Οι Έλληνες influencers: «Ο Χρήστος δε μένει πια εδώ», η πιο σινεφίλ παρουσία των social media

Οι Έλληνες influencers: Ο Χρήστος Δε Μένει Πια Εδώ Facebook Twitter
Ο «Χρήστος» είναι ένα πολύ προσωπικό πράγμα που ξεκίνησε πίσω στο 2010 ως ένα χαμένο πια blog που κατηγοριοποιούσε «αποστάσεις» μετά από έναν χωρισμό και περίπου το ‘13 άλλαξε εντελώς μορφή.
0

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ μεγάλωσε στον Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής, σπούδασε Δημοσιογραφία στο ΑΠΘ και σινεμά στο Λονδίνο, εργάστηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στις Νύχτες Πρεμιέρας, στη Feelgood, στο Cinobo, στον Δαναό και εσχάτως στη Vodafone TV. Aισθάνεται περήφανος για το Parthenώn Film Festival και ορκίζεται στις αγκαλιές έξω από τα σινεμά.

— Σε ποια πλατφόρμα/-ες δραστηριοποιείσαι και πότε ξεκίνησες;
Ξεκίνησα το 2013 τη σελίδα «Ο Χρήστος δε μένει πια εδώ» στο Facebook. Μια πενταετία περίπου αργότερα μετέφερα παράλληλο περιεχόμενο και στο Instagram με το nickname –εδώ φαίνεται πόσο boomer είμαι– Christos.robin, που αποτελεί πια μείξη του Χρήστου και του «Χρήστου».

— Τι κάνεις και πώς σου ήρθε η αρχική ιδέα;
Ο «Χρήστος» είναι ένα πολύ προσωπικό πράγμα που ξεκίνησε στο 2010 ως ένα blog που κατηγοριοποιούσε «αποστάσεις» μετά από έναν χωρισμό και περίπου το '13 άλλαξε εντελώς μορφή. Απέκτησε μια εξωστρέφεια και μπήκε στο Facebook ως σελίδα πια με κινηματογραφικό κυρίως περιεχόμενο, που συνδυάζει stills ταινιών με ατάκες του Χρήστου, πολλές από τις οποίες είναι από εκείνο το blog. Ωστόσο, οργανικά η αρχική ιδέα του «Χρήστου» ήταν ένα ημερολόγιο ταινιών, ένα ράφι όπου ο καθένας θα έβαζε την ταινία του με αφηγητή τον Χρήστο.

— Γιατί ονόμασες έτσι το κανάλι σου;
Η έναρξη της σελίδας συνέπεσε συμπτωματικά με τη μετακόμισή μου στην Αθήνα, μια πόλη στην οποία δεν είχα έρθει ποτέ πριν. Μέχρι τότε ήμουν λίγο νομάς, με σπουδές και στρατούς, και σαν να βρήκα εδώ την ύπαρξη ενός μέλλοντος, ότι θα είχα μια συνδιαλλαγή με την Αθήνα, κι έτσι το πήρα κάπως αντιθετικά μέσα μου. Εξού και το «δε μένει πια εδώ», σαν να έλεγε «αφήστε με λίγο εδώ τώρα, κάποια στιγμή θα επιστρέψω».

— Παρακολουθείς κάποια άλλα κανάλια/προφίλ στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό που σε ενέπνευσαν;
Έμπνευση –και δεν το λέω ούτε ειρωνικά ούτε με κάποια έπαρση– αποτελούν οι ίδιες οι ταινίες αλλά και η επαφή μου με τους ανθρώπους. Αγαπώ πολύ τους ανθρώπους, εκείνοι μου δίνουν αφορμή να δω μια ταινία αλλιώς, να ψάχνω λέξεις και πράγματα που θα φτιάξουν ένα άλλο σύμπαν, που θα φέρει άλλες έννοιες, κυρίως για τον έρωτα και τις φιλίες.

— Τι ανταπόκριση έχεις από τον κόσμο;
Η αλήθεια είναι πως μέχρι κάποια στιγμή ο «Χρήστος» ήταν ένα απρόσωπο κάτι, μια σελίδα που δεν είχε πρόσωπο. Νομίζω ότι η πρώτη φορά που αποκαλύφθηκε το πρόσωπό μου ήταν όταν μιλήσαμε με τον Αλέξανδρο Διακοσάββα στο podcast του για το «Αυτή η νύχτα μένει» και τότε φτιάχτηκε και το προφίλ του Instagram, για να «φανερωθεί» το πρόσωπο.

Από τότε, και μου φαίνεται ακόμα περίεργα ερωτεύσιμο, αρκετοί με αναγνωρίζουν και με δυο-τρεις κουβέντες τους καταλαβαίνω ότι τους έχουν αγγίξει κάποια λόγια από τη σελίδα και that’s it, αυτό είναι η ουσία του Χρήστου. Η αλήθεια είναι ότι χαίρομαι.

— Πόσο χρόνο αφιερώνεις κατά μέσο όρο την ημέρα σε αυτήν τη δραστηριότητα;
Όχι περισσότερο απ' όσο κρατάει μια μέρα. Η σελίδα είναι τόσο οργανική για μένα που μπορεί να ανέβει οτιδήποτε, οπουδήποτε κι αν είμαι. Μπορεί να σκεφτώ κάτι, να ψάξω μια φωτογραφία και να ανέβει απευθείας. Μπορεί να δω μια ταινία, να κοιμηθώ μαζί της και το πρωί να θέλω να γράψω κάτι.

— Υπάρχει κάτι από το περιεχόμενο που ανεβάζεις που δεν το κάνεις μόνος σου;
Οτιδήποτε ανεβαίνει στη σελίδα, είναι και προέρχεται αποκλειστικά από τον Χρήστο.

— Ποιο είναι το πιο χρονοβόρο κομμάτι της συγκεκριμένης δουλειάς;
Δεν ένιωσα ποτέ να με κουράζει και να μου τρώει χρόνο αυτή η «δουλειά», γιατί ακριβώς δεν το βλέπω ως δουλειά. Δεν είναι δουλειά, δεν βγάζω χρήματα από αυτό. Εδώ και δέκα χρόνια που δουλεύω στον χώρο του σινεμά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, από τη διανομή και τα φεστιβάλ μέχρι τις πλατφόρμες και τους κινηματογράφους, ο «Χρήστος» είναι ένα side project που με αποφορτίζει, ίσως γιατί δεν το κάνω για βιοπορισμό, οπότε δεν είναι και χρονοβόρο.

— Υπάρχουν ταινίες που αφού τις είδες ένιωσες άλλος άνθρωπος; 
Η πιο συνηθισμένη ερώτηση που μου στέλνουν στον «Χρήστο» είναι να τους προτείνω ή να τους πω τις αγαπημένες μου ταινίες. Αυτό που κρατάω από μια ταινία είναι πως όποια κι αν είναι αυτή, μπορεί να σε κατευθύνει και να πει διαφορετικά πράγματα σε διαφορετικούς ανθρώπους.

Νιώθω αγάπη για τις «Ομπρέλες του Χερβούργου» του Ζακ Ντεμί, εκεί κατάλαβα ότι ένας έρωτας κληρώνει στον καθένα και τα άλλα είναι γεμίσματα. Για το «Café Bagdad» του Πέρσι Άλντον, μια ξεχασμένη ταινία όπου μια γυναίκα χωρίζει τον άντρα της, βρίσκει καταφύγιο σε ένα σκονισμένο μοτέλ στη μέση του πουθενά και κάνει κολλητή της την ιδιοκτήτρια. Όταν κάποιος της ζητάει να την παντρευτεί, εκείνη θέλει να ρωτήσει πρώτα την κολλητή της και μετά να του απαντήσει, και εκεί κατάλαβα ότι οι φίλοι είναι η οικογένεια. Ή για το «Αυτή η νύχτα μένει» του Παναγιωτόπουλου που λέει πως υπάρχει ένας άνθρωπος εκεί έξω και κάπου θα τον βρεις.

Τέτοια πράγματα μου αρέσει να βλέπω, ακραία: την «Ερωτική Επιθυμία», το «Χαμένοι στη Μετάφραση», το «Vivre sa Vie», το «Παρίσι, Τέξας». Αυτή η ταινία, ναι, μου άλλαξε τη ζωή, όλο αυτό το ταξίδι, εκεί κατάλαβα ότι η ζωή είναι ένα ταξίδι. Όλη.

— Οι καλές ταινίες είναι αυτές που σε βοηθάνε να ξεκαθαρίσεις τα πράγματα ή που σε βυθίζουν σε μια απρόσμενη σύγχυση;
Για μένα δεν υπάρχουν καλές και κακές ταινίες. Ίσως υπάρχουν βαρετές ή κακογυρισμένες. Οι ταινίες είναι ταινίες και ο καθένας βρίσκει μέσα τους τον χώρο του. Πολλές φορές έχω πιάσει τον εαυτό μου να ξεκουράζεται με τον «Κώδικα Ντα Βίντσι» και να κλαίει με την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού» ή να γελάει με τις «Διακοπές του κυρίου Ιλό» του Ζακ Τατί. Στις φάσεις που τις έβλεπα, με προσάρμοζαν.

— Ποια/-ες ταινία/-ες είδες πρόσφατα και σε εξέπληξαν ευχάριστα;
Μου άρεσε πολύ η τρυφερότητα του «Living» με τον Μπιλ Νάι, το πόσο αφοπλιστικά θαρραλέα ήταν η Σαντάλ Άκερμαν με την «Ζαν Ντιλμάν», επανεκτίμησα τα «Φτηνά Τσιγάρα» του Ρένου Χαραλαμπίδη, που περίμενα ότι θα πάλιωναν μέσα στα χρόνια, ένα ατόφιο weird wave σινεμά, το υπερασπίζομαι αυτό, και πραγματικά ερωτεύτηκα το «Aftersun», ένα μικρό διαμάντι, νοσταλγικό και τρυφερό.

— Και ποιες δυσάρεστα;
Δεν μου άρεσε το «Dodo» του Πάνου Κούτρα, θεωρώ ότι μια «Στρέλλα» κι ένας «Μουσακάς» δεν αξίζουν αυτή την ταινία, που έμοιαζε σαν ένα αποτυχημένο πάρτι γενεθλίων.

Ακολουθήστε τον Χρήστο στο Instagram

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Lifo Videos / «Αν δεν υπήρχε η Σελίν Ντιόν, κανείς δεν θα είχε καταλάβει την πάθησή μου»

Υιοθετήθηκε στα 5 της χρόνια, διαγνώστηκε με το σπάνιο σύνδρομο stiff person και κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Η Αλεξάνδρα Σταματοπούλου, χρυσή παραολυμπιονίκης στο Παρίσι, μιλά για την έλλειψη αναγνώρισης και την απογοητευτική υποδοχή μετά το μετάλλιο: «Κανείς δεν ήταν εκεί να με χειροκροτήσει».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω ένα άλυτο μυστήριο ενός αιώνα σε αγγλικό μουσείο»

Ζούμε, ρε! / «Πώς η ΔΕΠΥ με βοήθησε να λύσω το μυστήριο των εικόνων του Μπράιτον»

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με την ηθοποιό και σεναριογράφο Ανδριανή Ρέλλου, η νευροδιαφορετικότητα της οποίας υπήρξε καθοριστικής σημασίας στην επίλυση ενός μυστηρίου που παρέμενε άλυτο επί εκατό περίπου χρόνια.
THE LIFO TEAM
Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

LiFO politics / Ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τα μάτια ενός στενού του συνεργάτη

O Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης του περιοδικού «Πτήση» και για 28 χρόνια συνεργάτης του Κώστα Καββαθά, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους του σύγχρονου ελληνικού Τύπου που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Lifo Videos / Γιώργος Χρονάς: «Για χρόνια θεωρούσα τον έρωτα ντροπή»

Η αυτοβιογραφία του είναι γεμάτη από ιστορίες με τον Τσαρούχη, τον Χατζιδάκι και άλλες εμβληματικές μορφές της εποχής, τις οποίες είχε την τύχη να γνωρίσει και να μπολιαστεί από τη ματιά και τη στάση τους. Η Τζούλη Αγοράκη συναντά τον ποιητή και εκδότη της Οδού Πανός σε μια χειμαρρώδη συζήτηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Lifo Videos / «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα»

Η Έφη Καλογεροπούλου διηγείται ιστορίες από την Ανάφη: από τις θρυλικές «Μάντρες», το μπαρ που δημιούργησε ο πατέρας της, μέχρι το εστιατόριό της, τη «Μαργαρίτα», σε ένα νησί που διαρκώς αλλάζει χρώματα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι τον Μεσαίωνα;

Ηχητικά Άρθρα / Πόσο βρόμικοι ήταν οι άνθρωποι κατά τον Μεσαίωνα;

Η ζωή σε μια μεγαλούπολη του Μεσαίωνα δεν είχε καμία σχέση με τη ρομαντική εικόνα που συχνά παρουσιάζουν οι ταινίες εποχής. Στους στενούς δρόμους της, μέσα στη ζέστη, οι άνθρωποι ζούσαν κυριολεκτικά μέσα στη βρομιά –χωρίς αποχέτευση, χωρίς βασικές συνθήκες υγιεινής, και σχεδόν χωρίς μπάνιο.
M. HULOT
Η εφιαλτική ιστορία του δράκου της Βάρκιζας

Αληθινά εγκλήματα / Το θρίλερ με το απανθρακωμένο ζευγάρι στη Βάρκιζα

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη διπλή δολοφονία που, ένα βροχερό ξημέρωμα του Μαρτίου του 1988, σκόρπισε τον πανικό στους κατοίκους της περιοχής και απασχόλησε τις αστυνομικές αρχές για μήνες.
THE LIFO TEAM
Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: Το «Παρασκήνιο»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για μια συναρπαστική, μεταβατική στιγμή στη ζωή της Εθνικής Σταρ και το παρασκήνιο πίσω απ' την αποκαλυπτική, τηλεοπτική εκπομπή που την κατέγραψε
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Lifo Videos / Idra Kayne, τι φάση με τις μπότες σου;

Αν η ζωή της γινόταν ντοκιμαντέρ, ποιος θα ήταν ο τίτλος του; Ποιο είναι το πιο iconic μήνυμα που έχει λάβει από φαν; Και τι της έχει μάθει η ψυχοθεραπεία; Η Idra Kayne απαντά στην Στεφανία Παπαδημητρίου και τον Γιώργο Τσαγκόζη, που της θέτουν τις ερωτήσεις του κοινού.
THE LIFO TEAM
«Στη διαστημική αποστολή βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Αδριανός Γολέμης / «Στο διάστημα βλέπεις 16 ανατολές και δύσεις ηλίου σε μία μέρα»

Τι συμβαίνει με το σώμα ενός αστροναύτη; Πώς κοιμάται; Με τι τρέφεται; Έχει ορμές; Και πόσο διαφέρει η ιατρική φροντίδα στο διάστημα απ’ αυτή στη Γη; Ο επικεφαλής ιατρός αποστολών στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Αστροναυτών, Αδριανός Γολέμης, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πάρις Ρούπος: «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Lifo Videos / «Τα hate comments δεν είναι κριτική»

Ο Πάρις Ρούπος παρουσιάζει τη νέα του σόλο παράσταση «Κυριλέ» και μιλά στα βίντεο της LiFO για το χιούμορ και τα όριά του, το αν το stand up αποτελεί «αριστερή τέχνη» και το κατά πόσο μπορεί κανείς να βιοποριστεί από αυτό στην Ελλάδα σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Ζούμε, ρε! / Ποιος υπερασπίζεται τη συμπερίληψη στην εποχή Τραμπ;

Πόσο απειλούνται τα προγράμματα συμπερίληψης από τις πολιτικές αποκλεισμού του προέδρου Τραμπ; Ποια είναι η στάση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις; Και τι μπορεί να κάνει ο απλός πολίτης για να αντιδράσει και να συμβάλει σε μια πιο δίκαιη κοινωνία; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον δημοσιογράφο και ερευνητή του Ινστιτούτου Reuters, Νίκο Ευσταθίου.
Η σκληρή αλήθεια για την λογοκρισία της Τέχνης στην Ελλάδα

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για την λογοκρισία της Τέχνης στην Ελλάδα

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για την υποκρισία πίσω απ' τις πιο σημαντικές περιπτώσεις λογοκρισίας και βανδαλισμών των τελευταίων 50 ετών και για το πώς οι τηλεοπτικές εκπομπές τις εκμεταλλεύονται
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Θωμά Ζάμπρα, ποια είναι η καλύτερη γιούχα που έχεις φάει ποτέ;

Lifo Videos / Θωμά Ζάμπρα, ποια είναι η καλύτερη γιούχα που έχεις φάει ποτέ;

Του έχουν πει ότι μοιάζει στον Ζακ Γαλυφιανάκη; Θεωρεί τον εαυτό του φεμινιστή; Πότε θα δούμε τη σειρά «Κακές Ιδέες»; Ο Θωμάς Ζάμπρας απαντά στην Στεφανία Παπαδημητρίου και στον Γιώργο Τσαγκόζη που του θέτουν τις ερωτήσεις του κοινού.
THE LIFO TEAM
Χρήστος Λούλης: «Μεγαλώνοντας με νοιάζει περισσότερο να μου λένε ότι είμαι ωραίος παρά κάλος ηθοποιός»

Χρήστος Λούλης / «Μεγαλώνοντας, με νοιάζει περισσότερο να μου λένε ότι είμαι ωραίος, παρά καλός ηθοποιός»

Η Τζούλη Αγοράκη σε μια εκ βαθέων συζήτηση με τον Χρήστο Λούλη για τον ρόλο του δικαστή που υποδύεται στην «Έντα Γκάμπλερ» του Ίψεν, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, αλλά και για τον χρόνο, την υστεροφημία και τον ρόλο της οικογένειας στη ζωή του.
THE LIFO TEAM