ΚΙΝΗΣΗ

Συνθετικά καύσιμα στην ΕΕ από το 2035 - Με πρώτες ύλες νερό και διοξείδιο του άνθρακα

Συνθετικά καύσιμα στην ΕΕ από το 2035 - Πρώτες ύλες από νερό και διοξείδιο του άνθρακα Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash / Αρχείου
0

Από το 2035 τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ θα χρησιμοποιούν καύσιμα που θα παράγονται με πρώτες ύλες το νερό και διοξείδιο του άνθρακα.

Η απόφαση ήρθε στο πλαίσιο της αντιρρυπαντικής πολιτικής της Ένωσης που συμφωνήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέοι κανόνες θέτουν τους ακόλουθους στόχους:

  • 55% μείωση των εκπομπών CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και 50% για τα νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021
  • 100% μείωση των εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035

Αξίζει να σημειωθεί ότι ουσιαστικά η αρχική διατύπωση του σχετικού Κανονισμού οδηγούσε στην πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών νέων οχημάτων στην ΕΕ από το 2035, βάζοντας τέλος τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μετά από πίεση της Γερμανίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών επιτρέπει τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα. Πάντως, τα πρακτικά βήματα για την υλοποίηση της συμφωνίας θα αποσαφηνιστούν ως το φθινόπωρο του 2024, πιθανότατα με την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας οχημάτων (εκείνων που θα κινούνται αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, e-fuels) στον Κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Euro 6).

«Απόφαση ζωτικής σημασίας»

«Πρόκειται για απόφαση ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Πλέον, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, προστίθεται στο οπλοστάσιο της ΕΕ μια ακόμα νέα τεχνολογία - η χρήση συνθετικών καυσίμων - που θα επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση, θα μειώσει τις εκπομπές, όχι μόνο σε νέα οχήματα αλλά και στα περίπου 250 εκατ. συμβατικά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2030, ενώ θα δώσει εναλλακτικές λύσεις σε όσους πολίτες δεν θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό όχημα. Η βιομηχανία καυσίμων είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή τη νέα πρόκληση της μετάβασης από τα ορυκτά στα ανανεώσιμα καύσιμα, τα οποία αποτελούν κομμάτι και της Στρατηγικής "Vision 2025" που έχει ήδη αρχίσει να υλοποιεί ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY», δήλωσε στο ΑΠΕ η διευθύντρια Ενεργειακής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY Λιάνα Γούτα.

Σημειώνεται ότι τα λεγόμενα e-fuels παράγονται από υδρογόνο το οποίο εξάγεται από το νερό μέσω ηλεκτρόλυσης, για την οποία χρησιμοποιείται ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Έπειτα, το λεγόμενο πράσινο υδρογόνο μετατρέπεται σε υγρό καύσιμο (βενζίνη, πετρέλαιο, κηροζίνη) μέσω CO2 που έχει ληφθεί από την ατμόσφαιρα. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την χρήση των e-fuels είναι εκείνο που δεσμεύτηκε για την παραγωγή τους, θεωρείται ότι τα καύσιμα αυτά είναι κλιματικά ουδέτερα. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων χωρίς μετατροπές, αποθηκεύονται και μεταφέρονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης, από το υφιστάμενο δίκτυο εφοδιασμού των καταναλωτών με καύσιμα.

Περιβάλλον
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Διεθνή / COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Το προσχέδιο της Συμφωνίας ορίζει ως ευρύτερο τον στόχο για άντληση 1,3 τρισ. δολαρίων ετησίως έως το 2035, με αναφορές σε χρηματοδότηση από «δημόσιες και ιδιωτικές πηγές»
LIFO NEWSROOM
«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM