλό και οι συνάδελφοί του τον μιμήθηκαν, δεκαετίες αργότερα, βάζοντας την υπογραφή τους σε προϊόντα μαζικής πώλησης. Ο Καρντέν εκδημοκράτισε τον κόσμο της μόδας με την τόλμη των σχεδιαστικών και επιχειρηματικών καινοτομιών του.