Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με Μπραμς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

 Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με Μπραμς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
0

Ως φυσική συνέχεια των πρόσφατων αφιερωμάτων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε Μότσαρτ και Μπετόβεν, έρχεται ο φετινός κύκλος Μπραμς, η πρώτη συναυλία του οποίου θα δοθεί και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της συνεργασίας της ΚΟΑ με το Φεστιβάλ "Συμφωνία" Πειραιά και Νήσων Αργοσαρωνικού, το Σάββατο 5 Απριλίου 2014.[6 μ.μ.]

Η συναυλία θα ανοίξει με την Ακαδημαϊκή Εισαγωγή έργο 80, την οποία ο Μπραμς είχε γράψει για την τελετή της απονομής του τίτλου του ως επίτιμου διδάκτορα και την αφιέρωσε στο Πανεπιστήμιο του Μπρέσλαου. Το έργο αποτελεί τον αντίποδα της Τραγικής Εισαγωγής έργο 81 του Μπραμς, η οποία, όπως και η «Ακαδημαϊκή», γράφτηκε το καλοκαίρι του 1880.

Ακολουθεί το εμβληματικό Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 102, το τελευταίο μιας σειράς μεγάλων ορχηστρικών έργων που συνέθεσε ο Μπραμς, κι ενώ ο συνθέτης είχε ήδη εργαστεί επί μακρόν στη μουσική δωματίου.

Το έργο, το οποίο προσφέρεται για την ανάδειξη των δυνατοτήτων τόσο των σολίστ, όσο και της ορχήστρας, γράφτηκε το καλοκαίρι του 1887 για τον συνεργάτη του Μπραμς στην μουσική δωματίου, τσελίστα  Ρόμπερτ Χάουσμαν και έναν παλιό φίλο του συνθέτη τον βιολονίστα Γιόζεφ Γιοακίμ, ο οποίος ύστερα από τον χωρισμό του με την γυναίκα του, και αυτή προσωπική φίλη του Μπραμς, επαναλάμβανε συχνά την φράση "Ελεύθερος Αλλά Μόνος", τα αρχικά της οποίας στην γερμανική γλώσσα "Frei Aber Einsam" (F-A-E) και η αντιστοιχία τους σε μουσικές κλίμακες, ενέπνευσαν τον Μπραμς για το μουσικό μοτίβο του κοντσέρτου.

Στην συναυλία της ΚΟΑ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δύο σολίστ διεθνούς ακτινοβολίας, ο βιολονίστας Νόε Ινούι και ο τσελίστας Μάρτι Ρούσι, υπό την διεύθυνση του καταξιωμένου Ρώσου μαέστρου Νικολάι Αλεξέγιεφ, θέτουν το ταλέντο τους στην υπηρεσία της μουσικής του Μπραμς.

Το πρόγραμμα θα κλείσει με την Πρώτη Συμφωνία του Γιοχάνες Μπραμς, για την ολοκλήρωση της οποίας ο συνθέτης χρειάστηκε περίπου δύο δεκαετίες, νιώθοντας την «βαριά» σκιά του Μπετόβεν να δυσχεραίνει τα βήματά του. Ωστόσο, το συγκλονιστικό αυτό έργο έμελλε να καθιερώσει τον Μπραμς ως τον κορυφαίο συνεχιστή της γερμανικής συμφωνικής παράδοσης.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT