Ergon Ensemble, Alternativa

Ergon Ensemble, Alternativa Facebook Twitter
0

Το Ergon Ensemble, σε ένα πρόγραμμα με πέντε πρώτες εκτελέσεις στην Ελλάδα, προτείνει συνθέτες και έργα που διαπερνούν στυλιστικά σύνορα και καθιερωμένες αντιλήψεις για τις σύγχρονες μορφές μουσικής σύνθεσης και εκτέλεσης. Ο διάσημος Αμερικανός Τζων Ζορν, που κινείται στα όρια μεταξύ jazz-fusion και σύγχρονης μουσικής, καταθέτει τη δική του οπτική στη σύγχρονη γαλλική αισθητική. Το Bateau Ivre είναι εμπνευσμένο από την ποίηση του συμβολιστή Arthur Rimbaud.

Ο Ολλανδός Μισέλ φαν ντερ Άα, από τους σπουδαιότερους συνθέτες της νέας γενιάς και κάτοχος του βαρυσήμαντου Grawemeyer Award (2013), είναι η επιτομή του «πολυμεσικού» συνθέτη. Στο Transit, η βιντεοπροβολή και η δεξιοτεχνική εκτέλεση του πιανίστα συνδυάζονται με τους προηχογραφημένους και επεξεργασμένους ήχους μιας ταινίας που έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος ο συνθέτης.

Η πρωτοπόρος και πολυδιάστατη Αμερικανίδα Μέρεντιθ Μονκ (συνθέτης, τραγουδίστρια, χορογράφος, σκηνοθέτης, δημιουργός έργων όπερας και μουσικού θεάτρου) έχει αποσπάσει πολλές διεθνείς τιμητικές διακρίσεις για τη συνολική της προσφορά. Στο Realm Variations, οι βουδιστικές αντιλήψεις για τα στάδια της πραγματικότητας δίνουν την έμπνευση για μια πολυεπίπεδη συνδιαλλαγή φωνών και μουσικών οργάνων.

Ο Βρετανός Γκάβιν Μπράυαρς, που υπήρξε επαγγελματίας τζαζίστας και πρωτοπόρος του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού, έγινε γνωστός ως συνθέτης όπερας και μουσικής δωματίου, αλλά και μέσα από τις σημαντικές συνεργασίες του με σκηνοθέτες και χορογράφους (Robert Wilson, William Forsythe, Lucinda Childs, Jiri Kylián, Merce Cunnigham). Το συναισθηματικά φορτισμένο Jesus' Blood Never Failed Me Yet είναι επεξεργασία του τραγουδιού ενός ανώνυμου αστέγου στο Λονδίνο το 1971 (στη δισκογραφημένη εκδοχή του συμμετέχει ο Tom Waits).

Τέλος, ο Αμερικανός Στηβ Ράιχ, από τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής μας, παρουσιάζεται με το πιο πρόσφατο έργο του. Στο Radio Rewrite, που έχει γίνει πολύ δημοφιλές, επεξεργάζεται για πρώτη φορά υλικό της ποπ μουσικής και, πιο συγκεκριμένα, εμπνέεται από δύο τραγούδια του συγκροτήματος Radiohead ("Jigsaw Falling into Place" και "Everything in its Right Place").

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ